home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 294 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 64537 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #90: 10 Apr 2021, 16:10 »



SPANIEN, LA LIGA - CF RAYO MAJADAHONDA - 3. PLADS - 1.060.507.826 KR.



Vores hidtil bedste sæson i La Liga til dato - som også ender med at blive min sidste i det spanske. I løbet af sæsonen rullede der både præmiepenge, tv-penge og transferpenge ind på kontoen, hvilket sendte klubben i mål med at få en balance på 1 mia. kroner. 1,06 mia. kr. for at være helt præcis.

Vi startede sæsonen ud med over 900 mio. kroner, men i januar valgte PSG at smide frikøbsklausulen på 170 mio. kr. for min bedste midtbanespiller. Jeg var dermed teknisk set over 1 mia. kr. på bankkontoen i januar, men jeg havde lige lyst til at spille sæsonen færdig, før jeg smuttede videre.

En sæson hvor vi satte rekord for antal point i ligaen, og havde vi vundet den sidste kamp hjemme mod Vallecano, havde vi faktisk også snuppet 2. pladsen. Men med to point op til Barcelona og 13 point op til Real Madrid, blev det endnu engang til en 3. plads i La Liga for os. Stadig rigtig tilfredsstillende.

Jeg fik også mit første rigtige trofæ med klubben, da vi formåede at gå hele vejen i den spanske pokalturnering. Real Madrid blev sendt ud i kvarfinalen, Real Betis i semifinalen, og i finalen slog vi Athetlic Bilbao med 3-2. Dermed nåede jeg lige at få et enkelt trofæ med klubben, inden jeg rejser videre.

I Europa formåede vi desværre ikke at gå videre fra gruppespillet i Champions League, da vi endte bare et enkelt point bag Chelsea og Bayern. I Europa League nåede vi at slå både PAOK og Bordeaux ud, inden tyske BMG blev endestationen i kvartfinalen med samlet 3-4. Med en 3. plads i ligaen er klubben dog endnu engang sikret Champions League spilletid i næste sæson.

Jeg efterlader et rigtig fint førstehold, dog uden at jeg har fået gjort så meget for talentmassen. Men med en milliard på bogen, må min efterkommer være i stand til at gøre noget ved det. Sæsonen er lige overstået, jeg har sagt min stilling op og vil smutte på ferie, indtil næste bundklub i et nyt land tilbyder sig.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Med bare fire point ned til sine forfølgere, snuppede Brumunddal endnu engang trofæet i det norske. Jeg må sige, at det er noget af en klub, jeg efterlod mig nord på. Her er det virkelig til at se, hvad en milliard på kontoen kan gøre, modsat i England, hvor det på ingen måde automatisk skaber rammer om en topklub. Der skal mange flere penge til. Exit i pokalturneringen i 4. runde, og exit i Europa League 1. knockout kamp. Kunne have været sjovt at være rendt ind i hinanden.

Stalybridge Celtic
Stalybridge er allerede tilbage i Premier League fra næste sæson, da det lykkedes dem at sikre sig en 2. plads i Championship lige bag Wolves. Exit i Carabao Cup 3. runde og i FA Cup 5. runde.




SOMMER, 2045
« Seneste Redigering: 10 Apr 2021, 17:46 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #91: 16 Apr 2021, 16:14 »



SKOTLAND, LADBROKES LEAGEU 2 - PETERHEAD F.C. - 2. PLADS


D. 21. maj 2045 sagde jeg jobbet op i det spanske, og allerede d. 29. maj var der bud efter mig igen. Denne gang i det skotske, hvor der lå en kontrakt klar fra bundproppen Peterhead F.C. - beliggende i den 4. bedste skotske liga. Klubben har over de sidste 20 år spillet i alt fire sæsoner i den 3. bedste række og en enkelt sæson i den 2. bedste række. De sidste syv år har klubben rodet rundt i Ladbrokes League 2, og med et budget på få hundrede tusinde kroner og en status som semi-professionel, fandt jeg dem egnet til min udfordring.

Jeg fik hurtigt opbrugt mit lønbudget, og jeg måtte også spille med få tusinde kroner i underskud hver måned resten af sæsonen, da transfervinduet var overstået. Jeg fik dog hentet en smule kvalitet for pengene, ligaens niveau taget i betragtning, og jeg ender da også ud med at have rækkens topscorer, der i alt netter 35 gange over sæsonen. En 21-årig ung angriber hentet frit fra Montrose.

