home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 373 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Hamlet uden Shakespeare
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Hamlet uden Shakespeare  (Læst 18201 gange)
Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #45: 20 Jan 2022, 13:14 »

På opfordring følger hermed et par spillere, der er hentet løbende, startende i forsvaret:

Jon Barden
Hentet i Burton i denne sæson for yderst beskedne 32.000 kr.
Solid højre back som forstår at tackle, og som har en relativt stabil form.

Ben Wyatt
Lidt samme historie, dog venstre back.
Hentet på fri transfer, og har tidligere spillet i Sutton og St Albans.


Hayden Lindley
En altmuligmand i forsvaret, som også kan gå på den defensive midtbane.
Han blev hentet i slutningen af 1. sæson, fra Aston Villas overskudslager, på en fri transfer.
Desværre ikke så mange kampe i år grundet skader.


Khalon Haysman
Også hentet ved slutningen af 1. sæson, bare i Tottenham.
En bund solid midtbanespiller, som dog rager lidt for mange karantæner til sig.
Men når han er på banen, gør han det godt.


Mauro Bandeira
Ung knægt, hentet fra Arsenals overskudslager i sidste sæson.
Kan han holde sig mere frisk, fri af skader og karantæner, kan han blive RIGTIG god.


Renaldo Torrraj
En ung albansk knægt på 19, der nyder at løbe solen sort på venstre kant.
Hentet som 17 årig fra Tottenhams overskudslager, ganske gratis. Er på vej tilbage fra en skade i lysken, han er i den grad savnet.


Jay Emanuel-Thomas
Han er også ude med lyskeproblemer for nuværende.
Men når han ikke er, kan han spille stort set samtlige pladser oppe foran.
Tilbage i 07/08 ”opfandt” Arsenal ham, hvorefter han har været på andre respektable adresser så som Portman Road og Loftus Road.
Han kom til Dulwich Hamlet på en fri transfer, efter Portsmouth ikke mente at kunne bruge ham.


Danilo Orsi-Dadomo
En mand med rutine oppe foran.
Han gør det udmærket, når han får chancen, og dem får han flere og flere af, for han gør det rigtig pænt.
Især når man ser på, at han er hentet gratis, og med et så omfattende program som vi har, er der rigeligt plads til ham sammen med bl.a. Danny Mills, som jeg har omtalt tidligere.


Det er sådan ca. hvad man kan få af spillere for omtrent 0 kr.
Her skal det også bemærkes, at de har relevans i forhold til positioner på holdet, velvillighed i forhold til i det hele taget at overveje klubben, ikke at kræve en alt for ublu betaling, og at det overhovedet kan lade sig gøre at hente dem, i forhold til de nye strammere regler jævnfør Brexit mv.
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #46: 22 Jan 2022, 15:38 »

Februar2024

Som det kunne ses på stillingen ved udgangen af januar, har vi stadig noget af et efterslæb i ligaen.
Det skal vi forsøge at indhente, og vi starter med en tur til et af de steder vi har besøgt flest gange, nemlig Roots Hall.
Her venter Southend, som rykkede med os op, og som også har præsteret rigtig fint indtil nu, og ligger nr. 10 i rækken.
Vi har lidt problemer. For da vi lukkede januar med kampen mod City U23, blev der jo givet kort til midtbanen og der blev skiftet ud.
Det viser sig bare at de begge to nu har karantæne på Roots Hall, og med det røde kort lagt dertil, har vi stort set ikke nogen midtbane til opgøret.

Lad det bare være sagt, man skal stille op med en midtbane, hvis man skal have en chance!
Hold nu kæft en rundbarbering. 3-0 til Southend, ikke et mål for stort. De fester nok endnu efter den første sejr mod os i 6 kampe.
Denne fan reaktion siger det hele:


I al fald skal der rettes alvorligt op, hvis vi ikke skal til at pisse vores favorable position med kampe i hånden, langt væk.
Det får vi en oplagt mulighed for, hjemme mod Scunthorpe. De ligger næst sidst, og det er derfor en kamp vi bør køre hjem til 3 point.
Det gør vi så også, men kønt er det på ingen måde. Et selvmål, og Allassani som afdribler målmanden efter Mills har headet ham fri, sikrer os en 2-0 sejr.

Næste kamp, er et af vores utallige hængepartier:
Hjemme mod Oldham, som ligger sidst, hvorfor vi er store favoritter.
Vi må siges at være ofre for en af historiens største floskler, ”en spillemæssig krise”. For hold nu kæft det er ringe, det vi leverer. De to seneste kampe mod de to bundhold, har været noget af det værste jeg har set meget længe. Sejren mod Oldham er som det ses på ingen måde fortjent.

Tid til et dobbelt opgør mod Sutton.
Først på udebane, og siden hjemmekampen, som er blevet flyttet 3-4 gange, grundet oversvømmet bane, cup kampe mv.

På udebane, er vi lige så heldige med 1-1, som vi var med sejrene i de foregående to netop overståede hjemmekampe.

