home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 304 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub  (Læst 57563 gange)
Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« : 10 Feb 2021, 11:49 »


Home of Football
Intro (skrevet med inspiration fra "Månedens anbefaling" og kopieret fra min blog i FM17-tråden)

Indledning: Sheffield er hjemby for to større klubber som i moderne tid har gjort sig i de højere turneringer i England, Sheffield Wednesday og Sheffield United – disse klubber kendes af de fleste tilhængere af engelsk fodbold. Men der er en tredje klub i byen, som har været langt mere indflydelsesrig i forhold til det smukke spil som vi alle kender, og det er Sheffield Football Club.

For at spille med dem i FM21 skal man hente en database med Lower Leagues minimum ned til niveau 8 - Pitching In Northern Premier League Division One South/East, som er to niveauer lavere end der er at finde i FM21, men for at give verdens ældste fodboldklub den anerkendelse og storhed den fortjener, så er det noget der bør være nemt at fikse.

  - Favoritspilleren fra mit save i FM17 -
Baggrund: Klubben blev stiftet den 24. oktober 1857 af Nathaniel Creswick og William Prest. Klubben blev stiftet i forbindelse med at de grundlæggende regler som er til grund for de regler vi kender i dag blev indført (i øvrigt af samme to personer som stiftede klubben), og klubben deltog ligeledes i den første officielle fodboldkamp og ældste derby nogensinde mod lokalrivalerne fra Hallam FC som blev spillet den 26. december 1860. Sheffield FC tabte dog denne kamp.

Klubben har siden dengang aldrig været at finde i de øvre turneringer og har altid haft en tilværelse som amatører (Semi-professionelle i FM), på trods af at de har været med til at grundlægge store dele af det engelske ligasystem – dog i de nedre regioner.

De første år spillede Sheffield FC på en græsplæne i Olive Grove, men den dag i dag spilles hjemmekampene på The Home of Football Stadium, som har været hjemsted siden 2001. Det har tidligere været benyttet som cricket stadion, men Sheffield FC manglede et stadion og købte altså deres første egenejede stadion i 2001, hvor der er plads til 2089 tilskuere (1456 i FM af en eller anden årsag). Før 2001 lejede klubben sig ind på adskillige forskellige stadions rundt omkring i bybilledet, men som resultat af at det blev for dyrt at betale for at have baner til rådighed, samlede man altså sammen til at kunne købe sit eget stadion. På nuværende tidspunkt er man dag ved at samle penge ind til at man kan købe den oprindelige bane i Olive Grove, og sætte den i stand og bygge tribuner, således at klubben er tilbage hvor medlemmerne føler de hører til.
  - Hjemmebanen ”The Home of Football Stadium” -


Historik: Klubben har som tidligere nævnt aldrig vundet noget af betydning, og har derfor ikke et bugnende pokalskab. Til gengæld lever klubben højt på dens betydning, hvilket betød at man i anledning af klubbens 150 års fødselsdag arrangerede at låne den tidligere hjemmebane (og nu hjemmebane for Sheffield United) og spille mod Sheffield United, samt mere navnkundige F.C. Internazionale (INTER) foran legender som eksempelvis Pelé.

Hvorfor vælge Sheffield FC: Det siger næsten sig selv – verdens ældste klub, som endnu har deres første Premier League trofæ til gode! Det skal der laves om på og med den historie er der her grobund for at gøre klubben til verdens mest kendte og største klub i verden. Det er sjældent man kan sige at der ikke findes andre klubber med lignende historie, men her er altså en klub hvor dette udsagn er sandt.

Der er stort set ingen faciliteter, sponsorer eller økonomiske midler og de begrænsede mængder spillere og personale der er til stede, er af middelmådig karakter, så der vil være behov for en manager med et brændende ønske om et længerevarende LLM-save, for at få storhed til Sheffield FC, som i øvrigt starter som semi-professionelle. For mit eget vedkommende er det romantikken i klubbens historie og i de ildsjæle der i dag står for driften af klubben, der gør at lysten til dette save er der.

Mit save: Dem der har været herinde de sidste 4-5 år vil vide at jeg gjorde forsøget i FM17 også uden det endelige held og tålmodighed - nu forsøger jeg igen, dog med den tilgang at jeg skal til toppen hurtigst muligt. Det bliver med frie transfers og spillere i alderen op til og med 23 år. Når jeg forhåbentligt når Premier League, vil jeg forsøge at leve af ungdommen i klubben, og altså ikke noget med at købe spillere af nogen art (den rigtige version af "youth only" - ikke noget med at købe spillere under 18!).

Jeg starter selvfølgelig uden licenser og erfaring som Serie 6 spiller.