Sæsonen forløber overordnet set rigtig fint, og efter de 36 spillerunder befinder vi os på 2. pladsen i rækken. Rækken er opbygget således, at 1. pladsen rykker direkte op, mens nummer to, tre og fire skal i oprykningsspil med Ladbrokes League 1's andensidste mandskab. Og med hele 20 point ned til 5. pladsen, sikrer vi os relativt tidligt en plads i slutspillet. Morton er dog for længst spurtet fra os andre og sikrer sig 1. pladsen samt den direkte oprykning, så den er på stort set intet tidspunkt i spil for os. Morton er dog også nedrykkere, så det var nok forventet af dem at løbe af med trofæet.

I slutspillet møder vi i semi-finalen rækkens nummer tre, Brechin. I det ordinære kampprogram sluttede vi sæsonen af med at tæske dem 5-1, så jeg var fortrøstningsfuld, da vi få dage efter skulle møde holdet endnu engang. Vi gentager succesen og tæsker dem igen 5-1, og med 3-1 i returkampen er vi sikret en plads i finalen, som også består af to kampe.

Mod alt forventning slog Stenhousemuir, rækkens nummer fire, Edinburgh City som havde trukket sorteper fra Ladbrokes League 1, og dermed fik vi den nemmest tænkelige modstander i finalen. Og med en 5-2 sejr i første kamp samt en kedelig 1-1 i returkampen, sikrede vi os oprykning til Ladbrokes League 1 allerede i første sæson.

Det virker dog til, at der er hård kamp forude. Der er ikke mange hold i rækkerne, og pengene går til de få øverste klubber på toppen af kransekagen, som sikrer sig europæisk kvalifikation år efter år. Lige nu virker det som om, at der er lang vej derop, og med kun 341.000 kroner i kassen, bliver det nok heller ikke det store transfervindue for os i de kommende måneder. Kun 14 point var der mellem nedrykker og oprykker i den netop overstået Ladbrokes League 1, så der er hårdt brug for hvert eneste point, vi kan skrabe sammen.

I pokalturneringerne røg vi hurtigt ud. I Betfred Cup røg vi ud i gruppespillet, i IRN-BRU Cup sluttede det i 3. runde, mens vi tabte i 2. runde af den skotske pokalturnering til League 2 mestrene Morton.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brann fik igen kæmpet sig op foran min tidligere klub, og Brumunddal måtte derfor endnu engang se sig slået af tronen. Heldigvis kom der lidt metal hjem i form af en sejr i pokalfinalen med 2-1 over Arendal, mens de blev slået direkte ud af gruppespillet i Champions League mod utaknemmelig modstand i form af Dortmund, Real Madrid og Roma.

Stalybridge Celtic
En stærk tilbagevenden fra Stalybridge, der efter at have spillet Championship i sidste sæson, brillerer med en 14. plads og dermed endnu en sæson i den øverste engelske række. I FA Cup klarede man sig også strålende, da klubben kom hele vejen til finalen, efter at have slået bl.a. Wolves, Tottenham og Peterborough på vejen dertil. I finalen ventede Manchester City, som dog blev en for stor mundfuld. I Carabao Cup var selv samme Manchester hold også endestationen i 3. runde.

CF Rayo Majadahonda
Og nu er der jo kommet endnu en tidligere klub på listen. Efter at have ligget i toppen i flere år under min ledelse, blev det i denne første sæson uden mig ved roret "kun" til en 8. plads. Det er dog langt bedre end at række direkte ned, som Stalybridge gjorde det, da jeg forlod det engelske. Det er dog desværre lige en plads uden for det europæiske, så det må vente et år. I Champions League fik man en 3. plads i gruppen, som dog førte til et exit allerede i 1. knockoutrunde i Europa League mod Napoli med samlet 1-2. I pokalturneringen blev Real Madrid endestation med samme resultat i semi-finalen.





