home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64564 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #105: 03 Jun 2021, 22:21 »



SKOTLAND, LADBROKES CHAMPIONSHIP - PETERHEAD F.C. - 3. PLADS


Vores første sæson i Ladbrokes Championship gik faktisk hen og blev meget mere spændende, end jeg lige først havde regnet med. Jeg troede, at vi skulle ligge og kæmpe om overlevelse langt hen af vejen, men i store dele af sæsonen lå vi rent faktisk nummer et.

Med ca. en tredjedel tilbage af sæsonen, måtte vi dog se St. Mirren trække fra i toppen og efterlade os svingende mellem 2. og 3. pladsen. Dog lå vi stadig med et fint forspring ned til forfølgerne, hvilket bl.a. var med til at sikre os en sikker plads i oprykningsspillet med en del runder tilbage.

Nummer tre og fire spiller en kamp om at møde nummer to i rækken, hvorefter vinderen af denne kamp møder nr. 11 fra Ladbrokes Premiership. Så det er en lidt længere vej til oprykningen end fra de forrige rækker, men sådan må det jo nu engang være, når vi ikke kunne sikre os førstepladsen.

Vi endte dog desværre tre point fra 2. pladsen, som nummer 3, så vi skulle ud i en "kvartfinale" mod nummer 4. Vi endte dog heldigvis med at trække os sejrrigt ud af det første opgør med samlet 4-3 over to kampe. En god start på oprykningsspillet, som kunne ende med at sende os lynhurtigt gennem ligasystemet og op i den bedste række.

Dog skulle vi lige forbi Raith, rækkens nummer to, før vi kunne sætte os op til opgøret mod Premiership holdet i en sidste og afgørende kamp. Så langt kom vi desværre bare ikke, for Raith blev en lidt for stor mundfuld til os.

I første kamp var vi slet ikke på banen, og det starter aldrig godt ud i et play-off spil, når man taber 1-3 i første kamp på hjemmebane. I returkampen kommer vi også hurtigt bagud, og ved pausen er vi igen nede med 3-1, samlet 6-2. Jeg flækker mit team i pause-snakken, og de kvitterer med at score fire mål på de første 20 minutter af anden halvleg. Kampen slutter 3-5 (6-6), og jeg regner derfor med, at vi er videre på udebanemål. De tæller desværre bare ikke for noget ekstra i dette format, og kampen fortsætter i forlænget spilletid. Her scorer begge hold en enkelt gang, og den skal derfor afgøres på straffe, hvor vi så smider et ellers vidunderligt comeback på gulvet.

Derfor må vi tage til takke med endnu en sæson i Skotlands næstbedste række. Men så er der også mere tid til at få samlet en solid trup til at tage med op i Premiership, hvor mit nuværende mandskab ville blive slagtet.

Ser vi på pengene, ser det rigtig fornuftigt ud for kasseren i klubben. 20,3 mio. kroner står der lige nu på kontoen, og jeg ligger konstant lidt under midt lønbudget, så der er fine muligheder for at ruste lidt op til den kommende sæson.

Jeg lavede også mit første salg i denne sæson, da jeg sendte en talentfuld offensiv midtbanespiller videre til Wolves. Summen blev kun på 200.000 kroner, men jeg fik sikret mig en klausul på 50% af næste transfer, hvilket forhåbentlig ender med en større million-sum.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Så gik den desværre ikke længere i denne omgang for Brumunddal. Det kunne kun blive til en 2. plads for min tidligere klub i Norge, der endte 10 point bag Brann, som endelig fik overhånden. Til gengæld blev det for en gangs skyld til succes i pokalen med 1-0 i finalen over Ranheim. I CHL-gruppen blev det igen kun til et sølle point.

Stalybridge Celtic
Ja, elevatoren var på plads igen for Stalybridge, der napper endnu en tur i en lavere liga. De ender som rosinen i pølseenden i Premier League, og efterlader sig sikkert ikke savn hos mange Premier League fans. Klubbens fans kunne dog glæde dig over at komme helt til 6. runde i FA Cup, mens de dog endnu engang røg ud i 3. runde i Carabao Cup.

