home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub  (Læst 57565 gange)
mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #15: 19 Feb 2021, 07:40 »

Det er måske ikke helt skidt at være favorit for en gangs skyld  Cool

Sjov vinkel at du selv som træner også får en masse kurser. Normalt når jeg starter som manager, så sætter jeg mig altid bedst muligt med den højeste licens, men det her virker jo ret sjovt  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #16: 19 Feb 2021, 08:34 »

Det er måske ikke helt skidt at være favorit for en gangs skyld  Cool

Sjov vinkel at du selv som træner også får en masse kurser. Normalt når jeg starter som manager, så sætter jeg mig altid bedst muligt med den højeste licens, men det her virker jo ret sjovt  Thumbs Up

Det giver ihvertfald lidt et pres for at vinde - men det er nok også forventeligt efter den forgangne sæson. Smiley

At jeg gør som jeg gør som træner, er egentlig for at hæve sværhedsgraden en smule - der er flere problemer forbundet med at være en ukendt manager, fremfor at have 20 i alting - og så passer det bare med niveauet. Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
5# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #17: 19 Feb 2021, 09:10 »


   Til den kommende sæson lovede jeg transfers, og der er da igen sket en del på den front. Vi har lavet vores
første salg for penge nogensinde! Et lille et godt nok, men for en klub af denne størrelse, er det virkelig godt - jeg har ikke skrevet så meget om økonomien, men til orientering er vi under lønbudgettet, vi bruger ikke det begrænsede transferbudget, og dermed gør vi vores for at klubben har en positiv balance det meste af/hele året. Dertil skal siges at vi har MANGE træningskampe (også for at se præøvespillere) og gerne mod gode klubber, der kan trække folk til. Heldigvis er Sheffield Wednesday vores samarbejdsklub, og det bliver udnyttet med en træningskamp HVERT år! Nåh, jeg må hellere vise mine transfers:


   Tinashe Chakwana var egnetlig ikke vores bedste spiller og var i overskud efter nogle af de nye transfers, så derfor gav det mening at sælge ham. Måden hvorpå det gik til var, at jeg er begyndt at sørge for at spillerne kommer på deltidskontrakter (dem som jeg bruger regelmæssigt), og derfor kan andre klubber ikke bare hente dem gratis. Det bragte altså lidt mammon med sig denne gang, så det var fedt! I takt med at der kommer flere penge til klubben (forhåbentligt i forbindelse med oprykninger), vil jeg udvide min gruppe af deltidsspillere.

   Af indkøb er der ligeledes foretaget en del, og det er jo som et resultat af at når mange spillere smutter, skal der altså nye spillere ind til at erstatte dem. Et par stykker af disse er værd at tale om, da de er MEGET bedre end vores nuværende niveau er til, men I får lige oversigten først:


   Der er måske et par navne der vli blive genkendt nu, ihvertfald er jeg meget tilfreds med at have fået fingre i et
Manchester United talent! Charlie Wellens er en spiller der har udviklet sig fint, og nu er klar til at rykke ned i rækkerne og spille for os. Til dem af jer der ikke ved det så er han søn af tidligere Manchester United spiller Richie Wellens, som havde en længere karriere i Championship og League 1 og nu er Manager i Salford City (primært ejet af Class of 92). Charlie kommer til at gøre sig på den centrale midt som fremskudt playmaker, og jeg har store forhåbninger til at han kan bidrage stort til dette hold.

   Derudover har jeg hentet et par spillere i Wolves, som helt sikkert kommer til at være en del af dette hold i et par sæsoner - Amarie Brown (hentet som aflaster for Charlie Wellens), samt en
venstrebenet midterforsvarer i Kamran Kandola. Sidstnævnte er en spillertype jeg altid leder efter, da jeg har et ønske om at have en spiller til venstre i midt midterforsvar der er venstrebenet, og der er bare ikke så mange af dem. Kandola her er derudover en rigtig habil boldspiller, som dog mangler lidt fysik - jeg håber hans øvrige evner kan kompensere for dette.