SOMMER, 2046
Logged


mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #92: 17 Apr 2021, 11:00 »

Det er utroligt at denne blog ikke får flere kommentarer - den er anderledes, spændende og super læsning  Thumbs Up

Skotland - here we come!
Logged

Dennerbif
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #93: 18 Apr 2021, 11:18 »

fed blog . vil prøve noget lign nu Opstemt
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #94: 27 Apr 2021, 09:37 »

Jeg glæder mig til næste update
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #95: 27 Apr 2021, 23:41 »

læser stadig trofast med, super fed blog og super fed ide, du gør det godt Wink
Logged

Tidligere: Baloo38

cristian110
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Milliardær
« Svar #96: 05 Maj 2021, 09:39 »

Er denne blog helt død? Smiley Den var super fed at følge med i!
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #97: 22 Maj 2021, 18:24 »

Har bare ikke lige haft tid til at game særlig meget det sidste stykke tid. Men regner snart med at komme lidt videre Wink
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #98: 22 Maj 2021, 18:39 »

Har bare ikke lige haft tid til at game særlig meget det sidste stykke tid. Men regner snart med at komme lidt videre Wink

JA TAK! blev helt glad da jeg så der var aktivitet i den her tråd Smiley elsker din anderledes blog Opstemt

EDIT: men selvfølgelig er det bare et spil og er der noget i privaten der kræver den tid så er det jo vigtigere Smiley
Logged

Tidligere: Baloo38

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #99: 27 Maj 2021, 14:42 »



SKOTLAND, LADBROKES LEAGEU 1 - PETERHEAD F.C. - 2. PLADS


Op til denne sæson havde jeg et virkelig svært transfervindue. Med ligaens klart laveste lønbudget, var der ikke plads til at hente synderligt gode spillere til at forbedre truppen, og jeg måtte nøjes med nogle 16-årige på lån og en række frie transfers.

På trods af et meget skrabet budget, formåede vi alligevel at være med helt til det sidste i ligaen, hvor vi i sidste spillerunde kunne have spillet os på førstepladsen, hvis vi bare havde hevet en sejr i land på hjemmebane mod rækkens nummer fire. Arbroath, som endte med at vinde ligaen med et enkelt point, dummede sig på udebane i sidste spillerunde, og derfor kunne vi med en sejr være strøget direkte op i landets næstbedste række. Men vi fik kun 1-1 og måtte derfor ud i play-off om oprykning.

Det gjorde vi desværre rigtig dårligt. Vi trak rækkens 3. plads Stirling, og selvom vi fik et nogenlunde resultat i første kamp med 2-2 på udebane, faldt vi helt sammen hjemme og tabte således 1-2 i returopgøret, hvilket sendte os ud af play-off allerede i semi-finalen.

Var vi rykket direkte op, skulle vores lønbudget på under en million kroner om året have kæmpet mod klubber so m Dundee og Ayr med budgetter på hhv. 22 og 59 mio. kroner. Så måske er det meget fint med en sæson eller to mere i den tredjebedste række.

Vi var dog ligaens bedst scorende hold og havde den bedste målforskel, så offensivt er vi ganske fint med. Bagved lukkede vi dog næste dobbelt så mange mål ind som mestrene, så vi skal måske ruste os i den defensive kæde, hvis vi gerne vil spille med om førstepladsen igen næste år.

Økonomisk kører det ikke perfekt. Selvom vi fik omkring 1,4 mio. kroner i kassen for vores 2. plads i ligaen og dermed kom i plus på kontoen, ligger vi her få dage efter sæsonafslutningen i minus igen med ca. -12.000 kroner. Så det handler om ikke at få alt for høje lønninger i næste sæson, så vi undgår et alt for dybt hul, inden vi kommer til toppen af ligasystemet.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brumunddal fik fortjent hevet endnu et trofæ i land i ligaen, da man endte ni point foran Brann på 2. pladsen. Dog formåede klubben kun at finde fire point i Europa League gruppespillet, hvilket sendte dem direkte ud igen. Og altid irriterende Brann ødelagde også en pokaltriumf ved at snuppe sejren efter straffespark.

Stalybridge Celtic
I Stalybridge Celtic har jeg efterladt mig et vaskeægte elevatorhold. Med tre point op til stregen, bliver det endnu engang til en nedrykning for min tidligere klub, der kun formåede at slutte på en 18. plads i Premier League. Og det blev kun til tredje runde i begge pokalturneringer, hvor Sheff. Wed. blev endestationen i Carabao Cup, og West Brom ekspederede klubben ud af FA Cup. Bare ikke godt nok. Forhåbentlig bliver det til en hurtig oprykning igen til næste år.