Op til kampen på hjemmebane, bliver det derfor gjort helt klat, at der skal ske væsentlige forbedringer. Men så vil vi faktisk også kunne spille os op som nr. 1, endda stadig med et par kampe i hånden.
Det må simpelthen have været de magiske ord. Spillerne går på banen, og spiller helt igennem fantastisk.
At Sutton så reducerer på et dommedags drøn fra 25-30 m, kan ingen gardere sig imod.

Harvey White laver hele to oplæg på lange udspark, og vi har ikke spillet så godt siden vi lavede et comeback mod Bradford og fik 2-2 på udebane, knapt en måned tidligere. Og skal vi endelig tage den sidste hele gode kamp, var det præcis for en måned siden i FA Cup kampen på udebane mod Portsmouth, hvor vi jo vandt 2-1.


En lille huskekage: Forsøg ikke at parkere bussen, det gå galt!!
Udligning i sidste minut af Northampton, da vi ellers med en mand i undertal, forsøgte at fighte en 1-0 sejr hjem. Men en tackling ikke set vildere siden Vinnie Jones huserede i Wimbledon, skal jo belønnes med et tidligt bad!

Februar bliver rundet af, hjemme mod Leyton Orient.
Var denne kamp blevet vist i Sportslørdag i 80ene, havde man nok husket den, som en af de bedre gennem tiden. I al fald som objektiv seer, der bare nyder at blive underholdt.

5 mål, fordelt på de to angribere man sætter til at starte inde, så har man en lidt heldig hånd i udtagelsen den dag.


Hattrick af Danny Mills i form af to smukke hovedstød og et straffespark, er i høj grad medvirkende til at vi runder februar af, hvor det er aller sjovest.


FA Cup:

Den korte version er, at det blev en gentagelse af sidst vi var i Manchester.
Vi tog derop, tabte, fik en ordentlig røvfuld penge, og tog hjem igen.
4-0 ved pausen, bare så ingen var i tvivl. Derefter skruede de dog ned for charmen, og det blev faktisk også slutresultatet. Ikke at vi på noget tidspunkt var i nærheden af noget, og at vi holdt 0 i 2.halvleg, skyldes nok også at City slappede af.
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #47: 23 Jan 2022, 22:13 »

Marts 2024

Gillingham-Newport-Eastleigh.
3 udekampe på 9 dage, men så er vi også ved at få hentet vores efterslæb.
2 uafgjorte og én sejr mod Newport, var hvad det kunne blive til.
Men da de andre tophold også dummer sig, har vi med 9 kampe igen, en i hånden og 3 point ned til Accrington Stanley.

Samme Accrington Stanley, floppede totalt, og tabte 3-0 hjemme til Newport. Da vi samtidig vandt en pligtsejr 1-0 over Crawley, og Exeter vandt 2-0 ude over Doncaster, er der lagt op til en regulær topkamp, når vi tager imod Exeter, som ligger 5 point efter os på 2.pladsen.

6.500 tilskuere på et totalt udsolgt Hive håber på revanche for 0-1 nederlaget, tilbage i september.
En sejr ville også kunne sende os 8 point i front, med 8 kampe tilbage.

Det var en vaske ægte topkamp. Der blev givet og taget –Eller, måske nok mest givet. I al fald gav kampens dommer, intet mindre end 11 gule kort.

Vi kom foran efter et kvarter, da Orsi-Dadomo modtog en bold i dybden, og uden problemer gav os føringen.
Det så længe ud til at vi fik den sejr vi drømte om, som kunne sende os rigtig tæt på oprykningen.
Dommeren fuldendte dog sin fantastiske præstation, ved at belønne en opførsel af svanens død 5 min før tid, og så kunne Exeter udligne.


Men altså: Der er spillet 38 kampe nu, og vi er stadig 5 point foran, med 8 kampe tilbage.
Det havde jeg gerne taget imod på forhånd.

I øvrigt påfaldende, at ledelsen hverken vil udvide stadion elle bygge nyt så vi har vores eget med alle de cup indtægter vi har raget til os. De er bange for, ikke at kunne fylde stadion. Det blev så lige modsvaret med udsolgt, hvad man så kan lægge i hvad man vil.

Hjemme mod Port Vale, som godt nok ligger midt i tabellen, men som ud af de sidste 12 kampe før mødet med os, kun havde tabt én.
Desværre fik de ikke endnu et nederlag. Vi ramte nemlig stolpe og overligger 3 gange, fik en boldt reddet på stregen, og spillede i det hele taget en rigtig fin kamp, dog uden de berømte små marginaler. Derfor endtenden utroligt nok 0-0.

Men hvad værre var, at så vel Accrington som Bradford og Exeter alle vandt.
Så nu er vi kun 3 point foran, og har lige gjort det unødigt spændende for os, og alle de 3 andre.

Dette især med tanke på, at sidste runde i marts giver os en udebane i Shrewsbury, samtidig med vores to nærmeste forfølgere Accrington Stanley og Exeter, brager sammen.