Denne blog vil ikke følge dette indlægs layout og lignende - dette er UDELUKKENDE en introduktion til klubben og mit save. Det vil blive indlæg når det passer mig, men alle input er selvfølgelig velkomne!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Mussolini
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #1: 10 Feb 2021, 13:14 »

Jeg følger med! Smiley
Logged


Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #2: 10 Feb 2021, 14:56 »

Følger med!
Kendte ikke til Hallam F.C., men får da helt lyst til at prøve kræfter med dem i et save
Logged

Traditionsklub siden 1924

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #3: 10 Feb 2021, 15:17 »

Fedt i er med, selvom det er et projekt jeg har forsøgt mig med før! Smiley

Ja jeg kendte heller ikke til Hallam før jeg undersøgte dette - de står noget i baggrunden i forhold til Sheffield, og får ikke nær den samme eksponering. Kunne være fedt hvis du tog fat i dem! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #4: 10 Feb 2021, 15:22 »

"Verdens ældste klub, som endnu har deres første Premier League trofæ til gode!"

Det lyder som en stærk ramme for et spændende eventyr  Thumbs Up
Logged

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #5: 10 Feb 2021, 20:12 »

Spændende, følger med her.. Fedt kælenavn de har (The Club).. Smiley
Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
1# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #6: 11 Feb 2021, 09:20 »


Det var en mørk og stormfuld... ..

... Nej det var ikke - det var en varm juli formiddag, da jeg sad og kiggede holdet igennem, og fandt ud af at de 18 spillere der var i klubben fra start, simpelthen ikke var gode nok. derfor besluttede jeg hurtigt at dette ikke skulle være et Youth Only save fra start, men trods alt et save hvor jeg ikke ville bruge penge. Eneste vision for klubben var at købe spillere under 23 år, så det vil jeg selvfølgelig også rette mig efter - derfor kommer I nok aldrig til at se en spiller i klubben, som er kendt på nogen måde.

   Taktikken vil tage udgangspunkt i min taktik med Manchester United, som jeg har skrevet lidt om herinde - nok bedre kendt fra min vindende blog fra blogkonkurrencen, om Valencia (den er justeret lidt, men ikke sådan at det er en helt ny taktik). Dog er det sådan i de lavere rækker at de ikke lige har mulighed for boldspillende midterforsvarer mv. så taktikken vil formentlig ikke ligne det jeg tidligere har brugt, men instrukserne vil være mere eller mindre de samme. Med det siger jeg at selve opstillingen vil blive dikteret af spillermateriale, og det betyder først og fremmest at vi skal have kigget os omkring efter spillere.

   Måden hvorpå jeg har valgt at finde disse er frie transfers der var villige til at komme til prøvetræning inden jeg gav kontrakt. Klubben har ikke mange penge (forståeligt nok, når det er en lille klub i de lavere rækker), så jeg har valgt ikke at bruge en krone på spejdning af spillere til at starte med. Derudover så gider jeg ikke problemer med arbejdstilladelser, så jeg vil forsøge at finde spillere der lever op til disse ting - giver også lidt sig selv når jeg ikke har nogen rekrutteringspakke - så kommer der heller ikke mange udenlandske spillere frem. Alle aktuelle spillere vil i øvrigt også kun få en dag-til-dag kontrakt i første omgang, da vi lige skal finde ud af hvem der er de bedste til vores hold (vi er jo en semi-prof klub, så vi KAN give deltidskontrakter).

ALTSÅ SKAL FØLGENDE KRITERIER OPFYLDES NÅR VI INDGÅR HANDLER:
  • Max alder 23 år
  • Helst engelsk nationalitet (skal være muligt at få arbejdstilladelse, hvis andet skal være i betragtning)
  • Gratis (vi må gerne leje/låne, men må MAX betale lønninger - ingen ekstra fees)
  • Når vi er etableret i Premier League, vil ovenstående blive neutraliseret, og vi vil KUN bruge spillere der kommer ud af eget akademi

Det er der i første sæson kommet følgende transfers ud af (ja jeg er færdig med sæsonen, men i finder ikke ud af hvordan det er gået i dette indlæg Wink ):


   Som skrevet står så har der været en del tilgange, men det kommer sig også af at jeg jo ikke skriver kontrakter med spillerne, så alle andre klubber kan også bare nappe vores spillere, hvis de er interesserede, og det er der da flere gange sket (og det er selvfølgelig altid de bedste spillere der forsvinder). Det jeg har forsøgt at gøre løbende er, at når jeg finder ud af hvilke spillere der altid spiller, så får de en deltidskontrakt, da jeg så betaler mindre i løn (giver typisk en lille smule mere i grundløn end de får per kamp, men fjerner så alle ekstra klausuler). Dette er dog ikke alle der vil være med til, så der ryger en stamspiller i svinget, ind imellem (blandt andet røg de tre sidste - min bedste midterforsvarer, min venstre kant og højre kant - lige inden de vigtigste kampe i sæsonen - husk grundet COVID19 er sæsonen forskudt i de lavere rækker).

