home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Kampen om Silkeborg
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Kampen om Silkeborg  (Læst 7476 gange)
michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Kampen om Silkeborg
« : 10 Maj 2022, 19:39 »

Introduktion

Som lokal knægt fra Silkeborg-området, er det med stor glæde og stolthed at følge byens fodboldflagskib, Silkeborg IF, som for tiden leverer fortryllende præstationer i Superligaen, hvilket har ledt til en enorm grad af anderkendelse fra samtlige parter i Fodbolddanmark. Sjovt nok skrev jeg sidste år en blog herinde om netop SIF, da jeg så et stort potentiale i det daværende hold i 1. division, men aldrig havde jeg regnet med, at de i 2022 ville ligge på en 3. plads og bronze i den bedste række. Således er de fleste nu blevet opmærksomme på SIF, som ellers har været en mindre synlig klub i dansk fodbold de seneste 20 år, hvor man reelt har levet en tilværelse som elevatorklub mellem den bedste og næstbedste række. Men hvad færre nok ved er, at der i Silkeborg rent faktisk huserer endnu et fodboldhold i det danske divisionssystem.

Young Boys Football Development

I sommeren 2021, hvor SIF påny rykkede op i Superligaen, opnåede Silkeborg KFUM samtidig oprykning fra Danmarksserien til 3. division. Efterfølgende gennemgik klubben et navneskift til det noget mere nymoderne, Young Boys Football Development, som skulle være med til at understrege, at man som klub har en klar ambition om at give unge spillere med en fortid i større klubber en ny chance for at slå igennem i dansk fodbold. Udover den opsigtsvækkende navneforandring for klubben, så havde moderklubben Silkeborg KFUM ligeledes oplevet en opsigtsvækkende udvikling hen mod dette punkt. Bevæger man sig nemlig 10 års tid tilbage var klubbens førstehold helt nede at vende i serie 3, hvorfra man dog fik vendt tingene og gradvist har man bevæget sig længere og længere op i de danske fodboldrækker. Nu er man så med et internationalt klingende navn med i den nye 3. division og pludselig blandt klubber med store historier og traditioner.

Fremtiden

Mit mål med Young Boys FD bliver at gøre klubben til det dominerende fodboldhold i byen og dermed overhale de stærk præsterende SIF'ere. Hvor længe det vil tage at indfri dette mål er jeg selv ret meget i tvivl om, men jeg håber at vi med en spillestil stærkt inspireret af de røde fra byen, vil bevæge os hurtigt og effektivt op i rækkerne. En sjov detalje er, at vi spiller vores hjemmekampe på Jysk Park, så på den front er vi ikke udfordret af at have elendige stadionfaciliteter. Dog er træningsfaciliteter ne intet at skrive hjem om, så i første omgang bliver det svært selv at udvikle spillere.



* YBFD.png (271,68 KB - hentet 108 gange.)
* Klubinfo.png (675,19 KB - hentet 107 gange.)
* Faciliteter.png (360,47 KB - hentet 104 gange.)
* Taktisk tilgang.png (439,28 KB - hentet 99 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #1: 10 Maj 2022, 23:14 »

Uuuuhhh, det er jo "min" fodboldklub fra dengang jeg var aktiv i de tidlige teenageår indtil jeg tog dommerkortet i '04 og blev fodbolddommer i stedet Opstemt

Spændende projekt du her har startet op - jeg glæder mig allerede til næste update Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #2: 12 Maj 2022, 17:27 »

Uuuuhhh, det er jo "min" fodboldklub fra dengang jeg var aktiv i de tidlige teenageår indtil jeg tog dommerkortet i '04 og blev fodbolddommer i stedet Opstemt

Spændende projekt du her har startet op - jeg glæder mig allerede til næste update Opstemt

Sikke et pudsigt sammenfald alligevel Opstemt

Jeg er glad for at høre du følger med!
Logged

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #3: 12 Maj 2022, 17:51 »

Sæson 1

Første optræden i divisionsfodbold

Forud for sæsonen var målet at undgå nedrykning fra 3. division, hvilket som oprykker virkede som en logisk ambition for mig. Denne målsætning blev bestyrelsen dog undervej tvunget til at revurdere og justere markant.
Min klare strategi med holdet blev fra start at komme af med spillere som var på deltidskontrakter, da de med deres trods alt beskedne løn ikke desto mindre gjorde ondt på klubbens økonomi. Således er pengene små i klubben og jeg anså det som en nødvendighed for at kunne skabe sorte tal på bundlinjen. Mission lykkedes og vi endte undervejs i sæsonen med et stort fedt 0 under posten for spillerlønninger. Dette betød dog ikke at holdets kvalitet blev forringet - faktisk kun tværtimod. Vi lykkedes nemlig med at leje spillere fra Superliga- og 1. divisionshold, hvilket blev en kæmpe gevinst for holdet.