CF Rayo Majadahonda
Så er det noget mere festligt at følge mine gamle venner i det spanske, som klarer sig langt bedre. En 4. plads kunne det blive til i denne sæson, så de igen er med i Europa i næste sæson. I pokalen blev Barcelona endestationen i kvartfinalen, mens de efter et fint gruppespil i Europa League, blev slået ud allerede i første knockoutkamp mod Gladbach.





SOMMER, 2050
Logged


cristian110
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #106: 04 Jun 2021, 13:09 »

Flot første sæson efter din oprykning, jeg krydser fingre for at du finder nogle gode forstærkninger. Smiley Der er stadig langt til en millard på kontoen, men endnu en oprykning vil hjælpe gevaldigt på indtjeningen.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #107: 11 Jun 2021, 20:16 »



SKOTLAND, LADBROKES CHAMPIONSHIP - PETERHEAD F.C. - 2. PLADS


Denne sæson var langt hen af vejen en fantastisk en af slagsen, da vi satte rekord med at ende som nummer to i ligaen - det højeste vi nogensinde har præsteret før. Dog trak vi endnu engang det korteste strå i play-off finalen, hvor modstanderen, der blev næstsidst i den øverste række, igen var en for stor mundfuld.

Vi kan godt vinde i vores egen liga, men holdet er stadig utroligt skrabet, og derfor siger det smask, når vi render ind i en modstander fra øverste lige. Derfor virker det til, at det næste kun kan være via en førsteplads i rækken, at vi kan få den oprykning i hus. Så det må vi jo bare kæmpe for at opnå.

Vi kørte generelt godt gennem hele sæsonen, pånær i oktober og januar, hvor vi rendte ind i en stime af nederlag, der sendte førerholdet Ayr længere og længere i front. Og med et par runder tilbage, sikrede de sig også førstepladsen, så vi bare skulle køre en sikker 2. plads i hus.

Det gav os adgang til en play-off semi-finale, hvor vi bankede Ross County med samlet 7-1 og sikrede os den vigtige kamp mod Livingston fra Ladbrokes Premiership. I første opgør holdt vi fint stand med et 1-1 resultat, men på udebane kunne vi ikke få bolden i kassen, og vi gik fra returkampen med et nederlag på 2-0. Så samlet 3-1 og dermed endnu en sæson i den næstbedste række i Skotland.

Jeg har fine backs, et fint forsvar og en okay keeper. Men midtbanen og angrebet har jeg svært ved at blive klog på. Det ene øjeblik har vi rækkens topscorer, og så stopper han med at score mål i de næste ti kampe, hvor jeg så småt går i panik, lejer yngre strikers med håbet om at de kan tage over, og så ender det med en trup med 5-7 angribere, hvor ingen rigtigt slår til. I næste sæson skal der strammes op på dette punkt og købes et par faste startere til angrebet, som jeg sætter min lid til gennem hele sæsonen.

På bankkontoen er der nogenlunde status quo med 20,9 mio. kroner. Og med vores nuværende udgifter og indtægter, kommer vi nok til at blive på det niveau, indtil vi rykker op.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Med bare tre point mere vandt Brann endnu engang mesterskabet foran Brumunddal. De må igen nøjes med en sølvmedalje i det norske. Pokalturneringen stoppede ved kvartfinalen, mens de i Europa League blev slået ud i gruppespillet. En lidt skuffende sæson må man sige.

Stalybridge Celtic
Stalybridge har gjort i nellerne i denne sæson og må forblive endnu et år i Championship. En sølle 7. plads kunne det blive til, så det blev ikke engang til en play-off plads. Kun et point udgjorde forskellen, men det var nok, og det må siges at være skuffende. Det blev også kun til fjerde runde i både FA Cup og Carabao Cup.

CF Rayo Majadahonda
I Spanien er der stort set status quo. De har uden tvivl etableret sig som et solidt top-6 hold, da det endnu engang blev til en 6. plads i La Liga. I Europa League gik man videre fra gruppespillet, men min norske rival Brann slog dem ud i 1. knockout-runde. I pokalturneringen blev det flot til en semi-finale, hvor Sporting Gijon slog dem ud.




