home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 309 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND  (Læst 2506 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND
« : 01 Feb 2022, 18:57 »


– MÅNEDENS CHALLENGE -
DAFUGE/NON-LEAGUE TO LEGEND

– INTRO -

Vi skal igen omkring en længerevarende udfordring, og denne gang er den låst til England. Jeg har kigget lidt rundt omkring og fundet to typer af den samme challenge (som tidligere også har været på FMFreaks), som jeg selv synes kunne være rigtig fede!

Der er tale om henholdsvis "Dafuges Challenge", samt det som flere Youtubere kalder "Non-League to Legend".

Mange af reglerne er de samme, både for de to typer af saves, samt for Journeyman-saves, så de kommer herunder.

Opsætning af save
Start et spil op med alle ligaer i England (alt efter hvor langt et save der ønskes, kan en ligaudvidelse hentes på et tidspunkt). Derudover giver det mening for mig at have alle ligaer i de øvrige lande fra Storbritannien med (Wales, Skotland og Nordirland), grundet et større udvalg af spillere der ikke har behov for arbejdstilladelse (Irland indgår ikke i den gruppe af lande). Hvad man ellers måtte ønske, er helt frivilligt.
Database-størrelsen er irrelevant i og med at man har så mange ligaer med, så small DB er fint.
Lig Journeyman-challengen bør denne udfordring spilles som det der er tale om - et LLM-save (copy/paste fra Journeyman-challengen).
 - Check "Deaktiver spilleregenskaber"
 - Check "Forhindre brug af Live Spil-Editor"

Opsætning af avatar
Man må ikke have trænerlicens og skal have lavest mulig erfaring.
Ens nationalitet er ligegyldig.

LLM-regler
Den store forskel fra FM12 er tilføjelsen af "Staff Responsibilites/Ansvarlig for staben". Dette er med til at forøge realismen markant, da der næppe er mange managers der har som deres ansvarsområde at bestemme hvor ens talentspejdere skal søge efter nye spillere henne osv. Selvfølgelig gør det dit arbejde, som manager, markant sværere, da du nu vil være meget mere afhængig af andre personer. Men sådan ser virkeligheden i den store fodbold-verden også ud. Derfor skal alle parametrene inde i "Staff Responsibilities/Ansvarlig for staben" været sat til at blive styret af en anden person end dig selv, med undtagelse af "Hires/fires all other staff/Ansætter/Afskediger al andet personale".
Alle spillere man tilføjer til ens ønskeliste skal enten være scoutet af ens talentspejdere eller tilbudt en af agenter. Spillerne som kan scoutes kan findes på følgende måder (Player Search funktionen er FORBUDT land til enhver tid!):
 - Igennem scouting assignments
 - Modstandere
 - Rygter (hvis pressen kæder dig sammen med en spiller)
 - Nyheder omkring fritstillede spillere (her er det vigtigt at notere at det ikke er tilladt at subscribe til alle ligaer i spillet da man derfor får alt for mange nyheder omkring dette.

Man skal basere sine taktikker ud fra den samling standard-taktikker der er i spillet fra starten af og så lave ændringer ud fra dem. Det samme gør sig gældende for træningsprogrammer.
Træningskampe skal arrangeres af en assistent.

Specifikt vedr. de to typer saves

Dafuge - simulér en sæson, og overtag herefter det lavest-rangerede nyoprykkede hold i den laveste række i England (Vanarama North eller South) og før dem til sejr i Premier League og Champions League.

Non-League to Legend - du vælger frit mellem alle hold i den laveste række i England (Vanarama North eller South, medmindre du henter en ligaudvidelse). Hvis du er bosat i England er den gængse regel, at man skal vælge den klub der er tættest på ens bopæl, men bruger man denne logik som dansker, vil stort set alle brugere herinde komme til at spille med samme klub. Du vælger derfor selv sværhedsgraden i første sæson - tager du en nyoprykker, eller tager du det netop nedrykkede favorithold? Ved LLM er der ikke nogen regler om at du skal blive i den samme klub hele savet - det er derfor op til dig hvor mange klubber du skal igennem i denne form af månedens udfordring - målet er dog det samme i den sidste ende - vind Premier League og Champions League.