Men hvordan gik det så banen? Vi startede en smule langsomt ud og spillede ikke skøn fodbold i sæsonens indledning. Dette kom til udtryk i både en hel del uafgjorte kampe i begyndelsen og desuden et exit fra Sydbank Pokalen allerede i første runde efter nederlag mod upåagtede Varde IF, som til dagligt ikke befinder sig i divisionerne. Men efter dette nederlag var holdet som forvandlet og vi så os aldrig tilbage i en helt surrealistisk god sæson i 3. division. I første omgang vandt vi grundspillet efter 22 kampe med 7 point ned til de næste hold og med en status som ubesejrede. Dette spor fortsatte vi i oprykningsspillet, da vi hentede 26 point i 10 kampe og sluttede sæsonen uden liganederlag og med hele 19 point ned til FC Roskilde på 2. pladsen.

Holdet er purungt og mange spillere er også at finde i klubben på lejekontrakter næste år, hvorfor det lover godt for næste sæson. Truppen består af en håndfulde breddespillere på amatøraftaler, men ellers er holdet kun bestående af unge lejespillere. Nogle vil måske se dette som en risikabel strategi, da disse spillere jo kan være væk før jeg ved af det, men for nuværende anser jeg denne vej som den rette, når det kommer til at avancere hurtigt i de danske fodboldrækker.
Årets spiller blev den columbianske angriber, Juan Moreno, som er på lån fra FC Midtjylland og som jeg håber også vil bombe lås næste år i 2. division trods den stærkere modstand.

Endelig finder jeg det væsentligt at berette om ærkerivalens præstationer denne sæson. SIF endte på en 10. plads med 8 point ned til Viborg på den øverste nedrykningsplads, mens de røg ud i pokalens 4. runde. Ikke en prangende sæson, men ikke desto godkendt, da det primære mål var overlevelse. Således vil der næste sæson nu blot være 2 rækker mellem os og de røde, så man må sige at den fremtidige magtkamp med dem i den grad er rykket nærmere!

* Sæson 1.png (713,73 KB - hentet 48 gange.)
* Oprykningsspillet.png (233,85 KB - hentet 32 gange.)
* Pokalen.png (375,8 KB - hentet 25 gange.)
* Holdet sæson 1.png (1110,73 KB - hentet 27 gange.)
* Sæsonpriser.png (653,75 KB - hentet 22 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #4: 12 Maj 2022, 18:46 »

Rigtig flot start du har fået i Young Boys FD  Thumbs Up

Og fedt nok at du har fået forlænget lejeaftalerne med de spillere du har benyttet indtil videre - forhåbentlig kan de være med til at holde jer fra nedrykning i 1.omgang og så må vi se om holdet er godt nok til at spille med om oprykning til NBL Opstemt

Glæder mig til at høre næste update om min barndomsklub og så håber jeg lidt du trækker SIF i pokalen så vi kan få Slaget Om Silkeborg og se hvordan 1.akt forløber crazy  Djævel
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #5: 13 Maj 2022, 16:10 »

Rigtig flot start du har fået i Young Boys FD  Thumbs Up

Og fedt nok at du har fået forlænget lejeaftalerne med de spillere du har benyttet indtil videre - forhåbentlig kan de være med til at holde jer fra nedrykning i 1.omgang og så må vi se om holdet er godt nok til at spille med om oprykning til NBL Opstemt

Glæder mig til at høre næste update om min barndomsklub og så håber jeg lidt du trækker SIF i pokalen så vi kan få Slaget Om Silkeborg og se hvordan 1.akt forløber crazy  Djævel


Mange tak!!

