home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 274 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64487 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #135: 07 Sep 2021, 20:30 »



DANMARK, SUPERLIGA - NÆSBY BOLDKLUB - 1. PLADS


Vi kunne løfte trofæet i lidt mere sikker stil i denne sæson. Selvom vi lå og dansede om pladsen med Midtjylland på et tidspunkt, stak vi af fra feltet og slog et pænt hul, der med et par spillerunder tilbage var for stort til at lukke for forfølgerne. Med 9 point ned til FC Midtjylland, som nok bliver vores evige konkurrenter, så længe jeg er i klubben, vandt vi for tredje år i træk Superligaen.

Det skyldes blandt andet vores eminente angreb, hvor min spydspids blev årets topscorer, og en af mine andre angribere satte rekord for antallet af assists. Den gamle lå på 18 assists, den nye på hele 28. Vi havde i øvrigt også den gamle. Danilo Svilenkovic spillede kun en lille rolle i sidste sæson som afløser, men i år satte jeg ham i front, og det kastede hele 37 sæsonscoringer af sig. Hentet for 1,1 mio. kroner hos Røde Stjerne. Min assistkonge i denne sæson var Graeme Carswell, hentet op til forrige sæson for 850.000 kroner i Hamilton. Han lavede 24 mål og 28 oplæg i denne sæson.

Vi har blødt penge i denne sæson, men primært på grund af investeringer i nye spillere. Hvis vi skulle spille med i Europa og gøre det nemmere for os at hive Superligaen hjem de næste mange år, skulle der hentes nyt blod. Det løb op i 142 mio. kroner i spillerkøb, hvilket også har banket vores nuværende bankkonto en del ned. Dyrest var købene af en højre back fra Slavia Prag og en central forsvarsspiller fra Sparta Prag, der begge blev hentet for 37 og 38 mio. kroner. Dertil var der indkøb af to danske spillere fra hhv. AaB og FCK. En venstre back og en CM til hhv. 15 og 21 mio. kroner. Læg dertil nogle talenter og et par reserver, så blev det til en bekostelig affære.

Af spillersalg havde vi to nævneværdige på 8,5 mio. kroner og 30 mio. kroner. Sidstnævnte en talentfuld ung CM, der røg til Marseille med en 50% videresalgs klausul. Om et par sæsoner ville han nok have været +100 mio. kroner værd, men vi kunne godt bruge pengene, og da jeg fik presset prisen op på 30 mio. kroner, sagde jeg ja tak.

Som udgangspunkt ser min trup ret komplet ud lige nu, så forhåbentlig kan jeg holde på min spillere, spille mig i CHL i løbet af sommeren og komme ud med en væsentligt bedre bankkonto efter næste sæson. Vi glippede desværre gruppespillet i CHL i denne sæson, da RB Salzburg slog os på reglen om udebanemål med samlet 4-4 i sidste kval-kamp. Derfor blev det kun til Europa League, hvor vi kom til 2. knockout runde og tabte til Tottenham, efter at vi havde slået Bordeaux ud. Helt fair.

Millionerne er væsentligt lavere i EL, så banken siger lige nu 174 mio. kroner. Men jeg forventer i den grad også, at vi kommer i CHL i næste sæson. Det skal vi.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 3. plads og et exit i kvartfinalen i pokalen. I Europa League ramte de en 3. plads i gruppen.

Stalybridge Celtic
Klubben havde desværre ikke formatet til at være i Premier League. Med 15 point op til 19. pladsen, blev det til et lynvisit i Premier League for denne omgang. Exit i 4. runde i begge pokaler.

CF Rayo Majadahonda
Triste nyheder fra det spanske. Majadahonda skal for første gang en tur ned i den næstbedste spanske række siden min afgang. En 19. plads i La Liga og exit i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 4. plads i ligaen og exit i kvartfinalen i pokalen. Ligesom os nåede de til 2. knockoutrunde i EL, men tabte til Roma.





SOMMER, 2065
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #136: 08 Sep 2021, 23:54 »



DANMARK, SUPERLIGA - NÆSBY BOLDKLUB - 1. PLADS


Min nok bedste sæson i klubben til dato. Vi ender med at få to trofæer og kommer ud med en rigtig pæn bankkonto, som tager os meget tættere på målet.

