home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 429 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2023
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  FM23: Hvem skal jeg være?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: FM23: Hvem skal jeg være?  (Læst 32760 gange)
Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #15: 06 Nov 2022, 21:32 »

Er som altid på udkig efter noget småt i et fodbold u-land, nede i rækkerne Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

kie8891
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #16: 07 Nov 2022, 07:15 »

Er som altid på udkig efter noget småt i et fodbold u-land, nede i rækkerne Opstemt

Hvad er nede i rækkerne?

2 eller 3 division ?
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #17: 07 Nov 2022, 09:14 »

Hvad er nede i rækkerne?

2 eller 3 division ?

Det kommer an på så meget, typisk spiller jeg lavest mulige niveau i Østeuropa indtil der inden kommer custom databaser til at åbne lavere divisioner - har før spillet både 4. Division i Kroatien, 7. Division (lokal ligaerne) i Tyskland etc. Smiley

IRL har jeg udset mig en klub, jeg er ved at tjekke mulighederne for at komme ind i, kunne være sjovt at tage dem igennem FM23 Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #18: 12 Nov 2022, 11:07 »

Det kommer an på så meget, typisk spiller jeg lavest mulige niveau i Østeuropa indtil der inden kommer custom databaser til at åbne lavere divisioner - har før spillet både 4. Division i Kroatien, 7. Division (lokal ligaerne) i Tyskland etc. Smiley

IRL har jeg udset mig en klub, jeg er ved at tjekke mulighederne for at komme ind i, kunne være sjovt at tage dem igennem FM23 Smiley

Det er godt arbejde Smiley Hvad er det for en klub, som du har udset dig Nodiem? I Fm 2010 tog jeg FC Clacton fra level 12 op i Premier league i England
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #19: 12 Nov 2022, 11:39 »

Det er godt arbejde Smiley Hvad er det for en klub, som du har udset dig Nodiem? I Fm 2010 tog jeg FC Clacton fra level 12 op i Premier league i England

NK Zagreb, men det må vente lidt, der en mindre fejl i SI data omkring klubberne som jeg afventer andre får fikset xD
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #20: 12 Nov 2022, 11:47 »

NK Zagreb, men det må vente lidt, der en mindre fejl i SI data omkring klubberne som jeg afventer andre får fikset xD

Det lyder som et godt projekt Thumbs Up
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #21: 15 Nov 2022, 14:25 »

Er startet med Brighton. De har åbenbart det anden største budget i FM efter City. Mange muligheder for at forme holdet og allerede nogle gode spillere. Og så er det i den fedeste liga. :-)
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #22: 15 Nov 2022, 17:40 »

Jeg har ikke spillet i Premiere League siden CM00/01, synes ikke det er så givende at starte med økonomisk og trup stærke hold Smiley
Men hver sin smag, held og lykke med at slå city af pinden
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Eriksen83
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #23: 17 Jan 2023, 17:28 »

Bolton Wanderers

Jeg startet op med Bolton i League One, og til trods for at de netop er rykket op fra League Two, så forventes det at man slutter i den bedste halvdel. Der er nogle fornuftige spillere i truppen og nogle ret gode lejespillere.

Rykkede op i Sky Bet Championship i første sæson. Den første halvdel af sæsonen var fuldstændig vanvittig og jeg kom et godt stykke foran Derby. Skulle møde netop Derby to gange inden for kort tid og forventede nogle svære kampe. Desværre, så blev Derby kørt over i begge kampe.

Kan ikke helt finde ud af om der er en bug i spillet, der gør at man har en urimelig stor fordel når man er "human manager" i spillet? For starter altid op med Manchester United og der kørte jeg også bare derudaf fra dag 1.

Taktisk har jeg brugt mere tid end jeg plejer på at analysere kampe, spilmønstre, løbemønstre og hvor og hvordan der bliver scoret imod mig. Det er denne taktik jeg også bruger med Bolton.

Rent taktisk er det en 4-1-2-2-1 eller 4-3-2-1 formation der i helt gamle dage i championship manager hed Christmas Tree Formation. Dog har jeg justeret den en smule. Oprindeligt lå de 3 på midtbanen på linje med 2 fløje og 1 central. Den centrale har jeg trukket ned som def. midt. De to fløje er "inverted wingers" med attacking mentality.

Grunden til at jeg bruger denne formation er, at jeg altid har sværget til 4-2-3-1 med to centrale midtbane, off. midt og to off. fløje og en enkelt på toppen. Det er vel nok siden Morten Olsen indførte den formation på landsholdet i år 2000  Grin

Før det var det en klassisk 4-4-2 a la Alex Ferguson.