Ja det er en ret fordelagtig strategi både sportsligt og økonomisk. Forskellen mellem 3. division og 2. division virker ikke overvældende stor, så tænker mulighederne for en god placering er til stede  Smiley

Dejligt at høre! Der kommer snart en update omkring sæson 2. At trække SIF i pokalen er også mit drømmescenarie og jeg er sikker på det vil bringe en masse mennesker på lægterne  Grin
Logged

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #6: 14 Maj 2022, 00:48 »

Sæson 2

Nu i 2. division

Med holdet intakt og tilføjelse af et par forstærkninger stod vi klar fra start til at påbegynde en ny sæson. Trods en status som oprykker for anden sæson i træk, så blev nedrykning aldrig et tema for os. Tværtimod viste vi overlegenhed samt klassespil på banen, og de mange teenagere som udgjorde vores mandskab fik vist at de i den grad har niveau til mere end 2. division. Således vandt grundspillet foran Næstved, Kolding og B93 og lagde billet ind på endnu en oprykning, hvilket ville være den tredje på stribe for klubben. Og med 18 point i oprykningsspillet lykkedes vi med at sikre os oprykning til NordicBet-ligaen ved at slutte på en 2. plads bag Næstved som rækkens duks. I pokalen opnåede vi ikke samme succes, da vi efter sejr over Middelfart efterfølgende tabte mod Superligaklubben Aab, som vandt snævert med 1-0 på Jysk Park, hvor drengene ellers kæmpede bravt, men hvor det samtidig blev afsløret at vi stadig har lang vej til topniveauet af dansk fodbold.
Sæsonens spiller blev midtbanedynamoen, Gustav Dahl, som er på leje fra netop Aab. Dahl var blot en af mange spillere som leverede en eminent indsats i sæsonen. Topscorer blev for andet år i træk, Juan Moreno, som nu er klubbens all-time ligatopscorer.

Storebrorens sæson

Godt nok viste vores sæson, at Silkeborg har mere end blot et kompetent fodbold i byen, men et faktum er det dog, at Silkeborg IF stadigvæk er byens fodboldflagskib. De røde oplevede stor succes i år, da de overraskende lykkedes med at vinde Sydbank Pokalen og dermed sikre sig adgang til europæisk fodbold. Sejren blev kun ekstra sød, da det var FC Midtjylland man slog i finalen og fik vist, hvor det ægte midtjylland befinder sig. I ligaen blev det en fornuftig 8. plads langt fra nedrykningsstregen.
Derfor er der stadig én enkelt række mellem os og vores ærkerivaler, men vi nærmer os i den grad!


* Sæson 2.png (688,09 KB - hentet 24 gange.)
* Oprykningsspillet sæson 2.png (268,7 KB - hentet 16 gange.)
* Pokalen sæson 2.png (413,62 KB - hentet 15 gange.)
* Sæsonpriser sæson 2.png (697,72 KB - hentet 13 gange.)
* Holdets bedste 11 sæson 2.png (1108,47 KB - hentet 20 gange.)
* Økonomi og omdømme i fremgang.png (411,16 KB - hentet 18 gange.)
* SIF Pokalvinder 2023.png (419,75 KB - hentet 16 gange.)
Logged

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #7: 16 Maj 2022, 16:58 »

Sæson 3

Endnu en oprykning?


Efter to oprykninger i træk (tre i alt medtaget oprykningen inden min ledelse) var den klare målsætning at overleve i NordicBet ligaen. Men igen måtte disse forventninger justeres undervejs, da vi viste os at være yderst konkurrencedygtige trods modstand fra langt større og velkendte klubber. Således blev det til en imponerende 3.plads efter grundspillet, dog med langt op til både Esbjerg og Viborg, men et klart signal om, at vi har alt for gode til at blive en del af overlevelseskampen.
I oprykningsspillet haltede spillet dog noget mere og i de 10 kampe måtte vi nøjes med sølle 5 point og en målscore på -12. Dette demonstrerede tydeligt det mønster som var kendetegnet for os gennem hele sæsonen, nemlig at vi var gode til at vinde mod de dårligere hold i rækken, men til gengæld kom til kort mod de store klubber.
I pokalen blev det til et tidligt exit i 3. runde, da vi efter sejre mod Dalum og Varde fik røvfuld mod Superligaklubben Vejle, hvor reserverne tabte hele 1-6.

