home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  The Impossible Dream
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: The Impossible Dream  (Læst 4445 gange)
Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
The Impossible Dream
« : 28 Maj 2023, 16:07 »


#0 - Intro

Sidste gang Dortmund vandt Bundesligaen var tilbage i 2011/12 sæsonen, det nu over 11 år siden, i alle de 11 år har det været Bayern München, som har siddet på tronen, de har vundet alle 11 sæsoner. I år var Dortmund rigtig tæt på endelig, at få titlen i land og havde selv mulighed for at afgøre det i sidste spillerunde, hvor de skulle bruge en sejr over Mainz, men efter et brændt straffe af Sebastian Haller og en ringe præstation, som endte med et 2-2 resultat, måtte de gå igennem endnu en skuffende sæson. 

Mit mål med bloggen er at få Dortmund tilbage til toppen. Målet er at dominere tysk fodbold over mange år og gøre Dortmund til stormagten. På nuværende tidspunkt har Dortmund vundet 5 DFP-Pokaler, 8 Bundesliga titler og 1 Champions League titlen, pokalskabet skal fyldes meget mere ud. 

Det er ikke en klub som vælter i penge, så jeg vil gøre, som de også gør i virkeligheden, hvor jeg vil udvikle spillere og sælge dem til storeprofitter.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #1: 28 Maj 2023, 17:31 »


#1 Taktikken


En lidt alternativ taktik, som jeg vil prøve at guide jer igennem.

Defensivt
Defensivt står vi i en 4-4-2. Wingbacken kommer tilbage i 4 back kæden, imens skyggeangriberen, ligger sig ved siden af den normale 9’er. Vi ligger et højt pres og prøver at vinde bolden højt i banen.

Offensivt
Offensivt ligger vi i en 2-3-3-1. De 2 midterforsvarer bliver på deres plads, mens venstre kanten trækker ind i banen og gør det til en 3 mands midtbane. Wingbackerne kører frem og bliver til kanter, imens højrekanten trækker ind i banen, så det bliver til en 3 mandslinje bag de 2 forreste som består af skyggeangriberen og den normale 9’er. 
i vil rigtig gerne spille bolden op, og prøver at have bolden meget, samtidig med at spille offensiv flot fodbold.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #2: 28 Maj 2023, 22:03 »


#2 Transfervinduet


Transferbudgettet er meget lavt, kun 8 mil at gøre godt med. 
Der skal hentes lidt forskellige ting til truppen: 
Målmand
højreback
Centerback

Får at få råd til at få spillere til alle 3 positioner, måtte der blive solgt nogen spillere, det blev Franz Pfanne, Dahoud og Schulz – alle havde kontraktudløb næste sommer. 

Til målmandsposten fik vi hentet Niklas Hedl, en 21-årig ung målmand som kunne blive god i fremtiden. 
Til højrebacken fik vi en rigtig god spiller hentet ind, nemlig Baku fra Wolfsburg. 
Til centerbacken fik vi hentet en lidt ældre herrer, som er en 1 sæsons løsning, fordi pengene er små, Nikolas Otamendi

Udover signingerne, fik jeg også forlænget med en del af profilerne, her i blandt, Mats Hummels, Marco Reus, Guerreiro, Süle, Adeyemi og Emre Can

Et fint transfervindue, som jeg er godt tilfreds med. Målet for den her sæson er at få skaffet Champions League via ligaen, og komme videre fra gruppen i Champions League, samtidig med at nå til kvartinalen i DFP-Pokalen. 
« Seneste Redigering: 28 Maj 2023, 22:22 af Wester Jr. » Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #3: 28 Maj 2023, 23:08 »


#3 Sæsonstart


Efter et fint transfervindue var holdet på plads, truppen ser rigtig god ud og en god sæson er forhåbentligt i vente. Truppen er blandet, med ældre meget erfarende spillere, unge spillere og stjerner, en rigtig god blanding. Det eneste jeg føler mangler lidt er en lille smule mere kvalitet i bredden. 

Start 11’eren ser også rigtig god ud. 

Sæsonstarten:

Venskabskampe

Rhede vs Dortmund / 0-10

Oberhausen vs Dortmund / 1-3

Lotte vs Dortmund / 0-5

Rheine vs Dortmund / 0-7

Dortmund vs Villareal / 4-1

DFP-Pokalturneringen

FC Wegberg-Beeck vs Dortmund / 0-8

Bundesligaen

Dortmund vs Bayer Leverkusen / 4-1

Freiburg vs Dortmund / 0-1 

Dortmund vs Werder Bremen / 0-0 

Herta Berlin vs Dortmund / 1-2

Dortmund vs Hoffenheim / 3-1 

RB Leipzig vs Dortmund / 2-1
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #4: 30 Maj 2023, 13:16 »


#4 En hård måned

En vigtig kamp mod de store rivaler fra Schalke som betyder rigtig meget for fansene – En rigtig god sejr på 4-0. Meget vigtigt.