   Nåh, hvordan stiller du så op spørger I? Jo, det er endt med en skæv 4-4-2 (
WHAAAAAT?!! 4-4-2 i LLM - NOOOOOOO!..)... Jo den er god nok - jeg tænkte, når nu vi er hernede, hvad er så bedre end en gang kick and rush bold fra de gode gamle engelske dage (vi spiller ikke den slags bold, men kunne hvis behovet er der)!

Det ser således ud (tænk ikke over de spillere der er på hold, fik først taget billedet af taktikken inde i 2. sæson):


Eneste spiller jeg har holdt inde i min start-11, som var i klubben fra starten af savet er måske kendt for nogle - Foday Nabay var et stort talent i Fulham for et par sæsoner siden, og han har så åbenbart valgt at spille for Sheffield FC i sæsonen 2020/21.

   Det er nok tydeligt for de fleste at vi ikke er et hold der skal holde på bolden og spille på tværs (jeg hader den slags fodbold, og nok derfor jeg også vælger Real Madrid over Barcelona hvis nogen skulle spørge - er i øvrigt ikke fan af nogen af klubberne). Det skal gå hurtigt, vi skal skabe chancer, og så stå kompakt og forsvare, hvis modstanderne får sig organiseret ud af vores høje pres. Og som nævnt - en stor og stærk angriber parret med en lille og hurtig er vejen frem i LLM!

   Som jeg efterhånden har haft for vane i alle mine saves, så tracker jeg også dette og jeg vil i første omgang lave følgende oversigt og opdatere efter hver sæson:


Til dem der har læst grundigt, står der "Coach & Horses" under stadion i FM - det er det samme stadion som "The Home of Football" Stadium, men har altså skiftet navn på et tidspunkt, og det har FM ikke fået fat i. Derudover ser min løn virkelig høj ud (jeg er enig), derfor bliver den forhandlet så langt ned som muligt næste gang jeg kan få lov til at forhandle løn. Dette er ikke et save, hvor det handler om at tjene penge for mig som manager - det er klubben der er i højsæddet, så skal jeg bidrage til bedre økonomi på den måde, så gør jeg gerne det.

   Det var vidst alt for nu - næste indlæg bliver ikke helt så langt - det lover jeg!

Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #7: 11 Feb 2021, 13:14 »

Spændende at du har sat en aldersgrænse på hvor gamle de må være dem du køber... du afskærer dig vel så for en masse gammelt guld som kunne spille 1-2 sæsoner hos dig, selv om de er for gamle til Premier league?  Djævel
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #8: 11 Feb 2021, 13:43 »

Det er rigtigt, det gør jeg, men jeg tog det lidt naturligt, siden klubben selv foretrækker det. Smiley Men det har vist sig ikke at være et problem i første omgang (men det skal jeg nok komme ind på senere). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
2# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #9: 12 Feb 2021, 14:12 »


   Som nævnt, så er jeg allerede igennem første sæson, og derfor bliver dette lige en opsummering af den forgangne sæson. Datoen siger den 3. juli og vi har spillet sæsonens sidste kamp. Men inden vi kommer til ligaen, er det altid normen hos mig, at alle andre turneringer gennemgås, hvis der er noget at gennemgå. Derfor tager vi først fat i
Northern Premier Cup:


I kan ikke se det, men den sidste kamp er altså finalen (vi spillede på neutralt stadion, hvilket formentlig fortæller nogle af jer det), hvilket vil sige at vi har første trofæ i hus (omend et lille et)!

   Vi var ikke gode nok i andre turneringer (hvilket I kan se i overblikket nederst), så vi går direkte til ligaen herfra.

   Det bedste resultat nogensinde for Sheffield IRL er en fjerdeplads i denne række, så det var det vi skulle slå, hvis vi skulle have en rigtig god start i forhold til den tidligere manager. Vi mødte et par hold med stærke spillere, heriblandt Leek Town med en aldrende Ryan Shotton i truppen (til dem der ikke er så gamle at de kan huske ham, skulle han være arvtager på højrebacken efter Rory Delap i Stoke, da han kunne kaste lange indkast). De blev da også nummer 1 og med direkte oprykning til følge.

Men...