Alt i alt må sæsonen betegnes som en stor succes og det lover godt for næste sæson, hvor håbet er, at vi kan nærme os de bedste hold i rækken en smule mere, men for nuværende betragter jeg ikke en oprykning allerede næste år som videre realistisk. Men jeg kan selvfølgelig blive klogere! Økonomisk var der også fremgang for klubben og vi har efterhånden fået en del kapital på kistebunden, hvilket gør det muligt fremmedrettet at hente vores "egne" spillere ind og ikke blot anvende lejespillere udelukkende. Dette er indkøbet af Emil Frederiksen (OMC) et eksempel på.
Årets spiller i klubben blev for andet år i træk Gustav Dahl, hvilket var yderst fortjent efter endnu en stærk sæson af midtbanespilleren. Hvad angår topscorertitlen blev dette ikke overraskende Juan Moreno for 3. sæson i træk, da han nettede 21 gange i alt. Endelige fortjener den blot 17-årige Henrik Sand (CB) stor ros, da han hele sæsonen igennem har været en forsvarsstyrmand for holdet trods sin unge alder. Heldigvis er han også at finde på holdet næste sæson, da Lyngby har tilladt os at leje ham endnu en gang.

Holdets flotte sæson skabte samtidig interesse omkring min person, da Viborg FF undervejs i sæsonen stod klar med et tilbud om at blive manager hos dem. Et tilbud som dog prompte blev afvist, hvilket jeg trods domkirkebyens oprykning ikke fortryder ikke sekund. Ved at blive hos Young Boys FD fik jeg også i sæsonen hæder for at have været manager for klubben i 100 kampe. 

SIFs sæson


Da vi ikke selv formåede at spille os i Superligaen i denne omgang, må vi forlade os på muligheden for en SIF-nedrykning, hvis vi skulle have "Slaget om Silkeborg" i næste sæson. Udfaldet blev dog et helt andet, da SIF sluttede på en flot 5.plads i ligaen og sikrede sig adgang til Europa næste sæson. Ydermere nåede man frem til gruppespillet i Europa Conference League efter den flotte pokaltitel året forinden, men hentede dog kun 2 point i 6 kampe, hvorfor man sluttede sidst i gruppen. Endelig blev det til et exit i kvartfinalen i Sydbank Pokalen og et mislykket titelforsvar.
Med denne flotte sæson for de røde i byen må man således også konstatere, at SIF stadig er et stykke foran Young Boys FD, men afstanden har dog aldrig været mindre!


* Sæson 3 - 1. division.png (717,66 KB - hentet 15 gange.)
* Sæson 3 oprykningsspillet.png (295,89 KB - hentet 13 gange.)
* Pokalen sæson 3.png (428,43 KB - hentet 10 gange.)
* Holdet sæson 3.png (1125,39 KB - hentet 11 gange.)
* Sæsonpriser sæson 3.png (699,93 KB - hentet 6 gange.)
* Økonomisk fremgang.png (521,08 KB - hentet 10 gange.)
* Interesse udefra.png (170,81 KB - hentet 11 gange.)
* 100 kampe.png (231,3 KB - hentet 7 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #8: 17 Maj 2022, 14:32 »

Flot sæson i NBL - forhåbentlig er dit hold snart klar til at spille med om oprykningspladserne til Superligaen så du kan få lov at møde "storebror" i ligasammenhæng Opstemt

Ellers ser det jo rigtig godt ud for dig og flot at du har fået styr på økonomien så klubben ikke er ved at rabundus crazy

Jeg ser med spænding frem til næste update og bare klø på - du har fat i den lange ende her Thumbs Up

P.S. Kunne jeg lokke dig til at poste et SS af klubbens balance? Smiley
« Seneste Redigering: 17 Maj 2022, 14:35 af FCK88 » Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #9: 18 Maj 2022, 11:32 »

Flot sæson i NBL - forhåbentlig er dit hold snart klar til at spille med om oprykningspladserne til Superligaen så du kan få lov at møde "storebror" i ligasammenhæng Opstemt

Ellers ser det jo rigtig godt ud for dig og flot at du har fået styr på økonomien så klubben ikke er ved at rabundus crazy

Jeg ser med spænding frem til næste update og bare klø på - du har fat i den lange ende her Thumbs Up

P.S. Kunne jeg lokke dig til at poste et SS af klubbens balance? Smiley

Ja mon ikke vi snart er at finde i det fine selskab og med chancen for at spille mod den pt store klub i byen  Smiley

Ja strategien har i den grad gjort godt for økonomien. Trods ekstremt begrænsede sponsorindtægter og et lavt antal tilskuere, så havde jeg grundet de minimale udgifter omkring +5 mio. kr i balance ved afslutningen af sæson 3. Har spillet noget længere hen og desværre intet ss af det  Smiley

