home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  2 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2022
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge  (Læst 10317 gange)
NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« : 04 Dec 2021, 16:42 »



FM22 Challenge - DECEMBER - Lutz pfannenstiel FM22
Med henblik på Broen13's fremragende initiativ om at lave en December Challenge, laver jeg her en blog til challengen.

Link til challenge: https://fmfreaks.dk/index.php?topic=42310.new#new

Reglerne heri er fulgt.

Målet med dette spil, er følgende:
1. At følge Lutz Pfannenstiel's meget specielle Journeyman karriere, bare som træner.
2. Komme rundt i verden og se forskellige ligaer og lande
3. Have som mål at spille i de lande som Lutz Pfannenstiel opnåede (Og gerne flere til). Det omhandler følgende lande:
  • Germany
  • England
  • New Zealand (Det kan man ikke, men jeg nævner den fordi han har spillet her)
  • Singapore
  • United States
  • Brazil
  • South Africa - Spillet i: DONE / Vundet: incomplete
  • Finland
  • Malaysia
  • Belgium
  • Canada
  • Namibia (Det kan man ikke, men jeg nævner den fordi han har spillet her)
  • Norway - Spillet i: DONE / Vundet: incomplete
  • Armenia (Det kan man ikke, men jeg nævner den fordi han har spillet her)
  • Albania (Det kan man ikke, men jeg nævner den fordi han har spillet her)
4. Sig nej til Bayern München (I min overbevisning, var Lutz Pfannenstiel's nej til Bayern München i starten af hans karriere, det valg der gjorde at han har været rundt og har set det meste af verden)
5. Spil og vind i alle FIFA Confederations
  • AFC
  • CAF - Spillet i: DONE / Vundet: incomplete
  • CONCACAF
  • CONMEBOL
  • OFC
  • UEFA - Spillet i: DONE / Vundet: incomplete

Og så er det sådan set bare at komme i gang  Djævel
« Seneste Redigering: 17 Dec 2021, 20:33 af NAsMaR » Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #1: 04 Dec 2021, 16:59 »



Får at komme lidt tættere på den anbefalede limit i spillet på 125.000 spillere, og får ikke at ramme de helt samme ligaer som tidligere år, har jeg valgt at randomisere hvilke ligaer der skal med, med random.org (Man kan i øvrigt altid senere tilføje ligaer).

Jeg har også lavet en random start dato, det blev den første dato i den Australske liga, og så starter min arbejdsløse manager karriere på det tidspunkt.

Det er for at forsøge at lave en så tilfældig start som muligt.

Ledelsesstil: 4 (Ikke så vigtig)

2 nationaliteteter:
Skotsk
Dansk

Person (Fundet via https://www.fakenamegenerator.com/ og random.org til at finde name set og land, gender sættes til random):
Name: Franciszek Thomson
Birthday: November 11, 1964
Height: 5' 10" (177 centimeters)
Weight: 169.2 pounds (76.9 kilograms)
Blood type: O+


Jeg vender tilbage når den flotte mand med det mørke overskæg og afbleget hår har fundet et job Rullende Øjne
Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #2: 04 Dec 2021, 17:01 »


Franciszek får job



Nu med job i Florø Fotball i PostNord Ligaen Avdeling 1 (Det er 3 divsion i Norge).

Jeg overtager et hold der efter 13 kampe ligger på sidste pladsen med 13 kampe tilbage og 7 point op til overlevelse.

Jeg vender tilbage når sæsonen er færdig Smiley
« Seneste Redigering: 04 Dec 2021, 17:11 af NAsMaR » Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #3: 05 Dec 2021, 15:38 »


Franciszek: Update 3

Vi forsøger at spille "Wing Play" og en helt traditionel 4-4-2 med kontra angreb og en defensiv indstilling.

Med 5 nederlag i streg og nærmest ingen chancer skabt, forsøger jeg at lave lidt om.  Ubeslutsom

Jeg slår lidt over i min egen fodboldfilosofi med en 4-3-3 med en dybdeliggende playmaker, hvor vi spiller kortere afleveringer og arbejder bolden ind i straffesparksfeltet .
Jeg vil stadig gerne at vi spiller relativt hurtigt og får bolden flyttet hurtigt op på modstanderens banehalvdel,
vi skal stå langt højere oppe på banen og møde modstanderne, i stedet for nu, hvor vi står alt for langt tilbage i banen og har for langt op til modstanderens felt når vi får bolden.

