home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 377 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  The Impossible Dream
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: The Impossible Dream  (Læst 4491 gange)
Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #15: 07 Jun 2023, 13:49 »


#10 – Januar transfervindue


Sæson indtil videre er gået lidt blandet. Champions fodbold via ligaen er stadig det vigtigste, men vi er både videre i DFP-pokalen, men også i Champions League, hvor lodtrækningen desværre ikke er gået min vej og skal møde Manchester United. 
Næste sæson er mål helt klart at klarere sig meget bedre i ligaen, og det bliver førsteprioriteten. Resten af sæsonen, gælder det også meget om at få givet de unge spillere end masse spilletid og udvikle på dem, så de i næste sæson kan blive en større del af truppen. Målet er at have en gennemsnitsalder på ca. 23 år til næste sæson, så mange unge spillere, blandet med et par rutineret herrer. En af de ældre, som bliver i truppen, er Marco Reus, som allerede har forlænget med klubben, frem til sommeren 2026, hvor planen er han indstiller karrieren. Der kommer også nogle ældre spillere ud af truppen.



I transfervinduet, der var jeg endnu en gang ude og være rigtig aktiv på market. Jeg var ude og hente hele 7 spillere. 5 af dem ind til den her sæson og 2 som kender til næste sommer. Jeg har hentet de her spillere ind, for lige så stille at gøre næste sæsons trup, på 23 + 4 spillere klar. 

Ind: 
Diego Callai (19) - 1M
Anatolii Trubin (22) - Fri transfer
Nordi Mukiele (26) - 30M
Illkay Gundogan (33) - 20M
Toni Kroos (34) - Fri transfer
Christian Pulisic (25) - 26.5M
Roony Bardhhji (18) - 27M


Ud:
Lanzini (30) - 10M
Meunier (32) - 13.5M
Haller (29) - 10.5M
David Silva (38) - 1M
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #16: 07 Jun 2023, 22:21 »


#11 – En lidt skuffende sæson


Sæson 2 er slut. En trofæ løs sæson. Positiv var vi fik CL fodbold igen, igennem ligaen, og vi kom videre fra den svære gruppe i CL gruppespillet. Et lyspunkt på den resultatmessige lidt skuffende sæson, var Moukoko. Med 29 mål i Bundesligaen, og 36 spredt over alle turneringer, må det siges at det var en brandvarm sæson for ham. Han er helt klart en der kommer til at bærer klubben frem imod det store mål der er sat.

Næste sæsons mål:
Top-2 i ligaen.
Vinder af Cuppen.
Kvartfinalen i Champions League. 

Jeg vil gerne tage 10 sæsoner her i Dortmund. Målet er at vinde 4 Bundesliga titler – 7 DFP-Cup pokaler – 4 Supercups – 1 Champions League. Indtil videre har vi på de første 2 sæsoner kun vundet en pokal og det var cuppen. 

Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The Impossible Dream
« Svar #17: 09 Jun 2023, 00:51 »


#12 Største klub i Tysklands historie


I det her meget meget lange afsnit, der vil jeg gennemgå alt rundt om klubben. Jeg vil gå igennem hvordan jeg opbygger klubben på alle leder og kanter hen imod at blive den Største klub i Tysklands historie. Jeg gennemgår hvordan jeg henter kæmpe talenter, og henter mange spillere ind imens jeg ingen penge for fra klubben i transferbudget. Jeg vil forklarer hvordan jeg prøver hele tiden sikre fremtiden samtidig med at få nutiden til at gå godt. Jeg går detaljeret igennem, hvad målet er – Hvordan økonomien kører rundt, med løn, transfervinduet mm - hvordan jeg bygger min trup og taktik.
Det er et afsnit, hvor jeg prøver at vise de små, men vigtige ting, som jeg gør. 
Det vigtigt at sige at jeg er nået til det her punkt efter 3 sæsoner, og det ikke er noget, som jeg ville kunne opnå på en sæson.  

 

Målet

Denne sæsons mål:
Målet med denne sæson er at spille med helt til sidst om Bundesliga titlen, jeg vil samtidig også spille med om at vinde DFP pokalturneringen. Der er også en stor målsætning omkring at komme videre i Champions League

Fremtidsmål: 
Næste sæson vil jeg rigtig gerne op og vinde Bundesligaen, så jeg har vundet den indenfor de første 5 år. Jeg skal også få vundet pokalturneringen enten i år eller næste år. 
Jeg har jo drømmen om at vinde en CL indenfor de første 10 år, jeg vil også gerne op og vinde 3-4 Bundesliga titler. 
Så drømmende og målsætningerne er høje, nu skal jeg bare prøve at leve op til det.


Transfervinduet



I det her transfervindue der har jeg fået 3 spillere ud af førsteholdstruppen, imens der er kommet 4 ind. 
De 3 spillere der er gået ud, er: 
Navas (37) 5M – At få bare lidt penge ud af en 37-årig målmand er som en gave sendt fra gud. Med kontraktudløb næste sommer, og 3 gode keepere i truppen, var det et oplagt tilbud at sige ja til.