I Superligaen ender vi med at sætte rekord for mængden af point. Hele 87 ender vi på, og det med en afstand på 22 point ned til Silkeborg, som er vores nærmeste forfølger. Min topscorer er en ny spiller hentet fra Partizan for 5,25 mio. kroner, en ung serber der ender med at brage 38 mål ind. Dertil kommer et andet nyindkøb, en 20-årig colombianer hentet for 8,5 mio. kroner, der laver 23 assists.

Vores andet trofæ kommer i pokalturneringen. Jeg har endnu ikke skrevet synderligt om pokalen i Næsby, primært fordi vi alle sæsoner er blevet slået ud allerede i første runde. Men denne gang gik vi hele vejen, og med en 5-2 sejr over HB Køge i finalen, kunne vi løfte vores andet trofæ i denne sæson.

Vi kom også i gruppespillet i Champions League, hvilket også har pyntet på vores regnskab. Vi var i tre kvalkampe på vejen dertil. Først forbi Dundalk med 7-0, dernæst IF Elfsborg med 4-3, og sidst polske Legia som vi slog med samlet 5-0. I gruppespillet bragede vi ind i Benfica, Dynamo Kiev og Dortmund. Med en uafgjort i sidste runde mod Benfica og et nederlag til Dynamo Kiev, smuttede vi akkurat forbi dem og tog 3. pladsen i gruppen. I 1. knockoutrunde i Europa League blev vi dog til min overraskelse sendt ud af KRC Genk, der på sikker vis vandt samlet 6-2 over os. Men jeg fik mine CHL millioner.

Det blev også en sæson, hvor vi ender med at sælge for 370 mio. kroner. Monaco udløser en 80 mio. kroner frikøbsklausul på et ungt midtbanetalent. Dernæst kommer Real Madrid og smider 140 mio. kroner på bordet for mit wonderkid på højre back, og samme dag vil Inter have min klippe i forsvaret for 142 mio. kroner. På indkøb holder jeg mig til "kun" at bruge 70 mio. kroner på seks spillere, så det ender i et ganske fint plus.

Alt i alt lyder kontoen nu på 648 mio. kroner, og dermed er vi jo rigtig godt på vej mod milliarden i lille Næsby.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 3. plads og et exit i 4. runde i pokalen. I Europa League bliver de slået ud af Stoke i 1. knockoutrunde.

Stalybridge Celtic
Efter at være blevet sendt ned fra PL igen, blev det kun til en skuffende 14. plads i Championship. Carabao Cup exit i 2. runde, FA Cup exit i 4. runde.

CF Rayo Majadahonda
Majadahonda sikrer sig heldigvis direkte oprykning til La Liga igen. Pokalturneringen slukkede Almeria i 2. runde.

Peterhead F.C.
Et hak ned og nu kun en 5. plads i ligaen. Exit i kvartfinalen i pokalen, og i 1. knockoutrunde i Europa League til Real Sociedad.





SOMMER, 2066
« Seneste Redigering: 08 Sep 2021, 23:58 af Erzael » Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #137: 09 Sep 2021, 01:03 »

det begynder at se helt godt ud i på fyn og nærmere Næsby, bliver spændende at se hvor mange flere lande du kommer igennem inden du evt. går over til fm 22
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #138: 09 Sep 2021, 08:21 »

det begynder at se helt godt ud i på fyn og nærmere Næsby, bliver spændende at se hvor mange flere lande du kommer igennem inden du evt. går over til fm 22

FM18 er den seneste version, jeg ejer, så skal nok nå at færdiggøre denne challenge  Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #139: 11 Sep 2021, 12:18 »



DANMARK, SUPERLIGA - NÆSBY BOLDKLUB - 1. PLADS


Selvom vi kørte Superligaen hjem i sikker stil i sidste sæson, var det ikke noget nær det niveau, vi viste i denne sæson. Med 30 sejre, fem uafgjorte og et enkelt nederlag, som naturligvis lige kom i allersidste opgør (bl.a. på grund af en række skader), slog vi pointrekord i Superligaen med 95 point.

Vi førte med noget nær 25 point allerede ved mesterskabsspillets start, så der var længe ingen tvivl om, at vi ville rende med trofæet i denne sæson.