Vi skal møde nr. 13 i ligaen og det hold der ligger lige over os i tabellen. Vi skal ud og vinde.

Vi vinder kampen 4-0 med hattrick af vores angriber Vetle Fiskerstrand (Som navnet antyder, så fik han fisket godt oppe i feltet Opstemt).


Halvvejs
Der restere 7 kampe og vi skal ud og hente 9 point på 11 pladsen for at undgå nedrykning, AVS!

6 sejre i streg med den nye taktik, hold da op det var en vild forvandling! Vi spiller lige pludseligt helt vanvittig godt!

Desværre er de sidste to kampe mod nr 1 og nr 2.


De sidste 2 kampe
Foran 2-0 over nr. 1 Bærum efter 3 minutter - haha, det er helt fantastisk Opstemt! Det bliver den vildeste kamp jeg har haft i FM22, den ender 5-4 til os!

Med en 1-0 sejr i sidste kamp mod Brattvåg, som alligevel ender med at vinde ligaen over Bærum.

Vi ender nr. 9 af 14 med 8 sejre i træk siden vi gik over til 433! Og der fejres oprykning på vores stadion!

Nu skal vi have samlet et stærkere hold til næste sæson, så vi måske kan ligge med i toppen!
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #4: 06 Dec 2021, 20:12 »

Tillykke med oprykningen! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #5: 06 Dec 2021, 22:00 »

Tillykke med oprykningen! Opstemt

haha! Det var det hold jeg mødte der rykkede op - det fik jeg nok ikke understreget nok funny (Men vi slog dem!)

Når man overtager et hold midt i sæsonen med 7 point, så tror jeg ikke man kan rykke op Grin

Som en lille teaser, så har jeg taget hul på den næste sæson - der er hentet nogle spændende spillere ind på free  (Har ingen penge, så det skal være gratis  Hævet Øjenbryn), bl.a. en 32 årig angriber med høj finishing, håber han er en rigtig bomber Thumbs Up
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #6: 09 Dec 2021, 09:39 »

Min fejl! Men fedt at det trods alt går den rigtige vej! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #7: 10 Dec 2021, 20:58 »


Florø: Update 4

Inden sæsonen får vi hentet 10 spillere ind, en del unge spillere, men også et par rutineret kræfter.

Her bl.a. en 32 årig angriber Bajram Ajeti, som er en rigtig poacher/advanced forward. Han starter sæsonen stærkt ud, men falder noget i niveau og bliver skiftet ud som første valg med en ung angriber vi havde fra start, Vetle Fiskerstrand.

Men også den 23 årige svenske stopper, Alexander Snäcke skal vise sig at være en kanon signing.

Alt er parat, vi starter vinder sangen (Lady Violet - Inside to Outside, den legendariske vinder sang der har fulgt mig siden CM 99/00, sætter man den på - ja, så bomber man! (Det er ihvertfald overbevisningen herfra! (Prøv det selv!))) og sæsonen kan skydes i gang!
(Link til sangen: https://www.youtube.com/v/pt_MEG5VeDg&ab_channel=WhiteVideoDisco) Grin

Vi kan se tilbage på nogle fantastiske sejre. Bl.a. en 6-1 sejr over Kvik Halden(nr 10), men også en 4-1 siger over Asker (nr 4). Og den nok vigtigste sejr mod slutningen af sæsonen mod nr 2 Eidsvold Turnforening.

Vi er oppe på en stime på 20 kampe uden nederlag, der dog ender med to nederlag i træk og allerede her begynder konkurrenterne at hente ind på os på første pladsen.

Heldigvis holder vi ved og for præstationerne lidt op igen, men dog ikke på niveau med hvordan vi startedede sæsonen ud. Glædeligt endte det hele dog med et mesterskab med oddsene imod os 20-1 !! Opstemt

Selvom vi har opereret langt under klubbens lønbudget, er der alligevel ophobet sig en gæld på hele 3.4 mio dkkr, så fremtiden i OBOS ligaen (Den norske anden divsion), ser ikke så god ud! Forlegen

Her er en opsummering af sæsonen i billeder (Sæsonen i Norge hedder dog kun 2022, da 2021 var sidste sæson i spillet):



---
Personlig update
Jeg, Franciszek Thomson, har nu erhvervet mig et "National B" licens og jeg har lært at snakke flydende norsk. 39 kampe har jeg været manager for Florø, det er blevet til 27 sejre, 2 uafgjorte og 10 nederlag, hvilket må siges at være godkendt for en norsk bundklub i den norske tredje division.

