home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  1 Bruger, 858 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FCK > Valencia > SUNDERLAND SKAL LØFTES
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilket indkøb er i dine øjne mest interessant?
Ashley White
- 2 (7,4%)
Christian Poulsen
- 17 (63%)
Alberto
- 1 (3,7%)
Karriem Pereira de Jesus
- 5 (18,5%)
Gareth Marshall
- 1 (3,7%)
Pabos Ioannou
- 1 (3,7%)
Antal Stemmer: 27

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: FCK > Valencia > SUNDERLAND SKAL LØFTES  (Læst 19883 gange)
cube
Manager
********

Offline Offline

 
FCK > Valencia > SUNDERLAND SKAL LØFTES
« : 09 Dec 2006, 05:30 »

Ansættelsen
1.7.2006

Han havde haft stor succes i FC Roskilde, Kasper Pyndt Rasmussen, hvor han havde ført holdets ungdomstropper hele vejen til den bedste række, og det havde ikke gået ubemærket hen. Ståle Solbakkens stærke personlighed havde kolideret med Flemming Østergaards og det var der ikke blevet noget godt ud af. Efter en uges mudderkastning gennem landets største aviser, blev det en kendsgerning. Solbakken måtte gå.

Nu blev Kasper Pyndt Rasmussen kontaktet af Flemming Østergaard og snart efter var den unge manager ny mand i spidsen for Danmarks europæiske stolthed, FC København. Mange var skeptiske og frasen lød ofte: "Han mangler erfaring." Rasmussen var dog ganske kold overfor denne kritik: "Vent og se."

Præstationerne


Og ja, der blev virkelig noget at se, for i Rasmussens første sæson hentede han intet mindre end 4 trofæer til hovedstaden: Super Cuppen, Landspokalturnering en, Royal League og SAS Ligaen. I Champions League blev FCK slået ud som 4'er i gruppespillet.
I de næste 3 år gik FCK bare fra succes til succes. Holdet vandt SAS Ligaen samtlige 4 år, vandt diverse hjemlige turneringer, kom 2 gange i 1/8 delsfinalen i Champions League og nåede en gang UEFA Cuppens finale efter at have slået blandt andre Roma og Celtic ud. I finalen var Arsenal dog for stærke og englænderne vandt 0-4.
Samtidig steg FCK mærkbart i deres Europarangering. Holdet nåede en fantastisk 25. plads, mens man på pengelisten kom indenfor top 100 - nærmere betegnet en placering som nr. 87.

Gennem Rasmussens tid i FCK havde holdet råddet over mange spillere, men størst var disse: Diego Tardelli, Mido, Tommaso Vailatti, Fábio Rochemback, Ben Sahar, Younes Kaboul og Gabriel Tamas. Spillere, der havde kvalitet til at spille på europæiske hold, hvilket FCK reelt også blev.


Fra dansk til spansk
6.5.2010


Som årene var gået, havde interessen for den danske manager vokset kolossalt; Allerede efter 1 sæson havde Real Madrid været ude med skovlen, men det var altså først efter 4 sæsoner i det danske, at Kasper Pyndt Rasmussen valgte at skifte klub. Valget faldt på Valencia.
D. 5. Maj 2010 kunne en tydeligt fortumlet Rasmussen stige ud af flyet fra Danmark og besvare pressens første
spørgsmål. Det var en våd forårsdag, men trods dét samt jetlag og "en dunkende hovedpine" var Rasmussen i godt humør og han svarede på de fleste af pressens spørgsmål med optimisme.

Valencias mandskab rådede på det tidspunkt over spillere som Miroslav Klose, Lukas Podolski, Philippe Senderos, Vicente, Joaquín, Alex, Paolo Ferreira, Mohamed Sissoko og João Leonardo. Et godt hold, der dog skulle forbedres på visse positioner. Det betød at den unge dansker hentede den unge Javier Expósito som sit største køb. En spillere, der skulle vise sig at blive guld værd. Ydermere hentede han Armand Traoré i Everton og Charles N'Zogbia i Villareal.
Valencia fik en formidabel start på sæsonen, men så begyndte det at ebbe lidt ud og i sidste ende måtte holdet
konstatere at de ikke havde fået nogen titler. Holdet blev slået tidligt ud af Copa Del Rey, tabte i Champions League kvartfinalen og blev 3'er i ligaen, dog med mere end 80 point, hvilket var pænt. "Jeg lover at vi er endnu bedre i ]næste sæson," udtalte Rasmussen umiddelbart efter 3. pladsen var en kendsgerning.

