home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2023
| | | | |-+  #20 Lykkedes det?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: #20 Lykkedes det?  (Læst 7112 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#20 Lykkedes det?
« : 01 Apr 2023, 18:02 »

 

Dennis Linddal The winning One

Vi kender alle sammen Dennis Linddals eventyr rundt i Europa, samt hans indsats for det danske landshold.
Men der er mange som ikke kender hans søn Dennis Jr., han er selvføgelig navngivet med samme navn som hans far,
grundet den arrogance som Dennis Linddal har været kendt for igennem hans mange årige managerkarriere.

Knægten har som forventet levet i en skygge af Dennis Linddal. Dennis Jr. har længe overvejet at gøre
karriere som manager bare for at vise hans far uret. Udfordring for Dennis Jr. er ingen erfaring som manager og
har kun selv forsøgt sig af i den bornholmske serie 6.

Under ferie i udlandet opstår muligheden for at starte karrieren. Med lidt fiflen med fødselsdatoen og sletningen
af Junior, så søger Dennis Jr. det første manager job. Det er ikke helt uvant på disse kanter at passet bliver
rettet til, så der stilles ikke spørgsmål med hensyn til udseende og alder.

Dennis Jr. vil gøre noget som farmand ikke kunne. Han vil erobre alle kontinenter!
« Seneste Redigering: 30 Apr 2023, 17:51 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#2 "Jobbet"
« Svar #1: 03 Apr 2023, 10:22 »

"Jobbet"


Ferien i Sydafrika var ved at være slut og en af de sidste dage skulle bruges på sight seeing i Cape Town. Dennis Jr. er ikke udpræget fodboldentusiast som sin far, Dennis Sr., men blev alligevel overtalt af sin rejsekammerat, til en rundvisning på Nelson Mandela Bay Stadium, hvor bronzekampen fra VM 2010 blev spillet.


Under rundturen hørte Dennis Jr. snak i krogene og så flere fingre pege i hans retning. ”Is that Mr. Linddal?” var der sågar en der ytrede, da Dennis Jr. gik forbi. Det strejfede kort Dennis Jr. om de mon troede at han var hans far, men så distræt som han er faldt fokus hurtigt på det tomme pokalskab guiden var ved at vise de fremmøde turister.
Da rundturen nåede sin ende, mødte Dennis Jr. på det lokale hold som skulle ind og træne på banen. Chippa United FC stod der på de lyseblå trøjer. Dennis Jr. besluttede sig for at overvære træningen og faldt så i snak med en lokal. Dennis Jr. spurgte interesseret ind til klubben og den lokale mand var mere end interesseret i at fortælle.
Det viser sig, at Chippa United FC er en forholdsvis ny klub som blev dannet i 2010. De vandt 2 division i 2014 og har siden spillet i den bedste række, hvor deres bedste placering er en 6 plads i 2015, men som det tomme pokalskab bekræftede har de ikke nydt meget succes og har de sidste år kæmpet om at undgå nedrykning. Holdet står pt. uden træner.


”My name is Chippa Mpengesi” sagde den lokale mand sidst i samtalen. Mr. Mpengesi viser sig at være bestyrelsesformand i klubben.
”Can we talk in my office please?” Dennis Jr. undredede sig lidt, men hans nysgerrige natur fik ham til at gå med, uden egentligt selv at bemærke det.
”We know you, Dennis! Very good manager!” Dennis Jr. tænkte for sig selv: ’Hold kæft man, de tror jeg er min far!’ Han kiggede blot interesseret på bestyrelsesformande n og sagde ikke noget.
”We can offer you 900 ZAR monthly to be headcoach in Chippa United FC.”

Dennis Jr. havde svært ved at skjule sit smil under facaden. Han brød stilheden ved at sige ”Okay Mr. Chairman. But only because you’ve been so nice to me”.

Så sluttede ferien alligevel ikke helt for Dennis Linddal Jr., og eventyret fortsætter i Sydafrika som manager for Chippa United FC.

