home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:17:13 warmon Blogs [2] Mit AS Roma-eventy...
I går kl. 20:20:36 Svartowiz Omklædning... Hvad siger vi til det?
30 Okt 2025, 22:04 DeBuur Omklædning... Forøg UI hastighed
30 Okt 2025, 18:01 g00n Blogs Minimalistic 2020
30 Okt 2025, 16:59 Fisken Omklædning... Hvem skal du være i di...
28 Okt 2025, 21:23 DeBuur Omklædning... Tips FM 26
26 Okt 2025, 22:43 Sirstaal Blogs Lutz Pfannenstiel blog...
Antal Registrerede Brugere: 23172
  0 Brugere, 948 Gæster Online.

Nyeste Bruger: csteff
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2026
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  [2] Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: [2] Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever!  (Læst 44 gange)
warmon
Landsholdsspiller

[2] Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever!
« : I går kl. 21:35:47 »

Forord: AS ROMA – LA MAGICA KALDER IGEN!

Efter nogle år med lidt for mange saves i Championship og random-rebuilds rundt omkring i Europa, så tænkte jeg – NU er det altså på tide at vende hjem. 

Hjem til La Magica, til den evige stad, til klubben der betyder mere end bare fodbold. 
Det er tid til at kaste sig ud i et nyt Football Manager-eventyr med AS Roma – min hjerteklub, mit kaos, min passion.

Så sæt dig godt til rette, og lad mig fortælle dig hvorfor netop du skal tage tøjlerne i hovedstaden i FM26!

Historien – mere end bare en klub

AS Roma blev stiftet i 1927 som en sammenslutning af flere lokale klubber i Rom – et forsøg på at samle hovedstaden under ét banner, i konkurrencen mod de store magter i nord. 
Den eneste, der nægtede at gå med i fusionen, var selvfølgelig SS Lazio – og siden da har Derby della Capitale været noget af det mest eksplosive, du kan opleve i fodboldverdenen.

Roma har gennem tiden været symbolet på lidenskab, stolthed og drama. Klubben har aldrig haft Juventus’ rigdom, Milano-klubbernes stjernestøv eller Napolis Maradona-romantik – men vi har haft sjæl.

På trods af blot 3 mesterskaber, 9 Coppa Italia-titler og enkelte europæiske triumfer, står Roma som en af Italiens største klubber i kraft af sin kultur. 
En klub, der kun har været uden for Serie A én eneste gang – og hvor fansene altid møder op, uanset om det er Champions League-aften eller en regnfuld søndag mod Lecce.

Fra Totti til Dybala – arven og fremtiden

Det er umuligt at tale om Roma uden at nævne Francesco Totti
Kejseren af Rom. Symbolet på loyalitet. 25 år i samme trøje – i en tid hvor alle andre solgte ud for guld og glamour.

Efter Totti kom Daniele De Rossi, den evige anfører-type, og i dag er det navne som Lorenzo Pellegrini, Paulo Dybala, Gianluca Mancini og Bryan Cristante, der bærer faklen videre. 
Ikke verdensstjerner på papiret – men spillere med karakter, attitude og kærlighed til trøjen.

Og det er netop dér, FM-magi opstår: du får en trup, hvor potentialet ulmer, men hvor du skal bygge strukturen, finde lederne og skabe din egen legende.

Klubben anno FM26 – hverdagen du hopper ind i

Ejerskab & økonomi: 
– I august 2020 blev klubben overtaget af Dan Friedkin og hans konsortium. 
– Siden da har klubben haft store finansielle udfordringer: bl.a. et tab på omkring €81,4 millioner for regnskabsåret 2023/24 samt en justeret gæld på ca. €399 millioner
Alt i alt: du får ikke ubegrænset budget – tværtimod. Du får en klub med ambitioner, men med begrænsninger. 
Din rolle bliver derfor: strategisk, tålmodig og kreativ.

Manager & sportstilgangen: 
– For sæsonen 2025-26 har Roma ansat Gian Piero Gasperini som ny manager på en treårig kontrakt. 
– Gasperini kommer med stor erfaring fra Atalanta BC, hvor han bl.a. kvalificerede holdet flere gange til toppen af Serie A og vandt Europa League. Han står for offensiv, modig fodbold og udvikling af talent.

Rivalen der skal overhales: 
– Og ja – hver sæson der tæller: du skal ende over Lazio. Ikke bare for æren – men for stoltheden. 
Den evige derby, den evige kamp om Rom. At slå Lazio betyder noget. 
Så: Målet er ikke (kun) trofæer – men at se Roma stå højere end Lazio.