God fornøjelse!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND
« Svar #1: 16 Jul 2022, 19:24 »



Jeg har valgt at starte dafuge's challenge med Leatherhead Football Club. Den lille by har ifølge Wikipedia kun omkring 11.000 indbyggere, og er beliggende i området Surrey i det sydøstlige England. Klubben har vundet nogle lavere rangerede turneringer igennem årene, men da titlerne er så små, har klubben ifølge FM aldrig nogensinde vundet et trofæ. Oprykningen til Vanarama National League South er desuden klubbens højeste placering i ligasystemet nogensinde.

Vi starter med både en smal trup og en meget lille stab. Vores assistenttræner venter på arbejdstilladelse til at blive manager i en anden klub, og ellers har jeg kun en sportsdirektør i staben som ikke er meget værd. Jeg forventer at fylde alle ledige roller ud med nye ansigter inden sæsonstart. Mht. transfers i den forgangne sæson er der kun kommet 3 spillere ind, og 2 af dem er allerede videre i systemet. Derfor er Ryan Bird den eneste ændring siden spilstart.

Jeg håber på at vi som minimum kan bide os fast i ligaen med nogle gode transfers. Vi har ikke eneste målmand eller højreback i truppen, så det er de to vigtigste steder klubben skal forstærkes. Bestyrelsen forventer at jeg køber spillere under 23, så det vil jeg prøve så vidt muligt. Jeg opdaterer omkring savet efter første sæson.
« Seneste Redigering: 22 Jul 2022, 17:47 af Svartowiz » Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND
« Svar #2: 16 Jul 2022, 23:06 »

Respekt til jer der kan gennemfører de challenge fra non-league.. Det kræver sq sin mand
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND
« Svar #3: 17 Jul 2022, 11:56 »

Hvem siger jeg kan? Grin

Inde på SI's forum spiller folk samme challenge med Youth Only også. Det er for vildt. Kun bruge egen avl med et non-league hold, og alligevel formå at vinde titler i sidste ende. Det fatter jeg slet ikke kan lade sig gøre.
Logged

Svartowiz
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: FM22 Challenge - FEBRUAR - DAFUGES NON-LEAGUE TO LEGEND
« Svar #4: 22 Jul 2022, 14:05 »


Leatherhead 2022/23
Ligastilling | Turneringer | Trup


Så er første sæson med The Tanners færdigspillet, og jeg er meget tilfreds med resultaterne. Vi vandt The Double ved at blive nummer 1 i ligaen samt vinde FA Trophy efter straffesparkskonkur rence mod Aldershot i finalen. Ligaen blev kørt sikkert hjem nærmest fra start med over 100 mål og point. I FA Cup regi gik det ikke helt ligeså godt. Vi besejrede godt nok Southend i 4. kvalifikationsrunde, men blev så slået af AFC Telford efter forlænget og straffe. Det var en kamp vi burde have vundet.

Jeg har valgt ikke at vedhæfte transfers, da vi her i slutningen af sæsonen kun har en spiller fra spillets start tilbage i førsteholdstruppen, nemlig Jacob Mellis. Derfor er truppen i stedet vedhæftet for at give et bedre overblik over holdet. Af nøglespillere vil jeg fremhæve nogle stykker. Sam Bellis som blev fristillet af Southampton blev årets spiller i ligaen, og vores samlede topscorer med hele 41 scoringer i alle turneringer. Callum Hulme som kom på fri fra Leicester var kreatøren samt anføreren på holdet, og kvitterede med 20 assists og 23 mål i alle turneringer.

En sidste jeg vil nævne er Lars Dendoncker som var en central forsvarsspiller som kom til efter at have været udlejet fra Brighton til Leyton Orient i League 2 sidste sæson hvor han spillede fast. Jeg så hans kvaliteter bedre brugt som back, og derfor blev han omskolet med nul erfaring på pladsen. Senere på sæsonen blev han vurderet som ligaens bedste højreback.


« Seneste Redigering: 22 Jul 2022, 17:49 af Svartowiz » Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010