home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 247 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  3. division
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 3. division  (Læst 2349 gange)
Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
3. division
« : 04 Aug 2022, 14:36 »

For første gang i FM22 kan man spille i den 4. bedste danske række. Det giver rejsen fra bund til top et ekstra step, hvilket i mine øjne gør det mere interessant at kæmpe sig op i det danske ligasytem end nogensinde før.

Denne tråd er til at dele oplevelser med hold som starter i 3. division. Jeg vil anbefale at hente dette bugfix lavet af den danske researcher. Uden den kan man hente spillere på deltidskontrakter gratis, hvilket er et kæmpe problem hvis man er en semi-professionel klub.

Jeg er selv startet med Lyseng fra Aarhus. Klubben tilbyder kun amatørkontrakter, så det bliver svært at holde på spillerne, men til gengæld gør det det også nemt at rekrutterer en bred trup uden økonomiske konsekvenser.

Mit mål er at overgå byens største klub AGF på sigt, men først og fremmest skal vi forsøge at komme op fra 3. division.
Logged

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #1: 09 Aug 2022, 21:48 »



Så er første sæson overstået Cool
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #2: 10 Aug 2022, 08:38 »

Stærkt! Og et par habile spillere i tredje division (Kasper Fisker, Lukas Fernandes, Justin Shaibu). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #3: 10 Aug 2022, 10:50 »

Stærkt! Og et par habile spillere i tredje division (Kasper Fisker, Lukas Fernandes, Justin Shaibu). Smiley

Ja, det lidt tosset hvad man kan hente på amatørkontrakter. Har også haft Roman Eremenko, Nicolaj Hagelskjær, Jesper Christjansen, Emil Scheel m.fl. nede i 3. division.

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at køre det lidt mere realistisk, men det er svært at modstå, når de er interesserede. Opstemt
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #4: 10 Aug 2022, 11:12 »

Okay, det er lidt voldsomt!.. Men nej, det kan godt være svært - kender det godt.. Opstemt Det er ihvertfald noget du skal gøre dig meget stærke tanker om inden du går i gang, så du holder dig ude af fristelser (eventuelt ved kun at købe spillere som bliver foreslået til dig på den ene eller anden måde - talentspejdere eller agenter). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #5: 12 Aug 2022, 00:17 »

Ja, LLM spillereglerne er en god måde at holde realismen på. Det tror jeg at jeg vil prøve, hvis jeg igen starter et nyt spil på så lavt niveau.

Jeg forstår bare heller ikke hvordan jeg har kunnet tiltrukke så mange stjerner, mindes ikke det har været så nemt i tidligere udgaver, hvor jeg har startet i 2. division. Det er som om, hver gang jeg henter en spiller, der er en smule bedre end min nuværende trup, at spillere der er lidt bedre end de forrige bliver interesserede. Eftersom man som amatører ikke bruger en krone på kontrakter, er det meget nemt hele tiden at opgrade truppen igen og igen. Ikke helt realistisk, og muligvis noget SI burde kigge på.

At jeg efter kort tid kunne lokke Eremenko, som kommer fra Finland og sidst har spillet i Rusland, til den danske 3. division uden at give ham en krone er på grænsen til en bug i mine øjne. Har senere på sæsonen også hentet spillere fra Belgien, Frankrig osv. på amatørkontrakter. Hvem rejser til et andet land udelukkende for at spille amatørfodbold?
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #6: 12 Aug 2022, 08:15 »

Hehe.. Smiley Jeg er helt enig - problemet er nok at der udvikles nye ligaer hele tiden, og der kan SI nok godt komme til kort ind imellem.

Jeg er helt enig i at det er VOLDSOMT urealistisk at hente spillere med landskampe fra udlandet til en 3. divisionsklub i Danmark, medmindre det selvfølgelig er fordi deres bedre halvdel har fået jobbet som direktør hos VESTAS eller Bestseller (man skal jo leve)!! Opstemt

Men stadig et fedt save, som giver en anden dimension i forhold til andre typer saves, som man kunne fristes til at starte op.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #7: 12 Aug 2022, 08:18 »

Håber FM23 bliver bedre på dette punkt.
Har startet et save i jyllandsserien, hvor flere nuværende superliga / 1 div profiler glædeligt tager en tørn som amatør da jeg rykkede op i Danmarksserien og 3 div.

I 2019 udgaven var det helt galt, der kunne man hente spillere hvis de havde annonceret deres pension. Huntelaar ville glædeligt spille de sidste 6 mdr. på en amatørkontrakt i Danmark  Grin
Logged

Traditionsklub siden 1924

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #8: 12 Aug 2022, 10:36 »

Enig! Men som sagt, så tror jeg det handler om at det ikke nødvendigvis er der, SI's fokus ligger. Men så må det være op til den enkelte spiller at "overholde" LLM-reglerne, såfremt det er den slags save man ønsker sig.

Personligt (på ingen måde et angreb på den måde I har valgt at spille) foretrækker jeg at spille realistisk, da det ellers er for nemt at avancere op igennem rækkerne - det er jo ingen sag at tage Rødby-maugle IF (eller hvad holdet nu kunne hedde) op igennem rækkerne, hvis man eksempelvis kan have spillere som Huntelaar og Eremenko til rådighed. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #9: 12 Aug 2022, 12:51 »

Min konklusion er at det mærkeligt nok er en større fordel på lavt niveau at være amatør end semi pro. Hvis jeg havde startet som Frem eller lignende havde jeg ikke kunnet lave samme teknik, og selv hvis de store stjerner havde en potentiel interesse ville jeg ikke kunne betale deres løn. Det er så smart som amatører, for hvis de så meget som overvejer at blive tilbudt en kontrakt, er der en god chance for de accepterer, hvis ingen andre byder.

Du har ret i det er for nemt, jeg har bare ikke haft det som så stort et problem tidligere. Nu nævner Christoffer at han fik Huntelaar i 19, men jeg har i tidligere versioner ført både NB Bornholm, Holstebro m.fl. op i Superligaen uden tidligere landsholdsspillere. Kan huske i FM 13 med NB Bornholm at nogle få af mine spillere fra spilstart stadig var at finde på holdet da jeg ramte Superligaen, da jeg pga. mit lave omdømme ikke var i stand til at hente noget bedre.

Men kan godt se jeg ikke kan spille sådan længere, når jeg ender sådan her, for indrømmer at det fjerner det sjove ved spillet. Dog var det meget sjovt at gå efter en invincibles sæson, selv hvis mit hold var længder foran alle andre. Opstemt
« Seneste Redigering: 12 Aug 2022, 13:03 af Svartowiz » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #10: 12 Aug 2022, 13:10 »

Det er som nævnt, også helt fair at spille på denne måde, hvis det er sjovere for folk - jeg skrev blot min personlige tilgang. Smiley Og det KAN også noget at have det klart stærkeste hold. Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #11: 12 Aug 2022, 13:19 »

Jeg er skam enig med dig. Jeg har det fint med at bruge spillersøgning normalt, men det har taget overhånd, og jeg har mistet motivationen allerede op til 2. sæson på grund af det. Der er ingen tvivl om, at jeg vil stille nogle regler op næste gang, jeg starter med et amatørhold. Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: 3. division
« Svar #12: 12 Aug 2022, 13:31 »

Det vil jeg (også) glæde mig til at læse om - hvis du skriver om det herinde! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010