Udfordringen – derfor skal du vælge AS Roma i FM26

1. Genopbyg Roma som magtfaktor 
Serie A er hård – men Roma har alt det, du skal bruge for at tage kampen op. 
Det kræver tålmodighed, planlægning og en god scoutingafdeling.

2. Ungdommen og lokalstoltheden 
Roma har altid haft tradition for egne talenter, og der ligger noget romantisk i at se en egenudviklet spiller blive fast mand på Olimpico. 
Kan DU finde den næste Totti? ❤️

3. Økonomisk og sportslig genopbygning 
Du starter ikke som drønrig – du starter med begrænsninger. 
Din strategi skal hænge sammen: lav indkøb, lav kloge handler, sælg med gevinst og hold øje med økonomien. 
Det er ikke bare et spil – det er en rejse.

Personligt mål i FM26

Mit mål? 
- At bringe La Magica tilbage på tronen. 
- At se Dybala – eller en ny Roma-arvtager – løfte scudettoen. 
- At slå Lazio år efter år. 
- At vinde Europa med et hold af lokale helte og et par nøje udvalgte forstærkninger.

Roma skal tilbage, hvor de hører hjemme – i toppen af Italien, i hjertet af Europa, og i hjertet af Football Manager.

Roma non si discute, si ama ❤️
Roma diskuteres ikke – den elskes ❤️
« Seneste Redigering: I går kl. 23:17:33 af warmon » Logged

Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever! er min blog om FM 26, følg med!

warmon
Landsholdsspiller

Sv: Mit AS Roma-eventyr i FM25 – La Magica lever!
« Svar #1: I går kl. 21:36:58 »

« Seneste Redigering: I går kl. 23:18:12 af warmon » Logged

warmon
Landsholdsspiller

Sv: Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever!
« Svar #2: I går kl. 21:40:04 »

Trofæskab
« Seneste Redigering: I går kl. 22:14:03 af warmon » Logged

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #3: I går kl. 21:40:33 »

Nuværende trup (opdateres løbende)
« Seneste Redigering: I går kl. 22:14:20 af warmon » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #4: I går kl. 21:56:50 »

Så ved man der er startet en ny sæson FM - Warmon og Roma i smuk symbiose! <3 <3 Opstemt

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #5: I går kl. 21:58:31 »

Så ved man der er startet en ny sæson FM - Warmon og Roma i smuk symbiose! <3 <3 Opstemt

ALTID! Det er ligesom når man altid vender tilbage til sin yndlingssnack, det bliver altid godt!

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #6: I går kl. 22:11:27 »

[1] Tanker før save – mit Roma-eventyr i FM26

Når jeg åbner FM26 og skal vælge klub, ender jeg altid med Roma. Det er ikke altid det letteste valg – økonomien kan være stram, presset fra fans enormt, og man har altid Lazio i baghovedet – men for mig er der bare noget helt særligt ved denne klub. Roma er mit go-to save. Hver gang. Uanset version af FM.

Invitation til jer
Men det her indlæg handler ikke kun om mig og mit save – jeg vil også gerne invitere jer med til at snakke FM. Jeg elsker at dele tanker om spillet, diskutere taktikker, transfers, ungdomsspillere eller bare snakke strategi. Her er plads til alt FM-relateret.

Mine tanker før start
Når jeg planlægger mit save, tænker jeg på alt det, der gør FM spændende: hvilke taktikker der passer til truppen, hvordan økonomien bedst håndteres, hvilke unge talenter man skal udvikle, og hvordan man gradvist bygger et hold, der kan konkurrere med de bedste i Europa. Jeg tænker på mine mål for Roma, men samtidig tænker jeg på, hvordan I derude starter jeres saves, hvilke strategier I bruger, og hvad I altid gør som første skridt i et nyt FM-eventyr.

Del jeres FM26-tanker
Jeg vil rigtig gerne høre jeres tanker. Hvilke klubber starter I med i FM26? Har I ritualer, strategier, eller mål, I altid sætter jer? Måske har I oplevet nogle transfers, der ændrede hele jeres save, eller unge spillere, I udviklede til superstjerner. Del det her – lad os bruge bloggen til at nørde FM sammen, inspirere hinanden og snakke strategi.

Så mens jeg planlægger min Roma-rejse, håber jeg, at vi kan gøre det her til et hjørne for FM26, hvor man kan dele tanker, erfaringer og gode historier fra spillet. Jeg glæder mig til at høre fra jer!