Jeg tak ydmygt for de pæne ord og er rigtig glad for du følger med! En update omkring sæson 4 lander formentlig senere i dag  Grin
Logged

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #10: 18 Maj 2022, 21:16 »

Sæson 4

Én til glemmebogen

Efter vores flotte første sæson i NordicBet ligaen var det bestemt ikke overraskende, at ledelsen foventede en plads i top 6 og dermed oprykningsspillet til Superligaen. Dette mål var vi i første omgang tæt på at indfri, men måtte på en marginalt dårligere målscore nøjes med en 7. plads i grundspillet bag HB Køge, som dermed fik adgang til den sjove ende. En stor skuffelse, der endte med at påvirke holdet resten af sæsonen. For trods de 8 point ned til stregen fik holdet fuldstændig i stå og samlede blot 7 point i de 10 kampe i nedrykningsspillet. Vi klarede lige nøjagtig frisag, men det var meget tæt på at vi endte med en chokerende nedrykning til 2. division. Selv var jeg enormt tæt på en fyreseddel, men har for nu overbevist bestyrelsen om at få en chance for at rette op på tingene i næste sæson.
I pokalen turneringen måtte vi for andet år i træk, efter i første omgang en sejr over Erritsø, se os slået af Vejle. Denne gang dog efter straffespark, hvor vi trak det korteste strå.

Men hvad er gået galt? Selv har jeg umiddelbart ikke svaret. Holdet er uden tvivl blevet stærkere år for år og denne sæson har ikke været nogen undtagelse, men truppens kvalitet er ganske enkelt ikke kommet til udtryk på banen, hvor vi har virket idéforladte og typisk uden energi i kampene. Indtil dette punkt har tingene kørt på skinner og vi har kun bevæget os samme retning, nemlig fremad, men denne sæson har virkelig givet mig noget at tænke over.

Trods en elendig sæson føler jeg det på sin plads at berette om årets store lyspunkt for Young Boys FD. Henrik Sand er uden tvivl en af de få positive historier for os i sæsonen, hvor han har været ganske enkelt forrygende. Derfor blev han også årets spiller i klubben uden konkurrence. Næste sæson er han igen at finde på holdet, men i fremtiden håber jeg at kunne veksle hans lejekontrakt til en permanent aftale, hvis ikke Lyngby snart finder lejlighed til selv at bruge ham på deres hold. Marco Bruhn løb med topscorertitlen for os med 14 mål, hvilket i høj grad skyldes at Juan Moreno ikke længere er i klubben, da FCM ikke ønskede at vi lejede ham for fjerde sæson på stribe.

SIFs sæson


På bagkant af den flotte sidste sæson mislykkedes SIF med kvalifikation til europæisk gruppespil i denne sæson. Således tabte man i den afgørende kvalrunde til Conference League til AEK Athen efter først at have ekspederet Bohemians samt Hapoel Tel-Aviv ud. I pokalen røg man i 4.runde, mens man i ligaen fik en 7.plads og via play-off kampen lykkedes med endnu en gang at sikre sig adgang til europæisk fodbold i næste sæson. På den baggrund må man sige, at de rødes sæson var godkendt i et helt andet omfang end vores.
Jeg håber på fremgang efter sommerpausen og sker det ikke, så sidder jeg måske ikke hele sæsonen ud i managerstolen.


* Sæson 4.png (982,61 KB - hentet 9 gange.)
* Nedrykningsspillet sæson 4.png (314,63 KB - hentet 5 gange.)
* Sæson 4 pokalen.png (678,38 KB - hentet 9 gange.)
* Fyringstruet.png (78,43 KB - hentet 10 gange.)
* Mandagsmøde.png (262,64 KB - hentet 8 gange.)
* Holdet sæson 4.png (1785,05 KB - hentet 11 gange.)
* Sæsonpriser sæson 4.png (1208,03 KB - hentet 6 gange.)
* Økonomi.png (846,29 KB - hentet 11 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #11: 19 Maj 2022, 00:52 »

Av av av for en sæson - heldigvis godt at bestyrelsen har valgt at satse på at du kan få vendt dén nedtur til noget positivt Shockeret

Og man må desværre sige at du nok har manglet Juan Moreno på holdet i denne sæson også - han bombede jo løs for dig tidligere og her kan man måske sige at fraværet af ham i angrebet måske har haft en del af skylden for hvorfor du endte udenfor Top 6, men skidt pyt.. Du napper bare en Top 6-plads i næste sæson og så er alt godt igen Tunge