CF Rayo Majadahonda
Langt bedre gik det for min tidligere spanske arbejdsgiver. Sidste sæson måtte de tage til takke med en 8. plads, som de dog fik forbedret i denne sæson, hvor klubben sluttede som nummer fire. Med en 8. plads i sidste sæson blev det ikke til en europæisk deltagelse i år, og i pokalturneringen slog Barcelona mit tidligere hold ud med samlet 5-3 i 5. runde.




SOMMER, 2047
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #100: 30 Maj 2021, 12:33 »



SKOTLAND, LADBROKES LEAGEU 1 - PETERHEAD F.C. - 3. PLADS


Det blev desværre heller ikke i denne sæson, at vi skulle rykke videre op i systemet. Dog klarede vi os på sin vis bedre, da vi i play-off kampene rent faktisk nåede til finalen og ikke bare semi-finalen som i sidste sæson. I ligaen sluttede vi dog som nummer 3 i stedet for 2.

Nummer 2, 3 og 4 skal kæmpe i play-off med nummer 9 fra Ladbrokes Championship. Og det var lige netop denne nummer 9, Dundee Utd, som vi skulle møde i play-off finalen, efter at vi havde slået Airdrie ud med samlet 2-1 i semi-finalen. Dundee United var dog en alt for stor mundfuld, og efter et bragende nederlag på 3-0 i første kamp, kunne vi ikke gøre så meget i returopgøret for at trække os sejrrigt ud af den finale, og det hele endte med et samlet nederlag på 5-1. Derfor tager vi endnu en tørn i den tredjebedste skotske række.

Angående pengene i klubben, glemte jeg helt at arrangere venskabskampe inden sidste sæson, hvilket førte til en meget tom klubkasse, som du kan se i seneste opdatering. Det var længe siden, jeg havde haft fat i save-gamet, og jeg gik bare i gang med sæsonen stille og roligt. Op til denne sæson fik jeg arrangeret en lang række træningskampe, bl.a. mod Celtic og Rangers, som gav et par millioner i kassen. Dermed står vi nu med over 5 mio. kroner på kontoen, hvilket er noget bedre end sidste sæson.

Forhåbentlig kan vi få det tal til at vokse til 10 mio. kroner i næste sæson, hvis jeg kan få lavet lige så mange venskabskampe i pre-season.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brumunddal kørte endnu engang trofæet i hus, og det var deres 21. ligetrofæ, siden jeg vandt mit første med klubben i 2024. I pokalturneringen røg de dog noget overraskende ud i 2. runde til KFUM Oslo, og i Champions League forfølger uheldet stadig klubben, da man kun fik skrabet et enkelt point til sig i gruppespillet. Men de mange gode CHL-millioner luner nok stadig fint i det norske.

Stalybridge Celtic
Med 100 point lige ud, forblev Stalybridge et troværdigt elevatorhold i denne sæson, og de kan endnu engang se frem til Premier League i næste sæson med en sikker guldmedalje i Championship. I Carabao Cup røg man allerede i 2. runde til Mansfield, mens 6. runde og Stoke blev endestationen i FA Cup.

CF Rayo Majadahonda
Klubben kan stadig ikke helt følge med Real Madrid og Barcelona, da der var ca. 30 point op til de to førerhold i La Liga. Det blev dog stadig til en 6. plads og en plads i Europa League i næste sæson. I denne sæson Europa League klarede man sig helt til kvartfinalen, hvor Tottenham blev for stor en mundfuld, mens Ponferrada slog klubben ud i 4. runde i den spanske pokalturnering.




SOMMER, 2048
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #101: 01 Jun 2021, 15:11 »



SKOTLAND, LADBROKES LEAGEU 1 - PETERHEAD F.C. - 1. PLADS


Så blev det endelig Peterhead F.C.'s tur til at trykke pedalen i bund og cruise direkte op i Ladbrokes Championship. Allerede efter de første 10-11 runder satte vi os på førstepladsen i rækken, og ikke en eneste gang blev vi hentet af forfølgerne.

Med 8-10 spillerunder tilbage begyndte det er blive tæt, da East Fife som de nærmeste fofølgere flere gange kun var 3-5 point bag os. Men de løb bl.a. ind i en stime af fem kampe uden sejre, hvilke sikrede os førstepladsen med tre spillerunder tilbage. Førstepladsen giver direkte oprykning, så ikke noget med play-off slutspil til os i denne omgang.