Folk der måtte have fulgt med hele vejen, kan risikere at blive trætte af min gentagelse. Men Harvey White er simpelthen en fremragende keeper. Efter 6 min redder han et straffespark, og holder os generelt inde i kampen, med et niveau, som langt overgår hvad man kan forvente i League 2.

Samtidig har jeg en heldig hånd, ved at sætte Allassani på toppen. For da han har gjort det til 1-0 9 min før pausen, får vi nemlig en mand smidt ud, lige inden holdet skal ned og have forklaret, at vi ikke bare kan stille os tilfredse med 1-0, for så blive vi kørt over.

Nu er situationen sådan, at 1-0 SKAL forsvares, og vi skal leve på kontra i 2.halvleg.
Lidt rokeringer og udskiftninger, er hvad der skal til. For samtidig med at White fortsætte sit storspil, ramme vi en kontra, hvor Allassani helflugter et indlæg fra højre side, og så er det voldsomt ufortjent 2-0.



Der er nu 6 kampe tilbage, og vi kan selv afgøre det. Programmet ser således ud:


Tranmere er ved udgangen af marts nr. 6
Swindon nr. 10
Cambridge nr. 12
Mansfield nr. 16
Doncaster nr. 19
Oldham nr. 23.

Det kan jo se nemt ud, men med de resultater der har været sæsonen igennem er intet afgjort, da alle kan slå alle.
Så det eneste vi har vished for nu er, at vi som minimum er i playoff.
Der er dog stadig alt at spille for, for som beskrevet tidligere, vil man helst ikke ende som nr. 4-7, da det giver en kamp mere. Og som det fremgår her, er 4.pladsen stadig indenfor ”rækkevidde”.

Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #48: 24 Jan 2022, 22:44 »

April-Sæsonafslutningen:

Dulwich Hamlet – Mansfield

En mærkelig kamp. Vi spiller pænt, og er uhyggeligt effektive, når vi ser på skud på mål.
Selv om Mansfield også har mange forsøg, sejren alligevel aldrig i fare. Dette på trods af at xG jo siger noget andet.


Det var faktisk tæt på, at det hele næsten var afgjort efter denne runde.
Exeter vandt som eneste forfølgerhold og det 1-0 på et mål 3 min før tid over Shrewsbury.
Bradford fik kun 0-0 ude mod Swindon, mens Accrington Stanley endda tabte 1-0 ude til Carlisle.

Doncaster- Dulwich Hamlet

I sidste runde, var det tæt på at vi var stukket helt af. Nu ligner det, at vi er ved at pisse det hele væk! Kombinationen af at Doncaster udligner til 1-1, 5 min før tid, og at Exeter vinder gør nemlig, at der nu kun er 4 point ned, med 4 kampe tilbage.
Det vi måske kan hænge vores hat på er, at Exeters sidste kamp, er ude mod Bradford, mens vi har Oldham, dog også ude.

Dulwich Hamlet – Swindon

Vi er snyde heldige, for at sige det mildt.
Alene i annullerede mål, ville vi have tabt 1-2. Nu ender det 0-0 og vi har med 3 kampe tilbage, stadig 4. point ned til nr. 2.


Accrington Stanley og Bradford vandt, mens Exeter tabte.
Så nu er Accrington Stanley nr. 2 med 87 point, og Bradford og Exeter har begge 86.
Vi ligger nu på 91, og kan i teorien selv afgøre det. Men vinder vi ikke flere kampe, kan vi risikere at misse den direkte oprykning.

Tranmere – Dulwich Hamlet

Tranmere, har stadig playoff pladsen at spille for, så det ligner ikke en nem opgave, vi er sat på.
Ikke desto mindre, kommer vi nemt foran 2-0. Men da vi bliver ramt et rødt kort og en reducering midt i 2. halvleg, får jeg godt nok mine bange anelser.

Heldigvis, bliver vores redning, at de kort efter reduceringen, også får et rødt kort.
Så bliver taktikken lagt om, så vi 10 mod 10 presser dem, så de ikke har så nemt ved at komme til mere.
Det virker, og vi vinder 2-1.

Herfra blive det underligt:

Jeg var nemlig sikke på, at 2-7 indgik i playoff. Men det gør de naturligvis ikke i League 2. Der rykke nr. 1-3 direkte op. Så jeg spærrede da lige øjnene op, da de stod at vi var rykket op med 2 kampe igen.

Ikke desto mindre er det sandt. For med sejren, kan vi i værste fald blive nr. 3, og dermed er oprykningen en realitet!!
DULWICH HAMLET ER I LEAGUE 1!!!!!

Naturligvis vil vi gå efter at sikre titlen.
Det kræver en sejr hjemme mod Cambridge, for at vi ikke skal have hjælp, andre steder fra, så det går vi efter.

Dulwich Hamlet – Cambridge

Fik vi så den sejr? NEJ!! På ingen måde.
Det var kun et straffespark, som sikrede os det ene point, og det havde ikke været fortjent, hvis vi havde vundet kampen på det drøn på underkanten af overliggeren som sprang ud i spil igen, 90 sekunder før tid.

