home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 248 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Danglish - KIN Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Danglish - KIN Challenge  (Læst 64309 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #15: 18 Maj 2023, 10:09 »


#6 – Fundamentet

Jeg har brug en del tid og penge på at forbedre det fundament, som er nødvendigt for at opbygge en klub, som på sigt kan være med i mesterskabskampen. Der brugt penge på at samle et godt trænerteam og en god stab omkring holdet. Jeg har investeret penge klubbens faciliteter, såsom træningsfaciliteter både for senior og ungdom. Der er postet penge i ungdomstrænere og ungdomsrekruttering osv. Og det arbejde vil forsætte indtil Brentford er på niveau med resten af Premier League og har samme ramme som de top-hold som jeg vil udfordre.


Jeg har også brugt tid og penge, på at skabe den nødvendige bredde på holdet. Jeg har brugt efteråret på at finde en del nye spillere, hovedsageligt til mit u21 hold. Jeg har arbejder nemlig altid med 22 førsteholdsspillere, to på hver position, samt en ung back up kæde på u21 holdet. Så jeg altid har 3 spillere til hver position.

De fleste af de spillere jeg har hentet, er ikke sikkert de nogensinde får en førsteholdskamp. Det vigtige for mig den første sæson, er at skabe den struktur, som jeg ved virker for mig. Kan en enkel eller to af de spillere så udvikle sig til at blive en del af førsteholdet, så er pengene godt brugt. Jeg er ikke helt i mål med opbygningen af min u21 kæde men regner med, at den er helt på plads til 2. sæson.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #16: 18 Maj 2023, 13:43 »


#7 – Best of the rest

Liverpool og Man City har skabt et hul ned til resten af holdene i Premier League. De er simpelthen bare dominerede og det er der intet overraskende over. Overraskelsen er, at Brentford efter 21 spillerunder er Best of The Rest og indtager 3.pladsen. En form der gør, at drømmen om europæisk fodbold er blevet tændt. Den nye målsætning er en top-7 placering med mulighed for europæisk fodbold næste sæson.

Januars transfervindue er også lige lukket og der er tre nye ansigter i førsteholdstruppen, alle tre indtræder i B-kæden. Det betyder også, at der er sagt farvel til tre. På målmandsposten har jeg solgt albanske Thomas Strakosha og erstattet ham med danske Oliver Christensen som er hentet i Herta Berlin. Jeg har også sagt farvel til Zanka, mest pga. hans fremtræden alder og erstattet ham med engelske Mason Holgate, som blev sat til salg af Everton. Sidst hentede jeg Angel Gomes i franske Lille og Myles Peart-Harris rykkes ned i u21 kæden.

Status er, at jeg faktisk kun har 5 spillere i truppen som ikke er danskere eller englændere. Så jeg er ikke langt fra ambitionen med at skabe et hold af danske og engelske spillere. Kvaliteten er dog stadig laaaaangt fra at kunne konkurrere mod City og Liverpool men Best of The Rest er også rigtig fint den indtil videre.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #17: 19 Maj 2023, 09:52 »


#8 – Højlund


Det lykkes at gentage den flotte 5. plads i Premier League, som jeg også fik i Libero bloggen. Så nu skal jeg ud i Europa. Det er et fantastisk resultat i forhold til projektet, for det åbner lidt et andet transfermarked, hvor jeg kan hente spillere fra en hylde eller to højere.

Og allerede da det stod klart at de europæiske pladser var på plads, så fik jeg transferbudgettet af klubben og gik på jagt. Jeg startede øverst på min shortliste, hvor danske Rasmus Højlund var. Jeg startede med et bud på 30 mio. £ og til min store overraskelse så accepterede Atalanta buddet. På baggrund af mine scouts reports havde jeg forventet at skulle af med mindst 50 mio. £ og havde forventet jeg skulle ud i noget afbetaling i rater for at nå i mål.

Til gengæld forlangte Højlund og hans agent, at jeg fandt den store pung frem. Det var jeg villig til med en transfersum på ”kun” 30 mio. £. 100k £ i løn hvilket gør ham til den mest løntunge spiller i min trup men det var jeg ok med. Det eneste jeg ikke var helt tilfreds med, det var en tvunget frikøbsklausul på 63 mio. £ men den kunne jeg ikke undgå desværre.

Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #18: 19 Maj 2023, 19:32 »


#9 – Tvunget til salg

En af reglerne er, at jeg ikke må forlænge med mine udenlandske spillere. Da en af mine store stjerner, målmanden David Raya’s kontrakt ville udløbe næste sommer, så følte jeg mig tvunget til et salg. Jeg solgte ham billigt for 14,5 mio. £ men det var ligesom nu, at jeg skulle have penge for ham.

Så jeg står lidt med et målmands problem, da jeg allerede havde brugt det meste af budgettet på Højlund og få dage senere havde købt danske Victor Kristiansen. Der er ganske få gode danske og engelske målmænd og dem som er, de koster kassen. Så jeg er indtil videre endt med lidt en nødløsning ved at hente Jack Butland ind på en Free Transfer.

Umiddelbart starter jeg sommeren op med en trup, hvor A, B og u21-kæderne er på plads. Højlund, Kristiansen og Butland er de nye ansigter i truppen og jeg har solgt Raya, Wissa og Hickey. Jeg vil påstå at truppen er stærkere i marken, men på målmandspositionen er jeg svækket. Min plan er ikke flere indkøb medmindre jeg får solgt spillere, hvilket heller ikke er min plan men hvis de rigtig tilbud kommer, så sælger jeg selvfølgelig.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #19: 19 Maj 2023, 22:41 »


#10 – En dag senere…

Jeg nåede lige at sige, at jeg ikke havde planer om flere ændringer i truppen men allerede dagen efter så kom der et bud ind, som jeg ikke kunne modstå. Norwich og Leverkusen sendte et bud på hele 40 mio. £ for Mbeumo og det tilbud kunne jeg ikke modstå. Mbeumo havde alligevel ikke den store fremtid i klubben og med de penge, så kunne jeg allerede denne sommer opnå min målsætning med et rent dansk/engelsk hold.

Så jeg solgte Mbeumo til Leverkusen og solgte derefter den sidste udlænding i klubben. Kristoffer Ajer blev solgt til Ajax for 30 mio. £ og så gik jeg ellers i gang med at finde forstærkninger, så jeg kunne samle truppen som den skulle se ud. Og jeg startede på målmandsposten, hvor jeg hentede Jordan Pickford. Derefter hentede jeg Kasper Dolberg som erstatning for Mbeumo. Sidst trak jeg Cameron Humphreys og Ronnie Edwards op fra u21 truppen og hentede et par nye unge spillere til u21 truppen.

Dermed har jeg allerede inden starten af 2. sæson både min danske og engelske 11er på plads. Så fra nu af handler det udelukkede at forstærke eller erstatte 1 til 1. Det er en sæson før forventet og de mange ændringer i truppen gør, at ambitionerne falder en smule til sæsonen. For det kommer til at tage lidt tid, før truppen er spillet ordentlig sammen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #20: 21 Maj 2023, 06:50 »


#11 – Deja-Vu

4 sejr, 4 nederlag og en uafgjort er det blevet til i de første 9 kampe i Premier League. Det er som Deja-Vu af første sæson, hvor jeg fik præcis den samme start. Hvis udfaldet så kan blive det samme, så jeg meget tilfreds. For endnu en 5.plads ville være helt perfekt!
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #21: 23 Maj 2023, 06:38 »


#12 – To skridt frem og et tilbage

Jeg kan slet ikke leve op til sidste sæsons flotte resultat, hvor jeg tog to skridt frem, men i denne sæson tager jeg et tilbage. De mange nye spillere, de har svært ved at få tingene til at køre. De andre hold har også luret min taktik en smule af, så jeg kan ikke længere overraske i kampene. Jeg ved dog at taktikken virker, så jeg holder fast. Jeg venter på de nye spillere falder til og jeg kan forstærke truppen en smule næste sommer. Så jeg sikker på, at jeg kommer tilbage på sporet.