Ceballos (28) 10M – Ceballos kom ind i den sæson hvor jeg hentet en masse spillere på fri transfer, får at få mere konkurrence og bredde i truppen, meget gennemgående for de spillere der kom ind i det transfervindue, så er han også blev solgt. Jeg skabte god profit på dem, heriblandt ham. Han var også rigtig løntung i forhold til, at han ikke var i nærheden af at være en nøglespiller.

Julian Brandt (28) 47M – Det var et tilbud jeg simpelthen ikke kunne sige nej til og jeg følte jeg kunne finde en god erstatning, som er yngre. 

Efter salget af de 3 måtte jeg ud at hente erstatninger, og det blev til:

Anatolli Trubin (22) Fri transfer – Da jeg så, at stortalentet trubin var på fri transfer, kunne jeg slet ikke sige nej. Han blev faktisk allerede hentet ind 6 måneder før dette transfervindue, og han er den perfekte erstatning for Navas og en god fremtidsløsning.

Pavlovic (23) 15M – Den 23-årige Serbiske midterforsvar hentede jeg for 15 millioner, han er hentet ind som backup til Konate og Scalvini. Han er kommet ind i truppen i stedet for Mats Hummels, som nu for alvor er færdig i førsteholdstruppen. Mit håb er han bliver i klubben mange år og kan udvikle sig, men planen er han forbliver backup. 

Toni kroos (34) Fri transfer – Kroos er hentet ind til rollen dybdeliggende midtbane, hvor han skal ligge og konkurrer med Gundogan om pladsen. Han er hentet ind, som en afløser for Jose Campana som skiftede til Tottenham i vintertransfervindu et for 30M. Så 30M sparret, og det er en ting jeg ikke siger nej til. 

Georginio Rutter (22) 40M – Efter Julian Brandt skiftede til Chelsea for 47 millioner, så skulle jeg ud at finde en direkte afløser. Den afløser blev den 6 år yngre Rutter fra Leeds. En transfer, som jeg er godt tilfreds med. 

Som man kan se, så prøver jeg at finde billigere og yngre løsninger. Gennemgående er at jeg for gode summer ind fra spillere, og henter billigere erstatninger på samme niveau. Den 1. januar hver sæson er jeg inde og kigge efter frie transfers til sommervinduet. Det var også der jeg fandt Trubin, som må siges at være den bedste transfer jeg nok har lavet indtil videre i Dortmund. En ting, som også er vigtigt for mig, er at det nu er 3 sæson i streg at jeg for flere penge ind i klubben, end der går ud. Jeg prøver hele tiden at holde klubben i profit. 


Taktikken 



Taktikken er kontra angreb, det er det fordi jeg gerne vil gavne ville gavne mine forreste 3, som alle sammen fungere rigtig godt i taktikken, og de har til fælles at de er hurtige. Kroos og Miretti er også rigtig gode til at slå de her lange afleveringer i dybden imod de 3 forreste. Mange af mine spillere har også god Work rate, som gør at mit genpres fungerer rigtig godt. 

Målmandsrollen:
Jeg har som sådan ikke sat mig helt vildt ind i rollen og jeg ved ikke super meget om den, så jeg spiller min målmand i den rolle han er bedst i.

Centerback duoen:
Min ene centerback er boldspillende og den anden er bare centerforsvar. Det lidt som duoen mellem Rio Ferdinand og Vidic. 

Backs:
Mine backs er wingback, så de kan lave overlap rundt om kanten. De er sat til at cross more often og skabe chancer på den måde.

Midtbanen:
Jeg har en dybdelligende og en fremskudt playmaker, som styrer spillet tempo, og så en central midtbane. 

Wings:
Mine kanter er indvendige angriber, og er sat til at komme til flere skud. De er gode 1v1 og kan på den måde udfordrer rigtig meget.

Angriber:
Min angriber skal i dybden, ned bag modstanderens forsvar og han skal få mange afslutninger på.

Jeg synes taktikken virker fint og planen er 100% også at bruge den i fremtiden. Jeg henter også spillere ind ud fra den, så jeg er ikke super meget for at skifte system, så jeg vil i hvert fald prøve at holde i den her taktik. 






[size=10pt]MM:
Anatolii Trubin
Diego Callai
Niklas Hedl

CB:
Ibrahim Konate
Giorgio Scalvini
Niklas Süle
Strahinja Pavlovic

VB:
Kieran Tierney
Amar Dedic

HB:
Ridle Baku
Nordi Mukiele

CM:
Ilkay Gundogan
Toni Kross
Fabio Miretti
Conor Gallagher

COM:
Giovanni Reyna
Marco Reus

VW:
Christian Pulisic
Marcus Thuram

HW:
Roony Bardghji
Karim Adeyemi 

ANG:
Youssoufa Moukoko
Georginio Rutter

Ekstra spillere:
Cher Ndour
Raul König
Jamie Bynoe-Gittens 
Julien Duanville

Noget jeg har arbejdet rigtig meget med, er at få samlet den rette trup. Jeg kører efter kriterierne: 2 til hver position og 3 målmænd. Udover det har jeg 4 mere spillere, som er unge talentfulde spillere, som kan være fra alle
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010