CHIPPA UNITED FC

The Chili Boys

 


Det bliver spændende at se om Dennis Jr. kommer til at spille offensivt, seværdigt og underholdende, som sin far.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2023, 10:56 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#3 1 Sæson i Chippa United FC
« Svar #2: 05 Apr 2023, 19:54 »

 

1 sæson i Chippa United FC


"Hvor langt kan man egentlig nå som træner, når de eneste øvelser man kender er bibtest, 3 mod 2 i frimærket også skud på mål" tænkte Dennis Jr. da han var på vej til første og eneste træning inden første liga kamp. Men hvis man kan løbe og samtidig ramme kassen, det burde give nogle sejre i længden.

På vej ind fra træning stødte Dennis Jr. på et opslag på tavlen. National C Licens. Det lød egentligt interessant, man kan altid lære. Mr. Mpengesi var ikke helt af samme mening. Du må gerne lige være i klubben i mere end en uge før du stiller krav. Spørg mig igen senere i sæsonen. Det lykkedes Dennis Jr. at komme på kursus og bestå National C Licens senere i sæsonen. Rygterne går på at han nu har fået flere øvelser i bogen.

Kaiser Chiefs kommer på besøg i første runde af ligaen. Kaiser Chiefs er et af de 3 store hold i Sydafrika sammen med Sundowns og Orlando Pirates, hvilket medierne er enige i, de tror derudover også at Chippa United FC ryger ud af ligaen.

Hele 5537 tilskuer havde fundet vej til mægtige Nelson Mandela Bay Stadium, som føltes menneske tomt, taget i betragtning at der er plads til 47592 tilskuere. Men de fans som dukkede op fik en drømme start på sæsonen, da Chippa United FC slog favoritterne med 1-0, efter Elmo Kambindu scorede minuttet efter han var skiftet ind i det 68. min. Resultatet afspejler ikke helt kampens forløb og da Dennis Jr. blev spurgt ind til resultatet efter kampen sagde han med et smil på læben " Bolden skal ind over stregen før det tæller"

Runden efter var Dennis Jr. dog ikke ligeså højt på strå efter Orlando Pirates havde scoret sejrsmålet til 3-2 i 90+2. Eneste kommentar pressen fik var "Korrupt" Det var egentlig også kendetegnende for det meste af sæsonenat der blev smidt point i min. hver anden kamp. Efter 14 runder lå Chippa United FC på en flot 6 plads med 6-3-3.

Pokalturneringen blev hurtigt overstået, da Chippa United FC overraskende røg ud mod bundproppen TS Galaxy, på trods af at stillingen var 3-2 med 15min tilbage. Inden det skuffende exit havde Chippa United FC været inde i en periode med 4 nederlag i streg i Ligaen. Der blev kastet og sparket til vanddunke i omklædningen efter exitet, om det var det som ændrede indstillingen hos spillerne skal være usagt. Men i de 11 efterfølgende ligakampe tabte Chippa United FC ikke og endte på en meget overraskende 5 plads.

Dennis Jr. slog således klubrekorden for bedste placering i den bedste række med stærkt hjælp fra nedenstående spillere:
Lepasa Topscorer med 18 mål, hentet på free transfer
Maseko 8 mål og 5 assist, lejet for sæsonen i Supersport Utd. Købsklausul 1,6mio
Chabalala 5 mål og 2 assist, bedste snit i klubben

Det lykkedes Dennis Jr. at komme på kursus og bestå National C Licens senere i sæsonen, Mr. Mpengesi måtte forsøges overtalt af flere omgange. Rygterne går på at han nu har fået flere øvelser i bogen.

Fodboldforbundet kvitterede også for det flotte resultat ved at udnævne Dennis Jr. som årets manager med hele 547point, 67p foran Sundowns manager Rulani Mokwena.

