home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #15 F.C. Vaduz og Liechtenstein
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: #15 F.C. Vaduz og Liechtenstein  (Læst 10122 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#8 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #15: 25 Mar 2023, 11:12 »

Liechtenstein 2025


Året 2025 bød på VM kvalifikation, som vi reelt ikke havde de store forventninger til. Vi kæmpede bravt mod de fleste og kunne hente et flot point ude i mod Luxembourg, i en kamp vi reelt set skulle have vundet.





I løbet af kvalifikationen har vi fået givet debut til en del nye spillere af liechtensteinsk herkomst, da vi forsat ikke har kunne lokke Djokic til at bombe for os. Det har bl.a. betydet at Alessio Hasler og Fabio Loque Notaro, fra Vaduz akademiet (med fra starten af savet) er blevet en fast del af holdet. Herudover er vores talent fra første kuld af ungdomsspillere Christian Dann været med et par gange.



Her gik jeg og troede at vores prognose omkring ungdomsspillere ikke kunne blive dårligere. Det var så lige indtil dette års prognose dukkede op:



Jeg håber det snart vender for ellers bliver det godt nok svært at gøre noget med landholdet  Rullende Øjne

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#9 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #16: 28 Mar 2023, 14:21 »

FC Vaduz - sæson 2025/2026


Efter det meget overraskende mesterskab sidste sæson, var der godt gang i transfer vinduet. Coli Saco, der havde en fantastisk sæson for os med 9 mål og 9 oplæg fra hans centrale midtbane position, havde desværre en frikøbsklausul på sølle 7,5 mio kr. Denne blev hurtigt indløst og vi stod derfor med et kæmpe hul på den centrale midtbane og på venstre back, da Pellamatti smuttede tilbage til Inter.

Pengene fra salget af Saci blev investeret i det tyske stortalent Maurice Krattenmacher og den liberiske landsholdsspiller Allen Njie som har spillet i den bedste schweiziske række en del år.

Herudover hente vi Diego Barri, den luxembourgske landsholdsback Michael Pinto og til sidst Tim Müller på en låneaftale fra Leverkusen.

På det europæiske plan gik det fantastisk. Først ekspederet vi et færøsk hold ud fuldstændig problem frit, herefter stod et walessisk og et irsk hold  forskud og i den 4. og sidste kval runde ventede Young Boys, som vi kender aldeles godt fra ligaen.
Det blev 2 hektiske opgør men vi kunne trække os sejrrigt ud af det og derved i vores første europæiske gruppe spil.

I gruppespiller gik det også over alt forventning



Desværre røg vi ud i første playoff kamp mod KF Shkëndija på skuffende vis med samlet 3-2.

I ligaen kæmpede vi en brav kamp og i løbet af sæsonen var der tanker tilbage til Herfølges mesterskab. Heldigvis for os var der 2 hold, som var ufatteligt ringe det meste af sæsonen.





Endnu et pokal titel blev sikret, dog med lidt unødvendigt besvær mod vores eget 2. hold.



Eschen/Mauren overlevede deres første sæson i den tredje bedste række og Balzers rykkede op til 4. bedste række. Begge klubber agerer nærmest vores 2. og 3. hold, da deres trupper er fyldt med talenter fra vores u21 hold.

Årets kuld af nye spillere, var næsten lige så skuffende, som der var blevet lovet. Hvis det ikke er bedre næste sæson må Danny (HOYD), afskediges og en ny få chancen.



Med penge sikret fra gruppespillet, er planen selvfølgelig at investerer dem i faciliteterne, så vi har bedre forudsætninger for at få nogle talenter i gennem egne rækker.
« Seneste Redigering: 28 Mar 2023, 14:31 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #9 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #17: 28 Mar 2023, 15:31 »

Fedt save! som jeg ofte har overvejet men simpelthen ikke "turde" give mig i kast med Smiley!

Hvad er reglerne for ikke eu-borgere i ligaen? jeg ved der er en del talenter i det columbianske , til forholdsvis billige penge Smiley bare en ide Smiley

Følger troligt med i din blog Smiley
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#10 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #18: 28 Mar 2023, 15:37 »

Liechtenstein 2026


Endnu et kalenderår er gået og det er blevet tid til landsholdsopdaterin gen.