Og da Accrington Stanley samtidig vandt 1-0 over Leyton Orient, er vi nødt til at vinde ude over Oldham i sidste runde, for at være sikre på 1.pladsen. De er nemlig kun 2 point efter, og med en målscore der inden sidste kamp er 14 mål bedre end vores, kan vi ikke tåle at stå lige i point med dem.

Det kan meget vel vise sig, at kravet er en sejr, for Accrington Stanley møder godt nok Tranmere på udebane, men Tranmere har intet at spille for, de havner nemlig i playoff uanset hvad.

Oldham – Dulwich Hamlet

Som sagt var en sejr kravet, for at være sikre på at vinde League 2.
En gennemført dårlig fodboldkamp, hvor eneste lyspunkt før pausen var da Danny Mills satte et straffespark, helt op i det venstre hjørne.

Da udligningen så kommer i 2.halvleg, blive jeg nervøs. Det står nemlig stadig 0-0 i Tranmere – Accrington Stanley, hvorfor et enkelt mål, kan spolere festen fuldstændig.

20 min før tid komme målet så. Heldigvis er det til Tranmere, så nu skal der to mål til, hvis vi skal smide det hele på gulvet.

Der kommer dog ikke flere mål nogen steder, og selv efter en møg elendig kamp i Oldham, kan vi som følge af Tranmeres sejr, lade os hylde som vindere af League 2.




Sidste kamp er spillet, og sæsonen er slut.
Derfor er det tid til at se på lidt højdepunkter.

Bedste nyankomne spiller:
Danilo Orsi-Dadomo

Blev hentet på en fri transfer, efter et ophold i Harrogate.


Bestyrelsens syn på sæsonen:

League 2:


FA Cup:



Carabaro Cup:



Papa John´s Trophy



Sæsonens ideal opstilling:



Spiller priser:


Hermed afsluttes sæson 23/24.

Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #49: 29 Jan 2022, 00:01 »

Juni – Sæsonstart 24/25

Der er sket et mirakel. Godt nok, får vi ikke udbygget stadion, eller et helt nyt. Men vi har fået 7.000.000 kr. i transfer budget.

De første 5.000 kr. blev formelt betalt i den netop overståede sæson, til Oxford United.
Dette for at sikre, at vi kunne få forhandlet en aftale med ham her, før hans kontrakt udløb:

Luke O´Neill
En bund solid højre back, som også kan bruges i midterforsvaret.
32 år, massere af erfaring, og kan forhåbentlig skabe ro og stabilitet, når vi skal spille i League 1.


Derudover har jeg trukket et par lodder i ungdomstombolaen igen.
De er gratis, og så unge at de ikke skal registreres, og derfor ikke optager en plads i truppen på den måde.

Marlon Charles
Den første af to unge angribere, hentet i Tottenhams overskudslager.
Selv om han ikke er verdens højeste, har han en vis spring kraft, og håber at kunne udvikle på ham.
Alternativer kan han jo altid lejes ud, og han var naturligvis gratis.


Alexandros Tzifoulis
Komme han på banen og skal omtales, bliver det barre som Alex.
Men ham kan man også smide ud på kanten. Og kombinerer man hans førsteberøring med hans naturlige fitness og balancen, kan det jo faktisk komme til at se rigtig spændende ud.


Scott James
En spændende ung irer, også fra Tottenham.
Han står beskrevet som wingback, men jeg vil rigtig gerne se ham omskolet til noget langt mere offensivt.
Det skyldes hans fart. Han kan jo gå hen og blive det nye irske svar på Dennis Rommedahl ude på kanten.


Osa Weston
Måske ham af de nævnte, med mindst sandsynlighed for succes.
Han skal i al fald forsøges omskolet, så hans favoritplads er som back, da han ikke er så god i tackling og markering, som jeg håbede.
Men igen, ung og gratis, så han kan i værste fald lejes ud, eller sælges.


Derudover fik jeg forlænget en meget vigtig kontrakt.
Han har været den store slider på midtbanen, og nu fik jeg tilmed fjernet videresalgsklausule n.


Et lejemål jeg ikke kunne stå for:
Liam Havey
19 år, hentet i Aberdeen, og ser ud til at være ok med både hoved og fødder.


Endelig kom den (indtil nu), sidste aftale på plads:
Connor Kurran-Browne
22 år, og har de kvaliteter, en offensiv wing skal have.


Vi er nu så småt ved at være klar til sæsonopstarten. Jeg har som altid lagt godt med træningskampe ind, for at få spillerne i kampform, og det mod hold, hovedsageligt et eller to niveauer over os. Dette så vi kan indstille os på hård modstand den kommende sæson:

Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #50: 15 Feb 2022, 18:47 »

Først og fremmest skal jeg beklage, at sygdom har forsinket opdateringen. Dog forventes de at komme mere regelmæssigt, fremadrettet.