Men efter kampen gik vi en hård måned i møde, med hele 8 kampe på 27 dage. Det blev heller ikke en måned med flotte resultater. En smal sejr til at sende os videre i pokalturneringen, ude af CL gruppespillet, som 4 plads, allerede smidt 1. pladsen. 

Helt vildt ringe og jeg er meget skuffet. Jeg tror stadig på det kan være en fin sæson, hvor vi kan få Champions League fodbold og måske endda en pokal i hus via DFP-pokalturneringen. 

Trætte ben har virkelig været et problem for truppen, for ikke at snakke om det utal af skadesproblemer.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #5: 30 Maj 2023, 14:09 »

Puha for en oktober måned. Hvad med Moukoko, har du fået forlænget med ham?
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #6: 30 Maj 2023, 15:54 »

Puha for en oktober måned. Hvad med Moukoko, har du fået forlænget med ham?

Ja det var en tung måned - Nu hvor du siger det er jeg lige gået ind og forlænget med ham  Thumbs Up
Citat
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #7: 30 Maj 2023, 19:57 »


#5 Stjernespiller ud – Talent ind


Efter en hård første halvdel af sæsonen, med CL exit, og en dårlig liga start, gik jeg ind til et transfervindue, helt uden penge, ikke den nemmeste vilkår. Der kom dog lidt penge i kassen, da stjernespilleren Guerreiro lagde en transferanmodning, og jeg lod ham smutte. Villareal kom med et bud på 12 millioner nu og 12 millioner over de næste 2 sæsoner, som jeg accepterede, det gjorder så også at der var mangel på venstrebacken, som i forvejen var tyndt besat. Erstatningen blev den unge 20-årig back, Amar Dedic fra Salzburg, som blev hentet ind for 12 millioner. 
Det gjorde bestemt ikke tingene nemmere, efter exitet af Modeste og de skader truppen var ramt af. En meget tynd og ung trup, som går ind imod sidste halvdel af sæsonen.

Det største håb på nuværende tidspunkt er at få DFP-pokalen i hus, efter en 2-1 sejr over Damstadt, havde Dortmund nu spillede sig i kvartfinalen.

Et lille lyspunkt for mig er at alle nøglespillere og unge talenter har fået ny kontrakt. Den vigtigste forlægning er Moukoko, som har fået 5 stærke nye år i klubben, han har lavet 6 mål i bundesligaen og 3 i cupturneringen i denne sæson. 
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #8: 31 Maj 2023, 14:47 »


#6 Pokal på vej

Lige nu ligger er stillingen meget tæt, kampen om CL er tæt. 
I pokalturneringen har jeg spillet mig i Semifinalen, efter en sejr over Frankfurt i kvartfinalen. Det er fedt at spille om pokal i denne sæson. Målet er selvfølgelig at få den pokal i hus og få CL. 

Alle kampe fra nu af tæller.   

Det fedeste er jeg har trukket Heidenheim i semifinalen, som normalt kun spiller i den anden bedste række i Tyskland.
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #9: 02 Jun 2023, 14:54 »


#7 En start på noget stort

En god sæson blev det. Top-4 som giver Champions League til næste sæson og en sejr i pokalturnering over Bayern München i finalen.

En start på noget stort, 1 sæson, 1 pokal. Super fin start, trods skader, salg af stjernespillere, uheldige lodtrækninger og et tæt pakket program, lykkes det at blive en stabil sæson. 

Især slutningen på sæsonen var imponerende. Med 10 sejr og 1 uafgjort de sidste 11 kampe, fik vi virkelig reddet sæsonen. 

Næste sæson er målet at slutte 2’er i ligaen og komme videre fra CL gruppespillet, udover det skal der også gives alt der kan i pokalturnering, for at få back to back pokal i hus.

Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #10: 02 Jun 2023, 17:34 »


#8 - 16 spillere ind

Efter en lidt skuffende sæson i ligaen, hvor det kun blev til en 4 plads, så vil Bellingham gerne ud af klubben og da P$G stod og bankede på døren med 140 millioner, kunne jeg ikke sige nej. Endnu en stjerne ud, så nu er både ham og Guerriero solgt. Det blev ikke det mindste nemmere da jeg accepterede tilbud, som jeg simpelthen ikke kunne sige nej til.

Malen til Porto – 12.5M

Thorgan Hazard til Manchester City – 25M

Kobel til Manchester City – 35M

Schlotterbeck til Juventus – 22.5M

Wolf til Leipzig – 18M

Nu havde jeg 256M til at hente spillere ind for, med den klart tyndeste trup i ligaen var det tid til at få mange forstrækninger ind, men også bredde og det kom i hvert fald. Jeg hentede hele 16 spillere. Det blev til en masse spillere på fri transfer for at sparer penge, udover blev det også stjerner der kom ind som, Konate, Navas, Tierney, Gallagher, Scalvini, og Miretti. En masse spillere som kan gå ind og forstække truppen helt vildt. Et transfervindue som sætter klubben i retningen mod toppen af tysk fodbold. 
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #11: 04 Jun 2023, 19:57 »

Hej Wester jr.