Nu er der bare at sætte i gang, og håbe på at dette er nok til at finde en oprykning forude!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #18: 19 Feb 2021, 09:55 »

Haha - klasse med det første salg - en vigtig milepæl, selv om beløbet blot er 67k - men fedt  Thumbs Up jeg kan mærke glæden springe ud af din blog.

Og træningskampene er en super god måde at få både penge i kassen og se nogle spillere an. God taktik.

Det lyder spændende med talenter fra de store klubber.  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #19: 19 Feb 2021, 12:04 »

Jeg tror heldigvis det blot er starten på flere gode salg i fremtiden! Smiley Jeg synes virkelig også det er et fedt save jeg har gang i - alle skulle prøve at tage et LLM-save - det giver noget helt andet end at vælge Liverpool, Manchester City/United, Barcelona eller andre storhold hver gang! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #20: 21 Feb 2021, 07:32 »

Jeg tror heldigvis det blot er starten på flere gode salg i fremtiden! Smiley Jeg synes virkelig også det er et fedt save jeg har gang i - alle skulle prøve at tage et LLM-save - det giver noget helt andet end at vælge Liverpool, Manchester City/United, Barcelona eller andre storhold hver gang! Smiley

Det kan jeg sagtens forstå. Man ligefrem ændrer historie fortællingen - og så er det jo en fed challenge med Sheffield - verdens ældste klub, som endnu har deres første Premier League trofæ til gode -  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
6# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #21: 22 Feb 2021, 08:47 »


   Sæsonen er slut og det er tid til at se om målet med direkte oprykning blev opfyldt. Der var jo inden sæsonen et efterhånden større og større pres på os for at få den næste historiske oprykning, både gennem ligaens seedninger, samt fra ledelsen. Det blev dog
spændende og i top fem var de fire af holdene inden for 3 point, da ligaen var spillet færdigt, og som det ses herunder så vandt vi ikke oprykning gennem playoff:


   Whitby Town scorede sindsygt mange mål, og dette var klart årsagen til at de var med i top 5. Desværre for dem, var de rigtig rigtig RIGTIG dårlige i defensiven, hvorfor de ikke var i top 4. Til gengæld var det jo så nok til at de slog nummer 2, 3 og 4 i kampen om oprykning. Det var dog også nogle meget jævnbyrdige klubber, som jo som nævnt sluttede inden for 3 point:


   Og ovenstående billede betyder jo selvfølgelig at vi vandt ligaen med et fornuftigt forspring - nu siger jeg fornuftigt - vurder selv:


   
Vi slog rekorder til højre og venstre - point, mål, gennemsnitsbedømmel ser, antal sejre og nederlag i ligaen, og det har bare været en vildt fed sæson for Sheffield!

   Desværre vandt vi ingen yderligere turneringer men det lever jeg fint med nu hvor vi er rykket op i Vanarama National League North. det betyder dog at vi bliver nødt til at gøre noget ved vores stadionsituation, da der kun kan være 1.456 personer på det (og der er et krav om 4.000 siddepladser). Derfor har klubben valgt at leje sig ind på Dronfield Stadium, som ligger et stenkast fra vores eget, men der er nu plads til 4.599 til vores hjemmekampe (ikke at vi kommer til at udfylde det lige foreløbigt). Jeg har ligeledes forhandlet ny kontrakt, samt taget endnu et kursus og er ved at tage det sidste, så jeg fremadrettet kan koncentrere mig om manager-tjansen. Derudover har vi opgraderet vores faciliteter en smule, så alt i alt er jeg en meget tilfreds manager lige nu!


   Der har været et par klubber og spørge om jeg ville til interview hos dem, herunder Coventry, Middlesbrough og Swansea, men da dette save drejer sig 100% om Sheffield, er dette selvfølgelig ikke interessant for mig. Dog er det rart at se at klubber fra de bedre rækker synes man gør det godt - det betyder selvfølgelig lidt.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #22: 22 Feb 2021, 09:55 »

Tak for endnu en super update - og sjovt at du må ud og leje et stadion. Det tror jeg ikke jeg har hørt om før.  funny

Er der så planer om at bygge et større stadion hvor det gamle lå?

