home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 260 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Den bedste FM-taktiker!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Den bedste FM-taktiker!  (Læst 6653 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Den bedste FM-taktiker!
« : 01 Maj 2021, 06:56 »



#0 - Intro

Baggrunden for denne blog skal findes i mit bidrag til den netop overstået blogkonkurrence, hvor jeg deltog med en taktisk blog: SAF – En taktisk blog. Her kom der en respons fra Broen13, som lød som følgende:

”Jeg må dog selv indrømme, at jeg efterhånden har læst rigeligt med blogs om Manchester United fra din side (jeg er selv United-fan), og ville lidt ønske at du prøvede en anden klub (er først i dag jeg har fået læst din blog af samme årsag). Jeg er dog med på at tid og motivation er en stor faktor for dig når du spiller FM (som du har beskrevet i dit første indlæg). Men før du har testet dig selv af i andre klubber, vil jeg ikke give dig titlen som den bedste FM-taktiker!”

Nu har jeg heller aldrig påstået at jeg er den bedste FM-taktiker, langt fra faktisk. Jeg er måske den mest dovne taktikker og FM-gamer. Jeg magter simpelthen ikke længere at sætte mig ind i alle de små detaljer spillet har at byde på og magter slet ikke at tilpasse min taktik fra kamp til kamp. Jeg er til Plug&Play og fart på spilhastigheden i mine savegames.

Så det er faktisk mere af dovenskab, at jeg i starten af en FM sæson gør mig umage med at skabe en brugbar taktik, så jeg bare kan køre den resten af sæsonen. Men når nu Broen13 er villig til at give mig titlen, hvis jeg bare tester mig selv af i andre klubber end Man Utd, så tager jeg da gerne den. Så jeg har lavet mig selv en lille Challenge, som efterlever Broen13's krav. Det jeg vil komme ind på i næste afsnit.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #1: 02 Maj 2021, 09:44 »



#1 - Challenge

•   Spil max. 30 sæsoner

•   Vind minimum 10 forskellige nationale mesterskaber i Europa

•   Jeg må ikke overtage hold som har vundet mesterskabet indenfor de seneste 5 sæsoner

Med overstående challenge kommer jeg godt rundt i Europa og jeg bliver ok udfordret, da jeg ikke må overtage hold som har vundet mesterskabet indenfor de seneste 5 sæsoner. I snit må jeg bruge tre sæsoner i en klub før mesterskabet skal hentes hjem. Lykkes det at gennemfører challengen, så forventer jeg Broen13 giver mig titlen som Den bedste FM-taktiker.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #2: 02 Maj 2021, 11:33 »

Der er vidst en der har taget min kritik meget personligt! Opstemt Opstemt

God jagt - jeg skal sørge for at have titlen klar i den anden ende, hvis det skulle lykkes! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #3: 02 Maj 2021, 11:34 »

Lækker challenge Wester. Følger med. Ligner lidt det samme jeg var igennem sidste år.  Jeg tror på det :-)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #4: 02 Maj 2021, 22:43 »

fed challenge, og der er lagt op til et godt stykke arbejde, netop fordi der er noget på spil Opstemt Opstemt
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #5: 03 Maj 2021, 07:02 »



#2 - Taktikken

Som nævnt i Introen, så jeg en doven FM-gamer og spiller udelukkende med Plug&Play taktikker. Selvfølgelig mine egne skabte taktikker. Det samme gør sig gældende her, hvor jeg bruger min SAF taktik, som er fuldt beskrevet her: SAF – En taktisk blog. Det er den taktik som jeg vil bruge i min tur rundt i Europa og jeg kommer ikke til at ændre på vejen. Det er en del af udfordringen, at taktikken skal testes i mindst 10 forskellige nationer.

Til jer der ikke gider læse hele den anden blog igennem, så kan det nævnes at taktikken er en asymmetrisk formation, hvor jeg forsøger at genskabe de formationer og roller Ferguson brugte i hans tid som Man Utd manager. Spillestilen sigter også efter at ramme hans stil. Fart og kreativitet i det offensive spil men stadig med balance mellem defensiven og offensiven. Hvis man gerne vil afprøve taktikken, så kan I finde den her på FMF: link
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #6: 03 Maj 2021, 16:22 »

Så kører han igen!
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #7: 08 Maj 2021, 13:18 »



#3 - BIF

Nu har jeg været Brøndby fan helt tilbage fra slutningen af 1980’erne og frem til nu. Så jeg tænker, at det er et godt sted at starte denne rejse. De lever desværre op til kravet om, at klubben ikke har vundet mesterskabet indenfor de seneste 5 sæsoner.

Det faktum vil jeg lave om på og målet er, at vinde mesterskabet indenfor tre sæsoner. Jeg forventer den første sæson godt kan blive svær. Jeg er tilfreds med truppen men skal klart have den styrket og finde de rigtige spilere til taktikken, før jeg er klar til mesterskabskampen. Målet er top3 i første sæson, kæmpe med om mesterskabet i anden sæson og vinde mesterskabet i tredje.

Jeg har trimmet truppen og jeg solgt blandt andet Hermannsson, Lumb, Radosevic og Corlu. Det er kun blevet til et enkelt sommerindkøb til førsteholdstruppen. Jeg har hentet den unge danske kantspiller Emeka Namani, som jeg hentede i FCN for 1,2 mio. £.

Jeg har dog endnu en spiller på vej til BIF og han ankommer til vinter. En angriber jeg forventer mig meget af og forventer han bliver ligaens topscorer den sæson jeg vinder mesterskabet. Hvem det er, det tager vi i næste update.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #8: 08 Maj 2021, 13:43 »

 Jaaaahhh - Wester og BIF, det kan kun blive godt   Thumbs Up
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #9: 08 Maj 2021, 16:21 »

Fedt! Spiller altid næsten kun med BIF, og har ofte problemer så håber at få nogle tips og tricks herfra. ;-)
Logged

mikekuneho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #10: 09 Maj 2021, 01:14 »



#3 - BIF




Jeg har dog endnu en spiller på vej til BIF og han ankommer til vinter. En angriber jeg forventer mig meget af og forventer han bliver ligaens topscorer den sæson jeg vinder mesterskabet. Hvem det er, det tager vi i næste update.



gætter på at Arezo er på vej til vestegnen ? Smiley
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #11: 10 Maj 2021, 15:07 »

Glæder mig til at se hvordan det går.

Det kunne ende med at det fører til “The Wester Challenge” i FM 22 😀
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #12: 02 Jun 2021, 13:00 »

Jeg ved godt du formentlig stadig har tømmermænd efter BIF guldet, men er bloggen gået helt kold ;-)
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Tenelka
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #13: 09 Jun 2021, 08:20 »

Det lyder som en rigtig god ide, men ja man føler at blokken er gået lidt kold Huh
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Den bedste FM-taktiker!
« Svar #14: 09 Jun 2021, 09:58 »

Kunne Wester alligevel ikke klare udfordringen..?! Opstemt Så bliver det da i det mindste ikke denne gang jeg skal give ham titlen som verdens bedste FM-taktiker! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010