Rygter om at Dennis Linddal Snr. sidder derhjemme og gnækker over at knægten ikke vandt en titel.. Hvalp

 
« Seneste Redigering: 07 Apr 2023, 11:31 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#4 2 Sæson i Chippa United FC
« Svar #3: 07 Apr 2023, 13:49 »

 

2 sæson i Chippa United FC


Dennis Jr. går ind til sin anden sæson i Chippa med endnu større forhåbninger end tidligere. Selv medierne har øget Chippa United FC forventet slutplacering op til den nye sæson. Dennis Jr. Har hentet nogle solide forstærkninger til truppen, som skal være med til at indfri de højere forventninger:

Ngcobo Gratis.
Aubass Gratis.
Arnaout Gratis.
Appollis hentet gratis fra Pretoria Callies.
valiente hentet gratis fra Talleres De Cordoba.
Lungu Talent fra ungdomsafdelingen, som flyttes til førsteholdstruppen.
 
Dennis Jr. har store forventninger til både Appollis og Valiente, som er hentet fra hhv. Pretoria og Cordoba.
Dennis Jr. udtaler "Jeg vil gerne se, at Valiente slår målrekorden for klubben i år. Det er jeg faktisk sikker på han gør. Han er en meget træfsikker angriber!".
Lungu, som har fået sin fodboldopdragelse i Chippa, forventes at komme direkte i start-elleveren.
 
Da Dennis Jr. blev spurgt ind til forventningerne til både den Sydafrikanske Super Eight Cup, Sydafrikanske Knockout Cup, samt Pokalturningen svarede han " Jeg var faktisk ikke klar over der var tre pokalturneringer! Men selvfølgelig vil vi gøre alt hvad vi kan, for at gøre en god figur i alle tre".
 
Spørgsmålet er så, om det er god figur at ryge ud afto turneringer i første runde. Men det nu faktum for Chippa United, som fik klø af mestrene fra Sundowns, som vandt overbevisende 3-0 i SE Cuppen, og Marumo Gallants vandt på straffe i Knockout Cup.
Dennis Jr. sagde til pressen "Vores mål har hele tiden været ligaen og inden sæsonen vidste jeg ikke de turneringer fandtes, så det tager jeg ikke så tungt".
 
Det har dog været en frustrerende start i ligaen for Chippa United, som havde håbet på at gøre god figur. Dennis Jr. har udtalt til pressen: ” Vi smider stadig for mange point væk på dumme personlige fejl. Vi skal blive dygtigere til at holde vores føringer”.
Efter 14 kampe indtager Chippa United FC en skuffende 6. plads i ligaen med seks sejre og seks uafgjorte. ”Jeg ved godt, at vi overpræstere ift. mediernes forventninger til os, men jeg vil se fremgang i forhold til sidste sæson. Der er flere spillere som skal kigge indad”.


Chippa United FC kommer dog stærkt ud af vinter pausen med fem(!) sejre i træk. Spillerne har tydeligt taget deres uprøvede managers ord til sig. Træerne vokser dog, som Dennis Jr. Far også var klar over, ikke ind i himlen, og de fem sejre i træk blev afløst af fire nederlag i april. Dennis Jr. Og Chippa United må se Sundows slentre mod mesterskabet på ny.
På trods af en fantastisk slutspurt med fem sejre i de sidste fem kampe, måtte Chippa United FC tage til takke med 4. pladsen.
Ny rekord i klubben! Men de må ærgre sig i Chippa, da de blot var 1 point fra 3. pladsen og bronze.
 



I starten af sæsonen talte vi med Dennis Jr. omkring Pokalturneringen.
Chippa United FC har fået lodtrækningsheldet, hvor klubben udelukkende mødte hold som lå lavere i tabellen. Vejen til finalen var dog ikke problemfri og Chippa United FC måtte ud i forlænget spilletid både i 2. runde og kvartfinalen. Begge med sejre, dog! Det betyder også, at der nu venter en pokalfinale mod Amazulu. Pokalfinalen bliver den største kamp i Chippa United FC korte historie. ”Jeg vil vinde,” siger Dennis Jr. ”primært for at lukke røven på min far, men selvfølgelig også på klubbens vegne. Det er en stor kamp og vi vil gøre alt for vinde”.
 