Vi gjorde det godt og blev nummer to, hvilket i sig selv er flot - betød det så oprykning:


Ja det gjorde! Og det kom efter følgende slutspil:



   Sæsonen har været præget af at jeg lige skulle finde formen og finde ud af hvad jeg ville, så derfor var der heller ikke ret mange spillere der nåede at spille det meste af sæsonen som faste startere. En af dem der til gengæld gjorde det rigtig godt mere eller mindre hver gang han spillede er
Harry Waterhouse, som jævnfør FM har været på fri transfer siden han forlod Accrington Stanley i 2018. Men her er hvordan han spillede i første sæson i Sheffield:



Nu tænker I så nok "han har sikkert alt for gode egenskaber til dette niveau"... Og det kunne godt være, men næh:


... Han er bare F*CKING hurtig! Opstemt

   Vi fylder ikke rigtig vores stadion, men det er nok forventeligt, og så kom vi jo ikke så langt i FA Cuppen eller Buildbase FA Trophy - det må blive senere i savet!


Til orientering kan jeg også fortælle at jeg har fået lov til at forhandle ny kontrakt, men mere om det i næste opdatering.

God fredag til jer alle! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #10: 13 Feb 2021, 17:16 »

Det er noget tid siden jeg har spillet LLM, så jeg havde helt glemt hvor vigtig hurtighed er  funny

Stadig vildt flot med alle de mål. Og flot placering.  Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
3# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #11: 15 Feb 2021, 12:23 »


   Det er igen transfertid (hvilket det egentlig hele tiden er i LLM når man handler frie transfers), og der har været lidt gang i svingdøren igen i år, hvilket jo er naturligt nok efter en oprykning. Vi holder dog meget stærkt fast i økonomien, så nogle af de bedste spillere smuttede fra prøvetræningerne uden en kontrakt. Men alt i alt endte det således:



Jeg har markeret en enkelt spiller, som jeg tidligere har haft held med i tidligere FM-versioner -
Muhammadu Faal. Han er ikke noget særligt, men er, ligesom Harry Waterhouse, hurtig, og så har han god fysik, så han burde passe rigtig fint ind i LLM. Det BURDE han.. I kan jo se for jer selv hvordan de første fem kampe gik med ham på holdet:


14 mål i fem kampe!! Han kan altså godt anbefales (jeg har desværre ikke et SS af ham på dette tidspunkt i savet, men hvis nogen spiller i lavere rækker - uanset land - så tag lige et kig på ham)! Opstemt Efter disse fem første kampe var han allerede på klubbens favoritpersonaleove rsigt - det er jeg ikke engang, selvom jeg har skaffet klubben deres bedste resultater nogensinde (det kan jeg godt være lidt skuffet over)..

Leek gør det fortsat godt, og af en eller anden årsag er vi begge seedet til at ligge i toppen af denne række, så enten har vi alt for gode spillere til sidste sæsons liga, eller også har vi handlet virkelig godt ind - det vil vise sig!

« Seneste Redigering: 16 Feb 2021, 11:28 af Broen13 » Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #12: 15 Feb 2021, 14:52 »

Det er sjældent at man ser så mange transfers, hvor værdien af både ind og u er 0kr.  funny

Det stiller store krav til manageren. Men det går jo godt.
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #13: 15 Feb 2021, 15:03 »

Det er sjældent at man ser så mange transfers, hvor værdien af både ind og u er 0kr.  funny

Det stiller store krav til manageren. Men det går jo godt.

Enig, men det er præmissen jeg har sat for mig selv - og så er det jo nemt at give spillere en kamp til kamp kontrakt, da de jo så ikke skal betales hvis ikke de er i kamptruppen! Smiley

Det satser jeg på du også kan sige efter sæsonen! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
4# Sheffield FC - verdens første officielle fodboldklub
« Svar #14: 17 Feb 2021, 10:25 »


   Som tidligere nævnt, var både Leek og Sheffield seedet til at ligge i toppen af denne række også, og det skulle da også vise sig, at forudsigelserne var korrekte. Begge hold kæmpede længe om de første fire pladser, og det var først i den allersidste måned det blev afgjort hvem der vandt ligaen. Desværre for os trak Leek fra og vandt rækken - helt fortjent.

   Så skulle vi ud i slutspil, hvilket vi jo heldigvis har haft held med tidligere - dog ikke denne gang:


   Derfor endte vi med endnu en sæson i denne række desværre.. Ligaen endte således (så vi er klare favoritter næste år - det skal mine transfers nok sørge for:


   Jeg nævnte tidligere at jeg har fået forhandlet ny kontrakt, så jeg tjener mindst muligt - dette har også været stærkt medvirkende til at jeg har kunnet få taget en masse kurser, og i skrivende stund er jeg i gang med det kontinentale A-kursus, så det er fedt nok!
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010