home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 474 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2022
| | | | |-+  #ForDanmark [2]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: #ForDanmark [2]  (Læst 1199 gange)
Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
#ForDanmark [2]
« : 01 Apr 2022, 15:34 »

#ForDanmark

Kapitel 1, 29. juli 2021

Regeringen udvider med et sportsministerium

Under EM 2021 spreder fodboldfeberen sig ud til alle afkroge af det ganske danske land. Landsholdstrøjer bliver pga. landsholdets stærke præstationer en del af hverdagslivet. På Tinder bliver det obligatorisk at have et billede, hvor man er iført en landsholdstrøje, og selv før så stive kontorkrigere møder nu af og til op i de rød-hvide farver uden at nogen rynker synderligt på næsen.

Også på den politiske scene eksploderer landsholdsentusiasm en under EM i 2021. Alt fra partiledere og ministre til lokale kommunalbestyrelses medlemmer konkurrerer om hvem der kan elske og promovere landsholdet mest. Danmarks statsminister laver derfor et modigt powermove, og skiller sportsområdet ud af Kulturministeriet, så det bliver sit eget selvstændige ministerium.

Foran en jublende folkemængde iført diverse DBU-merchandise på Amalienborg bliver landets nye sportsminister udpeget, og hvem anden kunne valget falde på end sommerens mand i skysovs? Det er selvfølgelig Kasper Hjulmand, der med et kæmpe smil på læben flankerer sin nye chef i regeringen.

Statsministeren proklamerer til alles glæde at Danmarks sportspræstationer for fremtiden vil være et af regeringens vigtigste fokusområder, og at hun er glad for at en kapacitet som Kasper Hjulmand vil stå i spidsen for arbejdet. Til pressens tilstedeværende udtaler statsministeren:

”Kasper er en rigtig stærk leder og holdspiller og derfor glæder det mig, at han har lyst til at stå i spidsen for dette nye signaturprojekt. I løbet af de næste år, er det regeringens ambition at dansk sport og særligt dansk fodbold, skal blive del af den absolutte verdenselite. Det gælder både vores forskellige landshold og dansk klubfodbold.”

Flere undersøgelser viser at Kasper Hjulmand er den uden sammenligning mest populære dansker lige nu. Flere politiske kommentatorer joker på TV med, at statsministeren måske skal være glad for at vi i Danmark ikke har direkte præsidentvalg som i Frankrig og USA, for så ville Hjulmand måske kunne slå hende af pinden.

Hjulmand selv havde også en del af sige til sin ministerpræsentatio n foran pressen og de hundredvis af jublende danskere. Blandt andet kom han ind på, at han som sportens minister både vil prioritere bredden og eliten, ved at finde flere midler til at styrke begge dele. Han vil øjeblikkeligt indkalde folketingets partier til forhandlinger om en ny sportspakke, hvor fokus i første omgang kommer til at handle om at styrke dansk fodbold.

Den nye sportsministers egen ambition er at der skal laves en massiv milliardinvestering i talentudvikling inden for fodbolden, så Danmark inden for en årrække kan blive en fodbold supermagt på verdensplan. Samtidig så proklamerer han også med stolthed, at ved sin tiltrædelse har fået lovning på, at det er et mål for regeringen at stadionerne i Danmarks bedste fodboldrækker skal blive fyldes op med tilskuere til alle kampe, så fodbold igen kan blive Danmarks favoritsport nr. 1.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2022, 10:20 af Stauning-93 » Logged

Stauning-93
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #ForDanmark [2]
« Svar #1: 03 Apr 2022, 10:19 »

#ForDanmark

Kapitel 2, 8. august 2021

Hjulmands afløser er fundet: Det blev lærlingen

DBU har netop udsendt en meddelelse på Twitter, hvor de annoncerer at de har ansat en ny dansk landstræner. Valget er faldet på en Kasper Hjulmands lidt mere ukendte assistenter, den kun 28-årige Knud M. Svendsen, der har været en del af Hjulmands trænerstab både på landsholdet og under Hjulmands sidste ophold i FC Nordsjælland.

Svendsen har ikke været meget i mediernes søgelys i de senere år, men han er kendt i fodboldkredse som en yderst kompetent taktiker, og menes at være en af bagmændene bag landsholdets store præstationer ved sommerens EM-slutrunde. DBU’s fodbolddirektør Peter Møller udtaler i en præsentationsvideo på Landsholdets Facebook, at han mener at Svendsen er den helt rigtige mand til jobbet, og at DBU er sikre på at han kan føre Kasper Hjulmands gode arbejde videre.

Selv siger den nye landstræner at han glæder sig til at komme i gang med arbejdet, og få ført landsholdet ind i en ny æra, hvor det politiske Danmark også vil støtte dansk fodbolds udvikling så massivt. Han udtaler i den forbindelse:

”Jeg er rigtig stolt og glad for at DBU har vist mig så stor tillid, at de har valgt mig som efterfølger til Kasper. Selvom jeg er meget ung og det er mit først job i spidsen for et hold, så tror jeg at jeg kan fortsætte dansk fodbolds stærke udvikling, og tage os helt op i verdenseliten.”

Knud M. Svendsen er den yngste danske landstræner i nyere tid, og han er også den første danske landstræner, der end ikke var født da vi vandt EM i 1992. På sociale medier florerer diverse memes og vittigheder dog om, at han må være undfanget i glædesrusen efter EM-sejren, da han er født præcis 9 måneder efter finalen, nemlig den 2. april 1993.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010