SOMMER, 2051
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #108: 13 Jun 2021, 20:56 »



SKOTLAND, LADBROKES CHAMPIONSHIP - PETERHEAD F.C. - 1. PLADS


Oven på den forskrækkelse hele fodbold-Danmark fik i går, som jeg personligt stadig er en smule rystet over, fandt jeg tid til at fortsætte mit game i dag, som heldigvis har kastet noget mere positivt af sig.

For det lykkedes os nemlig at sikre os oprykning i denne sæson. Og ikke bare oprykning - nej, vi vandt ligaen og kunne for en gangs skyld slippe uden om det forjættede play-off land. Vi gjorde det endda i så sikker stil, at vi endte med at sætte pointrekord for Ladbrokes Championship. 79 point blev det til - 16 point foran vores nærmeste forfølgere.

Vi havde de sidste 2-3 sæsoner levet meget af nogle få lejespillere, som havde klaret sig nogenlunde, og som i det mindste havde sikret os play-off hver sæson. Men i år ville jeg investere i truppen, købe nogle faste startere over hele linjen og skabe noget synergi og stabilitet i truppen. Jeg hentede kun en enkelt lejespiller, en angriber fra Chelsea U-23, som til gengæld også scorede 26 gange for os i sæsonen. Han delte topscorer-titlen med en ung skotte, jeg havde hentet for 140.000 kroner fra Partick Thistle fra den øverste række. To fine tilføjelser til truppen må man sige.

I sidste sæson solgte jeg et ungt talent til Wolves for ca. 200.000 kroner + 50% af næste transfer. I transfervinduet op til denne sæson tjekkede jeg lige efter, om der skulle være en mulighed for at udløse den klausul før tid. Og selv med en transferværdi på 2-3 mio. kroner, ville Wolves betale mig ca. 24 mio. kroner for at smide klausulen her og nu. Jeg takkede ja, og kunne på et øjeblik se klubbens bankkonto blive fordoblet. Den klausul betyder virkelig meget for mine klubber - i hvert fald så længe vi er i de lavere rækker. Om få dage sender jeg endnu et ungt talent til Aston Villa for 20.000 kr. + 50% af næste transfer, og kan forhåbentlig lave samme trick om et års tid.

Det sikrede os godt økonomisk op til denne sæson, og vi lagde ud med at vinde de første 6 ud af 7 kampe. Så ramte vi et par nederlag og nogle uafgjorte, men i de sidste 23 kampe af sæsonen smed vi kun point i de fem af dem. De resterende 18 blev til sejre, og dermed sikrede vi os altså en billet til at spille mod hold som Rangers og Celtic efter sommeren.

Og så må jeg ikke glemme, at vi op til denne sæson også blev omdannet til en professionel klub, så vi kom væk fra semi-prof. Dermed er vi altså så klar, som vi overhovedet kan blive, til at vi kan begynde at etablere os som en seriøs udfordrer i den øverste række. Bankkontoen siger godt 38 mio. kroner, og forhåbentlig kan vi smide noget af det tynde øl ud af truppen og skaffe markante forbedringer, som vi har brug for på mange pladser, hvis vi skal være med i Ladbrokes Premiership.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
For første gang i, jeg ved ikke hvor mange år, blev det ikke engang til en top 3 for Brumunddal. Det tror jeg ikke er sket, siden jeg forlod klubben. En 4. plads kunne det blive til bag ved Brann, Rosenborg og Molde. I pokalen blev det kun til en kvartfinale, mens man i Europa League måtte sige farvel i gruppespillet.

Stalybridge Celtic
Stalybridge fik forbedret sin placering i denne sæson og endte på en 5. plads i Championship. Dermed stod den på play-off, men Watford sendte klubben ud allerede i semi-finalen med samlet 2-3. I både FA Cup og Carabao Cub blev det til exit i 3. runde.

CF Rayo Majadahonda
Og helt godt gik det heller ikke for mine spanske venner, der måtte se sig selv slutte på en 8. plads i La Liga, hvorfor det ikke bliver til Europa i næste sæson. I Europa League blev det til exit i gruppespillet, mens semi-finalen blev endestationen i pokalen med et samlet 3-4 nederlag til FC Barcelona.