Og for andet år i træk kan vi også kalde os pokalvindere. Med sejre over FC Helsingør og AaB i 3. og 4. runde, stod SønderjyskE klar i kvartfinalen. De blev sænket med 3-1, og ud af FCK, FCM og Middelfart trak vi heldigvis sidstnævnte i semifinalen. Med 5-0 var vi klar til finalen mod FCK, der blev sendt hjem med et 2-0 nederlag. Så endnu en sæson med to trofæer.

I år havde vi kun en enkelt kvalkamp til Champions League gruppespillet. Det var mod Basel, og med et nervøst 2-2 resultat på udebane, fandt vi rytmen i returkampen og slog dem 6-0 på eget græs. Dermed var vi klar til en CHL sæson mod Bordeaux, Inter og Olympiakos. Overraskende nok endte vi som gruppevindere med 15 point i 6 kampe. Kun Bordeaux var i stand til at slå os på deres hjemmebane. I 1. knockoutrunde trak vi Newcastle, og med et spinkelt nederlag på 3-2 på udebane, var der chancer i returkampen. Selvom vi holdt målet rent, var vi desværre ikke engang i stand til at score bare en enkelt kasse i deres net, så med 0-0 blev det til et samlet nederlag mod The Magpies.

Af transfers har der ikke været det store overskud i denne sæson. Vi solgte for 140 mio. kroner men købte selv ind for 100 mio. kroner. De 140 mio. kroner kom fra kun to salg. Vores keeper gennem de sidste to sæsoner blev solgt til AS Saint-Etienne for 65 mio. kroner + 50% af næste transfer. Han var købt for 8,5 mio. kroner. Det andet salg var en ung forsvarsspiller, vi selv havde hentet for 8,25 mio. kroner fire sæsoner forinden, som røg til LOSC Lille for 75 mio. kroner + 50% af næste transfer.

Vi endte sæsonen med lidt over 600 mio. kroner i banken. Dog har klubben netop valgt at bygge nyt stadion til knap 20.000 tilskuere. Det fjernede lige godt 150 mio. kroner fra kassen. Det nye stadion bliver opkaldt efter en skotsk midtbanespiller, der var med til at rykke os op fra 2. Division til Superligaen, men som stort set ikke har spillet for holdet efter oprykningen til Suppen.

Det efterlader os med en konto på 457 mio. kroner før starten på næste sæson. I teorien er det fire-fem salg på +100 mio. kroner og en CHL kvalifikation fra målet. Med mange gode spillere på holdet kan det måske lade sig gøre i dette transfervindue?


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 4. plads og et exit i semifinalen i pokalen. I Europa League bliver de slået ud af Lyon i 2. knockoutrunde.

Stalybridge Celtic
En middelmådig 9. plads, der ikke resulterer i noget som helst andet en endnu en sæson i Championship. Exit i hhv. 2. runde og 3. runde fra Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Med fem point ned til stregen endte Majadahonda ikke med en direkte nedrykning som Stalybridge i forrige sæson. En 15. plads i La Liga og en kvartfinale i pokalen.

Peterhead F.C.
For første gang længe endte Peterhead ikke i top 6 i Ladbrokes Premiership. De ender som nummer syv efter nedrykningsslutspil let. Exit i 4. runde i pokalen og nummer tre i deres Europa League gruppespil.





SOMMER, 2067
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #140: 15 Sep 2021, 10:30 »



DANMARK, SUPERLIGA - NÆSBY BOLDKLUB - 1. PLADS


Vi begynder så småt at nærme os målstregen. I år havde vi nok vores bedste run til dato, og vi formåede at komme lidt længere i Europa end bare at blive slået ud i gruppespillet, som vi er blevet en del de sidste sæsoner.

Starter vi ud med den danske Superliga, var der ikke rigtig nogen konkurrence. Hurtigt spurtede vi fra alle de andre i feltet, og vi ender på samme antal point som i sidste sæson, nemlig 95. De nærmeste konkurrenter er FCK med 74 point. Så længe før afslutningen kunne jeg spille med mit reservehold og mine talenter, så jeg kunne gemme mine stjerner til de afgørende kampe i Europa og pokalturneringen. Det ender endda med at være min backup angriber, der løber med titlen som topscorer. Han netter 26 gange i 22 kampe. 2. pladsen tager jeg også med 21 mål i 21 kampe.

