home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 577 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Den skandinaviske revolution - Lillestrøm -> Mantova -> Man City
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm -> Mantova -> Man City  (Læst 10336 gange)
labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Italiensk for begyndere
« Svar #30: 07 Dec 2006, 16:55 »



5/7-2008 Johansen præsenteret som ny AC Mantova-manager!!

3 dage efter hans afsked med den norske tippeligaklub Lillestrøm, blev den danske manager Sir Bomb Johansen idag præsenteret som ny træner for det nyligt oprykkede serie A-hold, Mantova. Mantova stod uden en træner, da deres gamle manager havde trukket sig tilbage pga. sygdom i den nærmeste familie.

* Mantova, blev grundlagt i 1911, og er en klub uden de store traditioner i italiensk fodbold.

* Klubbens største bedrift er sejren i den italienske serie B helt tilbage i 1971.

* Mantova er baseret i byen Mantua, i Lombardiet, og var 60'erne og start 70'erne, i løbet af 8 sæsoner et medlem af den italienske serie A, dog i 3 perioder. Så man førte en elevatortilværelse i disse år, som betragtes som de bedste i klubbens historie.

* Klubben spiller til daglig på Stadio Danilo Martelli, som har en beskeden kapacitet på 14.884 tilskuere.

* Af berømte spillere der har optrådt i klubben kan nævnes Dino Zoff & Karl-Heinz Schnellinger.

Mantova forventes at kæmpe hårdt for at undgå nedrykning allerede i deres debut sæson.

Johansen havde flg kommentar: "Da Mantova henvendte sig var jeg ikke et sekund i tvivl om at det var dette jeg ville. AT stå i spidsen for en klub i et af de helt store fordboldlande var et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til, selvom min afsked med Lillestrøm var hurtig. Ambitioner i denne sæson er at undgå nedrykning og muligvis forbedre klubbens økonomi som ikke er alt for god, med en aktuel balance på - 5 mio. kr."

Johansen forventes derfor at søge efter spillere der kan lejes aller kan erhverves på en fri transfer.




8/7-2008 KAPO & SZABICS TIL MANTOVA

3 dage skulle der gå, så havde Sir Bomb Johansen allerede hentet de to første spillere til klubben.
Den tidligere franske landsholdspiller Olivier Kapo er blevet hentet på en fri transfer i storklubben Juventus. Hans ophold i klubben har dog ikke været en succes, og han har i flere omgange været udlejet til klubber i Spanien & Frankrig. Hos Mantova er han dog udset til at være en nøglespiller, og han har fået en kontrakt til 2012 og trøjenummer 11.

Den anden nyerhvervelse er den ungarske landsholdsangriber Imre Szabics, som ligeledes er hentet på en fri transfer, denne gang fra den tyske bundesliga klub Mainz. Han har skrevet en 3-årig kontrakt


Kapo blir en nøglespiller i den kommende sæson





12/7-2008 Transferscoop af Mantova. Giuly til klubben!!

AC Mantova fortsætter oprustningen og denne gang er det en stor stjerne der er blevet hentet, nemlig franske Ludovic Giuly, som er blevet hentet på en fri transfer i mægtige FC Barcelona, som ikke ville forlænge spillerens kontrakt, da han var henvist til bænken og havde en alder på 32 år. Alligevel er han stadig en klassespiller, og han vil uden tvivl blive en profil i serie A i den kommende sæson. Giuly har skrevet en kontrakt frem til 2010, og denne er formentlig hans sidste kontrakt i karrieren da han vil være 34 når den udløber.

Giuly: " Jeg glæder mig til at spille i Italien, og få afsluttet min karriere på en værdig måde ved at spille, og ikke sidde på bænken, selvom det var stort at spille i FC Barcelona, hvor jeg høstede mange triumfer".