SOMMER, 2052
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #109: 15 Jun 2021, 21:25 »



SKOTLAND, LADBROKES PREMIERSHIP - PETERHEAD F.C. - 5. PLADS


Vores første sæson i den øverste række endte over al forventning. Den øverste række bliver knækket over på midten efter de første 33 kampe, og så er der et nedrykningsspil og et mesterskabsspil, som vi kender det fra Superligaen. Og her snuppede vi lige nøjagtigt 6. pladsen, da de 33 første runder var blevet spillet, akkurat lige foran Celtic, der overraskende endte i nedrykningsspillet.

I mesterskabsspillet havde vi dog vores problemer. Igennem sæsonen havde vi, naturligvis, taget de fleste af vores point mod rækkens dårligste hold, og nu skulle vi virkelig på arbejde mod klubberne med landets største lønbudgetter. Vi formåede da også kun at skrabe en enkelt sejr til os i de fem mesterskabskampe, men med yderligere tre uafgjorte, formåede vi at hoppe en plads frem i bussen og slutte på en 5. plads. Hvilket var FANTASTISK, for det er en plads, der giver adgang til Europa. Nærmere bestemt tredje kvalifikationsrunde i Europa League. Let's go!

Det blev dog en alvorlig dyr sæson for os, da vi næsten formåede at brænde samtlige små 40 mio. kroner af i løbe af sæsonen. I starten valgte bestyrelsen at bruge ca. halvdelen af budgettet på bedre træningsfaciliteter, og med små 8,5 mio. kroner på transfers og forøget lønudgifter, endte vi på omkring 1 mio. kroner på bogen efter sæsonen. Der kom så heldigvis over 20 mio. kroner ind i præmiepenge for vores placering i ligaen, men det var stadig en dyr fornøjelse for os at rykke op.

Vi havde svært ved at hente spillere til, fordi vores budget bare ikke tillod os at hente særlig gode spillere. De ville næsten alle sammen have mindst det dobbelte af, hvad vi havde mulighed for at betale, så ca. halvdelen af indkøbene var gratis.

Herunder bl.a. en angriber, Adam Gill, vi tidligere havde lejet, og som i flere sæsoner havde været topscorer for os i de lavere rækker. Han var blevet sat fri af Hearts, vi snuppede ham gratis, og han kvitterede med at blive rækkens 3. bedste topscorer og den bedste assist-mager. Han nettede i alt 34 gange og lagde op til 31 mål. Vores to øvrige angribere lavede 31 og 32 kasser, så et fantastisk angreb, jeg har fået sat sammen. Vi blev også ligaens mest scorende hold, men kun 8. bedste målt på mål lukket ind. Her skal der forbedres til næste sæson.

Så formåede vi for første gang også at komme nævneværdigt langt i pokalturneringen, hvor vi kom helt til kvartfinalen, hvor Celtic dog slog os ud med 4-3.

Pengemæssigt ligger kontoen lige nu på 22,7 mio. kroner, efter at sæsonens pengepræmier er rullet ind. Det skal blive utroligt spændende at se, om vi kan gå hele vejen til Europa League gruppespillet. Trækker vi tier-2 og tier-3 holdene i kvalifikationen, spår jeg os en fin mulighed for at gøre det, nu hvor vi har vist, at vi kan levere fine indsatser mod bl.a. Celtic og Rangers.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Efter et par skuffende sæsoner for min gamle norske klub, gik de igen i front og vandt trofæet i vanlig stil. Brann blev dog igen en for stor mundfuld i pokalturneringen, hvor det blev til et exit i semifinalen. Og i Europa League var de et enkelt point for at klare sig videre fra gruppespillet.

Stalybridge Celtic
Mine engelske kammerater sluttede på en 4. plads i Championship, så de igen i år skulle prøve kræfter med play-off kampene. Her gik de hele vejen til finalen, hvor Leeds var den sidste modstander på vejen mod et comeback til Premier League. Her trak Leeds det længste strå, og min klub må se sig selv spille endnu en sæson i landets næstbedste række. I Carabao Cup blev det til 2. runde, og i FA Cup 4. runde.