Så efter 1½ sæson i medvind i det norske, begynder det at kriller i maven..Er det ved at være tid? Huh

Jeg begynder at fløjte til melodien her: https://www.youtube.com/v/n4RjJKxsamQ&ab_channel=ScorpionsVEVO

God aften.
« Seneste Redigering: 10 Dec 2021, 21:22 af NAsMaR » Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #8: 11 Dec 2021, 15:34 »


Update 5

Jeg tror jeg begynder at skrive i sort, er det ikke lettere at læse? Huh

Nå, men nu skal i høre. Jeg begynder at søge job i december, opsiger min kontrakt et stykke inde i januar og går på jobjagt.

Jeg starter med en job samtale i den kinesiske liga. Dette bliver dog ikke til noget.

Senere dukker der et job op i Irland hos Wexford FC. i den anden bedste irske liga.

Det bliver til en job samtale og senere et job. Det er en mindre klub end florø og de har et langt mindre budget.

Spændende om jeg kan få det til at fungere! Ligaen er ikke startet endnu, så der er tid til at bygge lidt taktisk forståelse op hos spillerne og måske hente lidt nyt ind.

Målet er at vinde ligaen, og med en media prediction på en 7 plads, bliver det nok svært!

Vi får se! Jeg glæder mig! Cool
« Seneste Redigering: 11 Dec 2021, 15:37 af NAsMaR » Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #9: 15 Dec 2021, 18:00 »




Der er faktisk mindre penge at gøre godt med her end i Norge.
Så jeg forsøger igen at hente lidt ind på free, det bliver til en advance forward, en BPD(CB) og en CM, der alle skulle kunne gå ind og gøre en forskel.
Jeg henter også 3 u19 spillere, som jeg ser noget potentiale i (Så kan man diskutere, om det kan betale sig, men jeg vil gerne efterlade klubben med et fornuftigt fundament når jeg smutter). Hævet Øjenbryn

Den første del af sæsonen går med at ligge lige uden for top 5, som er Playoffs. Da vi kommer midtvejs i sæsonen får vi en rigtig god sejrsrække med 7 sejre i streg. Her efter går det lidt op og ned, men vi holder os i toppen af ligaen.

I anden sidste spille runde, ligger vi nummer 1 - kampen starter med at vi kommer foran 3-0, men modstanderen presser på og kampen ender 3-3 - det betyder også at vi bliver overhalet med 1 point i toppn, æv!  ticked off

I den sidste kamp kan vi med en sejr, en uafgjort til nr. 1 vinde ligaen. Vi vinder kampen 1-0, men vi er a-point og som dog har scoret flere mål end os, de vinder selvfølig også deres kamp.
Og for at det ikke skal være løgn, så ender dem der er 1 point foran os også med at vinde. Dermed må vi være tilfredse med 3 pladsen og Playoffs.

Første modstander i Playoffs er Cork City (Som hele sæsonen var nr. 1, men til sidst i sæsonen dumpede de helt ned som nr. 4!).
Det er lidt sjovt, det blev dem, da vi har mødt dem 5 gange i sæsonen med 4 sejre og 1 nederlag til følge.

Første kamp ender 1-1 på udebane! Anden kamp spilles 3 dage efter. I anden kamp, scorer vi efter 15 minutter og så begynder vi at trække tiden! Det betyder også at Cork er nødt til at åbne op! Vi er derfor på 3-0 inden halvlegen! Anden halvleg vinder vi 1-0 og vi er dermed videre til finalen med 5-1 i baggagen! Opstemt
Desværre så samlede vores forsvars general et gult kort op, der gør at han har karantæne i finalen, mega øv!

