home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 258 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?  (Læst 13413 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #15: 08 Aug 2022, 14:36 »

Nej, det er Messi bestemt ikke. Messi kan ikke uden Xavi og Iniesta samt alle de andre Barcelona spillere. Ser man tydeligt i Farmers league hvor det blev til sølle 6 mål i sidste sæson på det suverænt bedste hold og han har f.eks aldrig vundet CL uden Xavi og Iniesta. Han ville ikke være noget værd i Premier League. Ronaldo og Haaland har bevist at de kan begå sig i alle ligaer, CL og på landsholdet. Messi bliver aldrig en af bedste nogensinde før han har bevist sig i Premier League som langt svære at spille i. Farmers league er jo lort og alligevel kunne Messi ikke præstere.
Det hænger ikke logisk sammen, det du skriver. Forsøg at forstå følgende:

- Én dårlig (din vurdering) sæson er ikke, et argument for at kalde L. Messi overvuderet. Han har spillet ca. 17 sæsoner, hvor de fleste af dem er spillet på et niveau som ikke er set før.

- Du nævner Messi ikke kan noget uden Xavi og Iniesta, hvilket er en ulogisk vurdering - Fodbold er et holdspil, og ingen kan noget uden deres holdkamerater. Hvilket også gør sig gældende for C. Ronaldo.

- Du mener, man kun kan være den bedste, hvis man beviser sig i Premier League. Dermed må du jo så mene, at spillere såsom P. Maldini ikke var verdensklasse/er overvurderede. Det er ulogisk.

- Du nævner Messi ikke har bevist sig med landsholdet. Han har lige vundet Copa America med Argentina. Hvilket er vel er det største, ud over VM, man kan vinde som Argentiner.

- Erling Haaland har spillet én kamp i Premier League. Du kan ikke bringe ham op, og bruge som eksempel. Det er bare mærkeligt og useriøst.

Jeg syntes du virker farvet og ikke særlig objektiv ift. din vudering af L. Messi. Er der nogen særlig grund til du ikke kan lide ham?


« Seneste Redigering: 08 Aug 2022, 15:01 af hoeven » Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #16: 08 Aug 2022, 15:34 »

Messi minder mig meget om Tom Brady. En ret god spiller, der konstant bliver overhypet, bare fordi han var i den bedste mulige situation. Hvis han spillede på et andet hold, ville han bare blive betragtet som meh.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #17: 08 Aug 2022, 16:48 »

Altså den Tom Brady, som for to år siden vandt Super Bowl med Bucs, der kun havde vundet én gang i franchisets historie? Samme Tom Brady som for seks dage siden fik 88 procent af stemmerne blandt de 50 eksperter, der stemte om, hvem der var den bedste QB i historien? Samme Tom Brady som har praktisk alle rekorder, der er værd at have som QB?

Af alle dine absurde takes, er det her måske det allermest absurde. Brady er så tæt på undisputable, som det kommer, når vi snakker GOAT QB i NFL. Han er quarterbackens Michael Jordan, quarterbackens Wayne Gretzky.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #18: 09 Aug 2022, 01:22 »

Messi minder mig meget om Tom Brady. En ret god spiller, der konstant bliver overhypet, bare fordi han var i den bedste mulige situation. Hvis han spillede på et andet hold, ville han bare blive betragtet som meh.
Haaland mate? Seriøst?
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #19: 09 Aug 2022, 09:30 »

Messi minder mig meget om Tom Brady. En ret god spiller, der konstant bliver overhypet, bare fordi han var i den bedste mulige situation. Hvis han spillede på et andet hold, ville han bare blive betragtet som meh.
Tjah, du forholder til dine egne synsninger (subjektiv) og indtil videre har du ikke argumenteret ud fra fakta (objektiv) eller nogen reel saglig argumentation. Så jeg kan ikke gøre andet end at fortælle dig, du er forkert på den. Det virker som om du bare har set dig sur på Messi, og ikke kan forholde dig objektivt til dennes fodboldevner.

Og jeg er nødt til at bakke op om det Batigol skriver ift. dit eksempel med T. Brady. Han er nok en af de sidste NFL spillere, du kan kalde overvurderet. Det giver ingen mening det du skriver om ham, og det virker som om du bare skriver hvad du "lige vupti" tænker.