13/7-2008 Dygtig keeper til Mantova

Hector Fabian Carini, skal efter en del år på bænken i Inter Milan, stå på mål for Mantova de kommende 4 sæsoner. Dette blev offentliggjort i dag på et pressemøde på AC Mantovas træningsanlæg. Carini er en dygtig målmand på 28 år, som har erfraring fra Uruguays landshold og som kendr kulturen fra hans tid i Inter. Carini får nummer 1 og er en klar forstærkning af Mantovas hold. Han er hentet på en fri transfer.

Carini: "Jeg ser frem til at spille fast hver weekend, og jeg vil give alt for at vi kan forblive i serie A"






15/7-2008 Mantova lejer angriber i Lazio

Mantova og Lazio har i dag indgået en sæsonlang aftale om at den argentinske angriber, Ezequiel Lavezzi, skal spille den kommende sæson på Stadio Danilo Marteilli. Lavezzi har fået trøje nummer 10, og forventes at skulle kæmpe om Szabics og pladsen oppe i front.




17/7-2008 Wahab til Mantova fra AS ROMA

Wahab er i dag blevet hentet til Mantova fra hovedstadsklubben AS Roma på en fri transfer, og han er i første omgang udset til at skærpe konkurrencen i truppen. Wahab har fået en 3-årig kontrakt






18/7-2008 DACOURT TIL MANTOVA

Sir Bomb Johansen ligger bestemt ikke på den lade side, og har i dag hentet endnu en spiller. Og for 3.gang er der tale om en fransk spiller. Denne gang er der tale om den defensive midtbanespiller Olivier Dacourt, som er blevet hentet på en fri transfer i den italienske serie A klub Inter. Sidste sæson tilbragte han dog på lån i Bordeaux. Hos Mantova har den 33-årige spiller, som har repræsenteret det franske landshold 22 gange, modtaget en 2-årig kontrakt.






10/8-2008 CHOK-SALG AF SZABICS

Mantova valgte at slå til da Salzburg bød 38 mio kroner for Imre Szabics. Salget skal ses i lyset af at Johansen netop havde lejet Lavezzi i Lazio, og klubbens ringe økonomi.

Johansen om salget: "Det er med beklagelse vi tager afsked med Imre allerede, men 38 mio.kroner var simpelthen for mange penge til at vi kunne sige nej. De er med til vi mulgivis kan finde en dygtig spiller, og samtidigt holde de løbende udgifter lidt under kontrol."




16/8-2008 FØRStE KAMP FOR MANTOVA. COPPA ITALIA 1.KVALRUNDE

Sassan Torres 1-4 Mantova tilskuere: 5246

3 min: 0-1 Kapo
35 min: 0-2 Kapo
38 min: 0-3 Kapo
60 min: 0-4 Lavezzi
90 min; 1-4 Nicola Domazzan (selvmål)

MoM: Kapo (10)




20/8-2008 2.KVALRUNDE

Mantova 3-0 Modena tilskuere: 12491

41 min: 1-0 Kapo
80 min: 2-0 Lavezzi
83 min: 3-0 Emiliano Tarana

MoM: Lavezzi (8) Mantova




24/8-2008 3.KVALRUNDE

Rimini 2-1 Mantova tilskuere: 8125

42 min: 1-0 Maurizio Peccaresi
45 min: 1-1 Ludovic Giuly
54 min: 2-1 Jesper Håkansson

MoM:




30/8-2008 BONERA TIL MANTOVA

Daniele Bonera er i dag blevet købt til Mantova for at styrke forsvaret. Han er blevet hentet i storklubben AC Milan for en samlet sum på 26 mio. kroner, hvoraf de 9 falder prompte og den sidste del af summen bliver betalt i rater over 12 måneder.