Han holdt sit ord. Med indkøb som Sasha Iakovenko (fri), Sergio Agüero (150 mio.) og Leyrielton (80 mio.) var Valencia langt bedre med i den nye sæson. Holdet var konstant med i toppen af La Primera División, selvom det i sidste ende blev Real Madrid, der vandt.
Det var i Champions League den reelle succes skulle findes. Efter et gruppespil, hvor Valencia vandt 6 ud af 6 kampe nåede holdet finalen efter sejre over Marseille, Arsenal og Barcelona, hvor modstanderen hed Real Madrid. Madrilenerne havde senest slået Valencia med 1-4, så mange var nervøse inden kampen, men Valencia spillede fantastisk og hentede en flot 1-3 sejr i en kamp, hvor tyskerne Klose og Podolski trådte i karakter. Netop Klose var sæsonens helt store oplevelse. Han nettede 28 gange i ligaen, mens han scorede horrible 17 mål alene i Champions League. 17 mål i 13 kampe - ufatteligt flot klaret.
Således fik Kasper Pyndt Rasmussen sin første titel udenfor Danmarks grænser.
« Seneste Redigering: 16 Dec 2006, 17:24 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #1: 09 Dec 2006, 05:35 »

Det var så et resumé af de første 6 sæsoner - jeg håber i vil følge med i bloggen. Jeg kan ikke love for længden, da jeg således er ret langt inde i spillet, men håber selvfølgelig jeg kan holde dampen oppe. At jeg har startet denne blog op betyder selvf. også at min Atlético blog lukker - det er jeg ked af, men jeg havde ikke lyst til at spille med dét hold mere og det er vel reelt nok.

God læsning
Mvh cube
« Seneste Redigering: 09 Dec 2006, 11:31 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #2: 09 Dec 2006, 08:55 »

Det lyder spændende det her cube!!!

SIndssygt af Klose 17 mål i 13 kampe Shockeret

Så må det være mesterskabet der skal hjem i denne sæson???

KOmmer der nogen forstærkninger og i så fald til hvilke positioner har du tænkt dig???
Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #3: 09 Dec 2006, 09:29 »

helt sikkert en blog jeg vil følge med i, også fordi det er din Cube. Men flot start, der virkelig får en op af sædet.
Logged



United-styrer
Gæst
 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #4: 09 Dec 2006, 10:01 »

Det må vel være seks sæsoner? Fire i FCK og to hos Valencia.

Men en god start, og jeg regner med at følge med. Jeg håber, at du vil vælge en lidt mere alternativ skrivestil, som du f.eks. gjorde i din hidtil bedste blog, Schau, Schalke og tyskerne, for dine seneste blogs har mindet en del om hinanden.

Desuden bryder jeg mig ikke om, at du kalder FCK for Danmarks europæiske stolthed efter et godt år Djævel
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #5: 09 Dec 2006, 10:03 »



Men en god start, og jeg regner med at følge med. Jeg håber, at du vil vælge en lidt mere alternativ skrivestil, som du f.eks. gjorde i din hidtil bedste blog, Schau, Schalke og tyskerne, for dine seneste blogs har mindet en del om hinanden.

Der kan jeg kun erklære mig enig U-S
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #6: 09 Dec 2006, 11:04 »

Super start, det tegner godt. Nogle fine sæsoner, du har haft. Nu forventer jeg, at du tager guldet i ligaen.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #7: 09 Dec 2006, 11:33 »

Det må vel være seks sæsoner? Fire i FCK og to hos Valencia.

Men en god start, og jeg regner med at følge med. Jeg håber, at du vil vælge en lidt mere alternativ skrivestil, som du f.eks. gjorde i din hidtil bedste blog, Schau, Schalke og tyskerne, for dine seneste blogs har mindet en del om hinanden.

Desuden bryder jeg mig ikke om, at du kalder FCK for Danmarks europæiske stolthed efter et godt år Djævel

Ja, mindre fejl Wink

Haha. Jeg er bange for at jeg som FCK fan ikke kan undlade min subjektive mening skinner igennem.
Mht. skrivestilen så vil jeg bestræbe mig på at skrive den anderledes og måske mere alternativ, men man kommer let til at bruge MEGET lang tid på det - derfor er det svært Smiley Men jeg håber at kunne gøre folk tilfredse selvfølgelig. Der var også mange, der ikke var specielt vilde med Schalke bloggen pga. meget tekst.