Sæsonstart 24/25

Træningskampene er overstået, og hvor har vi dog (med enkelte undtagelser), fået prygl.


Odds er så flotte som 1.01 på at vi rykker ned igen, men det skal blive løgn skal det.

League 1:

Vi lægger ud mod  Wycombe, Cheltenham,  Accrington Stanley og Sheffield W.
De 3 første, er spået at gøre os selskab i den tunge del af tabellen, men Sheffield W er oprykningsfavoritte r, sammen med Millwall.

Tilskuerne på Adams Park, kan ikke tro deres egne øjne.
For det første kommer der et hold ind, iført lyserøde og lilla dragter, og hvad værre er, så scorer de også efter 50 sekunder!!

Danny Mills sætte simpelthen foden på den første bold der kommer ind i det lille felt, og en bedre start kan man ikke ønske sig, på en ny sæson.

Det holder dog ikke, for vi må gå til pause med 1-1, hvilket må siges at være i orden, da vi jo kom under pres, efter vores fantastiske start.

Men da vi 12 min før tid kommer bagud, har jeg sat mig for, at vi skal have noget med hjem herfra.
Så hjælper det ikke meget med et tvivlsomt straffespark 3 min før tid. Gudskelov redder Harvey White, så vi kæmper videre.
Da vi kommer ind i det 3. overtids minut, peges der igen på pletten. Dog heldigvis i den anden ende. Jeg kunne simpelthen ikke se forseelsen, Men Darren McQueen kunne score, og så har vi så godt som hele stadion på nakken, men alt i alt er 2-2 ikke ufortjent, og vi tager ganske tilfredse hjem fra vores første møde med League 1.


De følgende kampe mod Cheltenham, Accrington Stanley og Sheffield W  endte hhv. 0-0, 1-1 og 0-0. Ikke meget at råbe hurra for, men vi har da ikke tabt endnu, efter vores første måned i League 1.

Carabaro Cup:

Der er trukket lod til 1. runde. Vi fik hjemmebane mod Charlton Athletic.  En svær lodtrækning, men vi har jo før slået hold, hvor det så svært ud på forhånd. Alene det, at de har David Moyes som manager taler jo for at der er tale om et hold, af en vis kvalitet.

Vi prøver noget nyt på hjemmebane. 4-4-1-1 i den defensive version.
Hele kampen giver kun en enkelt afslutning indenfor rammen, så det bliver 0-0 og vi går direkte i straffespark.
5 sikre scoringer, og en smuk redning af Harvey White, og vi er i 2. runde.


Lodtrækningen var os yderst nådig:
Hjemmebane mod Stevenage, fra League 2.
Vi har spillet et par venskabskampe mod dem som en del af sidste og forrige sæsons optakt. Hvor vi har vundet 2-1 og spillet 1-1.

Det bliver en tæt kamp. Vi afholder dem fra skud indenfor rammen, og får selv annulleret et mål midt i 2.halvleg, hvorfor det ender 0-0.
Så vi skal til det igen, med de straffespark.
Heldigvis har vi Harvey White. Han snupper lige deres to sidste spark, og vi går videre til 3. runde.


Vi har lidt med lodtrækninger, for vi er heldige igen: Hjemmebane mod Bristol Rovers.
De er rykket ned som vi er rykket op, så vi har ikke mødt dem, men vi må have en bedre chance her, end mod mange af de andre større hold vi kunne få.
Den kamp vender jeg tilbage til senere.

Papa John´s Trophy:

Her røg vi i gruppe med Stevenage, Sutton og Crystal Palace U23.
En pulje jeg mener vi skal gå videre fra, og så kan alt jo ske.
Og hvad der sker, ser vi over de kommende måneder.

Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #51: 15 Feb 2022, 19:49 »

Alt i alt ser det da fornuftigt ud, ubesejret efter 4 kampe som oprykker skal man altså tage med! League 1 er ikke så svær som championsship synes jeg selv, så mon ikke du kan være med!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #52: 16 Feb 2022, 15:44 »

Starten her helt fornuftig ud... du skal ikke tænke på de manglende updates alle kan løbe ind i lidt sygdom
Logged

Tidligere: Baloo38

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #53: 18 Feb 2022, 21:46 »

September 2024

League 1:

1-1 på Fratton Park, bringer os på 5 uafgjorte kampe i træk.
Om det er fortjent eller ej kan diskuteres. Vi har bolden mest, men de har de fleste chancer.


Komikken breder sig, da man til pressekonferencen efter kampen finde årets bug i spillet:
Der bliver spurgt om jeg er tilfreds med SEJREN, som får Dulwich Hamlet til at stryge op gennem tabellen??
Hvad er det lige 1-1 betyder??

Efter at have grinet færdig over den slags idioti, er der en hjemmekamp mod AFC Wimbledon på tapetet. De er startet ca. lige så skidt som os, med 4 point for dog kun 4 kampe, og de har også tabt, men samtidig også vundet, hvad vi endnu ikke har prøvet.