Tilbage til min formation, så kunne jeg se at der igennem mange kampe med 4-2-3-1 formationen ofte blev scoret ved at mine to centrale forsvarsspillere blev skilt ad når den ene gik frem for at presse en angriber, der så spillede den i dybden bagved denne forsvarer. Ofte førte det til mål. I mange tilfælde startede det med boldtab på en af de offensive fløje, hvor der efterfølgende er et stort tomrum (som en trekant) mellem offensiv fløj, wingback og central midt, hvor modstander kunne spille sig forbi, for så at slå bolden ned bagved mine to centrale midt, hvorfor den ene af mine to centrale forsvarsspillere var nødt til at skubbe frem for at stoppe angrebet.

Så ved at rykke den ene centrale midt ned som def. midt, og skubbe den anden op som off. midt samtidig med at mine to fløje kom ned og ligge på midten af banen, så lukker jeg modstanderen inden mellem alle mine spillere. De betyder at jeg kan lave et højt pres hurtigere og mere intenst uden at det er på det mest intense niveau i indstillingerne.

Mine to backs har indstillinger som wing backs, og de kommer virkelig til sin ret i denne formation og får slået rigtig mange indlæg, der fører til mål. Sammenlignet med 4-2-3-1, så blev der for lidt plads når de skubbede med op, og man kunne ikke drage fordel ud af overlap som man kan her.

Det var lidt om det taktiske.

Økonomisk er Bolton en trængt klub. Det betyder at jeg efter oprykningen til Sky Bet Championship ikke har nogle penge overhovedet til at forstærke truppen med. Der er rigtig mange spillere, hvor kontrakten er løbet ud fordi der ikke har været økonomi til at forlænge, så derfor kommer jeg til at blive gevaldigt presset i denne sæson og skal slås for at undgå nedrykning. Jeg sværger til at bruge rigtig mange unge spillere og i denne sæson bliver det helt vildt, da jeg nåede at få signet 4 free transfers fra nogle af PL klubberne. Balancen er fra starten af sæsonen allerede på -6 mio £, så er spændt på, hvordan sæsonen forløber. Måske bliver klubben solgt eller der bliver tilført kapital. Uanset, så glæder jeg mig til at komme i gang.
Logged

Har spillet manager siden starten af 90'erne.

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #24: 17 Jan 2023, 18:58 »

Det lyder som et fedt spil du har gang i. Spændende hvordan det går dig i Championship. Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #25: 18 Jan 2023, 09:28 »

Som Svartowiz skriver, lyder det til at være et fedt spil. Smiley

Jeg tænker du har "nemt" ved spillet fordi du har været god til at analysere dig frem til de rigtige ting - det er langt fra alle der er så metodiske i deres gennemgang af spillet (inkl. jeg selv), hvorfor vi andre har sværere ved at vinde.

Når det så er sagt, så er Man U voldsomt overvurderede i FM og har været det nogle år (det kommer fra en glødende United-fan), så det er et af de nemmere saves generelt i FM. Hvordan Bolton er skal jeg ikke gøre mig klog på. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Eriksen83
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #26: 18 Jan 2023, 21:45 »

Det lyder som et fedt spil du har gang i. Spændende hvordan det går dig i Championship. Smiley

Det er så vanvittigt med den start. 4 kampe, 4 sejre og er på førstepladsen i Sky Bet Championship. Har ingen penge, overhovedet! Klubben har underskud og har fået tilført 4 spillere på 18 år på free transfer. Har sagt farvel til +10 spillere pga. kontraktudløb og uden mulighed for at forlænge. Har dog hentet en del lejespillere ind, men kan kun bruge 5 ad gangen pr. kamp. Så håber ikke jeg får for mange skader.

Næste kamp skal jeg møde Brighton der ligger nummer 3. De har dog solgt rigtig meget ud af deres trup pga. nedrykningen. Det bliver aftenens sidste kamp.
Logged

Har spillet manager siden starten af 90'erne.

Peroni21
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #27: 26 Maj 2023, 16:13 »

Idé til save? Hit me please!
Logged

Månedens bruger: Februar 15'
Månedens tråd: Februar 15'

Nuværende konkurrence: Ingen aktive p.t.
Nuværende blog: Ingen aktive p.t.

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #28: 28 Maj 2023, 13:24 »

Noget specielt du søger?

Derby eller Esbjerg er nogle fede fallen giant saves. Ellers er der Altinordu i Tyrkiet hvor man kun må signe tyrkiske spillere. Smiley
Logged

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: FM23: Hvem skal jeg være?
« Svar #29: 05 Jun 2023, 17:34 »

Idé til save? Hit me please!
Wrexham er fed at fører til tops. Det også fedt at starte i en lille dansk klub og bygge sin egen trænerkarriere og prøve at ende, som verdens bedste manager  Peace
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010