I pokalturneringen træder vi ind i 3. runde mod AC Horsens, som vi roligt vinder med 2-0. Dernæst står HB Køge for skud, og vi tager fra deres stadion med en 4-0 sejr. I kvartfinalen får Silkeborg ørerne i maskinen og taber 4-1 til os, mens vi på hjemmebane kan glæde os over en 5-0 afklapsning af Brøndby i semifinalen. AaB er klar mod os i finalen, og de godt 53.000 tilskuere i Telia Parken klapper os mod en 2-0 sejr og endnu et trofæ i denne sæson.

I Europa skal vi igennem tre kvalkampe mod Champions League gruppespillet. Første modstander er Dundalk, der med 4-0 og 5-2 hurtigt bliver fjernet. Så venter et noget tættere opgør mod Austria Wien, hvor første kamp i Østrig ender 2-2. Derfor er der lidt pres på i returopgøret, og kampen ender også 2-2 i ordinær spilletid, hvilket sender os i forlænget. Her scorer vi heldigvis en enkelt pind mod slutningen, så vi trækker os ud af opgøret med en 3-2 sejr. Den sidste og afgørende kvalkamp bliver heldigvis lettere, da en samlet 5-1 sejr over Partizan bliver en realitet.

Gruppespillet indleder vi vanvittigt nok med en 4-0 sejr over Manchester United. Derefter går vi på druk og taber de næste tre kampe mod hhv. Monaco og Malmø x2. United kan heller ikke tabe til Næsby to gange, så de vinder returopgøret, og selvom vi sikrer os gruppespillets anden sejr hjemme mod Monaco, er det kun nok til en 3. plads og en tur i Europa League.

Her er vi denne gang meget bedre rustet til at spille mod klubber i dette luftlag. Rosenborg bliver besejret 5-1 i første runde, og selvom vi taber 2-0 i returen, er vi sikkert videre. Så indleder vi opgørene mod Anderlecht med en 7-0 sejr og taber efterfølgende 2-1. Sikkert videre. I kvartfinalen er der skotsk modstand på programmet, hvor Hearts venter. Med en 3-0 og en 4-2 sejr, bliver det heller ikke noget problem for os, og vi er klar til RB Leipzig, hvor jeg begynder at blive nervøs. Dog uden grund, da første kamp ender 5-0, og så er et 2-1 nederlag i returkampen ligegyldig.

Dermed er vi klar til vores første europæiske finale, hvor modstanderen hedder AS Saint-Etienne. En trup med kun fem spillere der har en værdi på under 100 mio. kroner. Deres dyreste spiller står til 480 mio. kroner. Jeg tror dog på det bedste, men må desværre gå fra opgøret med et 3-1 nederlag til franskmændene. Men vi ender trods alt med sølv i Europa, og forhåbentlig kan det være med til at booste vores omdømme, så vi kan få sat nogle bedre priser på vores spillere.

Og angående vores spillere, havde vi kun et enkelt interessant salg i denne sæson. Der var rigeligt med bud efter mange af vores spillere, men ingen ville give det, jeg ønskede for dem. Kun en spiller blev sendt afsted, og det var min danske stjerne på midtbanen. En spiller jeg i flere sæsoner prøvede at købe fra FCK, og efter 3-4 sæsoner lykkedes det for 21 mio. kroner. Det er 4-5 år siden, og nu er han blevet så stærk, så Europa ikke kan holde sig fra ham. PSG var dog det eneste hold, der smed gode penge på bordet, og da de lagde 135 mio. kroner + 50% af næste transfer + tilbageudlejning resten af sæsonen var jeg klar. Og da jeg kun købte en enkelt spiller på fri transfer op til denne sæson, ender vi med et pænt overskud.

Alt i alt er vi nu oppe på 752 mio. kroner, og måske bliver dette transfervindue + adgang til Champions League det endelige skridt mod målet i Næsby.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Endelig er de tilbage. 1. plads i Eliteserien efter mange års tørke. Dog exit i kvartfinalen i pokalen, og i 3. kvalrunde til Europa League.

Stalybridge Celtic
En 6. plads og adgang til play-off i Championship. Dog nederlag i semifinalen mod Leeds. Exit i 3. og 4. runde i pokalturneringerne.

CF Rayo Majadahonda
En 13. plads i La Liga og exit til Valencia i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
Tilbage i top 6 med en 4. plads. Dog lige uden før CHL-pladserne. Exit i kvartfinalen i pokalen og ingen europæisk qua 7. pladsen sidste år.