Jeg syntes dine billeder er lidt svære at læse, så ved ikke om du måske kan gøre at de er nemmere at zoom'e ind på.

For det er en dejlig blgo og save du har gang i Smiley

Men kan også være jeg skal bruge briller Skuffet

Men fortsæt de gode skriverier Smiley
Logged

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #12: 04 Jun 2023, 20:50 »

Hej Wester jr.

Jeg syntes dine billeder er lidt svære at læse, så ved ikke om du måske kan gøre at de er nemmere at zoom'e ind på.

For det er en dejlig blgo og save du har gang i Smiley

Men kan også være jeg skal bruge briller Skuffet

Men fortsæt de gode skriverier Smiley

Tak, det vil jeg gøre fra nu af!
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #13: 05 Jun 2023, 13:48 »


#9 – Systemskifte



Efter de mange nye spillere som er kommet ind i truppen, så bliver taktikken op til den nye sæson lavede om. Fra den alternative form for 4-3-3, som der blev spillet sidste sæson er jeg kørt over til en mere klassisk 4-2-3-1. Jeg laver om på grund af gentagende skuffende resultater også de mange nye spillere, som jeg tror passer bedre en i den nye formation. 

Nogen af de ting jeg gerne ville opnå med den nye taktik, er at få Adeyemi og Moukoko sat mere op, da jeg tror på de har en stor fremtid i klubben. Udover vil jeg gøre plads til spillere som Bynoe-Gittens kan få mere spilletid. Så jeg vil gerne have at de unge spillere kan komme mere i spil. Samtidig vil jeg have et lettere system, så alle de nye spillere får lettere ved at tilpasse sig holdet.

Planen er at spille den her formation fra nu af og frem, jeg vil gerne kunne hente spillere ind til lige præcis det her spil system og få bygget et stærkt hold op. Jeg vil gerne hente unge spillere, som jeg kan tilpasse formationen. I den her sæson har jeg hentet mange nye spillere, og mange spillere, som ikke har en lang fremtid i klubben, men er en kortidsløsning, det er noget som bliver ændret på fremover. Jeg vil gerne opbygge en trup på 23 stærke spillere, blandet med min 2 ekstra ungdomsspillere, som ikke allerede er inkluderet på holdet.



Kampe:                                                                       
SC v FC Bayern (N) 2-3                          
PT v Rathenow (U) 4-0                        
PT v Freiburg (H) 2-2 (p)                          
CL v Milan (U) 2-2                                
CL v Liverpool (H) 1-2                                
CL v Monaco (U) 2-2                              
BL v Wolfsburg (U) 0-1                            
BL v Herta Berlin (H) 2-0                           
BL v Mainz (U) 0-1                                    
BL v M’gladbach (H) 0-1                            
BL v Frankfurt (U) 1-3                                
BL v FC Bayern (H) 2-3                                
BL v HSV (U) 4-3                                      
BL v Köln (H) 6-1                                  
BL v Schalke (U) 0-0                              
BL v Hoffenheim (H) 6-0




En vis standard skal der ligges og lige nu bliver den ikke opfyldt, men det er et projekt, som i fremtiden skal blomstre. Lige nu er der meget rod i truppen, men fra næste sæson skulle der gerne være total styr på truppen.
Spillere som Adeyemi, Moukoko, Reyna og Scalvini er bindepunktet i projektet. Det skal bygges op omkring unge spillere, som skal bygge erfaring og skal kunne hjælpe de nye unge spillere som kommer op på holdet. Truppen næste sæson skal bestå 27 mand - 2 til hver position og 3 ekstra målmænd. Udover de 23 skal der 4 bredde spillere, hvor min 2 skal være fra ungdomsakademiet.
Fra næste sæson er målet ligeså stille at spille os hen imod en Bundesliga titlen. Indenfor de næste 5 år (Inkluderet denne sæson) vil jeg gerne vinde Bundesligaen, 2 pokalturneringer, supercuppen, og nå semifinalen i CL.
De 5 sæsoner efter er målet at total dominerer tysk fodbold og overtage Bayern Münchens status.





Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #14: 05 Jun 2023, 13:52 »

Hej Wester jr.

Jeg syntes dine billeder er lidt svære at læse, så ved ikke om du måske kan gøre at de er nemmere at zoom'e ind på.

For det er en dejlig blgo og save du har gang i Smiley

Men kan også være jeg skal bruge briller Skuffet

Men fortsæt de gode skriverier Smiley

Fra næste afsnit begynder jeg at linke de billeder jeg bruger, så i kan trykke ind på dem og se dem også Smiley
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010