Tillykke med oprykningen. Et vigtigt skridt. Der er stadig liiidt vej endnu, men oprykningen giver altid et frisk pust - Well done  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #23: 22 Feb 2021, 10:20 »

Tak for endnu en super update - og sjovt at du må ud og leje et stadion. Det tror jeg ikke jeg har hørt om før.  funny

Er der så planer om at bygge et større stadion hvor det gamle lå?

Tillykke med oprykningen. Et vigtigt skridt. Der er stadig liiidt vej endnu, men oprykningen giver altid et frisk pust - Well done  Thumbs Up

Der er ingen planer om noget som helst, så indtil videre betaler vi for at spille bold hveranden uge.. Der er ikke rigtigt penge til et stadion, så det er fair nok - om ikke andet ved jeg at der er et stadion klar i Vanarama North. Problemet opstår hvis/når vi rykker op, for i Vanarama National League skal der være plads til 5.000.... Så vi mangler 401 pladser, så det er jeg spændt på om vi så skal ud og leje et nyt stadion til den tid, eller hvad klubbens ledelse så gør. Smiley

Og mange tak - ja en oprykning er altid godt, og motiverer også lidt ekstra! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
7# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #24: 23 Feb 2021, 12:19 »


   
Oprykning betyder oprustning, og denne gang er ingen undtagelse, så der har endnu engang været gang i svingdørene i klubben. Vi havde som udgangspunkt et hold der skulle ende på en 8. plads, så der skulle gøres lidt hvis vi skulle rykke op i første sæson. Det er der kommet følgende tilgange ud af (ud over disse er målmand Radek Vitek fra Manchester United også tilføjet til truppen - han kunne ikke være i billedet):


   Alle de tilgange har selvfølgelig også betydet afgange, og nogle af dem endda også lidt mere påtvunget end jeg ønskede. Det viser sig nemlig at reglerne ændres den 31. december 2024, og medfører at alle der ikke kan få arbejdstilladelse, uanset om de allerede er på en kontrakt i klubben, lige med et ikke kan spille for klubben længere. Det betød
(BR)EXIT til de to vigtigste spillere i truppen - heldigvis for lidt penge, og den ene endda vores absolutte rekordtransfer indtil videre (Vitek var den anden):


   Med disse transfers nåede vi op på at have solgt over 1 mio. kr., hvilket i sig selv er stort for en lille klub som os - vi har derfor bedt om at få
opgraderet faciliteter og derudover bedt om at få en samarbejdsklub mere (Sheffield Wednesday er moderklub fra start, samt for Hallam FC er Sheffield moderklub - ligeledes fra start). Dette har betydet at vi nu også har Derby som moderklub, og jeg forventer vi kan gøre brug af deres unge spillere til at styrke vores trup yderligere.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #25: 24 Feb 2021, 19:53 »

Tillykke med den nye moder klub - det skal nok blive klasse  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
8# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #26: 25 Feb 2021, 13:02 »


   Så nåede jeg igen en sæsonslutning og det er derfor igen tid til at jeg får lavet et indlæg, så I igen kan være med på vores rejse mod toppen af Premier League!

   Som altid render jeg lige igennem andre turneringer (hvis der har været noget at berette om, og det har der så denne gang. Vi har nemlig lavet en tilføjelse til vores trofæskab - godt nok en pokal vi havde i forvejen, men man kan aldrig få for mange. Northern Premier Cup er endnu engang vundet med møje og besvær i mere eller mindre alle kampene:


Dette er selvfølgelig noget vi er stolte af, men ikke det vi er mest stolte af:


   Vi SMADREDE Vanarama National League (Chester rykkede fortjent op efter playoff)! Alle andre hold var så markant dårligere end os, så jeg slet ikke er i tvivl om at vi også i den kommende sæson, vil være at finde helt fremme. Hvis dette er niveauet, så har vi samlet et væsentligt bedre hold, end vores omdømme retfærdiggør. Nedenfor kommer lige lidt rekorder for ligaen (som vi selvfølgelig har sat):





   Vores bedste 11 var ret gode (!) og har virkelig spillet godt - eneste negative er at Charlie Wellens ikke rigtig har leveret det jeg forventede. Holdet ser således ud:


Der er ret mange flotte tal herpå, og det afspejles da også i ligaen:


   Kyle Hudlin stikker lidt ud på de fleste af de gode statistikker, og det gør han fordi han bare har scoret på alt han kunne komme i nærheden af. Det har ligeledes medført følgende:



Nu tænker I så nok at hans egenskaber må være helt vilde... Og nogle er (de vigtige er). Nedenfor er hvordan en rigtig LLM-angriber ser ud (eventuelt parret med tidligere viste Harry Waterhouse):


"Han er godt nok ringe" tænker I nok, og ja, han har én egenskab der er markant bedre end alle andre, men den egenskab, koblet med hans højde (206 cm og 20 i springkraft) er åbenbart = masser af mål! Det er jo næsten en gigant på størrelse med Shaq O'Neill der springer som Cristiano Ronaldo! Han har ikke scoret størstedelen på hoved (bevares 20 mål for sæsonen vil stadig være mindre end størstedelen), men han er eminent som spilstation og kan holde i bolden. Og så står han bare de rigtige steder i feltet. Ham får I lov til at se mere til i Vanarama National League!

   Til de interesserede har jeg tilføjet en smule Excelgrafik til nedenstående, for at illustrere om det går op eller ned, og så har jeg tilføjet økonomisk balance ved udgangen af sæsonen, hvis nogen skulle være interesserede i dette.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #27: 25 Feb 2021, 21:03 »

Det er noget af en vild sæson du har haft der  Opstemt - vildt flot
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
9# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #28: 05 Mar 2021, 12:26 »


   En hektisk periode er så småt ved at være ved vejs ende, og jeg har igen tid til at få skrevet lidt om mit save i Sheffield. Som vanen tro efterhånden, vil dette være en kort opsummering af transfers til den nye sæson, hvor vi jo er rykket op i Vanarama National League, for jo - vi har igen været ret aktive på den front:


   Vi har igen solgt en spiller for penge - ikke at vi mangler dem men, der kom en spiller i overskud. En spiller som I ikke kender, da jeg først hentede ham til denne sæson, men han slog altså ikke til og er derfor allerede solgt igen.

   For hver sæson vi rykker op, er der behov for yderligere forbedring af truppen, hvorfor vi ligeledes har hentet lidt flere spillere, blandt andet to fra Manchester Uniteds akademi (ja, jeg er jo farvet fan, så selvfølgelig skulle jeg have lidt talent fra den røde del af Manchester):

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
10# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #29: 12 Mar 2021, 09:56 »


   Til denne sæson har jeg valgt at gå lidt anderlede til værks rent taktikmæssigt, og det skal I selvfølgelig ikke snydes for. Det er nemlig sådan, at jeg op til denne sæson, fik fat i et par angribere mere, så jeg har lidt mere bredde - derfor følte jeg det var på tide at spille med to angribere, samt meget mere offensivt i øvrigt. Denne taktik endte med at være denne (baseret på min Valencia-blog taktik):

   Ret hurtigt fandt jeg ud af at det fungerede fornuftigt, så jeg bibeholdt dette sæsonen igennem. Det gjorde da også at vi blev placeret bedre end den oprindelige seedning på en 12. plads. Dette skyldtes i særdeleshed mine to angribere:

   Hvordan Hudlin bliver ved med at bombe er mig lidt et under, men så længe han scorer så mange mål, vil jeg blive ved med at bruge ham. Han er nemlig ikke kun topscorer:

   Denne sæsonafslutning har ligeledes (ENDELIG) gjort mig til favoritpersonale i klubben, så nu må næste åbenlyse mål være ikonstatus:

   Det blev dog ikke til en oprykning igen i år, men en tilfredsstillende 6. plads samt tilhørende playoffkampe, men vi var ikke gode nok da det endeligt gjaldt desværre:


   Faciliteterne bliver så småt opdateret, og dette kan også ses på økonomien, der lige faldt lidt i år. Men som udgangspunkt er det en klub i fremdrift, både spillemæssigt og økonomisk, og jeg har en fest i dette save!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010