Johansen: "Jeg har fået en klassespiller med stor erfaring, og han bliver også min kommende anfører"



Truppen ser nu således ud inden sæsonstarten:

« Seneste Redigering: 07 Dec 2006, 21:26 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #31: 07 Dec 2006, 21:35 »

September måned 2008. Sæsonstarten i comebacksæsonen




7/9-2008 1.runde

Mantova 1-0 Modena tilskuere: 14972

62 min: 1-0 Alessandro Noselli

MoM: Jorge Vargas (8) Modena




11/9-2008 Matteo Brighi på kontrakt

Matteo Brighi var tilgængelig på en fri transfer, og SIr Bomb Johansen var ikke sen til at slå til, for at få den tidligere italienske landsholdsspiller på kontrakt.

Johansen: "Brighi blir en vigtig spiller på midten, med sin erfaring og naturligvis fremragende spillemæssige kvaliteter, og det er mig en gåde hvorfor AS Roma lod ham gå frit"






14/9-2008 2.runde

Parma 0-2 Mantova tilskuere: 15973

35 min: 0-1 Matteo Brighi
43 min: 0-2 Ludovic Giuly

MoM: Noselli (8) Mantova




17/9-2008 runde 3

Mantova 2-0 Torino tilskuere: 13966

38 min: 1-0 Alessandro Noselli
52 min: 2-0 Matteo Brighi

MoM: Olivier Dacourt (9) Mantova


Mantova ligger på en sensationel 1.plads efter 3 runder i serie A




21/9 Runde 4

Chievo Verona 2-1 Mantova tilskuere: 9726

22 min: 1-0 Simone Tribocchi
64 min: 1-1 Dacourt
90 min: 2-1 Migjen Basha

MoM: Tribocchi (8) Chievo




28/9-2008 Runde 5

Mantova 2-2 Sampdoria tilskuere: 13625

9 min: 0-1 Sergio Volpi (pen.)
11 min: 0-2 Angelo Palombo
27 min: 1-2 Alessandro Noselli
44 min: 2-2 Alessandro Noselli

MoM: Noselli (8) Mantova

Resume af måneden:

Vi kunne ikke have ønsket os en meget bedre start. Imponerende 10 point i 5 kampe og en imponerende 4.plads i tabellen. Det er gået langt bedre end selv de største fantaster har kunnet drømme om.

« Seneste Redigering: 07 Dec 2006, 21:49 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #32: 07 Dec 2006, 23:08 »

Tak allez..jeg skal lige spille første halv sæson. Så får du et SS af min stærkeste opstilling så jeg kan lære alle Mantova spillerne bedre at kende..Håber det er i orden
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #33: 07 Dec 2006, 23:47 »

Super fedt med Bonera Smiley
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #34: 07 Dec 2006, 23:49 »

Skal lige have et lille råd fra dig. Jeg synes det er imponerende, så mange gode spillere du har hentet på fri transfer! Har du et tip til hvordan man finder dem? Jeg synes ikke umiddelbart jeg finder lige så store stjerner under spillersøgning som du tilsyneladende gør. når jeg har valgt at de skal være frie?! Har du et godt råd?
Logged


dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #35: 07 Dec 2006, 23:50 »

Go blog, spændene klub og et fedt køb af Bonera. Fortsæt det gode arbejde
Logged



labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #36: 08 Dec 2006, 00:05 »

Hmm et godt råd...tjekker bare jævnligt hvem der er på fri transfer, fordi der bliver jævnligt fritstillet nogen..og så giver jeg dem som regel prøveperiode først hvis de ikke lige er så interesseret i klubben igen...

Ellers er jeg meget obs omkring 1/7 på kontraktudløbs søgningen
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm
« Svar #37: 08 Dec 2006, 13:24 »

Oktober måned 2008

Efter en fantastisk måned i september, må vi nu se hvor lang tid vi kan fortsætte det gode spil. Vi har levet på en oprykkers mod og selvtillid, og det skal blive spændende at se om hvordan spillerne håndterer en dårlig resultat-mæssig periode. Indtil videre bliver der virkelig gået til den til træning, og vi kan jo ikke klage over pointsummen indtil videre. Men vi ved alle også godt at det ikke bliver ved.