Lige nu lider jeg dog en smule og må nøjes med 14.plads i Premier League. Det er min defensiv der har det hårdt. Jeg lukker simpelthen for mange mål ind. Salget af især Kristoffer Ajer har tydeligvis svækket min defensiv.

Christian Nørgaard har overtaget Libero rollen for Ajer og det gør han ok men det betyder også, at jeg må undvære Nørgaard på midtbanen og det koster en del. Så jeg skal enten have styrket den centrale midtbane eller fundet en ny Libero og få Nørgaard tilbage i 6er rollen.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #22: 23 Maj 2023, 19:00 »

Spændende projekt wester. Har du flere danskere på vej?  Lindstrøm måske
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #23: 23 Maj 2023, 20:17 »

Spændende projekt wester. Har du flere danskere på vej?  Lindstrøm måske

Jeg har mange gode danskere på min shortliste også Lindstrøm men han topper ikke listen. Damsinho sidder tungt på min AMC position og Højlund som Poacher. Så lige nu er han ikke blandt dem jeg jagter
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #24: 24 Maj 2023, 21:43 »


#13 – Det varme sæde

I mit seneste indlæg nævnte jeg, at fraværet af Ajer som Libero og Nørgaard på midtbanen, det har kostet en del. Jeg kan af gode grunde ikke få Ajer tilbage men jeg har søgt muligheden for, at få Nørgaard tilbage på midtbanen selvom han har gjort det ok som Libero.

Jeg føler bare, at hans indflydelse på midtbanen mangler. Så da muligheden bød sig på sidste dag af januars transfervindue, så slog jeg til. Joachim Andersen blev sat til salg af Crystal Palace for 5,25 mio. £ og den pris ville jeg gerne slippe. Så jeg hentede ham til forsvaret, så jeg kan skubbe Nørgaard op på midtbanen igen. Det gjorde så bare, at jeg måtte sælge en af mine danske midtbanespillere og her valgte jeg Mathias Jensen, som jeg solgte for 6 mio. £.

Men trup sammensætningen er det mindste af mine problemer, for holdet er inden i en dyb krise. Så dyb, at bestyrelsen har givet mig en måned til at rette op på det, ellers er det farvel til Brentford. Og jeg forstår dem godt, for det går helt af H til. Fire nederlag i streg i Premier League sender mig faretruende tæt på nedrykningsstregen. Det var ikke ligefrem det jeg regnede med. Nu jeg spændt på, om mit næste indlæg i bloggen bliver det sidste.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #25: 26 Maj 2023, 20:10 »


#14 – Hattrick

Der var pres på. En måned til at redde min egen røv men jeg var sikker på, at det var Game Over. For efter mødet med bestyrelsen, så stod den på opgør mod Liverpool på udebane. Ikke ligefrem den kamp jeg havde brug for med sådan et pres. Det skulle dog vise sig, at det var den kamp, som vendte det hele på hovedet. For holdet med Højlund i spidsen leverede et sandt mirakel. Højlund Hattrick og 4-0 sejr.


Og pludselig var holdet som forvandlet. Jeg sluttede sæsonen af med en række flotte resultater der betød at jeg nappede en 12.plads i Premier League. Det var ikke helt det jeg havde håbet og forventet men jeg stiller mig tilfreds, det kunne være endt meget værre.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #26: 26 Maj 2023, 23:00 »


#15 – Big Name Signing

Da spillerne gik på sommerferie, så tog jeg arbejdshandskerne på. Sammen med mit Scouting team jagtede jeg forstærkninger til truppen. Da der kom en rapport ind, at Harvey Elliott var utilfreds i Liverpool, så gav jeg det et forsøg, selvom mine scouts mente, at han ikke ville være interesseret.

Jeg smed et bud på 47,5 mio. £ som mere eller mindre var hele mit transferbudget. Liverpool accepterede og så gik forhandlingerne i gang. Elliott vidste godt hvad han var værd, så jeg måtte strække mig langt for at få en kontrakt i hus. 125k £ i ugen var det vi endte på og han bliver dermed den mest løntunge spiller i truppen.

Sammen med Zach Awe er Elliott de to eneste nye spillere i truppen. Awe er hentet op fra u21 holdet og erstatter Pinnock som ønskede nye udfordringer. Awe bliver en del af B-kæden mens Harvey Elliott selvfølgelig bliver en del af min A-kæde.