Det kommer vi heller ikke til i dag. For hvordan den kamp ender 1-1, fatter jeg intet af.
Vi har bolden i mål efter 6 min, men der er desværre offside.

Derudover er det, de tåbelige afleveringers kamp. Måske er det derfor vi ikke vinder. For hold nu kæft, hvor er der mange afleveringer på 10 m og under, som gå direkte til en modstander. Selv et firma hold i Kløvermarken, kunne have gjort det bedre!

Men altså: 6 kampe = 6 uafgjorte. Ikke hvad jeg havde ventet før sæsonstart i al fald.


Vi må simpelthen bare ikke vinde, ser det ud til. Foran 2-0 mod Millwall, var muligheden der ellers.
At de reducerer er én ting. Men da de udligner i overtiden, er hele Hive så godt som grædefærdige.
2-2 og 7 uafgjorte i træk, nu må joken snart slutte…

7 bliver også til 8. For selv om at vi scorer sæsonens mål indtil nu efter blot 7 min, udligner Crewe med lidt over 15 min igen, og det bliver 1-1. Så hjælper et smukt skruet frispark udenom muren og ind i kassen, ikke alverden.


Carabaro Cup:

Som nævnt i seneste opdatering, har i hjemmebane mod Bristol Rovers.
Vi gentager succesen fra runden før, så det er 0-0 og en redning af Harvey White på straffespark, der sender os til 4. runde.


Så må man også gå ud fra, at miraklernes tid er forbi. For i 4. runde, som jo faktisk er 1/8 finalen, skal vi have besøg af Liverpool.
I det mindste kan vi da håbe på et udsolgt Hive, så der kommer lidt penge i kassen.




Papa John´s Trophy

En ualmindelig sløj forestilling hjemme mod Sutton, resulterer i en sejr på straffespark efter 0-0 i ordinær tid, og to fantastiske redninger af Harvey White på straffe.
Men grundet de særegne regler, fik vi dog 2 point til gruppen, hvorfor udgangspunktet ikke er helt elendigt, trods alt.
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #54: 24 Feb 2022, 00:05 »

Oktober 2024:

League 1:

End ikke kampen på DW Stadium giver en sejr, selv om vi er tæt på.
Det er måske ikke pokkers fortjent, men kort før pausen gør Danny Mills det han er bedst til, nemlig stiger op og stanger bolden ind ved det korte hjørne efter hjørnespark, så vi er foran ved pausen.
Men 13 min før tid udligner Wigan på en løs chance, så vi får 1-1 med hjem.
Ser man på stats, er det ikke helt ufortjent at de udligner, men jævnt ærgerligt endda.


Den næste kamp er en af de som SKAL vindes.
Hjemme imod Exeter, som ligger næstsidst, hvorfor vi kan tage et fint skridt væk fra dem, med en sejr.
Efter en aldeles uinspireret 1.halvleg, sætter jeg Danilo Orsi-Daomo ind oppe i front.
Han skal kun bruge 5 min, så er vi foran. Og da Danny Mills 5 min før tid lukker kampen, kan man mærke hvordan forløsningen breder sig på Hive. ENDELIG vinder vi!!

Fyldte med selvtillid tager vi imod Bradford. Og da vi komme tidligt foran når vi lige at drømme søde sejrsdrømme et øjeblik. Men også kun et øjeblik: For der bliver omgående udlignet, og SÅ er vi under pres. Vi er således ikke uheldige med 1-1, selv om det er hjemme mod en anden oprykker.


Herfra bliver det svært. 2 udekampe mod hhv. Lincoln og Plymouth, som er hhv. nr. 5 og 3 for nuværende.
Man kan fristes til at sige, at vi er godt kørerende, hvis vi får et par gode resultater mod dem.

Lincoln giver bolden op. Vi erobrer den, Jordan Green pisker op ad kanten i højre side, ind over til Danny Mills, som header bolden ind efter 52 sekunder, og så er vi foran.

Det holder desværre kun i ca. 15 min.
Da får dommeren nemlig den ide at belønne et dejligt teatralsk fald i feltet med et straffespark, og så er det 1-1.

Efter 58 min kommer Danilo Orsi-Dadomo ind. Denne gang skulle han dog bruge knapt et kvarter, men så har han da også lige sendt bolden i kassen til 1-2. En stilling vi har held til at holde kampen ud, takket været solidt defensivt arbejde.
Om det er fortjent må andre vurdere. Men første sejr på udebane, er i al fald en realitet.


Derefter gik turen som sagt ned til Plymouth.
Vi starter fint, med godt spil og holder dem fint væk, fra de største chancer.
Men da så lige Khalon Haysman får direkte rødt efter 34 min. bliver jeg bekymret.
Vil vi kunne parkere bussen i over en halvleg, og få noget med hjem? Nej vel? Og så gode har Plymouth heller ikke set ud, så vi gambler lidt.