 
Den nyindkøbte Valiente var her, der og alle vegne. Han gør præcist det Chippa forventede af ham, da de hentede ham i Argentina. 17 mål i 21 kampe taler sit tydelige sprog. Han blev dog skadet i løbet af sæsonen, hvorfor Dennis Jr. profeti omkring målrekorden ikke blev slået.
 
Dennis Jr. vinder således sit første trofæ som træner!
Derudover har han bestået National B licens i løbet af sæsonen.

 
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#5 3 Sæson i Chippa United FC
« Svar #4: 10 Apr 2023, 14:39 »

 

3 sæson i Chippa United FC

 

Truppen var mere eller mindre uændret i Chippa United FC til opstart i 3 sæson. Dennis Jr. Vurderede, at den nuværende trup sagtens kunne spille med i 5 turneringer og samtidig være en trussel til modstanderne. Chippa United FC skal, udover de nationale turneringer, også deltage i den afrikanske Confederation Cup.
 
I modsætning til Dennis Sr. har Dennis Jr. valgt en mere defensiv opstilling. Denne opstilling har Dennis Jr. benyttet i hele hans, om end korte, træner karriere.
"Det er klart, at vi ændrer vores udtryk i kampen i forhold til modstanderen." svarede Dennis Jr. da han blev spurgt, om det ikke var nemt for modstanderen, at forberede sig til den uændrede taktik.

"Lepasa og Valiente skal spille samtidig. Valiente kommer ned som højre wing, mens Lepasa får pladsen på toppen. Vores topscorere for de sidste sæsoner fortjener at spille samtidig" nævnte Dennis Jr. på sæsonstarts pressemødet.
 
Lungu er første mand på holdkortet og har nu rundet 80 kampe for Chippa United FC.


Igen i år var det tidlig exit for The Chili Boys i både Super Eight Cup og Knockout Cuppen. Rygterne går på at Dennis Jr. havde fokus på de andre turneringer. Juniors tropper havde blæst al modstand væk i ligaen og vundet de 7 første kampe med 10-1 i målscorer.
Amazulu som var meget opsatte på revanche efter pokalfinalen sidste år, var Chippa Uniteds næste udfordring i ligaen. På trods af halvt antal chancer formåede de at slå vores nye afrikanske yndlingshold med 2-1 og derfor påføre det første nederlag til Dennis Jr.s tropper i ligaen. Kampen efter gjorde Sekhukhune Utd. det også onde mod Chippa United FC. Selvom Chippa var foran 1-0 med 15 min tilbage så tabte de kampen med 1-3.

"Det er ikke slut før den fede dame har sunget! Vi skal lære at lukke kampen i sådan situationer" sagde Dennis Jr. skuffet og slukøret efter kampen.
Nederlaget mod Sehukhune Utd. skulle dog vise sig at være det eneste i resten af sæson. Chippa United FC var simpelthen brandvarme hele foråret og med 11 sejre og 4 uafgjorte cruisede de mod langsomt mesterskabet og den største succes i klubbens korte historie.
"Det er den største dag for alle i hele klubben. Fra ejer til greenkeeper. Den her fejre vi sammen.” sagde Dennis Jr. og tilføjede ”Selvfølgelig også kæmpe ros til hele truppen! Især til Valientes 28 mål og Lepasas 31 mål, som virkelig banede vejen til vores kollektive sejr." sagde Dennis Jr. som overraskende ikke nævnte sig selv som kriterie for successen, som hans legendariske far nok ville have gjort det.
 
Fokus er dog stadig på sidste kamp i sæsonen. En gentagelse af pokalfinalen fra forrige sæson: Amazulu. Amazulu var, som tidligere, meget opsatte på at få hævn. De kom flyvende og voldsomt motiverende ud fra start. Allerede efter 9 min. Kom de foran og det var endda fortjent. En kedelig første halvleg  og stillingen 1-0 holdte til pause. Efter pausen var det som et nyfødt Chippa hold som kan bedst fra start. De havde tydeligt fået en verbal omgang i omklædningsrummet og alvoren var gået op for dem. Appollis og Lepasa bragte Chippa foran efter bare 15 min i anden halvleg med et mål hver, og Dennis Jr. og Chippa United kunne erklæres som vindere af ”The Double”.