Jeg har i de seneste to sæsoner haft ligaens topscorer på holdet, og selvom han stadig scorede mange mål i år, hjalp det gevaldigt at få endnu en angriber til klubben, som kunne score lige så meget. En ung angriber fra Hearts, der nettede 25 gange i ligaen over sæsonen, som jeg virkelig håber, at jeg kan leje igen i næste sæson, da jeg tror, at han også vil klare sig godt i rækken over os.

Derudover fik jeg opgraderet målmandsposten, hvor jeg fik hentet både ny førstekeeper og reservekeeper ind. Her har niveauet været virkelig lavt i de sidste par sæsoner, men det fik jeg lavet en smule om på til denne sæson, og det har da haft en eller anden effekt.

Jeg kommer til at lade mange af mine spillere smutte ved kontraktudløb efter denne sæson, da de simpelthen bare ikke har niveauet til Championship. Det er næsten alle pladser, jeg skal skaffe nye spillere til, men mon ikke det bliver lidt nemmere med lidt flere penge på kontoen og et højere omdømme som klub. Forhåbentlig kan jeg også hente bedre lejespillere til fra den øverste række.

De mange venskabskampe op til denne sæson var med til at danne et solidt grundlag for økonomien, som er blevet mere end fordoblet. Saldoen siger nu 11,4 mio. kroner, så der bliver forhåbentlig lidt at bygge af op til næste sæson. Jeg regner med stadig at arrangere disse venskabskampe, da vi netter omkring en halv million kroner pr. cup, så det luner jo ganske fint i kassen.

Jeg kan se, at de to oprykkere fra sidste sæson til Ladbrokes Championship, som nappede pladserne foran os, ligger til nedrykning nu. Så livet bliver nok ikke nemt, og med kun 10 klubber og 1-2 nedrykningspladser, er der allerede 20% chance for at lande til nedrykning. Forhåbentlig kan vi oppe vores spil og forbedre kvaliteten af spillerne, så vi kan lege med.


TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Kun to point endte med at skille Brumunddal og Brann i denne sæson, men det var stadig til min klubs fordel, der endnu engang sikrede sig titlen i den bedste norske række. Pokalturneringen har de stadig ikke rigtig held i, og i denne sæson blev det kun til en kvartfinale mod Fredrikstad. I Champions League fik man en enkelt sejr i gruppespillet for en gangs skyld, og det endte med at blive nok til Europa League knockout spillet. Her blev Marseille dog endestationen i 2. knockoutrunde med samlet 2-3.

Stalybridge Celtic
Jeg får stadig mails i indbakken, når der er en manager, der bliver fyret fra Stalybridge. Det fik jeg også kort før slutningen på denne sæson, og derfor regnede jeg ikke med, at det gik min tidligere klub i det engelske særlig godt. Men for en gangs skyld skal de ikke ned i The Championship, da med få point lige nøjagtigt klarede frisag. 16. pladsen i Premier League kunne det blive til, hvilket for dem også er ganske godkendt. Carabao Cup sluttede dog i 4. runde til Wolves, og FA Cup i 3. runde til Plymouth.

CF Rayo Majadahonda
Igen endte de langt fra Real Madrid og Barcelona, men stadig på en plads, der giver europæisk i næste sæson. Med 67 point kunne det blive til en 5. plads i La Liga for min tidligere klub. I den spanske pokalturnering kom de helt til semifinalen, hvor Barcelona slog dem ud med 5-2, mens de desværre ikke nåede at kvalificere sig til det europæiske gruppespil, da Stuttgart ville det anderledes i 4. kvalrunde med samlet 1-3.





SOMMER, 2049
Logged


Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #102: 01 Jun 2021, 21:33 »

Sådan tillykke med oprykningen Opstemt og det er dejligt at få lidt updates igen Smiley
Logged

Tidligere: Baloo38

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #103: 02 Jun 2021, 11:43 »

Det er sgu godt gået. Super fedt projekt.  Og stærkt at du bliver ved.  Følger bestemt med.  Spiller du med samme taktik i alle dine klubber?
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Milliardær
« Svar #104: 02 Jun 2021, 20:34 »

Det er sgu godt gået. Super fedt projekt.  Og stærkt at du bliver ved.  Følger bestemt med.  Spiller du med samme taktik i alle dine klubber?

Tak  Wink Jep, kører den samme taktik.
Logged


Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010