CF Rayo Majadahonda
Og helt skidt gik det for Rayo Majadahonda, der faldt med et brag i denne sæson. Kun seks point fra nedrykningsstregen, hvilket er en kæmpe omvæltning fra tidligere sæsoners resultater. 44 point og en 14. plads kunne det blive til. Og i pokalturneringen blev det kun til 5. runde.




SOMMER, 2053
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #110: 17 Jun 2021, 22:10 »



SKOTLAND, LADBROKES PREMIERSHIP - PETERHEAD F.C. - 2. PLADS


Vi bliver bare ved med at buldre derudaf i den bedste skotske række. I denne sæson formåede vi at hive en 2. plads i land, stadig et godt stykke bag mestrene, der i denne omgang blev Celtic, men det giver trods alt stadig direkte adgang til Champions League gruppespillet, så om få måneder kan vi godt se frem til at runde de først 100 mio. kroner i klubkassen.

Apropos Europa, trådte vi vores første spæde skridt i det forjættede land i denne sæson. Vi trådte ind i 2. kval-runde til Europa League, og skulle dermed igennem hele tre kval-runder, før vi evt. kunne deltage i et europæisk gruppespil. Første udfordring blev FK Sarajevo, der blev sendt ud med samlet 8-3. Herefter trak vi en noget stærkere modstander i form af Ajax, og jeg frygtede, at vi allerede her, at vi ikke skulle gå hele vejen til gruppespillet. Men efter en 6-0 sejr i første kamp, var jeg nu ikke så bange endda. Den blev fulgt op af en 3-1 sejr, og dermed var den hollandske talentfabrik slået ud med samlet 9-1.

I sidste kval-runde før gruppespillet var det tyske Hertha BSC, vi trak op af hatten. Med vores højst vurderede spiller på 5-10 mio. kroner, og deres minimum 12 spillere med værdier på +100 mio. kroner, var jeg stensikker på, at det ikke skulle blive europæisk i denne omgang. Vi overraskede dog alt og alle ved at hive en 3-1 sejr i hus i første kamp. I returkampen var vi bagud med samlet 6-5 indtil 90+3 minutter, hvor denne sæsons topscorer i Europa League bankede os på 6-6 og dermed videre til gruppespillet med flest udebanemål.

I Europa League trak vi West Ham, Apoel og Valencia. Men da vi slog Valencia i begge opgør, gjorde det ikke så meget at tabe begge kampe mod gruppens favoritter fra West Ham. Og i de to kampe mod Apoel sluttede vi med en målscore på samlet 23-2, så det var heller ikke den store udfordring. Cypriotiske kampe, der var med til at give den førnævnte angriber prisen for bedst scorende spiller i Europa League historien efter sæsonen.

Eventyret gik dog ikke videre end til 1. knockout kamp, hvor Dortmund blev en for stor mundfuld for os. Selvom 0-0 virkede lovende i første kamp, blev vi trampet ned med 3-1 i returopgøret, og vores europæiske mission var slut for denne gang.

Som sidenote kan jeg da også lige sige, at vi i denne sæson kom i vores første finale nogensinde, da vi gik hele vejen i Betfred Cup. Her blev det dog desværre til et 1-2 nederlag mod Motherwell, men det var trods alt klubbens første finale, så de sølvmedaljer tager vi da med os fremover.

Jeg håber snart, at jeg får nogle millioner at lege med, da jeg har kig på en masse spændende talenter, der kunne udvikle sig til stjerner på internationalt plan, men som jeg lige mangler 10-20 millioner mere på transferbudgettet for at kunne købe. Jeg venter dog en 7-8 unge talenter til klubben her til sommer, så det skal nok blive spændende at se, hvad de kan udvikle sig til.

Med vores direkte avancement til Champions League gruppespillet i næste sæson via vores 2. plads i rækken, er der allerede lagt planer for et nyt stadion, og mon ikke der også skal findes penge til bedre træningsfaciliteter m.m. Pengekassen siger lige nu 77 mio. kroner, og med CHL-penge på vej, håber jeg da, at den er på +200 mio. kroner efter næste sæson. Måske +150 mio. kroner, hvis der skal købes ind.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Mine norske venner tabte sutten fuldstændigt i denne sæson og blev kun nummer 8(!!!!). Til gengæld spillede de et forfærdeligt gruppespil i Champions League, blev slået ud i 1. knockout kamp i Europa League, og de røg hurtigt ud af pokalturneringen.