Vi holder lige skindet på næsen med et lille pokerfjæs indtil pausen, og så satses der offensivt.
Knapt 20 min inde i 2. halvleg, finde den gode gamle dynamiske duo sammen igen. Reise Allassani spurte op langs linjen i høje side, lægger bolden direkte ind i panden på Danny Mills, også er vi stik imod al ret og rimelighed, foran 1-0.
SÅ parkerer vi bussen, og kæmper for at holde nullet. Det sker nok mest fordi de ikke kender offside reglen nede syd på. Men vi vinder, og nu ser det hele lidt sjovere ud, end bare for en måned siden.


Stillinen ved udgangen af Oktober:

1) Burton:               14 10 3 1 33point
2) Sheffield W:          14 8 4 2 28point
3) Plymouth:             12 7 2 3 23point
4) Millwall:                13 7 2 4 23point
5) Lincoln:                13 6 4 3 22point
6) Charlton               12 6 2 4 20point
7) Dulwich Hamlet: 13 3 10 0 19 point
8) AFC Wimbledon:  12 5 4 3 19 point
9) Portsmouth:         13 5 3 5 18point
10) Rotherham:       13 5 3 5 18 point

FA Cup:

Der er blevet trukket lod til 1. runde.
Vi får simpelthen en gentagelse af 1. runde i Carabaro cuppen, med hjemmebane mod Charlton.
Bestemt ikke en fantastisk lodtrækning, men vi må se hvordan det går.

Carabaro Cup:

1/8 finale, hjemme mod Liverpool: En på forhånd så godt som umulig opgave, men i det mindste på hjemmebane, så et fyldt Hive kan da give lidt indtægter.

Den røde lampe lyser, og det røde kort kommer flyvende.
Endnu en tåbelig tackling, ødelægger en ellers udmærket plan. Vi holder dem faktisk rigtig fint stangen, og selv da vi er en mand mindre, kommer vi ikke yderligere bagud.
Så med 20 min igen satser vi offensivt. Det er jo værd at huske, at ved uafgjort her, går man direkte i straffespark, og der kan alt jo ske.
Men den satsning holder desværre kun i 5 min, så finder dommeren en undskyldning for et straffespark i et klumpspil, og Liverpool kommer på 2-0 og kører den herefter hjem på rutinen.


Papa John´s Trophy:

Hjemme mod Stevenage fik et par stamspillere pause.
Desværre, var der så blevet plads til Jesper Olsen i forklædning. For der gik kun 5 min, så havde et hovedstød den gale vej givet en friløber, og vi var bagud.
I det mindste kunne Darren McQueen udligne med en helflugter udenfor feltet. Og da Harvey White snupper straffespark nr. 6, redder vi os 2 point mere til gruppen.

Det betyder, at vi kan nøjes med et enkelt point i sidste kamp mod Crystal Palace U23, for at gå videre. Det er en kamp vi kommer tilbage til senere.

« Seneste Redigering: 24 Feb 2022, 00:29 af Xsdu » Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #55: 27 Feb 2022, 18:45 »

Ubesejret i ligaen, bare bliv ved med det, så overlever du snildt! Lækkert du alligevel får nogle sejre indimellem. Konstant uafgjort må vel ind imellem føles mere som 2 tabte end 1 vundet point!

Skønt med endnu en kasse kamp! Ærgeligt det ikke var på udebane, men du må jo tage det du kan få!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #56: 27 Feb 2022, 19:40 »

Må jo bare håbe, at der kommer noget mere spændende senere.
Charlton er jo ikke en nem lodtrækning i 1. runde.

De uafgjorte kampe, driver mig til vanvid.
Det ene øjeblik er man lykkelig over en udligning, og det næste bander og svovler man over at sejren blev smidt væk.
Men det ser da nogenlunde ud, selv om alt kan ske i fodbold.
Dog ligner det jo ikke nedrykning med en 7.plads efter 13 kampe.
Logged

Xsdu
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hamlet uden Shakespeare
« Svar #57: 08 Mar 2022, 18:08 »

November 2024:

League 1:

Vi starter med en tur til Peterborough.
En kamp der er lige så dårlig som vejret, en typisk novemberdag, hvor der intet sker den første halve time.
Men så driver Luke O´Niell bolden frem i højre side, sender den ind til bagerste stolpe, hvor mit albanske stjernefrø Torraj sætter hovedet på til 1-0.
Det bedste derudover er at vi får de 3 point. Der sker så lidt i kampen at det er en fornærmelse mod et betalende publikum.
Måske lige med undtagelse af de 672 som var taget med fra London, og som var svært begejstrede for sejren.


Så er det noget helt andet, da vi tager imod Oxford.
Et brag af en kamp, som vi vinder i sikker stil, til trods for xG.


Hjemmekampen mod Bolten, skal bare vindes. Alene af den grund at de ligger sidst, og ikke har vundet i de sidste alt for mange kampe.
Der går også mindre end 10 min, så har Haysman spillet Adarkwa fri i dybden, og det bliver sten sikkert 1-0.

