home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 246 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2023
| | | | |-+  Libero
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Libero  (Læst 6224 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Libero
« : 01 Apr 2023, 14:25 »


#1 - Intro


Datoen i skrivende stund er 12. januar 2023 og jeg har haft spillet siden det udkom og på dette tidspunkt har jeg ikke gennemført en eneste sæson endnu men startet flere savegames. Det er egentlig ikke manglede lyst men hver gang jeg starter et savegame op, så dør energien hurtigt. Jeg kører simpelthen i ring og det har jeg gjort i en del FM-sæsoner nu. De seneste FM sæsoner har mere eller mindre bare været en gentagelse, hvor jeg har genbrugt min taktik. Klassisk Man Utd taktik med 4 back-kæde, klassisk 6er, 8er, 10er, kanter og skarpretter.

Lysten til FM er der men jeg skal finde en måde at fastholde energien. Og jeg tænker, at blogskriverier ofte hjælper tingene på vej. Så nu er jeg gået i gang med en blog til blogkonkurrencen, som kommer om 3 måneder. Når man skriver blog, så skal man også have en plan og et konceptet man ligesom vil beskrive, og det håber jeg vil hjælpe tingene lidt på vej.

Ideen til bloggen er ikke ny, for det bliver en taktisk blog, som jeg har lavet en del gange før. Det nye er, at jeg vil gå helt nye veje rent taktisk. Jeg vil ud af trummerummen med den klassiske Man Utd taktik. Så bloggen skal beskrivelse nye taktiske tiltag. Vel og mærket taktiske tiltag som skal stikke i en helt anden retning end tidligere. Jeg har sat det benspænd, at jeg SKAL bruge en helt ny formation og samtidig bruge et mindst en ny spillerrolle, som jeg hellere ikke har prøvet før. Bloggen titel afslører nok hvilken rolle det er.

Jeg vil heller ikke nøjes med at teste taktikken i en klub. Jeg vil teste den i tre forskellige Premier League klubber, et tophold, et midterhold og et bundhold. Målet er at teste om min taktik er så alsidig, at den kan bruge på alle niveauer i Premier League. Jeg vil spille første sæson i de tre klubber og se om jeg kan leve op til klubbens målsætning og forhåbentlig gøre det endnu bedre. De tre klubber jeg har valgt og deres målsætning lyder således:

Man Utd: Seedet til en 6. plads i Premier League. Målsætningen er at ende top-4 og dermed få Champions League billetter. Drømmen er selvfølgelig mesterskabet men top-4 vil jeg anse som godkendt.

Brentford: Seedet til en 10.plads i Premier League. Målsætningen er at ende i top-10. Drømmen er top-6 og  billetter til Euro League men top-10 vil jeg anse som godkendt.

Bournemouth: Seedet til en 20. plads i Premier League. Målsætningen er at undgå nedrykning. Drømmen er en sikker midterplacering men at undgå nedrykning vil jeg anse som godkendt.





Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #1: 02 Apr 2023, 08:54 »


#2 – Milan Škriniar


Det første hold jeg tester taktikken på, det er Man Utd. Inden vi bevæger os videre med selve taktikken, så vil jeg lige gennemgå den trup, som jeg har valgt. Det er ingen tvivl om, at truppen ikke ligefrem matcher min nye taktik, så jeg bliver nødt til at lave nogle enkelte nødløsninger eller mere positivt sagt, finde på nogle alternativer. Som f.eks. Jadon Sancho som Wingback men det er måske ikke nogen tosset ide med de tanker jeg har men mere om det senere.

Jeg har valgt at spille med tre mand i det centrale forsvar, så der måtte jeg ud at finde forstærkning. Faktisk eneste indkøb jeg har lavet i opstarten. Her faldt valget på Milan Škriniar, som jeg hentede i Inter for 53 mio. £. Han skal i start 11eren udgøre forsvaret sammen med Raphaël Varane og nyerhvervelsen Lisandro Martínez.

På mine Wingbacks har jeg som nævnt Jadon Sancho og sammen med Luke Shaw står de for det bredden i spillet. Skulle det fejle med Sancho som Wingback, så har jeg heldigvis Dalot i B-kæden, som kan overtage pladsen.