Chippa United FC skulle sidst på sæsonen forsvare Sydafrikas farver i Confederations Cup og efter 3 succes fulde kvalifikations runder var klubben klar til puljespillet. Et puljespil som blev vundet med 4-1-1 i kampe. Kvartfinalen mod RS Berkane fra Marokko blev vundet sikkert med samlet 6-3 og nu ventede Future fra Egypten i semifinale, som også blev endestationen for Chippa United.
 
"Jeg er utroligt skuffet over at ryge ud samlet 5-6 til Future. Ikke nok med vi taber 3-2, men målet kommer 2 min før tid! Selvom vi tabte ude,  så skulle vi have lukket den på vores hjemmebane" sagde Dennis Jr. Statistikken taler da også sit tydelige sprog i Chippas favør med 25-10 i skud og xG på 4,85-1,63. Men man vinder ikke, hvis man ikke rammer kassen når det virkelig gælder.
 
Dennis Jr. har forlænget kontrakten med 1 år og næste sæson skal Chippa United prøve kræfterne af i Afrika Champions League. Det giver Dennis Jr. muligheden for at krydse det første kontinent af, skulle Chippa gå hen og vinde de thele.
 
 

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: #5 3 Sæson i Chippa United FC
« Svar #5: 12 Apr 2023, 14:25 »

Elsker simpelthen din skrive måde Alfster og den måde dine blogs er kædet sammen på Smiley
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #5 3 Sæson i Chippa United FC
« Svar #6: 13 Apr 2023, 19:38 »

Elsker simpelthen din skrive måde Alfster og den måde dine blogs er kædet sammen på Smiley

Tusind tak for dine flotte ord  Smiley   Skal forsøge at fortsætte i samme stil. '

Tak fordi du følger med
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#5 4 Sæson i Chippa United FC
« Svar #7: 14 Apr 2023, 05:53 »

 

4 sæson i Chippa United FC

 
"Ingen spørgsmål om Cups inden vi går i gang. Jeg gider det ikke" sagde Dennis Jr. efter Chippa United FC igen, igen, igen var slået ud af Knockout Cup og Super Eight Cup i første runde til pressemødet hvor han skulle præsentere de nye spillere.
Thikazi,Radebe,Scarpeccio og Encinas er hentet til klubben.  Encinas og Scarpeccio er på lånt i denne sæson for at forstærke bredden i truppen.

"Ingen over og ingen ved siden af i Sydafrika" må snart være Chippa United FC motto. Altså lige bortset fra de famøse cups. Ligaen og Pokalturneringen må betegnes som Chippa United FCs ejerskab efter denne sæson. Efter 24 ligakampe med 20 sejre, 4 uafgjorte og 0 nederlag blev mesterskabet sikret. Vi skulle helt frem til de 2. sidste runde før Chippa United FC fik første nederlag i ligaen, som altså endte med mesterskab hele 13 point foran nr. 2 SuperSport Utd. "Det er virkelig ærgerligt, at vi ikke undgår nederlag de sidste to kampe, så vi går ubesejret til mesterskabet. Men jeg kan ikke brokke mig over noget som helst. Vi var bare bedre end de andre" sagde Dennis Jr. efter mesterskab nr. 2 kom i hus og lød en smule som sin far.
 
Pokalen kom ligeledes i hus. JDR Stars, Cape Town City, Swallows FC og Kaiser Chiefs blev alle slået på vej mod den 3 finale i streg. All Stars FC ventede i finalen og Dennis Jr.s tropper var velforberedte. All Stars FC var overmatchet i finalen på trods af din spinkle sejr på 1-0 ikke bekræftede dette. Scarpeccio scorede kampens eneste mål i det 43. min, og sørgede for den 3 pokal titel i træk. Dette er kun sket en gang før i historien. Sidst var Orlando Pirates tilbage i 1970’erne.
 