Stalybridge Celtic
Så vidt jeg kan huske, var dette første sæson, hvor jeg blev kontaktet af en klub, jeg tidligere havde stået i spidsen for. De savner mig i Stalybridge, men jeg har desværre ikke tid til at hjælpe deres efterhånden ynkelige resultater, da jeg kun har en vej frem. I Championship blev det derfor kun til en 9. plads, Carabao Cup 3. runde og FA Cup 5. runde.

CF Rayo Majadahonda
Majadahonda fik da forbedret sidste sæsons resultat en smule, da de kravlede fra en 14. plads op til en 9. plads i La Liga. Stadig ikke perfekt, men trods alt en forbedring. Intet europæisk for deres vedkommende i denne sæson, og i pokalen blev Malaga endestationen i 4. runde.




SOMMER, 2054
Logged


UgandaDK
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #111: 18 Jun 2021, 11:36 »

Jeg er stor fan af den her blog. Så da jeg efter en uge med eksamen, så 3 nye opslag, blev jeg glad. Jeg elsker, at bloggen er så simpel og med et klart mål. Jeg følger med
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #112: 18 Jun 2021, 13:34 »

Jeg er stor fan af den her blog. Så da jeg efter en uge med eksamen, så 3 nye opslag, blev jeg glad. Jeg elsker, at bloggen er så simpel og med et klart mål. Jeg følger med

Lækkert  Thumbs Up
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #113: 19 Jun 2021, 11:44 »



SKOTLAND, LADBROKES PREMIERSHIP - PETERHEAD F.C. - 2. PLADS


Denne sæson bød på en række af højdepunkter. For det første snuppede vi endnu engang 2. pladsen i ligaen, dog denne gang kun med tre point op til guldet. Dermed tager vi igen en direkte plads i CHL-gruppespillet, som ellers var lige ved at glide ud af hænderne på os, da vi i mesterskabsspillet tabte 4 ud af 5 kampe. Men med en sejr i sidste runde over Rangers og med nederlag til både Celtic og Hearts, klarede vi lige akkurat frisag og nappede de gyldne europæiske billetter.

Så var det også sæsonen med vores tur i netop Champions League gruppespillet qua vores 2. plads i sidste sæson. Dog røg vi ind i øretæver fra højre og venstre til Lyon, Inter og Villarreal, så det kunne kun blive til fire point og en sidsteplads i gruppen. Men De +100 mio. kroner varmede fint på kontoen.

Der kom også et andet højdepunkt i denne sæson, denne gang på transfer-fronten. I sidste sæson havde jeg fået mit første gode salg af en angriber, som røg til Porto for 36 mio. kroner + 50% af næste salg. I denne sæson kom Liverpool med et bud på mit bedste forsvarstalent d. 31. januar. Jeg fik forhandlet prisen op, og jeg kunne glad sætte 117 mio. kroner på kontoen + 50% af næste salg. Det var simpelthen for godt et tilbud til at sige nej, og jeg havde fine erstatninger stående klar til at tage over på den plads alligevel. Han bliver nok en spiller med en værdi på +300 mio. kroner for Liverpool, men så kan jeg jo bare glæde mig til de 50% af næste transfer, hvis Real Madrid eller PSG åbner checkhæftet. Det gav også penge nok til at hente 4-5 nye unge spillere ind, som forhåbentlig kan blive lige så meget værd en dag.

Det absolut mest mærkelige højdepunkt i denne sæson er jeg næsten sikker på, er en bug i spillet. For hvornår har man ellers fået 200 mio. kroner for at nå til semi-finalen i den skotske pokalturnering? Jeg har ikke spillet meget i Skotland i min FM-tid, men jeg har aldrig set noget lignende. Du kan se billedet længere nede, hvor jeg modtager 200 mio. kroner af de samlede entre- og tv-indtægter fra den skotske pokalturnering. Nogen andre der har prøvet det? På bagkant fortryder jeg godt nok, at jeg har undervurderet pokalturneringen her i Skotland indtil nu...