Ser med spænding frem til næste update Opstemt
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #12: 20 Maj 2022, 15:07 »

Sæson 5

Tilbage på sporet

Efter sidste sæson blamerende præstation var det et nærmest forvandlet Young Boys-mandskab som troppede op i år. Forventningen var fra bestyrelsen på forhånd en midterplacering i rækken, men drengene leverede langt mere end man kunne have drømt om. Efter grundspillet havde vi lavet hele 48 point i 22 kampe og lå på en 2. plads efter Vejle med hele 8 point ned til 3. pladsen. Og skulle man tro, at der så ville gå gummiben i den hos det unge Young Boys-hold, så kunne man godt tro om igen. Således scorede vi i oprykningsspillet hele 25 point i 10 kampe og endte med at vinde NordicBet-ligaen med et enkelt point foran stærke Vejle og med uendeligt langt ned til 3. pladsen.
En helt fantastisk sæson og en virkelig surrealistisk oplevelse at være vidne til en sæson, hvor alt lykkedes og gik bedre end man kunne have drømt om, men efter seneste sæson føler jeg at det var på tide. Holdet er blevet forstærket bredt set og vi har fået et par mere erfarne og etablerede spillere ind på holdet, som har hjulpet de unge gutter enormt. Her kan man blandt andet nævne Ogura, Tchamba, Matsson og Qamili. I pokalturneringen var der ikke samme succes, da vi efter et par sejre mod nogle mindre hold røg ud til AGF efter 0-1 på hjemmebane. Dog er det oprykingen der fylder alt og ærligt havde jeg ikke troet at det var realistisk allerede i år og slet ikke i så overlegen stil. På 5 år er vi gået fra 3. divisionsoprykkere til superligaoprykkere og jeg er virkelig spændt på vores chancer næste sæson. De fine præstationer betød samtidig interesse for min person og undervejs i sæsonen tilbød AGF mig jobbet som manager hos dem, hvilket naturligvis blev pure afvist.
Sæsonens spiller blev den unge angriber, Marc Jacobsen, som vi har lejet hos FCK. Hele 25 mål bankede han ind i år og vi har således påny fået en rigtig målsluger. Men mange andre kunne have løbet med titlen, hvor også den unge kantspiller René Brink har været fremragende. Han har været på leje fra ærkerivalen SIF, som desværre ønsker at gøre brug af ham fremover. Endelig har Tchamba og Sand været suveræne i det centrale forsvar, mens det har gjort godt at få en kvalitetskeeper i form af Ogura til klubben.
Succesen på banen gjorde også at flere mennesker end nogensinde før støttede op omkring holdet, men det beskedne snit på blot 735 tilskuere pr. kamp afslører, at vores fanbase slet ikke er udviklet nok til at sammeligne sig med de største klubber i dansk fodbold.

Rivalens år

For bysbørnene hos SIF blev det en noget mere afdæmpet sæson, hvor man missede kvalifikationen til Conference League i den sidste kvalrunde. Derudover blev det til et meget tidligt pokalexit i 3. runde, mens man dog akkurat kom med i mesterskabsspillet, hvor man måtte tage til takke med en 6. plads. Derfor må man undvære europæisk fodbold næste sæson, men til gengæld får de lov til at spille mod os og tage kampen op i slaget om Silkeborg. Jeg er spændt og kan næsten ikke vente!

* Sæson 5.png (718,18 KB - hentet 4 gange.)
* Oprykningsspillet sæson 5.png (276,39 KB - hentet 3 gange.)
* Oprykning.png (506,83 KB - hentet 4 gange.)
* Pokalen.png (415,34 KB - hentet 3 gange.)
* Interesse fra større adresser.png (147,43 KB - hentet 3 gange.)
* Holdet sæson 5.png (1104,32 KB - hentet 6 gange.)
* Sæsonpriser.png (641,6 KB - hentet 4 gange.)
* Tilskuererekord.png (69,88 KB - hentet 5 gange.)
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #13: 20 Maj 2022, 18:39 »

SÅDAN! Thumbs Up

Så er vejen banet for i hvert fald TO omgange "Slaget Om Slkeborg" - og selvfølgelig vinder Young Boys de opgør crazy

Tillykke med oprykningen til Superligaen og fedt at se dit hold levere sådan et gigantisk comeback efter en nærmest mareridtsagtig 4.sæson Opstemt