"Kæmpe bedrift af drengene" sagde en tydelig stolt Dennis Jr. efter kampen.
 


 
Chippa United FC og Dennis Jr. jagtede hæder i den afrikanske Champions League-turnering som var sæsonens store mål. Efter overbevisende sejre i de 2 indledende runder, 11-1 samlet over Township Rollers (Botswana) og 4-1 samlet over FC San Pedro (Elfenbenskysten), var Chippa United FC klar til gruppespillet. ES Tunis (Tunesien), Petro de Luanda (Angola) og Al-Merreikh Omdurman (Sudan) ventede i gruppespillet, hvor ES Tunis påførte Chippa United FC deres 3. nederlag i sæsonen efter de tidlige exits i cupperne. "Vi var heldige med at slippe afsted med et 2-1 nederlag i Tunis. Vi burde have tabt meget større. Det var det dårligste jeg har set det hold præstere." sagde Dennis Jr. efter kampen. Nederlaget slog dog ikke sejrsvante Chippa United FC ud af kurs og vandt da også den omvendte kamp med samme cifre.
 
Al-Ahly (Egypten) ventede i kvartfinalen. Al-Ahly som har vundet turneringen flest gange af alle med hele 11 trofæer. "Det er en hård modstander vi løber ind i. Vi skulle have gjort det bedre i puljen, men med anden pladsen får vi den hårde modstander." sagde Dennis Jr. Til den fremmødte presse.
 
 

 
"Vi var ikke gode nok over 2 kampe. Helt grundlæggende var Al-Ahly bedst i begge kampe og vi må se os udspillet af et bedre mandskab" sagde Dennis Jr. "Vi har tabt 2 gange i turneringen mod de 2 hold som skal i finalen. Vi har målt os mod de bedste på kontinentet og med lidt held i sprøjten, havde vi været i finalen" var det sidste Dennis Jr. sagde til pressen inden han hoppede i bussen på vej hjem med de trætte spillere efter en lang sæson.
                       
 
Dennis Jr. Forlænger ikke sin kontrakt i Chippa United FC. Pokalskabet er fyldt og drømmen om at "vinde” kontinentet er bristet for nu. "Jeg har brug for ny udfordring og noget andet græs under fødderne. Jeg efterlader dog Chippa United FC i bedre stand end da jeg ankom og det er jeg stolt af. Jeg takker alle i klubben for deres hårde arbejde og især bestyrelsesformande n for at have givet mig chancen som manager" var de sidste ord fra en tydeligt berørt Dennis Jr. inden han forlod Nelson Mandela Bay Stadium for sidste gang.
 
Fremtiden er uvis for Dennis Jr.. Med Nationalt A-licens i tasken, og International C-licens undervejs starter et nyt kapitel i Dennis Jr.s managerkarriere.
 
 

« Seneste Redigering: 14 Apr 2023, 18:17 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#7 Job jagt
« Svar #8: 14 Apr 2023, 16:39 »

 

Job jagten

Dennis Jr. var i tvivl om hvor næste destination skulle være. Skuffelsen over den tabte Champions League kvartfinale til Chippa United, gjorde at han søgte væk fra Sydafrika. Næsen pegede mod Europa, hvor flere interessante klubber søgte manager og flere havde allerede efterspurgt den unge manager. Efter 5 titler på 4 sæsonen satte Dennis Jr. næsen op mod en større klub i Europa og jagten på det europæiske kontinent startede.
 
Der var mange jobs at vælge imellem, eller det mente Dennis Jr. I hvert fald, da han søgte job i stort set hele Europa. Der blev sendt ansøgninger afsted i en lind strøm til store klubber som  Aston Villa, Tottenham, Rennes, Monaco, Fiorentina og Dortmund. Dennis Jr. ventede med spænding og forventning på respons, men havde faktisk ingen præference ift. Hvilken klub det blev.
 
Efter det ene afslag efter det andet dukkede op i indbakken, dalede humøret og optimisten hos Dennis Jr. tilsvarende. Alle de søgte jobs vente tilbage med tommelfingeren ned af.
 