« Seneste Redigering: I går kl. 22:17:57 af warmon » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Sv: [1] Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever!
« Svar #7: I går kl. 22:28:40 »

Hehe.. Smiley Du starter noget bredt! Peace

Men okay - jeg har taget mig af Napoli, for lig du har jeg en eller anden uforklarlig kærlighed til italiensk fodbold, som bliver ved med at komme igen - Roma har også altid haft en plads i mit hjerte med de spillere du nævner, men den der gjorde udsvinget for mig var Philippe Mexès af en eller anden årsag. Af samme grund har jeg faktisk altid holdt mig fra Roma, da jeg aldrig rigtig føler jeg får det optimale ud af klubber jeg holder med (det gælder i øvrigt også Man Utd), og det er så skuffende at fejle! Opstemt

Napoli blev det, da McTominay er min mand! Opstemt Elskede ham i United, og han er bare landet på sin rette hylde i Napoli - han giver aldrig op og løber mere end alle andre - det kan jeg godt lide! I første omgang handler det jo mest af alt om at lære det nye spil at kende, og blive klogere på hvem man skal købe eller ikke købe, hvordan taktikker skal se ud med det nye setup, hvilket jeg personligt synes er lidt en mærkelig størrelse, selvom det er meget naturligt, at man ikke spiller på samme måde offensivt som defensivt. Det er nok det jeg kæmper mest med.

Jeg kunne aldrig finde på at hente en taktik, jeg kunne aldrig finde på at se en video med "køb disse 10 wonderkids" eller noget i den stil - det passer mig ikke - jeg vil gerne selv blive klogere på spillet (ikke at der er noget galt i at gøre andet).

Og nok derfor, ved jeg at jeg kommer til at fejle på et tidspunkt, og ligeså snart Betaen er ovre og jeg har fejlet (er blevet fyret) i Napoli, så skal jeg i gang med en journeyman, for der er det ikke så vigtigt om man vinder eller taber - det vigtige her er at prøve noget nyt og prøve sig frem i mine øjne. Opstemt

Når alt det så er sagt - jeg elsker når du skriver om Roma, og måske er det året hvor de skal have et skud for mit vedkommende også. Jeg vil dog begrænse mig til at spille youth only (ingen køb - kun brug spillere fra eget ungdomsakademi), da det nærmest skulle være en hyldest til Totti og De Rossi. Kommer jeg til at købe en enkelt fransk forsvarsspiller fra Auxerre (som jeg i øvrigt først havde en kærlighed for - derfor Mexès), jamen så lever jeg nok med det også! Wink

Og se så at komme i gang med at fortælle om DINE tanker! Wink

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #8: I går kl. 22:53:19 »

Hehe.. Smiley Du starter noget bredt! Peace

Naturligvis, du skal jo ikke have det hele serveret!

Men okay - jeg har taget mig af Napoli, for lig du har jeg en eller anden uforklarlig kærlighed til italiensk fodbold, som bliver ved med at komme igen - Roma har også altid haft en plads i mit hjerte med de spillere du nævner, men den der gjorde udsvinget for mig var Philippe Mexès af en eller anden årsag. Af samme grund har jeg faktisk altid holdt mig fra Roma, da jeg aldrig rigtig føler jeg får det optimale ud af klubber jeg holder med (det gælder i øvrigt også Man Utd), og det er så skuffende at fejle! Opstemt

Uh... ja okay... Det er i det mindste Napoli, og ikke de der skiderikker fra Lazio! (Pjat, har et godt italiensk bekendtskab der holder med Lazio. Ja man kan jo være uvidende!) Presset er unægteligt større, men med den tørke jeg været i siden 00/01, så er det sku rart med lidt "mentalt drugging" indimellem!

Citat
Napoli blev det, da McTominay er min mand! Opstemt Elskede ham i United, og han er bare landet på sin rette hylde i Napoli - han giver aldrig op og løber mere end alle andre - det kan jeg godt lide! I første omgang handler det jo mest af alt om at lære det nye spil at kende, og blive klogere på hvem man skal købe eller ikke købe, hvordan taktikker skal se ud med det nye setup, hvilket jeg personligt synes er lidt en mærkelig størrelse, selvom det er meget naturligt, at man ikke spiller på samme måde offensivt som defensivt. Det er nok det jeg kæmper mest med.

Uden tvivl han er kommet til en god klub og liga for ham. Italiensk fodbold har jo generelt været i fremgang og stigende i underholdning.