SOMMER, 2068
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #141: 17 Sep 2021, 23:41 »



DANMARK, SUPERLIGA - NÆSBY BOLDKLUB - 1. PLADS


Nu kan det ikke vare længe, før vi er i mål i Næsby. Millionerne vælter ind på kontoen, og forhåbentlig kan jeg i næste opdatering krydse målstregen.

Det endte med at blive en sæson meget i stil med de forrige i Næsby. Vi tog trofæet i Superligaen hjem i sikker stil, da vi havde 24 point ned til nærmeste forfølgere fra Silkeborg. FC Midtjylland formåede ikke engang at kvalificere sig til top 6 overraskende nok. Vi fik et par nederlag mere, end vi plejer, men jeg sparede også mange spillere i løbet af efteråret for at satse benhårdt på europæisk succes.

Men det kunne jeg lige så godt have sparet mig, da den udeblev i stor stil. Vi var også kommet i en meget svær Champions League gruppe, efter at vi havde kvalificeret os mod Olympiakos med samlet 7-2. Dortmund, Ath. Bilbao og Inter stod for skud. Og med to kampe igen lå alle hold på seks point og et åbent spil om de afgørende to pladser. I næstsidste runde tabte vi til Dortmund, og derfor var der kun 3. pladsen at spille om, da vi i sidste runde tørnede sammen med Bilbao. Kampen blev spillet i Spanien, og hjemmeholdet trak desværre det længste strå og kunne gå videre til Europa League. Derfor var det farvel og tak for os i denne omgang allerede efter det europæiske gruppespil.

Det er også ved at blive en vane at løbe af med trofæet i pokalturneringen. I kvartfinalen, semifinalen og finalen endte vi med en samlet målscore på 14-1, og i sidstnævnte opgør bankede vi Lyngby 4-0 i finalen og tog endnu engang trofæet med hjem til Fyn.

Af transfers har der været to afgørende af slagsen i denne sæson. Først var det min solide højre back, som Barcelona endte med at lokke væk. Vi kunne til gengæld stikke 120 mio. kroner i lommen + 50% af næste transfer, og så fik jeg lejet spilleren tilbage i yderligere 12 måneder. Samme lejeaftale fik jeg også ind i aftalen med sidste sæsons topscorer, min reserve angriber, som West Ham bød 125 mio. kroner på + 50% af næste transfer samt leje i 12 mdr. Med indkøb for godt 40 mio. kroner, var der små 220 mio. kroner i plus på transferfronten i denne sæson.

Derfor ser vi også lige nu på en bankkonto, der bugner med hele 887 mio. kroner. Så forhåbentlig går der ikke længe, før jeg kan krydse af ud for Danmark og søge videre mod næste land. En enkelt succesfuld transfer i det kommende vindue kan skubbe os det sidste stykke i mål.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brumunddal kunne ikke leve op til sidste sæsons mesterskab, så det blev i denne sæson kun til en 3. plads. Til gengæld med avancement i gruppespillet i Champions League, hvor Newcastle dog blev en for stor mundfuld i første knockoutrunde. Og et trofæ blev det da også til i form af pokalturneringen.

Stalybridge Celtic
Ingen playoff til Stalybridge i denne sæson. En 8. plads i Championship og exit i 1. og 3. runde i Carabao Cup og FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Med et sølle point klarede klubben lige nøjagtigt skærene i La Liga. Med 37 point ender klubben på en 17. plads og overlever endnu en sæson i landets bedste række. Exit i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
Endnu engang på en 4. plads i ligaen. Med et succesfuldt gruppespil i Europa League gik de videre til både første og anden knockoutrunde, hvor Real Sociedad var bødlen. I pokalen blev det til en kvartfinale.





SOMMER, 2069
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #142: 18 Sep 2021, 00:19 »



DANMARK, SUPERLIGA - NÆSBY BOLDKLUB - 1.124.173.395 KR.



Som jeg forudså i sidste opdatering, skulle der ikke gå længe, før vi kæmpede os det sidste stykke ind over målstregen i Næsby. Endelig rundede vi den eftertragtede milliard på klubbens konto, og jeg er nu klar til at drage videre mod næste eventyr. Der er stadig en del lande tilbage på listen, så der er rigeligt med udfordringer at vælge imellem.