Tiden gik og Dennis Jr. stod midt i august før endnu et job blev ledigt og desperationen var til at føle hos sønnen af den legendariske manager, Dennis Linddal. Dennis Jr. Købte en bilet til det første fly han kunne og tog en taxa til et, ret uinteressant, jobinterview. Heldigvis ville begge parter det same og pr. 31.8.2026 blev kontrakten underskrevet i den mellemstore skandinaviske klub for de 2 år.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
#8 FC København
« Svar #9: 16 Apr 2023, 18:24 »

 

FC København


"Sgu rart at kunne tale dansk på pressemøderne! sagde Dennis Jr. da han blev præsenteret.

Jacob Neestrup er nu manager i Fiorentina, et job som du søgte, hvordan har du det med det? "Det bruger jeg ikke så meget energi på. Nu er jeg her i FC København og det er det eneste som det handler om nu" sagde Dennis Jr.

Sommervinduet er lukket og du kan først sætte dit præg på holdet til vinter, er det en ulempe? Der er lavet fine handler i sommers og truppen er stærk. Selvfølgelig vil der løbende ske udskiftning, men alle har en chance her i efteråret" nævnte Dennis Jr og fortsatte "Oihan Sancet,Vavro,Ludovic Blas og Magnus er de stærkeste og skal tage ansvar her i efteråret"


Dennis Jr. overtager FC København efter 7 kampe i Superligaen med 4-1-2, så er det ikke den bedste start, men stadig nok til at besætte 2 pladsen i Superligaen efter overraskelsen fra AGF. Det vidste sig hurtigt at Dennis Jr. fik styr på tropperne med 9 sejre i de næste 11 kampe og kun et enkelt nederlag i Aalborg. FC København tager et forspring på 8p med ind i slutspillet, hvor den største overraskelse er at FCM blev 7ér. Brøndby er det eneste hold som slår FCK i slutspillet og endda begge gange.

"Det er ikke tilfredsstillende, men kan godt leve med det når vi ender 14p foran dem" sagde Dennis Jr. " Du kan jo spørge dem der ude på vestegnen, hvordan det gik i Pokalen" sagde Dennis Jr. smart efter FCK havde slået dem ud i kvartfinalen. Heller ikke OB udgjorde den store modstand i semifinalen, som blev vundet med samlet 6-2.



 


"Vi fører 3-0 ved pausen og lukker fuldstændigt kampen i 2 halvleg, ja nogle vil måske kalde kedeligt. Men Randers ville heller ikke det store, så ja vi tager den" sagde Dennis Jr. efter kampen.

Flot sæson af Dennis Jr. som napper både skab og pokal

Det blev til sejre over Austria Wien, Feyenoord, Bayern, Vålerenga og RBL og nederlag til RB Salzburg, Napoli og Aston Villa i puljespillet i CHL, hvor især 4-0 sejren i Parken over Bayern var et stort øjeblik. Desværre blev Benfica en alt for stor mundfuld i knockout fasen med en samlet nederlag på 7-3.

Det lykkedes Dennis Jr. at hente 3 store talenter i januar vinduet.
Ole K. Dahle Haugland 50mio fra Molde
Fransisco Javier Leyva 70mio fra Tigres
Andrej Pirc 13mio fra Maribor


 
« Seneste Redigering: 17 Apr 2023, 20:49 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #8 FC København
« Svar #10: 17 Apr 2023, 19:19 »

Fed blog Alfster, elsker dine blogs... eneste minus... der er en del af dine spillers SS der er forkerte spillere, f.eks Blas her i den sidste update, er en sydafrikansk spiller med et andet navn
Logged

Tidligere: Baloo38

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #8 FC København
« Svar #11: 17 Apr 2023, 20:51 »

Fed blog Alfster, elsker dine blogs... eneste minus... der er en del af dine spillers SS der er forkerte spillere, f.eks Blas her i den sidste update, er en sydafrikansk spiller med et andet navn

Mange tak Jonas. Tak fordi du følger med og tak fordi du nævner det med forkert spiller.  Det er nu rettet :-)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #8 FC København
« Svar #12: 18 Apr 2023, 06:43 »

 

2 sæson i FC København


Dennis Jr. gik ind til sin anden sæson vel vidende at det nok ville blive den sidste sæson i FC København. PÅ det personlige plan har Dennis Jr. bestået Kontinental A licens og er igang med Kontinental Pro. Håbet er at skiftet til en større klub efter sæsonen, så de store pokaler kan vindes.