Årets førstelandsholdssam ling var i marts måned, inden vi kendte vores kommende modstandere i Nations League. Vi havde derfor arrangeret 2 "venskabskampe" mod Østrig og Montenegro. Vi fik sikret en uafgjort mod Montenegro og så satte Østrig os ellers på plads, men vi fik da et enkelt mål  Smiley

I april måned blev der trukket lod til Nations League gruppe D. Her kom vi i pulje med Gibraltar og Aserbajdsjan. Umiddelbart en fin lodtrækning med gode muligheder, men der skal dælme præsteres i de 2 opgør mod Aserbajdsjan. Desværre gik det ikke helt efter planen, da Aserbajdsjan simpelthen var et niveau bedre ind hvad vi havde af forventninger.



I første opgør mod Aserbajdsjan kunne vi på hjemmebane  ikke sikre os nogen point til trods for et rødt kort til dem. Det var nok det mest skuffende. Der var dog en del positive ting af tage med, da vi har fået introduceret flere talenter for landsholdsfodbold.



I løbet af 2026 blev der også trukket lov til EM kvalifikationen, som skal foregå i 2027:



En svær pulje, men forhåbentligt lærer vi en masse.

Årets prognose på de nye nye spillere er heldigvis en smule bedre ind de sidste par år. Nu håber jeg bare det holder  Opstemt



Vi runder 2026 af med Liechtensteins bedst 11 anno 2026
 
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #9 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #19: 28 Mar 2023, 15:46 »

Fedt save! som jeg ofte har overvejet men simpelthen ikke "turde" give mig i kast med Smiley!

Hvad er reglerne for ikke eu-borgere i ligaen? jeg ved der er en del talenter i det columbianske , til forholdsvis billige penge Smiley bare en ide Smiley

Følger troligt med i din blog Smiley

Dejligt med en læser mere  Opstemt

Reglerne er rimelig overkommelige. Der må (så vidt jeg husker), registreres 8 ikke EU spillere i truppen og der er ikke noget der hedder arbejdstilladelse  Opstemt

Jeg har overvejet med flere sydamerikanske talenter fra f.eks. Colombia, som nævner, men vores talentspejdere har ikke den tilstrækkelige viden. Med lidt held kommer der en agent forbi os (det skete med de 2 spillere fra Brasilien). Jeg håber dog på at vi kan få introduceret nogle unge spillere fra Liechtenstein, da talenterne fra første sæson er ved at modne efter tid på u-holdet samt udlån til Eschen/Mauren.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #9 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #20: 29 Mar 2023, 08:17 »

Dejligt med en læser mere  Opstemt

Reglerne er rimelig overkommelige. Der må (så vidt jeg husker), registreres 8 ikke EU spillere i truppen og der er ikke noget der hedder arbejdstilladelse  Opstemt

Jeg har overvejet med flere sydamerikanske talenter fra f.eks. Colombia, som nævner, men vores talentspejdere har ikke den tilstrækkelige viden. Med lidt held kommer der en agent forbi os (det skete med de 2 spillere fra Brasilien). Jeg håber dog på at vi kan få introduceret nogle unge spillere fra Liechtenstein, da talenterne fra første sæson er ved at modne efter tid på u-holdet samt udlån til Eschen/Mauren.



arh okay Smiley!

En af de ting man kan gøre, er at hyrer en sportsdirektør som er fra sydamerika, eller har viden derfra Smiley spørg ham så om frie transfers på diverse positioner. det har jeg godt nok fundet en del diamanter ved Peace

Men jeg forstår godt at fokus er på spillere fra lokalområdet, da du også skal have et succesfuldt landshold op at stå - med tiden. Men man kunne jo håbe at man fangede nogle interessante talenter fra udlandet som ønskede at skifte nationalitet med tiden måske Opstemt !
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#11 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #21: 01 Apr 2023, 11:02 »

FC Vaduz - sæson 2026/2027


Endnu en sæson er gået med FC Vaduz og det er tid til at opdatere  Smiley

Der var forholdsvist stille på transfersiden i år. Problemet på vestreback fyldte mest, så det var mit primære fokus. Her fik vi tilknyttet den Irakiske landsholdspiller Ali Adnan, der stensikkert kommer til at være starter, da Michael Pinto ikke helt kan løfte opgaven. Herudover hentede vi en talentfuld ung spiller fra Kroatien.