På den centrale midtbane finder vi to andre nyerhvervelser, nemlig Christian Eriksen og Casemio. De to forventer jeg mig meget af. Det har i hvert fald forandret virkelighedens Man Utd til det bedre. ENDELIG fik vi kvalitet ind på midtbanen, som vi (Man Utd fans) har råbt på i flere år. I angrebet er det velkendte navne som Bruno Fernandes, Marcus Rashford og CR7 der er med i start 11eren


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #2: 03 Apr 2023, 07:59 »


#3 – Formationen og mentality


Som skrevet, så har jeg lavet det benspænd, at der skal findes en ny formation. Jeg tænkte: Et godt sted at starte må være, slut med den klassiske 4back kæde. Så jeg tager udgangspunkt i en 343 formation, men retter den lidt til. Jeg rykker den ene angriber ned på AMC-positionen og MRL-positionerne rykkes ned som DMRL. Så den overordnet formation som jeg arbejder med, kan man argumentere for, er en 532 eller 352 formation. Men når spillet først er i gang, så er strukturen 343. Det kommer jeg selvfølgelig meget mere ind på senere, når vi skal snakke løbemønstre mm.


Jeg bruger den samme formation både ude og hjemme men spillerrollerne på mine WB skifter lidt i deres udtryk, altså mellem Attack og Support. Jeg bruger nemlig tre forskellige tilgange. En Attacking tilgang på hjemmebane eller når jeg skal jagte et resultat på udebane, en Balanced på udebane og når jeg vil fastholde en føring på hjemmebane og sidst en Defensiv tilgang som jeg ofte bruger de sidste 10 min af en kamp, hvis jeg gerne vil fastholde resultatet. i den Defensive tilgang rykkes mine WB helt ned på de klassiske back positioner.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #3: 04 Apr 2023, 07:53 »


#4 – CR7


Jeg fik en perfekt start på sæsonen. Det blev til tre sejre i de tre første kampe. De blev spillet på hjemmebane hvilket selvfølgelig var en fordel. Det blev til 4-0 over Fulham, 5-1 over Tottenham og 3-1 over ærkerivalerne fra Liverpool. CR7 fik en flyvende start. 8 kasser blev det til i de tre kampe.


Holdet og CR7’s form forsatte og ¼ gennem inde i sæsonen og jeg er ubesejret i de første 9 Premier League kampe. Taktikken har tydeligvis stort potentiale. Jeg er meget tilfreds ikke bare med resultaterne men især med spillet på banen. Faktisk er jeg langt mere tilfreds med måden spillet flyder på end ved mine tidligere taktikker. Taktikken ser stabil ud både defensivt og offensivt.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #4: 05 Apr 2023, 06:33 »


#5 – Libero


I har nok gættet det, så spiller jeg med en Libero og er den spillerroller, som jeg aldrig før har brugt. Nu hvor jeg ser, hvad rollen kan, så bliver det helt sikkert ikke sidste gang, for rollen virker perfekt! Jeg spiller som sagt med et 3 mands forsvar, hvor Liberoen spiller den centrale rolle.

Liberoen er valgt ud af beskrivelsen han har i FM: The Libero drops behind the defensive line, aiming to sweep up through balls, pick up extra attackers and make goal saving tackles, blocks and interceptions.

Så første og fremmeste er han valgt pga. hans rolle som ”Sweeper”. Hans opgave er når forsvarslinjen står højt, at sikre rummet bag forsvaret. Han skal også sikre, at dække for sine forsvars kollegaer, når/hvis de bliver tvunget ud af position, når de skal hjælpe bredt eller i mellemrummet mellem forsvar midtbane. Der er Liberoens job, at sikre dækning så jeg ikke tømmer det centrale forsvar for folk. Derfor har jeg også sat Close Down Less til, så Trigger Press ryger en tak ned til Less Often. Så han holder sig centralt i presspillet.

Min Libero skifter rolle alt efter om jeg spiller med Attacking eller Balanced mentality. I min offensive taktik spiller han med Attacking rolle, som jeg faktisk var en smule betænkelig med. For jeg frygtede han ville storme frem på alle angreb, drible rundt og skyde på mål som en vild Cowboy. For i hans indstillinger i Attacking rolle, så er Shoot More Often, Dribble More, Take More Risks og Get Further Forward sat til.