Finalen spilles over to kampe, det bliver i mod Waterford, som gik videre på straffespark i deres semi finale.
Waterford har vi mødt 3 gange 1 uafgjort, 1 sejr og seneste et nederlag (1-1, 3-1, 1-2). Desværre har de på det seneste været godt kørende og står derfor med 5 kampe uden nederlag (Det er også det hold der overhalede os på anden pladsen.
Første kamp ender 3-2 til os på hjemmebane... Kampen på udebane og den sidste kamp for sæsonen er altafgørende for om sæsonen var en success.
Waterford starter med at score til 1-0 efter 3 minutter! Det er som, at få en kæmpe mavepuster.
Efter 39 minutter vil vi det anderledes og får udlignet til 1-1. I anden halvleg kører vi på min CM, med 5 i longshots vælger at hamrer 3 bolde ind fra distancen! Selvom Waterford får udlignet betyder det intet, vi er rykket op! Kampen ender 2-3 til os og vi rykker trykt videre med samlet 4-6 i Playoffs! Grin

Nu skal vi op og bide skeer med det store drenge, som Shamrock Rovers! (Ja, jeg ved godt at niveauet i Irland ikke er så højt, men derfor er det stadig lækkert Smiley )

Økonomien er desværre ret ringe i klubben, til trods for at vi nærmest ingen udgifter har! Det er noget der skal rettes gevaldigt op i. Men jeg frygter samtidig også det kan koste en ekspres billet tilbage i anden division. Huh



---
Hvordan er det gået tidligere klubber:

Florø kæmpe med overlevelse i den norske OBOS liga (Anden division). De har brugt de fleste, af de spillere jeg hentede til.
Men det ser ud til at de må en tur tilbage i 3 division og Post Nord ligaen.
---
Personligt:

Jeg er nu påbegyndt Continental B licens. Min kontrakt løber til 31/12/2024 dvs. lidt over et år frem i tiden.

Jeg vender tilbage Thumbs Up
Logged


warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #10: 15 Dec 2021, 18:11 »

Flotte resultater! Og fremragende blog i det hele taget!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #11: 15 Dec 2021, 18:33 »

Takker for de pæne ord! Jeg er stadig ved at finde mine ben i det, men det er også lang vej til at jeg er i "mål" Smiley
Logged


NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #12: 15 Dec 2021, 19:07 »



Ha!


Jeg havde i mit iver fuldstændig overset, at jeg også skal spille playoff mod den bedste nedrykker fra den øverste division! Grin

Her er det også to kampe der skal spilles og vi starter hjemme.

Den første kamp taber vi 1-2 på et kontra mål i 94 min, øv!

Den anden kamp kommer vi foran 2-0! De får desværre scoret til 2-1 - men så sker der heller ikke mere! Det troede jeg da! For i det 95 min scorer de simpelthen til slutresultatet 2-2(4-3) og vi rykker dermed IKKE op. Sur

KÆMPE NEDTUR. Græder Græder Græder

Vi havde xG på 2.97 mod 0.82 i den sidste kamp - det er helt latterligt det her! Nej, nej, nej. Det er fodbold når det er værst.

Jeg vandt årets manager pris - og man kan jo så spørger - hvad dælen skal jeg bruge den til!!! Shockeret

Det er den 29 november 2023 og jeg siger op i Wexford. Jeg kan desværre ikke stå inde for denne missede chance for at rykke op.

Jeg spiller en omgang R.E.M med Everybody hurts  Forlegen (https://www.youtube.com/v/NLlOeGeVih4)
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #13: 16 Dec 2021, 08:25 »

Sort er efter min mening meget nemmere at læse, så godt valg! Opstemt

Ærgerligt med en glippet oprykning, men så har du da en sæson ekstra til at få sat et hold sammen! Peace

Fint med jobskifte i øvrigt, dog undrer jeg mig over at der ikke var bedre at finde! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

NAsMaR
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Lutz Pfannenstiel FM22 Journeyman Challenge
« Svar #14: 16 Dec 2021, 12:29 »

Sort er efter min mening meget nemmere at læse, så godt valg! Opstemt

Ærgerligt med en glippet oprykning, men så har du da en sæson ekstra til at få sat et hold sammen! Peace

Fint med jobskifte i øvrigt, dog undrer jeg mig over at der ikke var bedre at finde! Wink

Det er virkelig svært at finde job og klubber med højere rep. Der er masser af jobs, men det virker somom at man stiger langsommere i stats og reputation end nogensinde. 2 Stjerner og under er det maximale jeg kan komme til job samtale ved p.t.. (Det er også okay)

Læste du denne sætning?
Citat
Det er den 29 november 2023 og jeg siger op i Wexford. Jeg kan desværre ikke stå inde for denne missede chance for at rykke op

Der kommer snart en update herpå (Jeg lover den bliver eksotisk!) Wink
Logged


Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010