Vi blev skubbet i mål af tre handler, hvor to af dem var vores egne. Kort efter sæsonens afslutning var der stor efterspørgsel på en lang række af mine spillere. Først fik jeg forhandlet mig frem til en salgspris på 95 mio. kroner for vores stærke, defensive midtbanespiller, der har været en stor del af holdets succes de sidste par år. En ung polak der blev hentet for 23 mio. kroner i Lech tre år forinden. Dernæst var der bud efter endnu en af mine angribere, en ung colombianer der nåede at nette over 60 gange på de fire sæsoner, han var i klubben. Han blev hentet for 8,5 mio. kroner og er nu skiftet til LOSC Lille for 82,5 mio. kroner.

Og den tredje handel, som ikke var en af vores egne, var en af de 50% af næste transfer-klausuler, som jeg har sikret mig i mange af mine handler. For fire-fem sæsoner siden solgte jeg et wonderkid af en WBH til Real Madrid for 140 mio. kroner med en 50% af næste transfer-klausul. Denne klausul blev kort inde i transfervinduet udløst, da Arsenal hentede spilleren for 320 mio. kroner, hvilket sendte godt 160 mio. kroner i vores retning. Dermed har denne spiller bragt godt 300 mio. kroner til Næsby, og så betyder det ikke så meget, at han var rekordindkøb i klubben i tidernes morgen for 38 mio. kroner.

Dermed er jeg nået til vejs ende i gode gamle Danmark, og forud ligger der endnu et eventyr og en jagt mod millionen. Jeg har luret lidt på Sverige for at få sat hak i Skandinavien, men der er jo stadig lande som Frankrig, Italien og Tyskland i horisonten, som også skal gennemføres. Vi må se, hvor jeg ender. Der er nok et jobtilbud på bordet inden længe.




SOMMER, 2069
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #143: 18 Sep 2021, 01:59 »

fantastiske resultater og endnu engang godt klaret med endnu et mål Smiley håber næste distination er Sverige så du kan få hakket skandinavien af

EDIT: kunne man evt lokke et SS ud af din manager profil med omdømme, og evt priser ud af dig?
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #144: 18 Sep 2021, 14:27 »



SVERIGE, 2. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 10. PLADS


En lille uges tid skulle der gå, før jeg landede mit næste job. Og bevidst gik jeg efter en plads i Sverige, så jeg kan få sat kryds i Skandinavien. Helt bestemt er jeg havnet i Sollefteå GIF, der ligger i den nordlige del af landet og dermed også befinder sig i 2. Division Nord.

Klubben er semi-profesisonel, har ingen samarbejdsklubber, og der var en saldo på -300.000 kroner, da jeg kom til klubben. Så det liger meget starten i mange af de andre klubber, jeg allerede har været i. Mon ikke det nok skal blive en sjov tur i det svenske?

Jeg kom til klubben midt på sommeren, og den svenske liga kører jo sammen med den norske fra vinter til vinter og ikke sommer til sommer. Så der var kun ca. 10 spillerunder tilbage af en sæson, hvor vi lå næstsidst ved min overtagelse. De to nederste i rækken rykker direkte ned, og er du tredjesidst er det nedryknings playoff.

Jeg har netop spillet sæsonens sidste kamp, som var altafgørende for udfaldet af sæsonen. Med en sejr mod rækkens nummer 10 kunne vi sikre os overlevelse. Kampen blev vundet 3-0, og dermed byttede vi plads, så vi igen til næste år spiller i 2. Divison Nord, og vores modstandere i sidste runde må ud i nedryknings playoff.

Nu starter den alvorlige oprydning i truppen, og jeg skal i gang med at skabe et mandskab, der kan rykke os op i 1. Division Nord. Jeg har allerede fået afslag på en samarbejdsklub, så det bliver helt fra bunden med de mest gratis spillere på markedet.

Grundet at der kun er gået to måneder i spillet siden sidste opdatering, er der ingen update på de tidligere klubber i denne omgang. De kommer med igen efter næste sæson.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
-

Stalybridge Celtic
-

CF Rayo Majadahonda
-

Peterhead F.C.
-

Næsby Boldklub
-





EFTERÅR, 2069
« Seneste Redigering: 22 Sep 2021, 17:57 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #145: 18 Sep 2021, 14:28 »

fantastiske resultater og endnu engang godt klaret med endnu et mål Smiley håber næste distination er Sverige så du kan få hakket skandinavien af

EDIT: kunne man evt lokke et SS ud af din manager profil med omdømme, og evt priser ud af dig?