Den fejl, hvis det er en fejl, fordoblede lige vores bankkonto, så vi forlader denne sæson med 414 mio. kroner på bogen + direkte adgang til Champions League i næste sæson. Jeg kan så se, at der er lagt planer for at bygge et nyt stadion for lige under 100 mio. kroner, så vi rammer nok ca. de 300 mio. kroner. Tingene begynder at tage form her i Skotland, og forhåbentlig er jeg på vej mod et nyt land om 2-3 sæsoner.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Efter fadæsen med en 8. plads i sidste sæson, kæmpede Brumunddal sig op til at vinde ligaen igen i år. I pokalturneringen blev det til en semi-finale, mens de via deres 8. plads for første gang i mange år ikke skulle spille europæisk i denne sæson.

Stalybridge Celtic
Endnu en sæson hvor jeg fik en mail om, at manageren fra Stalybridge var blevet fyret kort inde i efteråret. Det kører ikke rigtigt for mine tidligere venner, der i denne sæson måtte tage til takke med en sølle 18. plads i Championship. I Carabao Cup blev det til 3. runde, mens de rent faktisk formåede at kæmpe sig hele vejen til semi-finalen i FA Cup, hvor Cardiff sendte dem ud med 1-3.

CF Rayo Majadahonda
Endnu en middelmådig sæson fra Majadahonda. En 10. plads var hvad det kunne blive til i denne sæson, og de har efterhånden fået bygget et ret solidt midterhold i La Liga. Desværre måtte de se sig selv slået ud af den spanske pokalturnering i 4. runde.


Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #114: 22 Jun 2021, 22:43 »



SKOTLAND, LADBROKES PREMIERSHIP - PETERHEAD F.C. - 1. PLADS


Endelig gik det hele op i en højere enhed. Vi løb med tre trofæer i denne sæson, og jeg er ikke langt fra at kunne sætte kryds ud for Skotland, når vi kigger på bankkontoen.

Selvom vi gennem hele sæsonen viste rigtig god form i ligaen, havde vi endnu engang et utroligt ringe efterår i Europa. Vi var med i Champions League, men det blev igen til en 4. plads og ud på røv og albuer. Juventus, Chelsea og Bordeaux var stadig sværere modstand, end hvad Rangers og Celtic kunne præstere hjemme i Skotland, og dermed var det endnu engang hurtigt slut i Europa i endnu en sæson.

Hvor vi var elendige i Europa, strålede vi på det skotskternede græs. Vi tabte kun fire kampe på hele sæsonen, og vi hev hele 29 sejre i land - 9 mere end Rangers på 2. pladsen. Det sendte os også op på hele 92 point, og vi var så godt som sikre på mesterskabet, allerede inden vi gik ind i mesterskabsspillet.

Inden vi kunne kalde os mestre, hev vi to andre trofæer i land. Først løb vi med guldmedaljen i Betfred Cup med en sejr over Hearts på straffespark. Og i den skotske pokalturnering måtte vi også ud i forlænget spilletid, før vi kunne hive en 2-1 sejr hjem over Celtic. Pokalturneringen kastede endnu engang hundredvis af millioner af sig, som jeg var inde på i seneste update, så det var ikke dårligt igen at komme langt i denne turnering. Og med ligaen i hus også, kunne vi altså fejre en lille treble i denne sæson.

Den eneste vigtige transfer i denne sæson blev salget af vores målmand, en ung colombianer, som jeg havde hentet til klubben for ca. 4 mio. kroner året forinden. Everton meldte sig på banen i januar måned, smed et bud på 137 mio. kroner + 50% af næste transfer, og så måtte jeg ellers på markedet igen for at lede efter en erstatning, da det bud var for godt til at sige nej til. Jeg gik på rov i samme klub, som jeg havde hentet den første colombianske keeper fra, og fandt endnu en, som jeg igen kunne hente for de ca. 4 mio. kroner, og som ser ud til at blive mindst lige så god, som ham der røg til Everton.