Jeg glæder mig til at følge din videre færd og KUTGW Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

michael1505
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Kampen om Silkeborg
« Svar #14: 23 Maj 2022, 12:59 »

Sæson 6

Første sæson i Superligaen


Efter den suveræne oprykning gik vi indtil denne sæson med en stor tro på, at vi ville lykkedes med vores mål og altså sikre os at undgå nedrykning. Trods en hård start formåede vi at komme ovenpå undervejs og lykkedes efter grundspillet med at indtage en imponerende 7. plads - kun 2 point efter SønderjyskE på 6. pladsen og med hele 9 point ned til stregen. Nedrykning blev aldrig et tema, da vi hentede acceptable 14 point i nedrykningsspillet og endte på en flot 8. plads ikke langt fra europa-playoff kampen og med god afstand til bunden. Holdet leverede langt over forventning og at vi udover den svære start aldrig kom i reel nedrykningsfare var sågar en stor overraskelse for manageren.
De gode takter tog vi med i pokalen, hvor vi efter sikre sejre mod lavere rangerede hold skulle op mod mægtige FCK i kvartfinalerne. Løverne viste sig forstærke og vi tabte hæderligt med samlet 4-6 over de to opgør.

Sæsonens spiller blev ikke overraskende styrmanden Henrik Sand, der viste sig at være mere end klar til Superligaen. Vi lykkedes inden sæsonstart med at købe Sand fri fra Lyngby for lige godt 1 mio. kr., hvilket vi i den grad ikke har fortrudt. Allerede nu er han således også rekordholder for flest ligakampe for klubben trods sine kun 20 år. Topscorer totalt set blev Marc Jacobsen med 19 mål i alle turneringer, mens Qamili blev ligatopscorer med 13 mål. Værd at bemærke når man ser holdets startellever er desuden, at der nu blot er 2 spillere på leje her, så det går den rigtige vej med at sikre vi har spillerne under kontrakt selv.

Endelig er det værd at gøre opmærksom på at jeg blev tilbudt landstræner jobbet for Danmark, hvilket forbavsede mig voldsomt. Ydermere har klubben opgraderet sin ungdomsrekruttering og mit klare mål er at vi fortsætter med at lave forbedringer i klubbens faciliteter og infrastruktur, så vi kan udvikle os til en topklub i landet.

Slaget om Silkeborg

Og nu til det aller vigtigste. Det blev til to kampe mod de røde fra Silkeborg IF i år. Første kamp måtte vi på "udebane" se os slået med 2-0, men vi tog en skøn revanche i den omvendte kamp med en storsejr på 3-0 og vandt således samlet set. Interessen for kampene er ikke noget jeg overdriver, hvilket kommer til udtryk ved at vi fx mod FCK havde blot lidt over 2000 tilskuere på hjemmebane, mens det mod SIF var over 5.000 og klar tilskuerrekord for os. Trods vi var bedst indbyrdes mod SIF, så har vi dog på ingen måde vippet dem af tronen i byen, da de lykkedes med at hente bronze i år, hvorfor der venter Europatur for dem i den kommende sæson. I pokalen lykkedes de med at komme helt frem til semifinalen, hvor de dog som os også måtte give fortabt mod FCK.
Silkeborg har som by fået jeg to enormt stærke fodboldhold, som samtidig har en kæmpe rivalisering mellem sig. Lillebror har snart indhentet storebror og det bliver interessant, om Young Boys allerede i næste sæson vil lykkes med at tage føringen!

* Grundspillet sæson 6.png (718,89 KB - hentet 9 gange.)
* Sæsonpriser sæson 6.png (603,31 KB - hentet 3 gange.)
* Pokalen sæson 6.png (456,25 KB - hentet 3 gange.)
* Nedrykingsspillet sæson 6.png (291,7 KB - hentet 2 gange.)
* Holdet sæson 6.png (1115,68 KB - hentet 6 gange.)
* Tilskuerfremgang.png (126,41 KB - hentet 5 gange.)
* Klubbens største sejr i historien.png (643,22 KB - hentet 4 gange.)
* Kæmpe interesse for Slaget om Silkeborg.png (145,07 KB - hentet 5 gange.)
* Bedre rekruttering.png (183,25 KB - hentet 5 gange.)
* DK calling.png (200,5 KB - hentet 5 gange.)
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010