Naturligvis, lige her.
Logged


Fas
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #146: 18 Sep 2021, 16:41 »

Suværen blog! Jeg er fast læser, og glæder mig til hver eneste opdatering Smiley

Keep up the good work   Thumbs Up
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #147: 19 Sep 2021, 22:30 »



SVERIGE, 2. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 5. PLADS


En stille og rolig blid opstart i min første fulde sæson hos min nye, svenske arbejdsgiver. I sidste sæson fik vi lige klaret skærene med en 10. plads og 30 point. I denne sæson gjorde vi det en tand bedre, da vi hentede 42 point i alt, hvilket kastede en 5. plads af sig. Kun 10 point op til 2. pladsen, som giver adgang til oprykningsspillet. En direkte oprykning kommer kun i hus med en 1. plads.

Jeg startede stort set helt fra scratch med holdet i denne sæson. Næsten hele holdet havde kontraktudløb efter sidste sæson, og så var det ellers bare at smøge ærmerne op og komme i gang med at danne en ny stamme på holdet. Der er stadig en masse områder, hvor vi kan forbedre os, men det ser ud til at være en glimrende start. Vores angreb virker solidt med næsthøjeste målscore. Omvendt er forsvaret lidt hullet med næsthøjeste antal indkasserede mål ligeså. Så der er stadig plads til forbedringer, uden tvivl.

Efter de første seks kampe og kun fire point på kontoen, var jeg ved at blive en smule nervøs. Men så begyndte de første sejre at komme i hus, og der var flere tætte opgør, hvor vi endte med at trække os sejrrigt ud. Så vi havde også vores portion held i denne sæson, men det tager jeg gerne imod. Så kan vi få rettet lidt op på forsvaret og keeper-positionen op til næste sæson, kan vi måske gå i top 3.

Pengemæssigt er der ikke sket meget. Vi har fået lidt penge i kassen med venskabskampe, men vi ligger stadig på nogenlunde samme beløb som ved opstarten til sæsonen.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 2. plads i ligaen og en plads i semifinalen i pokalturneringen. Til gengæld kom man hele vejen til kvartfinalen i Europa League, hvor Anderlecht dog blev endestationen.

Stalybridge Celtic
Kun en 16. plads i Championship. 3. runde i Carabao Cup og 5. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En middelmådig 12. plads i La Liga. 5. runde i pokalturneringen.

Peterhead F.C.
En 6. plads i ligaen og kun lige inden for top 6. Exit i Europa League 1. knockoutrunde mod Brumunddal. Et sandt milliardopgør, ihf. efter tidligere standarder. Exit i 5. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Klubbens succes fortsætter selv efter mit exit. En sikker 1. plads i Superligaen og endnu et trofæ til samlingen. Dog et stort 0 ved antallet af point i deres CHL gruppe. Exit i 4. runde i pokalen.





EFTERÅR, 2070
« Seneste Redigering: 22 Sep 2021, 17:57 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #148: 21 Sep 2021, 13:25 »



SVERIGE, 2. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 3. PLADS


Vi endte med at opnå målet for denne sæson, som var at komme i top 3. Dog var det kun lige med nød og næppe, da vi inden sidste spillerunde lå nummer fem i rækken. Men med fejl fra nummer 3 og 4 i rækken, sprang vi to pladser op efter sidste spillerunde og tog dermed 3. pladsen i rækken.

Vi kan ikke bruge den til noget i form af oprykning, men det er godt at se, at vi er begyndt at finde et spil, der kan sende os i toppen af ligaen. Vi lukker stadig alt for mange mål ind, men til gengæld scorer vi suverænt flest med 15 mål ned til andenpladsen, når vi ser på antal mål scoret.

Vi ender med kun at være syv point fra at spille med i play-off, så med et par forstærkninger defensivt til næste sæson, kan det måske lade sig gøre. Jeg fik kun købt en enkelt forsvarsspiller ind til denne sæson, da jeg simpelthen ikke kunne finde noget på markedet, der var bedre end det, jeg allerede havde.

Med lidt flere træningskampe op til denne sæson var der mulighed for at hente lidt penge i kassen. Derfor står der nu godt 1,7 mio. kroner på kontoen ved udgangen af denne sæson. Forhåbentlig kan vi fordoble det med flere træningskampe i denne vinterpause.