Det viser sig, at han finder en rigtig fin balance og finder de rigtige momenter at gå på eventyr. Og når jeg tænker mig om, de indstillinger betyder selvfølgelig ikke, at han gør det hele tiden, han gør det bare mere end grundindstillingen for en central forsvarsspiller. Samme indstillinger hos en offensiv midtbane vil komme helt anderledes til udtryk, da den rolle jo er mere offensiv tænkende i sin grundindstilling.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #5: 06 Apr 2023, 08:59 »


#6 – Hæsblæsende juleprogram


VM pausen er overstået og mine engelske landsholdsspillere kom tilbage som verdensmestre. Premier League er skudt i gang igen. Traditionen tro, så ventede der et hæsblæsende juleprogram. Opgaven lød på ude mod Newcastle, hjemme mod Chelsea og ude mod Leicester på 7 dage. Det blev til 9 ud af 9 mulige point, der bragte mig op på en del 1. plads i Premier League. Det lugter af et tæt opløb om guldet mellem United og ærkerivalerne fra Liverpool.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #6: 07 Apr 2023, 16:53 »


#7 – Klassiske centrale forsvarsspillere


Jeg har valgt de to klassiske forsvarsspillere i Defend rolle. Jeg overvejede kort at sætte dem som Stopper, men da min Libero en gang imellem tager på eventyr frem i banen, så jeg bange for at miste strukturen inde centralt, hvis de også presser for langt frem. De skal stå som sikkerhed, når Liberoen tager på eventyr.

De presser dog stadig godt på, da pres i mine indstillinger er sat op. Det er vigtigt, at de stadig presser ok på, da hullerne bag min backs samt mellem forsvaret og midtbanen også skal dækkes af og det skal de hjælpe med. kombineret med min Libero, så ser presspillet lidt således ud for de tre centrale, hvor Liberoen bliver centralt men de andre presser ud eller op:


Jeg har tilføjet Take Fewer Risks, da jeg ønsker, de skal spille simpelt og være med til at fastholde boldbesiddelsen, når jeg er i etableret angreb. Deres indstillinger ser således ud:



« Seneste Redigering: 07 Apr 2023, 16:56 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #7: 08 Apr 2023, 09:13 »


#8 – Rødt



Udebane mod Wolves og Luke Shaw får rødt kort, holdet falder helt fra hinanden og jeg taber 5-1. Efter kampen frygtede jeg, at holdet ville lide lidt et knæk på baggrund af det nederlag. Og Tottenham på udebane i efterfølgende kamp var ikke ligefrem en drømmemodstander.

Kampen mod Tottenham var kun 12 minutter gammel, da Lisandro Martinez valgt at leverer en vanvittig to fods tackling og fik direkte rødt! Det var op ad bakke og kampen blev tabt 2-1. To nederlag i streg var ikke ligefrem med i planen og Liverpool overtog efterfølgende 1.pladsen i Premier League.

Moralen på holdet led et knæk og derfor blev de efterfølgende semifinaler i Carabao Cup pludselig rigtig vigtige. Normalt er det B-kædens turnering, hvor jeg får mulighed for at spare spillere, men nu var den vigtig for at vende stemningen i omklædningsrummet. Så start 11eren måtte i aktion. Det blev til en samlet 4-3 sejr over Arsenal og dermed er jeg klar til finalen. Vigtigere er, at moralen på holdet er tilbage i top og det får jeg brug for i jagten på PL-guldet.

For jeg kæmper en indædt kamp mod Liverpool i toppen af Premier League. Ærkerivalerne var også modstanderen i Carabao Cup finalen, som var min første chance for en pokal. Det blev en dramatisk kamp. Jeg kom fint fra start og kom foran 1-0 men i det 53. min trak Casemiro sit 2. gule kort og dermed rødt. Liverpool overtog fuldstændig kampen og fik udlignet kort efter.

Derefter var det ren overlevelse og jeg fik kæmpet mig til fuldtid med 1-1 og skulle ud i forlænget. Mine spillere var total nedslidte og energien var i bund. Jeg fik brugt hele 6 udskiftninger i løbet af kampen. Liverpool kom foran 2-1 og jeg var sikker på, at kampen var tabt, men i det 120 minut skete dette:


Garnacho slog til og kampen endte 2-2 og dermed måtte vi ud i en straffesparkskonkur rence for at finde en afgørelse. Der trak jeg det længste strå og vandt den med 5-3. Dermed var min første pokal i FM23 i hus.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #8: 09 Apr 2023, 10:29 »


#9 – Goalkeeper


Målmands posten er uden tvivl den rolle jeg ved mindst om og bruger sjældent særlig meget tid på den. Jeg ville ønske jeg havde en masse klogt at sige om rollen men det har jeg ikke, så dette indlæg bliver bloggens tyndeste  funny

Umiddelbart har jeg tænkt, at jeg ikke har brug for en Sweeper Keeper, da min Libero allerede tager sig af Sweeper rollen. Så har jeg også tænkt, at De Gea er en af verdens bedste Shoot Stoppers og her passer den klassiske Goalkepper rolle nok bedst. Og for at sige det mildt, så han piv-ringe med fødderne.