Bedst som vi havde truppen på plads og det schweiziske transfervindue lukkede, kom der et bud på 55. mio. svarende til vores bedste spiller Isik. Han har i de første sæsoner været vores boldspillende midterforsvarer, men i sidste sæson har han været fremragende på vores højre back. De giver nu et relativt stor udfordring på vores højre back situation. Denne fik vi heldigvis løst ved at hente Matteo Angeli fra Bologna (dog først i slutningen af vinterens transfervindue). Det værste var dog han han kun var 250 dage fra at kunne få et liechtensteinsk pas.



På det europæiske plan gik det fint til at starte med mod først Vikingur Gøta fra Færøerne, som blev sendt ud med samlet 7-2. Herefter ventede Newton fra Wales, som vi har mødt tidligere også. De blev fuldstændig bombet sønder og sammen med 18-1. Desværre for os ventede Marseilles på os i næste runde. Det var alligevel en lidt for stor mundfuld, så vi måtte takke af med et samlet 1-5 nederlag.

I ligaen startede vi helt forfærdeligt og lå rigtig længe som nr. 9, hvilket er nedrykningsplayoff. Heldigvis for os var ligaen igen i år rigtig tæt, så der skulle ikke meget til for at vi kunne kravle op på 5. pladsen.





Cuppen blev nok en gang sikret uden de store problemer:



Pengene fra sidste års europæiske gruppespil blev hurtigt brugt på at forbedre træningstrænings- og ungdomsfacilitetern e. Herudover købt bestyrelsen ind på idéen om ungdomsrekruttering en og junior coaching kunne optimeres yderligere. Vores infrastruktur er dermed taget et stort skridt henimod at producere bedre nationale spillere.



Vores leder af ungdomsafdelingen steppede også en smule op og kom med et udmærket kuld af nye ungdomsspillere, så han får forlænget sin kontrakt med 2 år.



 
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#12 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #22: 01 Apr 2023, 11:18 »

Liechtenstein 2027


2027 stod i EM kvallens tegn for landsholdet. Vi var kommet i en vanskelig pulje, så der blev mest fokuseret på at give et par ungespillere med dobbeltnationalitet tidlig (nok også for tidlig) debut.



Eneste resultat der er værd at fremhæve er hjemmekampen mod Belarus. Vi havde faktisk fortjent at vinde den kamp men desværre kunne vi ikke lukke kampen, så de udlignede i overtiden.



Om det har været forbedringerne i Vaduz eller om heldet bare er vendt må stå en hen i det uvisse, men det var i hvert fald et noget mere lovende prognose i forhold til de seneste år. Bevares - der stadig masser af plads til forbedring, men vi bevæger os i den rigtige retning.



Der har været en stor transfer vedrørende den startende angriber for landsholdet. Merlin Brosch er skiftet til Vaduz for ca. 3 mio.. Han er dog blevet lånt tilbage til sin "moderklub" for hele 2027/2028 sæsonen i Promotion League (3. bedste række), da de desværre rykkede ned og derved kunne Vaduz indløse hans frikøbsklausul på lidt over 3 mio.



Vi runder nok en gang kalenderåret af med bedste 11 for landsholdet:


Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#13 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #23: 04 Apr 2023, 13:12 »

FC Vaduz - sæson 2027/2028


Sæsonen startede hårdt ud med vi mistede vores bedste og mest talentfulde spiller Maurice Krattenmarcher for et rekord beløb fra klubben. Maurice havde gjort det klart at han ville have en lønforhøjelse på 5 gange hans nuværende løn, det var var vi hverken villige til eller havde mulighed for.



Sommerens transfer vindue bød på 3 tilføjelser

Abdel Rachid Zagré (angriber) kom til på fri transfer fra St. Gallen. Det forventes at han primært skal gøre sig gældende fra bænken.