Jeg brugte alt i alt 155 mio. kroner på transfers i denne sæson, da jeg havde fået penge at lege med på markedet, og så ville jeg købe nogle solide, stærke spillere til forsvaret, hvor jeg godt kan lide at spille med 50% rutine og power og 50% talent. Så to ældre skotter med stærke stats i styrke, tackling og markering blev hentet ind sammen med et par unge talenter. Den kombination gav pote i denne sæson, hvor vi kun lukkede 39 mål ind mod sidste sæsons 64.

Så kontoen siger lige nu godt 722 mio. kroner, hvilket bringer os usædvanligt tæt på målet på 1 mia. kroner. Der er dog lige blevet betalt ca. 100 mio. kroner til skat, så der skal stadig godt 400 mio. kroner i kassen, før det kan lade sig gøre. Men med 1-2 gode salg på +100 mio. kroner, Champions League penge og penge fra pokalturneringen, kan det godt ligne et exit fra Skotland efter næste sæson.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
En 3. plads kunne det kun blive til i denne sæson for Brumunddal, hvor der var 8 point op til Brann på førstepladsen. Pokal-håbet blev slukket i kvartfinalen, og ligesom os kunne de hellere opnå mere end en 4. plads i gruppespillet i Champions League.

Stalybridge Celtic
Stalybridge var ikke langt fra at ende i play-off spillet i Championship, men de måtte tage til takke med en 8. plads. Få point mere kunne dog have sendt dem ud i et play-off spil. Carabao Cup sluttede allerede i 1. runde, og FA Cup i 6. runde.

CF Rayo Majadahonda
Den spanske klub lavede en gengivelse af sidste sæson og sikrede sig endnu engang 10. pladsen i ligaen. Pokalturneringen blev de sendt ud af i 5. runde med et 1-2 nederlag til Levante.






SOMMER, 2056
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #115: 22 Jun 2021, 22:52 »

Det ser jo helt fornuftigt ud, det er jo næsten bare en pokaltitel mere så skal vi videre Wink ej super godt lavet og tillykke med de gode resuitater
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #116: 25 Jun 2021, 22:35 »



SKOTLAND, LADBROKES PREMIERSHIP - PETERHEAD F.C. - 1.066.964.720 KR.



Vi skulle bare lige tage hul på transfervinduet, og så var der ellers lagt i ovnen til en afsked med Peterhead F.C. Kort efter sæsonafslutningen var der vild interesse for flere af mine spillere, og få dage efter sidste opdatering, var der allerede en del bud på bordet.

Jeg havde jo allerede over 700 mio. kroner i banken, og da jeg på rekordtid fik lukket aftaler for +400 mio. kroner, blev det tid til at sige op i Peterhead F.C. pr. 1. juli 2056 med over 1 milliard på bankkontoen.

Southampton stod for to af handlerne, da de smed hhv. 125 mio. kroner og 117 mio. kroner for et forsvarstalent og en WBV. Dertil kom Wolves med 112 mio. kroner for min backup WBV (der er rift om gode spillere på den position), og til slut smed Olympique Marseille 120 mio. kroner for min WBH.

Dermed var der ingen grund til at vente på pengene fra Champions League deltagelsen. Vi er i mål med 1 milliard kroner i Skotland, og det er derfor på tide at drage videre. Jeg håber, at mit næste land kan blive i Danmark, da jeg har lyst til at spille i den hjemlige liga for en stund. Men nu må vi se, hvad der byder sig. Men det var altså Norge, England, Spanien og nu også Skotland der kan sættes kryds ud for.





SOMMER, 2056
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #117: 26 Jun 2021, 18:02 »

Må man egentlig ikke prøve at se din taktik?
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #118: 27 Jun 2021, 14:57 »

Må man egentlig ikke prøve at se din taktik?

Det er den her.
Logged


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #119: 28 Jun 2021, 18:20 »

Det er den her.

Jeg takker for taktikken - Jeg har lige prøvet den, med stor succes  Thumbs Up
Selv førerholdet Juventus fik tæsk Smiley

EDIT:  Jeg er Pisa

Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010