Umiddelbart har jeg ikke planer om flere ændringer medmindre jeg bliver tvunget til salg eller den helt rigtige muligheder byder sig. Jeg forventer, at truppen kan leve op til målsætningen om minimum en top10 position. Jeg håber på en top7 og mulighed for europæisk fodbold. En ting er sikkert, det SKAL gå bedre end i sidste sæson, ellers bliver jeg voldsom skuffet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #27: 05 Jun 2023, 23:28 »


#16 – Asymmetrisk

Det har været nogle travle uger på arbejde og fodboldtræner i fritiden. Så FM har lige været lidt på pause. Jeg har dog tændt op for spillet igen og kigget på mit Brentford projekt, som jeg ellers troede var dødt men lysten og tiden er tilbage.

Jeg har skiftet taktik for at få lidt ny energi. Jeg har skiftet til en af mine klassiske taktikker, som kendetegner min tilgang til FM. En asymmetrisk formation med klassisk med 4 backkæde, 6er, 8er, 10er, kanter og skarpretter. Det betyder selvfølgelig flere ændringer i truppen med spillere som kommer i overskud og nye som skal hentes ind. Vi tager det hele vejen igennem fra målmand til poacher.

På målmandsposten var Oliver Christensen ikke helt tilfreds og med rette. Det var ikke blevet til meget spilletid, da Jordan Pickford sidder tungt på pladsen. Så Oliver blev solgt og ind er kommet Mads Hermansen, som får samme rolle. Han bliver backup til Pickford.

På back positionerne har jeg hentet den unge Rico Lewis og solgt Fin Stevens. Lewis får plads i start 11eren mens Mads Roerslev tager plads i b-kæden. På venstre back er det stadig Victor Kristiansen som er førstevalg med Rico Henry som backup.

I det centrale forsvar havde jeg spillere i overskud, da jeg gået fra tre til to centrale forsvarsspillere i min taktik. Her solgte jeg Mads Bach Sørensen og Mason Holgate. Tilbage har jeg Victor Nelsson og Joachim Andersen i start 11eren med to unge engelske spillere som backup, Zach Awe og Ronnie Edwards.


Som tidligere nævnt så hentede jeg Harvey Elliott til den centrale midtbane og sammen med holdets anfører Christian Nørgaard tager de 6er og 8er positionerne i den nye taktik. Mads Bistrup og den unge Cameron Humphreys er backup.

På kanterne var jeg noget tyndt besat eftersom jeg ikke har spillet med kanter i Libero taktikken. Keane Lewis-Potter som har været en super backup i offensiven de første par sæsoner, han får nu chancen i start 11eren som min Inside Wing i venstre side med Kasper Dolberg som backup.

I højre side manglede jeg dog spillere og her måtte jeg hente to. Andreas Dreyer blev den ene men så var jeg ligesom ved at løbe tør for penge, og jeg måtte ud at leje en spiller. Her har jeg lånt Noni Madueke i Chelsea og håber jeg kan hente på en permanent aftale men en købsoption på 67 mio. £ er nok en del mere end jeg kan klare.

10er og 9er positionerne havde jeg styr på. Mikkel Damsgaard er stadig min 10er og Rasmus Højlund er min mand på toppen. Så sidder I nok og tænker, hvad med Ivan Toney? Ja han kom så i overskud og befinder sig pt. i b-kæden som back til Højlund og det samme gør Angel Gomes som er back til Damsinho.

Min trup lever stadig op til kravet om 22 spillere fordelt med 11 danskere og 11 engelske spillere. En af hver til hver position. Så der handler det stadig om, hele tiden at forstærke holdet 1 til 1 eller ved tvunget salg at undgå for stort fald i kvalitet.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #28: 06 Jun 2023, 09:45 »

Keep Attacking Wester :-)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Danglish - KIN Challenge
« Svar #29: 06 Jun 2023, 14:20 »

Kører du med præcis 22, eller har du lidt reserver/back-up til back-up'en?

Jeg tænker så du fylder det du må registrere på 25 spillere.
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010