home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:08:15 U-4-E Cykling Cykelløb
I går kl. 15:01:15 Broen13 Blogs Sheffield FC - verdens...
I går kl. 11:58:37 Maestrodk Baren Fodbold Podcasts
I går kl. 10:59:43 Broen13 Omklædning... GG Ligaen - draftliga
I går kl. 10:57:42 Batigol Fodbold FC Barcelona-tråden
16 Maj 2021, 20:12 Broen13 Blogs I Rosanero/Le Aquile -...
12 Maj 2021, 13:54 DonMambo Skadestuen Forbedringer så FM bli...
Antal Registrerede Brugere: 22579
  1 Bruger, 295 Gæster Online.

Nyeste Bruger: uqokikeg
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Milliardær
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint
Forfatter Emne: Milliardær  (Læst 8485 gange)
Erzael
Manager

Sv: Milliardær
« Svar #90: 10 Apr 2021, 16:10 »

SPANIEN, LA LIGA - CF RAYO MAJADAHONDA - 3. PLADS - 1.060.507.826 KR.

Vores hidtil bedste sæson i La Liga til dato - som også ender med at blive min sidste i det spanske. I løbet af sæsonen rullede der både præmiepenge, tv-penge og transferpenge ind på kontoen, hvilket sendte klubben i mål med at få en balance på 1 mia. kroner. 1,06 mia. kr. for at være helt præcis.

Vi startede sæsonen ud med over 900 mio. kroner, men i januar valgte PSG at smide frikøbsklausulen på 170 mio. kr. for min bedste midtbanespiller. Jeg var dermed teknisk set over 1 mia. kr. på bankkontoen i januar, men jeg havde lige lyst til at spille sæsonen færdig, før jeg smuttede videre.

En sæson hvor vi satte rekord for antal point i ligaen, og havde vi vundet den sidste kamp hjemme mod Vallecano, havde vi faktisk også snuppet 2. pladsen. Men med to point op til Barcelona og 13 point op til Real Madrid, blev det endnu engang til en 3. plads i La Liga for os. Stadig rigtig tilfredsstillende.

Jeg fik også mit første rigtige trofæ med klubben, da vi formåede at gå hele vejen i den spanske pokalturnering. Real Madrid blev sendt ud i kvarfinalen, Real Betis i semifinalen, og i finalen slog vi Athetlic Bilbao med 3-2. Dermed nåede jeg lige at få et enkelt trofæ med klubben, inden jeg rejser videre.

I Europa formåede vi desværre ikke at gå videre fra gruppespillet i Champions League, da vi endte bare et enkelt point bag Chelsea og Bayern. I Europa League nåede vi at slå både PAOK og Bordeaux ud, inden tyske BMG blev endestationen i kvartfinalen med samlet 3-4. Med en 3. plads i ligaen er klubben dog endnu engang sikret Champions League spilletid i næste sæson.

Jeg efterlader et rigtig fint førstehold, dog uden at jeg har fået gjort så meget for talentmassen. Men med en milliard på bogen, må min efterkommer være i stand til at gøre noget ved det. Sæsonen er lige overstået, jeg har sagt min stilling op og vil smutte på ferie, indtil næste bundklub i et nyt land tilbyder sig.

TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Med bare fire point ned til sine forfølgere, snuppede Brumunddal endnu engang trofæet i det norske. Jeg må sige, at det er noget af en klub, jeg efterlod mig nord på. Her er det virkelig til at se, hvad en milliard på kontoen kan gøre, modsat i England, hvor det på ingen måde automatisk skaber rammer om en topklub. Der skal mange flere penge til. Exit i pokalturneringen i 4. runde, og exit i Europa League 1. knockout kamp. Kunne have været sjovt at være rendt ind i hinanden.

Stalybridge Celtic
Stalybridge er allerede tilbage i Premier League fra næste sæson, da det lykkedes dem at sikre sig en 2. plads i Championship lige bag Wolves. Exit i Carabao Cup 3. runde og i FA Cup 5. runde.

