home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 372 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien  (Læst 5892 gange)
Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« : 05 Maj 2021, 11:27 »



Efter at fuldt med på sidelinjen i blogkonkurrencen har jeg  fået FM lysten tilbage.
De sidste bare dage har jeg grublet over hvem det skulle være. Tidligere har jeg primært skrevet om West Ham og Hvidovre, men tænkte det var tid til forandring.

Jeg har altid haft en forkærlighed for Italiensk fodbold med Roberto Baggio, Paolo Maldini og Francesco Totti, som de helt store helte. Senere fik Paolo Di Canio en stor stjerne grundet hans tid i hjerteklubben West Ham. Det er derfor her spillet/fortællingen starter.
Det ville være ”for let” at starte i serie A med en af de store, så i stedet har jeg kigget mod Serie C og her ligger Palermo.
Klubben blev tvangsnedrykket til Serie D, som følge af ledelsesmæssig og økonomisk rod. I første omgang fik de ellers lov til at blive i serie B, men efter den tidligere ejer Maurizio Zamparini solgte klubben for 10 Euro og senere fik klubben tilbage på magisk vis via indirekte ejerskab. Dette medførte så tvangsnedrykningen til serie D. I sidste sæsonen lykkedes det klubben at rykke op til serie C og de er dermed spilbare i FM.

Nu hvor vi er i Italien er det oplagt at vi forsøger at føre klubben frem med et ”tremandsforsvar” og allerhelst med rollen, som jeg har en træng til at lykkes med, Libero i midten.
Resten af taktikken vil afhænge af hvad spiller materialet er til. Det kan dog ikke udelukkes, at vi til tider vil rykke Liberoen op på den defensive midtbane og bruge ham som Regista eller dybdeliggende playmaker. Udgangspunktet vil dog være tremandsforsvaret.

Målsætningen for savet er følgende:

Indenfor 2 sæsoner skal klubben sikre sig oprykning til serie B
Klubben må maksimalt bruge 3 sæsoner i serie B

Når hvis ovenstående lykkedes, vil der blive tilføjet målsætningerne for serie A og evt. europæisk fodbold. Der vil ikke være begrænsninger på hverken transfers eller stab, men naturligt vil den Amerikanskitaliensk e træner skæve mod hans hjemstavn

Manageren der overtager styringen af klubben, vil være en Amerikaner med italiensk afstamning kaldet Robert Fiorentini og vil have den licens og tidligere erfaring, som FM foreslår, når spillet loades i aften.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

champione
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #1: 05 Maj 2021, 15:03 »

Good luck. Mit første FM21 spil var med Palermo - og endte med mesterskab og CL-spil. Mistede dog motivationen - men en fed klub at spille med.
Har stadig gamet, hvis du vil have inspiration.
Så siger du bare til. :-)
Logged

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #2: 05 Maj 2021, 16:06 »

Good luck. Mit første FM21 spil var med Palermo - og endte med mesterskab og CL-spil. Mistede dog motivationen - men en fed klub at spille med.
Har stadig gamet, hvis du vil have inspiration.
Så siger du bare til. :-)

Tak tak.

Det er jo slet ikke sikkert min taktiske tilgang vil virke, så det er langt fra sikkert jeg kan kopiere dine flotte resultater  Rullende Øjne
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #3: 05 Maj 2021, 22:06 »

Robert er nu klar til at føre Palermo til storhed  Smiley



Savet er startet uden transfervindue, så vi må klare os med den eksisterende trup. Det betyder at vores medieprognose med en 7. plads, derved playoffs til serie B nok er et realistisk mål.

Det taktiske udgangspunk ser således ud



Stilen ændres dog i bedste italienke stil til Catenaccio hvis vi er tilstrækkelig foran og skal "dræbe" kampen.

Den skal formentlig tilpasses undervejs, men lad os nu se. Den oplagte ændring er at rykke de ydre angribere længere ud på kanten.

Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #4: 06 Maj 2021, 07:34 »

Spændende! Opstemt Jeg håber for dig at det lykkes, og du ender med at finde den næste Cavani, Dybala, Miccoli og hvad de ellers hed tilbage i tiden med Serie A! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #5: 06 Maj 2021, 20:15 »

Preseason 2019/2020


Eftersom første transfervindue er deaktiveret er der ikke meget at berette om i preseason. Det forløb rimelig som forventet, hvor vi både fik testet den normale taktik og catenaccio versionen af.



Kampen mod Bologna var især interessant, da vi holdte stand mod et hold fra midten af serie A i 70 min. Det havde selvfølgelig været optimalt med en sejr, men som spået midterhold 2 rækker lavere er det tilfredsstillende.

Den største nyhed i preseason er vi har fået tilknyttet den tidligere Brasilianske landsholdskeeper, Champions League vinder, verdensmester osv. Júlio César som assistent træner. En mand med hans meritter bliver forhåbentlig noget vi kan lukrere på.


Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #6: 08 Maj 2021, 17:40 »

1. halvdel af sæson 1


Første halvdel af sæsonen er nu gået og det går indtil videre over al forventning - resultatmæssigt



Spillet halter dog en del. Det er dog primært fordi vi ikke helt har de rigtige typer til vores spillestil endnu. Det forventes at vores held på tidspunkt ophøre og vi derfor ryger et par pladser ned. Det står derfor klart allerede, at der skal en del udskiftning i truppen til at få den tilpasset taktikken.