Noah Leao Muata (venstre back) fri transfer fra Basel - primært hentet ind som gardering for den aldrende Adnan. Han skulle gerne være potentiel starter, men der skal udvikles noget.

Herudover kom der en talentfuld tysker fra Hertha Berlin og en mexicaner (vinterens transfervindue). Disse 2 er regens og udviklingsprojekter, som måske kan lokkes til at repræsentere landsholdet på sigt.

På det europæiske plan var det desværre endnu en gang endestation i 3. kvalrunde til ECL mod Marseilles. Vi startede ellers ud med Europa League kval, da koefficienten på den FL1 Aktiv cuppen er steget i takt med Vaduz er vokset som klub. Vi skulle op i mod Tromsø, som desværre slog os ud på straffe og derved sendte os ned til Marseilles.

I ligaen gik det fremragende og vi kunne sikre os en imponerende 3. plads. Vi fik tilmed flere point ind vores mesterskabs sæson, men Young Boys og Basel har fundet tilbage til deres normale niveau.





FL1 Aktiv cuppen blev vundet af reserverne. Det blev dog lidt mere spændende ind hvad jeg havde håbet. Forhåbentligt er det et udtryk for at Eschen/Maurens udvikling er opadgørende.



Pengene fra salget af Maurice er primært blevet brugt på at udvikle klubbens træningsfaciliteter, desværre er den nuværende ledelse slet ikke interesseret i at udvikle vores øvrige faciliteter til trods for kassen er godt fyldt.

Årets kuld af nye spillere var den bedste vi har haft indtil nu og det bliver spændende hvem der kan gøre sig gældende op landsholdet.




« Seneste Redigering: 05 Apr 2023, 09:17 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #13 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #24: 05 Apr 2023, 07:26 »

Så fik jeg lige læst op, fantastisk med mesterskabet for nogle sæsoner siden. Virkelig flot.
Nu skal der bare mere stabilitet ind, og det kommer der også nu tror jeg Smiley

Vildt talent du har fået til denne sæson, Delic, han bliver vild tror jeg. Det er jol ige før du allerede kan bruge ham nu Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #13 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #25: 05 Apr 2023, 09:20 »

Så fik jeg lige læst op, fantastisk med mesterskabet for nogle sæsoner siden. Virkelig flot.
Nu skal der bare mere stabilitet ind, og det kommer der også nu tror jeg Smiley

Vildt talent du har fået til denne sæson, Delic, han bliver vild tror jeg. Det er jol ige før du allerede kan bruge ham nu Smiley

Jeg håber stabiliteten snart kommer, da det er lidt hårdt at være med i toppen den ene sæson og den anden kæmpe for overlevelse.

Delic er meget lovende, men han får lige et årstid på ungdomsholdet og derefter en sæson i 3. eller 2. bedste række, så bliver han kastet for løverne derefter.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#14 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #26: 08 Apr 2023, 11:15 »

Liechtenstein 2028



2028 var Nations League år, desværre kendte vi først vores gruppe i april 2028, så det var desværre ikke muligt at tilpasse vores træningskampe, så vi kunne forberede os til de kommende modstandere.

Vi fik dog en ganske fin lodtrækning:



Forventningerne var høje, da San Marino er et land vi skal slå 10 ud af 10 gange og Færøernes niveau ligger umiddelbart omkring samme sted som da vi mødte dem for godt 4 år siden og vandt sikkert 3-0.

Det hele gik mere eller mindre som forventet. Dog havde vi ikke regnet med at træningskampene mod Finland og Georgien skulle være de eneste nederlag i 2028 for landsholdet  Smiley Dette satte naturligvis rekord for antal sejr i træk i gældende kampe for landet  Opstemt





Den unge Merlin Brosch har tilmed i en alder af blot 21 år, slået Mario Frick målrekord på 16 mål i alt for landsholdet.

Efter de sidste kampe var spillet i NL var der lodtrækning til næste års VM kvalifikation.



Det bliver sjovt at møde Danmark og et forhåbentligt skønt gensyn med Færøerne, som vi forhåbentligt kan sikre vores første kval sejr imod. Hvis jeg nogensinde skal i gang med et lidt mere traditionelt "build a nation" udfordring, kandidere de kraftigt sammen med Malta.