EDIT: ...men jeg vil tage det op til seriøs overvejelse at lave en blanding af velkendt tekst om kampe osv. og historie.
« Seneste Redigering: 09 Dec 2006, 11:46 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #8: 09 Dec 2006, 11:38 »

Disse to spillere hedder Damián Juarez (øverst) og Javier Expósito (nederst). Førstnævnte hentede Kasper Pyndt Rasmussen til Valencia ved starten af den nye sæson. En spiller der kan blive guld værd for enhver klub. Den 21 årige argentiners evner er ufatteligt gode og han ventes at få en plads i startopstillingen.

I sidste sæson hentede Rasmussen den unge spanier Javier Expósito. En spanier, hvis evner overgår mange ældre spilleres - derfor fik han en plads i startopstillingen og spillede fantastisk. Han blev i øvrigt kåret til årets unge spiller. Han nettede i øvrigt i mere end hver anden kamp, trods en position på den centrale midtbane. Expósito går uden tvivl en lys fremtid i møde.

Disse spillere er to spillere vi uden tvivl vil komme til at se meget til i fremtiden.



Kasper Pyndt Rasmussen har hentet disse spillere til Valencia inden sæsonstarten: Carlos Idriss Kameni (85 mio.), Al Bangura (50 mio.), Damián Juárez (130 mio.), Marcelo (102 mio.) og Anthony Vanden Borre (75 mio.). Indkøb, der af mange bliver betegnet som meget lovende.
Valencias startopstilling til sæsonen 2012/2013 kommer efter alt at dømme til at bestå af følgende spillere:


Med substitutter som Sergio Agüero, Leyrielton, Philippe Senderos, Vincent Enyeama, Aarón Ñíguez, Armand Traoré, Nuno, Al Bangura, Antonio Cerrajero, Carles N'Zogbia og Paolo Ferreira ligner Valencia et hold, der kan nå endnu længere i år.




Formidabel begyndelse
25. September 2012

Valencia har lagt formidabelt ud og har hentet sejre i næsten alle deres kampe. De lagde ud med at vinde UEFA Super Cup med en flot 3-1 sejr over selveste Milan, inden de tog hul på La Liga, hvor Espanyol, Deportivo og Gimnástic alle måtte lade livet, inden Málaga overraskende stjal point fra Los Che i en kamp, der endte 1-1, selvom Valencia havde alt spillet. Dog kan de med en sejr i næste kamp komme op på en delt 1. plads.

I Champions League har Rasmussen været så fræk at benytte sine reservespillere, men det har alligevel resulteret i to fuldstændig formidable sejre til de hvid-sorte spaniere. Først slog de ude Dinamo Bucarest med overbevisende 0-5 og så kom en sejr, der aldrig vil blive glemt. 11-0 over Rosenborg i en kamp, hvor Sergio Agüero scorede hele 9 mål!

Det betyder at Valencia efter to kampe topper gruppen med en målscore på 16-0.

I den følgende kamp spillede Valencia og topholdet Mallorca 0-0, inden Los Che igen kunne smage sejrens sødme med en udesejr mod Recreativo de Huelva. 1-2 lød cifrene. Sejren var sådan set sikker nok, men at både Damián Juárez og João Leonardo fik et 5-tal af medierne var lidt foruroligende.

Trods to uheldige uafgjorte resultater må man dog konkludere at Valencia har fået en formidabel start på den nye sæson. Holdet er efter 9 kampen stadig ubesejret og i Champions League har man sjældent set et hold dominere så meget.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Niko
Gæst
 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #9: 09 Dec 2006, 11:57 »

Sikke en trup, Det angreb & den midtbane (; . Jeg ved ikke hvordan Barcelona & RMs hold ser ud, men det hold kunne godt line et mester hold.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #10: 09 Dec 2006, 12:14 »

Fortsat fuld styring
D. 7. November 2012

Perioden, der her vil blive berettet om er perioden mellem d. 16. Oktober 2012 og d. 7. November. En periode, hvori det er blevet til 5 sejre og 1 nederlag.

D. 16. Oktober blev Metalurgs slået sikkert i Champions League. Cifrene lød på 3-0 og Valencia topper fortsat gruppen - nu med en målscore på 19-0. Sidste års mestre fortsætter tydeligvis, hvor de slap og Kasper Pyndt Rasmussen kan erklære sig tilfreds med sit mandskab.

D. 20. Oktober kom Athletic på besøg på Nuevo Mestalla. Valencia dominerede 1. halvleg, men det var først i halvlegens overtid at der blev scoret. Det var Klose, der koldt eksekverede et straffespark. Det var ikke Athletics kamp. De fik et rødt kort og scorede selvmål og så hentede Valencia en sikker 2-0 sejr i en uskøn kamp.