Mit råd til dig (og sidste ord her) er: Enten skal du, godt og grundigt, læse det folk skriver til dig og så forsøge at forstå det, eller så må du krybe til korset og indrømme du er en 'troll' Smiley
« Seneste Redigering: 09 Aug 2022, 09:32 af hoeven » Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #20: 10 Aug 2022, 09:19 »

Haaland mate? Seriøst?
Tjek hans målsnit for Dortmund, Norge og City. Tydeligvis den bedste angriber nogensinde.
« Seneste Redigering: 10 Aug 2022, 09:27 af Arberg » Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #21: 10 Aug 2022, 09:21 »

Tjah, du forholder til dine egne synsninger (subjektiv) og indtil videre har du ikke argumenteret ud fra fakta (objektiv) eller nogen reel saglig argumentation. Så jeg kan ikke gøre andet end at fortælle dig, du er forkert på den. Det virker som om du bare har set dig sur på Messi, og ikke kan forholde dig objektivt til dennes fodboldevner.

Og jeg er nødt til at bakke op om det Batigol skriver ift. dit eksempel med T. Brady. Han er nok en af de sidste NFL spillere, du kan kalde overvurderet. Det giver ingen mening det du skriver om ham, og det virker som om du bare skriver hvad du "lige vupti" tænker.

Mit råd til dig (og sidste ord her) er: Enten skal du, godt og grundigt, læse det folk skriver til dig og så forsøge at forstå det, eller så må du krybe til korset og indrømme du er en 'troll' Smiley

Tjah, du forholder til dine egne synsninger (subjektiv) og indtil videre har du ikke argumenteret ud fra fakta (objektiv) eller nogen reel saglig argumentation. Så jeg kan ikke gøre andet end at fortælle dig, du er forkert på den. Det virker som om du bare har set dig glad på Messi, og ikke kan forholde dig objektivt til dennes fodboldevner.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #22: 10 Aug 2022, 09:28 »

Tjek hans målsnit for Dortmund, Norge og City. Tydeligvis den bedste angriber nogensinde.

Du har lige skrevet at Ronaldo var historiens bedste? Kan du ikke lige på forhånd beslutte dig for, hvor dum du har tænkt dig at være?
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #23: 12 Aug 2022, 08:22 »

Historien bedste angriber (Haaland) og historien bedste fodboldspiller (CR7) er to forskellige ting.

Messi ville blive husket som en fantastisk Barcelona spiller, særligt med Xavi og Iniesta, som ikke kunne for andre klubber, ikke engang i Farmers league for PSG.
« Seneste Redigering: 12 Aug 2022, 08:35 af Arberg » Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #24: 12 Aug 2022, 11:06 »

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at blande mig...

Haaland KAN ikke være "historiens bedste angriber" - han har slet ikke spillet nok, scoret nok, eller vundet nok til at komme i den kategori i en alder af 22 år.

Det virker som om at al historik netop er fuldstændig glemt hos dem der postulerer dette. I kategorien "Historiens bedste angriber" SKAL man betragte spillere som Romario, Pelé, Ronaldo (den oprindelige), Eusebio,  Puskas, Batistuta og Henry for at nævne nogle stykker. Alle disse er - målt på titler, mål og historik længder foran Haaland!.

Om Messi er overvurderet - nej, det er han ikke - han er en gudsbenådet fodboldspiller som helt sikkert har sat sit præg på moderne fodbold. Men kunne han spille Premier League - det ved vi ikke, men mit postulat vil være nej (fysik og hans netop overståede sæson i Frankrig vidner om en spiller som ville få det RIGTIG svært på alle andre hold end måske lige Manchester City). CR7 er en mere komplet fodboldspiller - hvis man SKAL sammenligne netop de to - som kan begå sig i flere lande og på hold der ikke har det samme koncept, som Messi lige nøjagtig passer ind i.

Hvis man SKAL tage diskussionen op omkring hvem der er verdens bedste BOLDspiller igennem tiderne er en spiller som Ronaldinho væsentligt bedre end både Messi og CR7. Der har ligeledes tidligere været spillere som Denilson og Garrincha, som var mindst lige så gode med en bold ved fødderne.

Jeg synes desværre rigtig mange glemmer de store spillere fra tidligere epoker - uvidenhed er ikke en forbrydelse, men kommer man med den slags udmeldinger, bør man måske lige stikke en finger i jorden, og i det mindste bare lige google lidt inden.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #25: 12 Aug 2022, 13:10 »

En middelmådig spiller for PSG i Farmers league, ville være ubrugelig for United i Premier League.

Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #26: 12 Aug 2022, 13:11 »

En fantastisk spiller der har spillet maksimalt middelmådigt i en liga under topniveau - ville være ubrugelig for det nuværende United i Premier League.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #27: 13 Aug 2022, 19:45 »

Messi kan intet uden Xavi og Iniesta. Ligesom United intet kan uden Ferguson. That's the end!
Logged

Arberg
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #28: 13 Aug 2022, 21:53 »

Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Er Messi den mest overvurderet spiller nogensinde?
« Svar #29: 14 Aug 2022, 10:46 »



Flere end Ronaldo  Wink
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010