Hvordan vi kun er foran 1-0 ved pausen er mig en gåde. Hovedstød på overliggeren som springer ned på stregen og bliver losset væk, er bare et enkelt eksempel på, hvor tæt vi er på 2-0.
Men det går jo sådan set fint nok. I al fald indtil midt i 2.halvleg, hvor Bolton blæser til angreb. Jeg reagerer og skifter lidt ud, men SÅ sker det. 7 min før tid og med alle udskiftninger brugt, får vi en skade i forsvaret.

Alle mand ned og dække af og spille ekstremt defensivt, og der kommer gang i skydeteltet.
Vi er møg heldige, at linjevogteren er årvågen nok til at dømme offside i sidste ordinære minut, så vi ”bare” skal stå imod, i de 5 der er lagt til.

Det lykkedes med lodder og trisser, og vi vinder 1-0, hvilket baseret på 2.halvleg, måske ikke er helt fortjent.
Det er det næsten udsolgte Hive dog ret ligeglade med, og nu begynder det at ligne at formen faktisk kontinuerligt, ser fornuftig ud. Men mere om det, i slutningen af måneden.


Vi kan manifestere os i oprykningsspillet, med en sejr hjemme mod Fleetwood.
Hive går amok! Jublen vil ingen ende tage, og samtlige fans er denne dag taknemmelige for, at en vis del blev kæmpet ud af bukserne i både de første 90 min, og i den ekstra tid, dommeren havde lagt til.
Alle havde nemlig indstillet sig på en skuffelse af de større, da Adarkwa i 90+2 min står hvor han skal og sætter foden på et indlæg, til en 1-0 sejr.


Kampen på Bloomfield Road mod Blackpool, vil for eftertiden stå på side 1 i glemmebogen.
Søvndyssende, elendig indsats og en parkeret bus, gjorde det blev 0-0.


Kan man tale om en ufortjent 3-0 sejr?
se stats og døm selv. Men i al fald kommer Bandeira på tavlen for første gang, med et hovedstød efter et følt indlæg fra højre side.
Herefter er det Harvey, der styrer kampen. Først et brag af et langskud, over i det lange hjørne, efter bare lige at have vendt rundt med bolden, og slutteligt header han et hjørnespark i kassen.
En forsvarskamp, krydret med kliniske afslutninger, og som sagt 3-0.


Vi slutter måneden af, med en gabende kedsommelig 1-1 kamp, ude mod Rotherham.
Ikke et skidt resultat isoleret set måske, men langt fra en af vores bedste kampe.
Det giver dog følgende stilling, ved månedens udgang:

Det giver en tro på tingene, og hvem ved om der kan ske et julemirakel eller to, i de 7 ligakampe vi har i december?

FA Cup:

Hjemme mod Charlton. En skidt lodtrækning, da der hverken er tale om et nemt hold, eller gode penge i kassen.

Efter en stille start, er der efter 12 min et frispark, som bliver lagt ind på kanten af feltet hvor Danny Mills med det samme sender bolden i det korte hjørne, til 1-0.
Kort før den halve time gør Mills det også til 2-0. Denne gang header han et hjørnespark fra Allassani ind ved den korte stolpe, uden chance for målmanden.

Da man er ved at indstille sig på 2-0 ved pausen, sker de noget. Quade Taylor lægger en bold ind i feltet fra højre side. Helt inde under mål har Ross Marshall forvildet sig frem for at heade bolden ind til pausestillingen 3-0.

2.halvleg er knapt så spændende. Vi retter fokus mod at holde føringen, og det lykkes også. Eller næsten i al fald.
For et lille fald i feltet, og så er det 3-1, og dermed en smule fornyet spænding, men heldigvis er de kun 6 min + overtid tilbage.
I overtiden spiller vi bolden stille og roligt rundt og venter bare på at der bliver fløjtet af. Allassani får dog den ide, lige at løbe ned omkring højre hjørneflag, lægge bolden ind over til Danny Mills, som for jeg ved snart ikke hvilken gang header sådan et indlæg sikkert i mål. Denne gang til slutresultatet 4-1.


Lodtrækningen til 2. runde blev om muligt endnu mere usexet, end Charlton var på papiret.
Udebane mod Tranmere fra League 2. Vi vandt hos dem i sidste sæson 2-1 og 2-0 hjemme, så det bør kunne lade sig gøre, at vinde igen.

Papa John´s Trophy:

Hjemmebane i sidste gruppekamp mod Crystal Palace U23.
Vi skal bruge et enkelt point, for at sikre os videre avancement.
Efter 22 min, kommer nok det dummeste selvmål nogensinde set.
Målmanden sparker en bold ud i hovedet på en medspiller, hvorefter den flyver tilbage i mål, og vi er foran 1-0.
Men da vi er foran 2-0 har vi selv lige en som header bolden i eget net, så 2-1 bliver kæmpet hjem.



Det giver os adgang til næste runde, hvor vi trækker ligarivalerne Forest Green på udebane.
Ikke nogen fantastisk lodtrækning, for at sige det mildt.

November afsluttes på fantastisk vis:


Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010