Dennis Jr. har igen været på tur i udlandet og hentet en del spillere til FC københavn. "Der er tale om stjerner i svøb og flere af dem kommer direkte i start 11" sagde Dennis Jr. kækt på det indledende pressemøde.


Følgende spillere er kommet til:
Kyanno Lorenzo 65mio fra Benfica
Paulo R. Flores 65mio fra Røde Stjernr
Pablo Gauto 60mio fra Newell´s
Facundo Alvez 34mio fra Penerol
Thiago Transferfri



Rekordernes år i FCK


Det er en Superliga som vil gå over i historien, ja nogle vil sige at FC København burde spille i en større liga. Magt demonstration igennem hele sæsonen. " Jeg sagde det jo på det indledende pressemøde. Alvez, Lorenzo og Gauto stod for hele 56 mål i sæsonen" sagde Dennis Jr. " Vi spillede stærkt igennem hele sæsonen og stod sammen som et hold på trods af Wolfburg indløste frikøbsklausulen på 82mio på Ole i januar vinduet, heldigvis havde vi hentet Thiago til at lukke hulet på mål" sagde Dennis Jr. Derudover forlod Haraldsson klubben til fordel for Espanyol for den nette sum af 100mio.
Med hele 61p i grundspillet kunne sæsonen ligeså godt være afsluttet inden slutspil
Mesterskabet blev sikret allerede i spillerunde 25.

Flere rekorden blev slået i sæsonen bla. fleste sejre i Superligaen med 29 samt flest scorede mål (87) i sæsonen.

Pokalfinalen mod FCM lyder på papiret som en tæt kamp, men det ville være en skam at påstå det var tilfældet. Dennis Jr. drenge vandt hele 5-1 med 29-2 i chancer. Kampens helt store spiller var Kyanno som med 3 mål og 2 assist blev en fortjent pokalfighter. Alves stod for de sidste 2 mål.

"Jeg kan nu forlade klubben med oprejst pande og vil nu ud i den store verden få at opfylde mine mål, samt komme lidt væk fra min far" sagde Dennis Jr. med et skævt smil.

De helt store mål for Dennis Jr er at erobre kontinenternes championsleague turneringer. " Det er svært at opnå det her i FC københavn, på trods af vi nåede 1/16 finalerne inden Benfica igen slog os ud" udtalte Dennis Jr.

FC København fik nogle gedine lussinger i gruppespillet, hvor bla. City og Liverpool vandt 6-1 og 5-1, om det var det som gjorde udslaget i forhold til Dennis Jr. fremtidige klub vides ikke. Kontrakten blev signeret inden sæsonen sluttede, dog med det forbehold at Dennis Jr. skulle færdig gøre sæsonen i FC København.


 
« Seneste Redigering: 18 Apr 2023, 08:51 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #9 2 sæson i FC København
« Svar #13: 18 Apr 2023, 08:23 »

SS af Dennis Jr, viser Lorenzo, men vild rekord sæson, men også vanvittigt at se hvordan man kan dominere suppen så meget også alligevel få så store røvfuld af City og Liver
Logged

Tidligere: Baloo38

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: #9 2 sæson i FC København
« Svar #14: 18 Apr 2023, 08:53 »

SS af Dennis Jr, viser Lorenzo, men vild rekord sæson, men også vanvittigt at se hvordan man kan dominere suppen så meget også alligevel få så store røvfuld af City og Liver

Smukt tak.  Det er nu rettet.

Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010