Årets prognose på unge spillere er en lille smule skuffende, til trods for staben mener det kommer til at være fremragende. Der mangler nogle A'er før jeg er i nærheden af at være tilfreds.



Vi slutter 2028 af med landets bedste 11, her vil man kunne se, at vores tidligere spiller Joel Ris er valgt at repræsentere dette skønne land. Det er nu i alt lykkedes at nationalisere 2 spillere. Desværre har de fleste udenlandske spillere den holdning at de ikke kan se en fordel ved at skifte nationalitet.

 
« Seneste Redigering: 08 Apr 2023, 11:40 af Bubbles » Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #14 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #27: 08 Apr 2023, 11:41 »

Havde lige glemt et SS for prognosen på de nye ungdomsspillere  Rullende Øjne
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#15 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #28: 10 Apr 2023, 13:45 »

FC Vaduz - sæson 2028/2029


Vi starter med årets transfers. Der var forholdsvis godt gang i den. Højt på listen var fortsat en venstre back, da Muata ikke har en tilstrækkelig standard og Adnan har fået lov til at smutte ved kontrakt udløb. Vi endte med at hente følgende til førsteholdstruppen:

Paulo Victor en 27 årig brasiliansk venstre - han kommer til at træde direkte ind i startopstillingen.

Sonny Henchoz central forsvarsspiller. Han er søn af den tidligere schweiziske landholdsspiller Stéphane Henchoz. Sonny er en boldspillende midterforsvar, som vi har manglet, da Lars Trauber (fra landholdet) ikke kan spille alle kampe.

Allan Minda - kantspiller. Minda er primært hentet ind som erstatning for Dajakovic, da hans frikøbsklausul blev indløst af Granda.

Til sidst men bestemt ikke mindst ringede Jobe Bellinghams agent og spurgte om vi kunne være interesseret i at signe den mindre kendte Bellingham. Det blev et stensikkert ja, så han ryger direkte ind omkring start elleveren.

Ud over overstående hentede vi 2 newgens ind til 2. holdet, som forhåbentligt kan udvikle sig til noget. Projektet med det mexicanske talent fra sidste sæson er allerede faldet igennem, så han er sendt retur til Mexico for en overgangssum i omegnen af 5. mio.

I vinterens transfervindue havde vi lidt penge til overs, så der blev rykket på den liechtensteinske centrale forsvarsspiller Johannes Hasler



På den europæiske scene strålede vi endeligt lidt igen. Bestemt vores bedste resultat til dato



FL1 Aktiv cuppen blev med noget besvær sikret af vores reserver, så der er som minimum muligheden for europæisk gruppespil igen.



I ligaen, havde vi store start vanskeligheder og faktisk vandt vi kun 2 kampe ud af de første 12. Heldigvis for os begyndte vi at finde melodien og vi kunne slutte året af på en flot 6. plads.



Vi forstsætter med at udvikle vores træningsfaciliteter, men det er desværre ikke muligt at forbedre vores ungdomsfaciliteter med den siddende bestyrelse.

Årets kuld af ungdomsspillere var ganske lovende, tror næppe det bliver meget bedre faktisk - vores ungdomshold er da også ganske dominerende i deres liga





Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #15 F.C. Vaduz og Liechtenstein
« Svar #29: 10 Apr 2023, 14:14 »

Der kommer lige en tilføjelse til seneste opdatering.

Vores talentfulde kant Christian Dann, der kom igennem akademiet, blev sendt på udlån i Challenge League for at teste om han er ved at være klar til at spille rolle i førsteholdstruppen.

Merlin Brosch, som vi hentede til klubben sidste sæson - blev i venter transfervinduet ligeledes sendt på græs i Challenge League, da han havde brug for at spille lidt flere kampe end hvad vi kunne tilbyde.

Herudover har Thomas Kühne fra 2. sæson nye akademispillere indtaget rollen som backup keeper for Ospelt. Vi har store forventninger til ham, så han har fået lidt spilletid henover sæsonen.



Slutteligt kommer her truppen stats for sæsonen.



Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010