SÅdan ser ideal-opstillingen ud i denne sæson:






1/10-2008 Spillerunde 6

Livorno 2-0 Mantova tilskuere: 22335

30 min: 1-0 Cristiano Lucarelli (pen.)
45 min: 2-0 Bashen Geiger

MoM: Bashen Geiger (8) Livorno




12/10-2008 Runde 7. Sicilicanere på besøg

Mantova 2-2 Cagliari tilskuere: 14618

15 min: 1-0 Matteo Brighi
35 min: 2-0 Noselli
52 min: 2-1 Rudy Carlier
69 min: 2-2 Alessandro Budel

MoM: Nicola Donazzan (8) Mantova




19/10-2008 Runde 8. På besøg i den evige stad til umulig opgave

AS Roma 2-0 Mantova tilskuere: 42759

71 min: 1-0 De Rossi
84 min: 2-0 Okaka

MoM: Anthony Vanden Borre (9) AS Roma


De Rossi ødelagde sensationen ved at score efter et hjørbespark 20 min før tid




22/10-2008 Runde 9 Mægtige Inter på besøg



Mantova 1-2 Internazionale FC tilskuere: 14990 (kun 10 fra totalt udsolgt!!)

2 min: 0-1 Adriano
13 min: 0-2 Hatem Ben Arfa
16 min: 1-2 Lavezzi

MoM: Ben Arfa (8) Inter





26/10-2008 10.runde Ude på Maradonas bane

Napoli 1-1 Mantova tilskuere: 19918

11 min: 1-0 Christian Bucchi (pen)
37 min: 1-1 Lavezzi

MoM: Verza (8) Napoli

Stillingen efter de første 10 runder ser således ud:



Efter en kanon start på sæsonen, viste oktober måned sig lige så svær som frygtet/forventet. Men vi klør stadig på for at skrabe de nødvendige point sammen.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #38: 08 Dec 2006, 15:54 »

Fin start for et oprykker hold Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Tor1991
Gæst
 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #39: 08 Dec 2006, 17:35 »

Flotte resultater, og godt med skiftet fra Lillestrøm Smiley

Kunne dog godt tænke mig flere billeder, og måske en længere kommentar til hvordam måneden er gået, og måske et lille kampreferat

KeepUpTheGoodWork.. .... Wink
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #40: 08 Dec 2006, 23:43 »

Faktisk er der en lille ting der genere mig ved din blog.
Det er at du åbenbart retter i dine updates så der kommer mere på, lidt irriternede da jeg ikke altid kan følge med. Skuffet
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #41: 08 Dec 2006, 23:46 »

Faktisk er der en lille ting der genere mig ved din blog.
Det er at du åbenbart retter i dine updates så der kommer mere på, lidt irriternede da jeg ikke altid kan følge med. Skuffet
Det har jeg da ikke opdaget Wink
Logged


Soccerpop
Gæst
 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #42: 08 Dec 2006, 23:56 »

Det har jeg da ikke opdaget Wink

Naturligvis, du følger jo ikke bloggen nær så intenst som mig. Wink
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #43: 09 Dec 2006, 15:41 »

Ja jeg ved godt jeg får gemt...og så redigerer i det senere..men det er fordi jeg nogen gange får skrevet en lidt for lang blog (altså over tid så jeg får glemt noget, og så er det lettere at overskue når man gemmer...men er OBS på problemet.)
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Den skandinaviske revolution - Lillestrøm ---> Mantova
« Svar #44: 09 Dec 2006, 15:43 »

Ja jeg ved godt jeg får gemt...og så redigerer i det senere..men det er fordi jeg nogen gange får skrevet en lidt for lang blog (altså over tid så jeg får glemt noget, og så er det lettere at overskue når man gemmer...men er OBS på problemet.)

Fint, du må som også gerne, men så kan du bare lige skrive en lille "besked" i bloggen hvor der står.
"Jeg har lige rettet i updaten" eller sådan noget.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010