Hvad angår rollens indstillinger, så har jeg holdt det standard, for jeg har ikke nogen fortrukne opgaver han skal løse. Jeg har ikke Play Out Of Defence eller bestemte spillere han skal Distribute til når Goalkeeper In Possession. Så jeg lader det være op til målmanden selv og holdet overordnet indstillinger.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #9: 11 Apr 2023, 06:31 »


#10 - Defensiven faldt helt fra hinanden


Spændingen i toppen af ligaen var stor et par runder før slut. Man City var kommet fra baghjul og indtog 1.pladsen med 82 point og med Liverpool og undertegnet lige i røven med kun 1 point op. Ambitionerne om en top-3 den var hjemme men drømmen om mesterskabet levede stadig. I andensidste runde havde jeg Man City på hjemmebane men selv med en sejr, så havde jeg brug for, at Liverpool også ville tabe point i en af de sidste kampe, da deres målscorer var meget bedre end min.

Liverpool fejlede ude mod Crystal Palace og spillede 2-2. Så jeg gik ind til City kampen velvidende at med en sejr, så kunne jeg selv sikre mig mesterskabet. Og det gik helt som håbet og forventet, for jeg vandt kampen med 1-0. Så jeg gik ind til sidste kamp ude mod West Ham med chancen for at nappe mesterskabet. Det ville kræve en sejr. Min offensiv var flyvende og allerede efter 2 minutter kom jeg foran 1-0. Jeg nettede hele tre gange i kampen og så burde man mene, at det var nok til at rive sejren i land men men men.. Min defensiv faldt helt fra hinanden. Som i fuldstændigt fra hinanden og jeg lukkede hele 5 mål ind. Så jeg endte med at tabe kampen med 3-5 og dermed måtte jeg nøjes med 3.pladsen i Premier League mens City nappede mesterskabet.


På trods af den kæmpe skuffelse i sæsonens sidste kamp, så er konklusionen klar. Taktikken har bestået første test. Målet var at bringe Man Utd tilbage i Champions League og det lykkes. Det var lige før jeg nappede mesterskabet men 3.pladsen er mere end godkendt. Derudover tog jeg også en enkel pokal med hjem i form af Carabao Cup. Så jeg er mere end tilfreds.

Nå men videre til Brentford….


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #10: 11 Apr 2023, 19:15 »


#11 – Mere Wings end Backs


Min ide med mine Wingbacks er, at de skal fungere mere som wings end backs. Ideen er at spille et system, hvor den klassiske Wing kommer tilbage. I mine tidligere taktikker, har mine kanter ofte være Inside Forwards, hvor det brede spil skulle komme fra mine Full Backs. Det har været en af de ting, som aldrig rigtig har virket for mig. Første og fremmest fordi Full Backs jo ikke er wings og jeg fik ikke det offensive udbytte, jeg håbede på.

Når jeg så har valgt wingbacks eller endda komplette wingbacks, så jeg blevet overløbet af modstanderen, fordi de efterlader stort rum bagved. Nu spiller jeg denne gang med tre centrale forsvarsspillere og derfor er der back up for min backs. Det gør at den defensive struktur ikke går tabt. Så derfor har jeg valgt at spille med Complete Wing-Back i Attacking rolle hvor jeg tilføjer Cross More Often.


Med tilføjelsen af Cross More Often så har rollen tæt på samme indstillinger som Wings i Attacking rolle, de har dog bare flere defensive pligter og står dybere i den defensive struktur men med bolden, så fungerer de som den klassiske wing. Og jeg er meget tilfreds med deres bidrag. Her er et par eksempler på deres bidrag rent offensivt:



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #11: 12 Apr 2023, 19:56 »


#12 – Brentford truppen


Så skal jeg i gang med næste test, som er med Brentford. Målsætningen er en top-10 placering. Jeg vil lige gennemgå den trup, som jeg har valgt. Den trup jeg havde at arbejde med, den passede faktisk perfekt til min nye taktik. Så det var relativt nemt at sætte truppen sammen. Til at startede fandt jeg mine 22 spillere internt i klubben, der var nemlig 2 eller flere spillere til rådighed til alle de roller min taktik indeholder. Derefter satte overskudslageret til salg eller sendte dem på lejeophold.