Der er foretaget lidt ændringer i det taktiske udgangspunkt. De 2 falske niere er ændret til advanced forwards og den midterste angriber er ændret til falsk nier. Jeg håber lidt vi kan få en anden support rolle til at fungere, da vi har en klassisk target mand på reserveholdet, som muligvis kan give os et alternativ, så det ikke er givet hvordan vi spiller.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #7: 09 Maj 2021, 21:35 »

2. halvdel af første sæson


Vi kunne som ventet ikke holde 1. pladsen, men til gengæld er spillet blevet en del bedre.



Fantastisk resultat, når der reelt kun er blevet hentet lidt backup spillere i vinterpausen. Slutstillingen betyder vi skulle ud og spille playoff om oprykning. Hele 3 hold skulle besejres før Palermo var at finde i Serie B.



Det var truppen klar på og vi sikrede os oprykningen via et drama med 2 mål i den forlængede spilletid.

Der skal en større udrensning til før vi har en chance i Serie B. Øverst på listen står en spiller der bedre passer til Libero rollen, da vi primært har brugt en central forsvarsspiller, der ikke havde de ønskede evner på pladsen. Herudover skal målmandsposten forbedres, da den nuværende keepers kontrakt udløber og han har bestemt ikke niveauet til den næstbedste række.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #8: 10 Maj 2021, 08:36 »

Stærkt med oprykning og personligt nyder jeg at du ikke bare er banket igennem ligaen som nummer ét! Opstemt Ikke fordi jeg gerne vil have at du ikke lykkes, men det giver bare lige lidt ekstra at vide at man ikke er den eneste der har svært ved at tilpasse hold/taktik/tilgang. Smiley

Det bliver fedt at se hvad transfervinduet byder på og om du får bygget din trup op omkring din taktik!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #9: 10 Maj 2021, 11:12 »

Stærkt med oprykning og personligt nyder jeg at du ikke bare er banket igennem ligaen som nummer ét! Opstemt Ikke fordi jeg gerne vil have at du ikke lykkes, men det giver bare lige lidt ekstra at vide at man ikke er den eneste der har svært ved at tilpasse hold/taktik/tilgang. Smiley

Det bliver fedt at se hvad transfervinduet byder på og om du får bygget din trup op omkring din taktik!

Tak  Smiley

Helt enig, det er "sjovere" at følge med i noget, hvor det ikke bare er et damplokomotiv mod succes.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #10: 10 Maj 2021, 21:45 »

Preseason 2021


Halvdelen af holdet, der var med til at sikre oprykningen via playoffs, har forladt klubben. Dette skyldes dels fordi de ikke havde tilstrækkelig kvalitet eller var meget oppe i årene. Der er derfor blevet hentet en del spillere:



Det lykkedes at finde en spiller der forhåbentlig kan løfte opgaven som Libero



Antony har tilmed tidligere været i klubben i sine yngre år, så han er "home grown" hvilket er et kæmpe plus.

Vi kunne ikke sikre os en god nok målmand, så det blev nødvendigt at leje Andreas Jungdal i AC Milan.



Nu må vi se om vi kan holde os oppe i Serie B, da vi er spået til at rykke direkte ned igen.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #11: 11 Maj 2021, 08:00 »

Angileri og Avogardi - to spillere jeg altid henter når jeg spiller i Italien! Jeg håber du får noget godt ud af dem! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #12: 11 Maj 2021, 09:21 »

Angileri og Avogardi - to spillere jeg altid henter når jeg spiller i Italien! Jeg håber du får noget godt ud af dem! Opstemt

Avogardi er primært hentet til reserveholdet, men tænker han får chancen, hvis der ikke dukker en god nok målmand op inden Jungdals lejeophold ophører Smiley
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Online Online


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #13: 11 Maj 2021, 09:35 »

Avogardi er primært hentet til reserveholdet, men tænker han får chancen, hvis der ikke dukker en god nok målmand op inden Jungdals lejeophold ophører Smiley

Forstår jeg godt - men fremtiden er sikret! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Bubbles
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: I Rosanero/Le Aquile - En fortælling fra det sydlige Italien
« Svar #14: 12 Maj 2021, 22:36 »

Halvvejs sæson 2


Niveauet er væsentlig højere i Serie B, så det var spændende om taktikken og tilføjelserne til truppen kunne klare frisag for nedrykning.

Indtil videre går det jo forholdsvis tilfredsstillende med et lille hul på 6 point til nedrykning.



Holdet har det svært mod den øvre halvdel men det går derimod rigtig fint mod den nedre. Andreas Jungdal har virkelig imponeret i kassen. Hans kontrakt med AC Milan udløber til sommer, så det er planen at vi forsøger at signe ham.

Nu må vi om vi kan holde fast og derved overleve første sæson i Serie B.
Logged

"My idea of sports science was to tackle the wall in the gym, nut the door and throw a few f**** about before going out to play!" Billy Bonds.

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010