home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23284
  0 Brugere, 538 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: reportajme
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Morten Olsen forlænger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Morten Olsen forlænger  (Læst 1773 gange)
NooNoo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Morten Olsen forlænger
« : 21 Nov 2005, 16:07 »

Landstræner Morten Olsen forlænger sin aftale med DBU. Træneren indgår sin tredje kontraktperiode med det danske fodboldforbund. Keld Bordinggaard overtager U/21-landsholdet efter EM-slutrunden næste sommer.

DBUs generalsekretær Jim Stjerne Hansen og landstræner Morten Olsen har mandag eftermiddag afsluttet deres drøftelser om rammerne for en forlængelse af samarbejdet.

Samtalerne blev på et ganske uformelt plan indledt for flere måneder siden, og er derfor forløbet helt i overensstemmelse med Jim Stjerne Hansens tidsplan.

I den nuværende kontrakt med Morten Olsen fremgår det således, at "forhandlingerne om en eventuel forlængelse af aftalen skal være indledt senest 1. november 2005".

"Jeg arbejder som nævnt ved flere lejligheder med en intern deadline for en afklaring med vores nuværende landstræner, Morten Olsen. Vi arbejder på en skæringsdato, der hedder 1. november. Og jeg er glad for at kunne sige, at der på nuværende tidspunkt ikke er noget, der ser ud til at forhindre os i at holde denne deadline. Men jeg vil også gerne understrege, at hvis vi finder det formålstjenligt, kan det være, at vi ændrer denne deadline," udtalte Jim Stjerne Hansen således allerede den 13. oktober.

Med indgåelsen af forlængelsen af aftalen mandag har Jim Stjerne Hansen og Morten Olsen dermed understreget det hensigtsmæssige i at bruge den fornødne tid på at få aftalen på plads.

Generalsekretæren har et helt afklaret forhold til den store interesse for emnet. Og i øvrigt generelt for DBU, idet DBU i forvejen typisk er blandt landets 15 mest omtalte organisationer.

"Vi er helt opmærksomme på - og udelukkende tilfredse med - den store interesse, der er for emnet. Og vi er opmærksomme på det positive forventningspres, der naturligvis er til os i forbindelse med besættelsen af landstrænerposten. Men vi er ikke under tidspres," understregede Jim Stjerne Hansen i sidste måned, og uddybede:

"Det er vores opgave, at finde den rigtige løsning for dansk fodbold, og derfor giver vi os selv den fornødne tid. Og indtil videre er vi - uanset hvad andre måtte mene - ikke i nærheden af at være presset tidsmæssigt."

Mødet mandag eftermiddag har været planlagt i to uger af hensyn til såvel Morten Olsens som Jim Stjerne Hansens øvrige opgaver.

Sidstnævnte var således i sidste uge på opgave for det internationale fodboldforbund, FIFA, i Bahrain, deltog på et generalsekretærmøde i Ungarn i weekenden, og er fra tirsdag morgen til møde hos FIFA i Schweiz.

De aktuelle forhandlinger med Morten Olsen har udover de naturlige økonomiske betingelser også omfattet et fælles ønske om at benytte Morten Olsens kompetencer på flere områder i DBUs sportslige sektor end hidtil.

På dette område kommer den kommende U/21-landsholdstræner også til at spille en rolle, og det har derfor været væsentligt for DBU at indgå en aftale med A-landsholdets nuværende assistenttræner, Keld Bordinggaard, som overtager ansvaret for denne årgang af spillere.
Logged

R O T R

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #1: 21 Nov 2005, 16:31 »

Sådan skal det bare være...Det har kostet DBU mange penge tror jeg...
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #2: 21 Nov 2005, 17:20 »

Godt for det danske landshold... gad vide hvem der bliver nye assistent træner?
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

MeeLo
Gæst
 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #3: 21 Nov 2005, 18:01 »

Det er klart det bedste for holdet.
Logged

LosCules
Gæst
 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #4: 21 Nov 2005, 18:13 »

Det bedste for holdet, da jeg ikke mener at vi kan finde en bedre landstræner en Morten
Logged

NooNoo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #5: 21 Nov 2005, 18:18 »

Er vi så uenige der.. Synes han har været lidt fiasko over det han har leveret.. Mener han har leget med holdet for meget til at det kunne blive stabilt. Må man jo kunne se lidt på den måde vm kvali. den gik
Logged

R O T R

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #6: 21 Nov 2005, 18:23 »

Jeg mener også det er en god ting. Ethvert hold vil komme i krise før eller siden, men Olsen er for stor en kapacitet til at fritstille af den grund. Vi har ikke mange andre danske managers med så stor international erfaring.

Men jeg er enig, det har helt sikkert kostet kassen for DBU. Olsen har trukket tiden ud for at presse citronen, samtidig med at han afsøgte alternativer og jeg tror han har fået den maksimale kontrakt. Men sådan foregår den slags så det har jeg sgu ikke ondt i røven over.

Men for fanden, hvor er der lang tid til næste landsholdskamp af betydning Skuffet Græder
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #7: 24 Nov 2005, 07:57 »

Han er en dygtig træner, har udrettet noget stort med det danske landshold . Rimelig uheldigt de ikke kom med til VM .. Men, mit spørgsmål til jer er så, brænder han virkelig for jobbet ? Synes jeg ikke at han har gjort det sidste stykke tid.. Fint nok at han tager sin tid til at tænke det hele igennem . Men jeg synes ikke at han har vist at han har brændt for det ..  Huh
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #8: 24 Nov 2005, 10:08 »

Tja hvis det virkelig er hans sidste job, så må man da gå udfra han vil slutte ordenlig af..
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Morten Olsen forlænger
« Svar #9: 24 Nov 2005, 12:59 »

Selvom jeg har været imod mange af Olsens taktiske finesser (såsom Rommedahl og den sene indskiftning af Søren Larsen), synes jeg alligevel at det er det bedste for Danmark fordi:

1. Vi finder ikke en bedre DANSK landstræner end Morten Olsen. Vi kan jo se på Michael Laudrups Brøndby, at han stadig ikke helt har routinen som træner, til at slå helt igennem (især europæisk). Hvis vi venter et par år, ville Laudrup måske være en endnu bedre træner, men Morten Olsen har routinen til at kunne gøre noget godt med holdet.

2. Det sikrer en sjændent set stabilitet på holdet. Nu har vi haft Morten i 3-4 år efterhånden (?), og at skifte træneren ud, når vi nu endelig er ved at få holdet og taktikken på plads (det kunne vi jo se på (næsten) alle de sidste, rigtigt flot spillede kampe), så er det godt at få lidt stabilitet, i stedet for at bryde rytmen (igen!)

3. Taktisk spiller Danmark flot fodbold, og der er jo altid en risiko for at en evt. ny landstræner ville blive norsk, og dermed spille noget fodbold som slet ikke passer til den danske mentalitet og nuværende spillestil. Altså noget værre losbold, som de jo gør meget af i Norge. Det er lækkert med den form for offensivt spil, som Danmark trods alt PRØVER at spille.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010