Det var ret vigtigt at få solgt ud af overskuddet, for Brentford arbejder med et af de mindste budgetter i Premier League. Så jeg skulle bruge pengene, hvis jeg skulle hente forstærkninger. Heldigvis var truppen mere eller mindre som jeg gerne ville have det. Så jeg skulle ikke ud at finde en masse spillere. Jeg kunne gå efter de helt rigtige, til den helt rigtig pris og sørge for, at mit scouting team havde gennem spejdet dem.

Det blev faktisk kun til et enkelt indkøb. Jeg havde brug for at styrke mit centrale forsvar, især med den nye taktik jeg går efter, som jeg godt kan afsløre er med tre centrale forsvarsspillere. Jeg hentede danske Victor Nelsson for 11 mio. £ i Galatasaray. Den danske landsholdsspiller går direkte ind i min start 11er. En start 11er, der har ikke mindre end 5 danske spillere. Og samlet set, så har jeg 6 danskere i A og B-kæden.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #12: 13 Apr 2023, 06:59 »


#13 – Boldvindene midtbanespiller


Jeg har 5 offensive spillere i form af Wings (WB) og hele tre angribere, flere af dem med stor bevægelsesfrihed. Så jeg har brug for en kontrollerende midtbane par, der holder strukturen og holder deres position inde på den centrale midtbane. Der har jeg kigget en del på virkelighedens Man Utd med Eriksen og Casemiro, som virkelig har ændret tingene til det bedre. Nu bliver det i en mere light udgave med Mathias Jensen og Christian Nørgaard.

Egentlig ville jeg helst have brugt en boldvindene midtbanespiller, men jeg oplever at rollen simpelthen trækker for mange røde kort. Jeg var vild med rollen i FM22, hvor de havde fundet en ok balance med rollen men i FM23, så syntes jeg rollen tiltrækker sig alt for mange kort. Jeg med på, at den rolle i virkeligheden også vil tiltrække en del kort og måske også flere end alle de andre roller men ikke så mange som i FM23.

Jeg har derfor valgt at skabe min egen boldvindende midtbanespiller, som måske ikke tiltrækker sig så mange kort. Jeg har valgt at tage en Central Midfielder Support og tilføje de instruktioner som en boldvindende midtbane har. Altså Dribble Less, Shoot Less Often, Take Fewer Risks, Hold Position. Derudover sætter jeg Trigger Press et hak op men fjerner Tackle Harder. Dermed kommer rollen til at se således ud:



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #13: 14 Apr 2023, 07:16 »


#14 – Fornuftig start


Jeg har fået en fornuftig start på sæsonen. Målet er en top-10 placering, en ambition jeg mener er realistisk i forhold til den trup jeg står med. ¼ gennem sæsonen befinder jeg mig på 7.pladsen i Premier League. Helt som håbet og forventet, så er Ivan Toney flyvende og har nettet intet mindre end 8 kasser i de første 9 kampe.

Det vigtige er, at taktikken fungerer som planlagt. Målene bliver skabt igennem de spilmønstre som jeg har tænkt. Men det kommer vi mere ind på i løbet af bloggen, når vi gennemgår taktikken.

Min største udfordring er truppens bredde. Jeg er sårbar i forhold til skader. Jeg har 23 spillere i førsteholdstruppen, hvilket jeg altid har men mit u21 hold, det er mere eller mindre ikke eksisterende. Jeg har solgt ud af overskudslageret og sendt de fleste af mine unge spillere på lejeophold. Det var måske en fejl. Jeg har hele 13 spillere sendt afsted.

Jeg har lige mistet Rico Henry i 5-8 måneder pga. skade og har kun en spiller mere til at dække hans position. Så planen er, at tilbagekalde mine udlejet spillere når jeg når januars transfervindue, er at udvide truppens bredde med 11 spillere mere. 11 spillere som skal være start 11eren på u21 holdet og være back up til førsteholdet. Så jeg vil have minimum 3 spillere til hver position.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Libero
« Svar #14: 16 Apr 2023, 10:12 »


#15 – Den dybe playmaker


Ved siden af min egen hjemmelavet boldvindende midtbane, så har jeg en Deep Lying Playmaker. En spiller som kan designe spillet lidt længere tilbage i banen, fører bolden ud af defensive og viderebringe den til de mere offensive kræfter på holdet. En spiller der har evnerne og modet til at afleverer bolden mellem kæderne. En rolle der passede perfekt til Eriksen i United og som han også gør hos virkelighedens United. Mathias Jensen gør det også ganske fornuftigt i Brentford i den rolle. Så kan man sætte lidt spørgsmålstegn ved hans defensive evner men med tre centrale forsvarsspillere bag sig samt Nørgaard ved sin side, så jeg ikke bekymret.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010