Med en gns. løn på 1k-1,5k i truppen og et resterende lønbudget på 95k/måned, er der om ikke andet plads til at give gode lønninger til de kommende forstærkninger. Så er det bare, om der er nogen, der kan se en idé i at skifte til Sollefteå.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 3. plads i ligaen og et trofæ i form af sejr i pokalfinalen. I Champions League røg man ud på røv og albuer i gruppespillet.

Stalybridge Celtic
En 10. plads i Championship. 1. runde i Carabao Cup og 5. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
En overraskende 6. plads i La Liga og dermed adgang til Europa igen. 5. runde i pokalturneringen.

Peterhead F.C.
En bronzemedalje til mine skotske venner. Misset Europa League med nederlag til russiske FC Ufa i kvalen. 4. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
22 point var der ned til 2. pladsen og forfølgerne fra FCK. Endnu et trofæ til samlingen. Pokalfinalen blev også vundet med 2-1 over FCN. I Champions League kunne man dog ikke gå videre mod Man Utd, Gladbach og CSKA Moskva.





EFTERÅR, 2071
« Seneste Redigering: 22 Sep 2021, 17:58 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #149: 22 Sep 2021, 18:12 »



SVERIGE, 2. DIVISION NORD - SOLLEFTEÅ GIF - 1. PLADS


Så kom den endelig. Førstepladsen i ligaen er i hus, og vi er dermed rykket direkte op i næste række. Ikke noget med oprykning play-off i denne omgang.

Oprykningen kom primært på baggrund af en oprustning i forsvaret samt endnu en ny angriber i klubben. De nye spillere fik 3-4x så meget løn som min nuværende spillere, men der var rigeligt med lønbudget, og det endte også med at kaste en oprykning af sig. Så alt i alt fint tilfreds.

Den første spiller jeg købte til klubben - en svensk angriber der primært har huseret i 2. Division i Sverige - er efter mine første par sæsoner i klubben blevet klubbens all-time topscorer. 61 kasser i sine første tre sæsoner i klubben er ikke dårligt, og jeg regner stærkt med at hive mine angribere med op i næste række, da det virker til, at de har niveauet til det.

Oprykningen kom i hus i andensidste spillerunde. Og det var heldigt, da det var en kamp, hvor vi alt i alt samlede fire karantæner med til sidste spillerunde. Godt at vi med 1-1 i andensidste spillerunde kunne sikre os oprykning og ikke var tvunget til point i sidste opgør med et næsten halveret mandskab.

Efter fire sejre i de første fem kampe af sæsonen var vi kommet godt fra start. Men så løb vi ind i seks kampe uden sejr, og så havde jeg mentalt forberedt mig på endnu en sæson i 2. Division. Men med 13 sejre i sæsonens sidste 15 kampe, endte vi med at rykke fra en lunken 8-9. plads op til fronten af feltet, hvor vi blev til det sidste.

Oprykningen giver forhåbentlig lidt bedre omdømme. Jeg har endnu ikke kunne lokke andre 2. Division spillere til klubben på grund af klubbens størrelse, men forhåbentlig kan jeg nu hive de bedste spillere fra mine nu tidligere konkurrenter med op i 1. Division.

Kassen siger 2,7 mio. kroner, og med lidt træningskampe kan vi forhåbentlig bringe det op på 4-5 mio. kroner i løbet af vinterpausen.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 3. plads i ligaen. Exit i 3. runde i pokalen og i 1. knockoutrunde i Europa League til Bayer Leverkusen.

Stalybridge Celtic
En 8. plads i Championship. 2. runde i Carabao Cup og 3. runde i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Fra en 6. plads ned til en 14. plads. Kvalen til Europa League gik også i vasken mod, tadaa, Bayer Leverkusen. Exit i 4. runde i pokalen.

Peterhead F.C.
En 6. plads i ligaen og exit i Europa League gruppespil samt 5. runde i pokalen.

Næsby Boldklub
Superligaen blev endnu engang vundet i sikker stil. Der virker indtil videre som en god maskine, jeg har fået sat gang i, i Næsby. En 3. plads i Champions League gruppespillet og exit mod Porto i 1. knockoutrunde i Europa League. Dog endnu engang pokalvindere mod FCN finalen.






EFTERÅR, 2072
Logged


Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010