Spillet er... noget der kræver tilvænning, så har jeg sagt det pænt. Taktisk er jeg superglad for det nye, man kan lige pludselig nogle andre ting, omend det er lidt... ufint i kanterne endnu med UI

Citat
Jeg kunne aldrig finde på at hente en taktik, jeg kunne aldrig finde på at se en video med "køb disse 10 wonderkids" eller noget i den stil - det passer mig ikke - jeg vil gerne selv blive klogere på spillet (ikke at der er noget galt i at gøre andet).

Og nok derfor, ved jeg at jeg kommer til at fejle på et tidspunkt, og ligeså snart Betaen er ovre og jeg har fejlet (er blevet fyret) i Napoli, så skal jeg i gang med en journeyman, for der er det ikke så vigtigt om man vinder eller taber - det vigtige her er at prøve noget nyt og prøve sig frem i mine øjne. Opstemt

Jeg har mine faste ritualer efterhånden. Beta går på at udforske, spille en enkelt sæson og snuse lidt. 1. save er altid Roma
2. savet er typisk Chelsea, omend de sidste par år er gået med park-to-prem i stedet. 3. save... ja skal gerne være noget nyt. Sidste år gav jeg mig lidt i kast med MLS, kunne jeg godt overveje igen... Taktisk vil jeg selv, og så tage de tæsk der kommer. Nederlag giver plads til at lære, det gør sejre ikke på samme måde!

Citat
Når alt det så er sagt - jeg elsker når du skriver om Roma, og måske er det året hvor de skal have et skud for mit vedkommende også. Jeg vil dog begrænse mig til at spille youth only (ingen køb - kun brug spillere fra eget ungdomsakademi), da det nærmest skulle være en hyldest til Totti og De Rossi. Kommer jeg til at købe en enkelt fransk forsvarsspiller fra Auxerre (som jeg i øvrigt først havde en kærlighed for - derfor Mexès), jamen så lever jeg nok med det også! Wink

Jeg vil se frem, hvis du kaster dig ud i det! Hvem ved, måske kan du komme op med noget helt nyt jeg ikke havde set komme!
Jeg håber du vil fortælle lidt om det!

Citat
Og se så at komme i gang med at fortælle om DINE tanker! Wink

Bevares!

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #9: I går kl. 23:17:13 »

[2] Klub, forventninger, AS Roma – Første skridt i FM26

Når jeg vælger AS Roma i FM26, er det ikke bare endnu et save. Det er mit go‑to hold, mit hjertehold. Jeg vender altid tilbage hertil, fordi klubben har alt det: historien, fan‑støjen, rivalerne – og det uendelige potentiale og de hårde begrænsninger** på samme tid.

Fra start har klubben klare forventninger: 
- Kvalificere sig til Champions League via ligaen. 
- Kæmpe med om sejren i Europa League i 1. sæson. 
- Økonomisk bæredygtighed – håndtere lønbudgettet, forbedre omsætning og undgå at skyde sig selv i foden. 
- Slå rivalerne: Lazio, Juventus og Inter. De er mål for både stolthed og status.

På lang sigt vil klubben gerne: 
- Være titeludfordrer i Serie A inden for et par sæsoner. 
- Vinde en hjemlig pokalturnering inden for tre sæsoner.

Allerede fra start er der udfordringer: Budgettet til lønninger er stramt. Når jeg kigger på det økonomiske overblik, står jeg til at tabe over 400 millioner allerede i 1. sæson! Det betyder, at jeg faktisk er tvunget til succes – ellers bliver det nødt til at betyde udsalg og hårde prioriteringer. Jeg kan ikke bare eksperimentere med dyre transfers; kreativitet, udvikling og kloge handler er eneste vej frem. 

Et nyt stadion er også i horisonten, men det kræver penge i kassen og sportslig succes. Alt hænger sammen: resultater på banen skaber muligheder uden for banen.

Klubben vil gerne se, at vi henter: 
- Unge spillere (23 år eller yngre) med tanke på udvikling og senere videresalg. 
- Spillere med høj anseelse, især fra Brasilien. 
- Udvikling via klubbens eget ungdomssystem – det er her, Roma‑legender fødes.

Første sæson bliver altså en balancegang mellem ambitioner og realiteter.

Næste gang tager vi et kig på truppen: hvad vi har, hvad vi mangler, og hvor der er noget at arbejde med for at få Roma til at leve op til klubbens forventninger.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010