D. 27. Oktober kunne være dagen, hvor Valencia endelig tabte, da de besøgte Barca på Camp Nou, men Los Che leverede en gedin indsats og vandt den svære udekamp med 1-2. 3 meget vigtige point og det er nu i alt mere end 20 kampe siden Valencia blev besejret sidst i La Liga. Manden bag sejren i dag var brasilianske Leyrielton, der
scorede begge mål.

D. 31. Oktober kom Valencia i problemer mod Metalurgs i CL, da de var bagud 1-0 ved pausen. I 2. halvleg viste spanierne dog, hvad de var gjort af, da de sikrede en sejr på 1-3. Armand Traoré var i fantastisk form i denne kamp.

D. 3. November tabte Valencia deres første kamp i denne sæson. Det skete, da Betis på deres hjemmebane hentede en ufortjent 1-0 sejr. Det betyder at Valencia nu kun kan komme op på en 2. plads, hvis de vinder deres næste kamp. Atlético er 4 point foran.

D. 7. November sendte Valencia sig definitivt videre i Copa Del Rey med en samlet 8-1 sejr over Eibar. Kampen i dag endte 4-0 i hjemmeholdets favør. Det var reserverne, der spillede i dag - ligesom de gør i Champions League - og de gjorde det ganske udemærket.




Nøglekamp
D. 28. November 2012

Efter at have slået Getafe med 0-1 ude i den sidste ligakamp havde Valencia et rigtigt godt udgangspunkt inden aftenens kamp mod Atlético. En nøglekamp, hvis Valencia vil kravle op på en foreløbig 1. plads. Her følger et referat af kampen:

Atlético styrer fra start kampen og fansene er med dem. Det bliver dog ikke til de store chancer. Torres har et par stykker, der med lidt held kunne have gået ind, men det sker ikke og efter en lige 1. halvleg, hvor det dog er Valencia, der har haft flest afslutninger slutter, da holdet i sidste halvldel af 1. halvleg fik overtaget.
Der bliver ikke udtaget nogen substitutter i pausen for Valencia. Atlético har til Valencias store held været nødsaget til at skifte Fernando Torres ud, da han er skadet.
I det 63. minut får Agüero en gylden mulighed, men flugteren fra Banguras oplæg går forbi. De næste to chancer tilfalder Atlético, personificeret i Alexis Sanchez, der er nærgående. Valencia har nogle uhyggeligt store chancer senere i kampen, men Atlético holder stand og kampen slutter 0-0. Trods alt et rimelig fair resultat og Valencia har stadig chancen for at erobre førstepladsen.



Real Madrid stopper Valencia
22. December 2012

Valencia - Castéllon 1-0
Rosenborg - Valencia 0-5 (Champions League, 6. gruppekamp)
Kaizer Cheifs - Valencia 0-4 (Klub VM semifinale)
Salt Lake - Valencia 0-5 (Klub VM finale)
Valencia - Sevilla 0-0
Valencia - Real Madrid 0-2

Ja, således ser de sidste 6 kampe ud. 6 kampe, hvori Klub VM er blevet vundet, 1. pladsen i CL gruppen ligeså og på den negative side et dyk i ligaplaceringen med blot 4 point for 3 kampe. Kampen mod Real Madrid var essentiel, men madrilenerne hev en meget ufortjent sejr hjem og nu ser det således sort ud for Valencia i kampen om mesterskabet, hvor der kan blive 5 point op til 1. pladsen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #11: 09 Dec 2006, 12:15 »

Det her var så 2 updates jeg havde skrevet på forhånd. Er der noget, der kan forbedres? Skal jeg ændre skrivestil, som U-S efterlyser eller er det hele bare okiedokie Wink?

EDIT: Jeg har tilføjet en afstemning.
« Seneste Redigering: 09 Dec 2006, 12:22 af cube » Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #12: 09 Dec 2006, 12:22 »

Må indrømme at jeg synes det hele er lidt.... Fantastisk Opstemt Sindsyg startopstilling, et SS af truppen ville være rart.
« Seneste Redigering: 09 Dec 2006, 12:25 af ZhotLog » Logged

Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #13: 09 Dec 2006, 12:24 »

Jeg suntes at din skrivestil er helt ''okiedokie'' ! Men jeg er også vild med Alle dine blogs! Thumbs Up Og det er dq et ondt hold du har fået dig dér.. Og hvis man har Agüero på bænken er det en sygt hold !
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Fra dansk til spansk
« Svar #14: 09 Dec 2006, 12:35 »

Må indrømme at jeg synes det hele er lidt.... Fantastisk Opstemt Sindsyg startopstilling, et SS af truppen ville være rart.

Coming right up Smiley

Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010