SOMMER, 2045
« Seneste Redigering: 10 Apr 2021, 17:46 af Erzael » Logged

Erzael
Manager

« Svar #91: 16 Apr 2021, 16:14 »

SKOTLAND, LADBROKES LEAGEU 2 - PETERHEAD F.C. - 2. PLADS

D. 21. maj 2045 sagde jeg jobbet op i det spanske, og allerede d. 29. maj var der bud efter mig igen. Denne gang i det skotske, hvor der lå en kontrakt klar fra bundproppen Peterhead F.C. - beliggende i den 4. bedste skotske liga. Klubben har over de sidste 20 år spillet i alt fire sæsoner i den 3. bedste række og en enkelt sæson i den 2. bedste række. De sidste syv år har klubben rodet rundt i Ladbrokes League 2, og med et budget på få hundrede tusinde kroner og en status som semi-professionel, fandt jeg dem egnet til min udfordring.

Jeg fik hurtigt opbrugt mit lønbudget, og jeg måtte også spille med få tusinde kroner i underskud hver måned resten af sæsonen, da transfervinduet var overstået. Jeg fik dog hentet en smule kvalitet for pengene, ligaens niveau taget i betragtning, og jeg ender da også ud med at have rækkens topscorer, der i alt netter 35 gange over sæsonen. En 21-årig ung angriber hentet frit fra Montrose.

Sæsonen forløber overordnet set rigtig fint, og efter de 36 spillerunder befinder vi os på 2. pladsen i rækken. Rækken er opbygget således, at 1. pladsen rykker direkte op, mens nummer to, tre og fire skal i oprykningsspil med Ladbrokes League 1's andensidste mandskab. Og med hele 20 point ned til 5. pladsen, sikrer vi os relativt tidligt en plads i slutspillet. Morton er dog for længst spurtet fra os andre og sikrer sig 1. pladsen samt den direkte oprykning, så den er på stort set intet tidspunkt i spil for os. Morton er dog også nedrykkere, så det var nok forventet af dem at løbe af med trofæet.

I slutspillet møder vi i semi-finalen rækkens nummer tre, Brechin. I det ordinære kampprogram sluttede vi sæsonen af med at tæske dem 5-1, så jeg var fortrøstningsfuld, da vi få dage efter skulle møde holdet endnu engang. Vi gentager succesen og tæsker dem igen 5-1, og med 3-1 i returkampen er vi sikret en plads i finalen, som også består af to kampe.

Mod alt forventning slog Stenhousemuir, rækkens nummer fire, Edinburgh City som havde trukket sorteper fra Ladbrokes League 1, og dermed fik vi den nemmest tænkelige modstander i finalen. Og med en 5-2 sejr i første kamp samt en kedelig 1-1 i returkampen, sikrede vi os oprykning til Ladbrokes League 1 allerede i første sæson.

Det virker dog til, at der er hård kamp forude. Der er ikke mange hold i rækkerne, og pengene går til de få øverste klubber på toppen af kransekagen, som sikrer sig europæisk kvalifikation år efter år. Lige nu virker det som om, at der er lang vej derop, og med kun 341.000 kroner i kassen, bliver det nok heller ikke det store transfervindue for os i de kommende måneder. Kun 14 point var der mellem nedrykker og oprykker i den netop overstået Ladbrokes League 1, så der er hårdt brug for hvert eneste point, vi kan skrabe sammen.

I pokalturneringerne røg vi hurtigt ud. I Betfred Cup røg vi ud i gruppespillet, i IRN-BRU Cup sluttede det i 3. runde, mens vi tabte i 2. runde af den skotske pokalturnering til League 2 mestrene Morton.

TIDLIGERE KLUBBER

Brumunddal
Brann fik igen kæmpet sig op foran min tidligere klub, og Brumunddal måtte derfor endnu engang se sig slået af tronen. Heldigvis kom der lidt metal hjem i form af en sejr i pokalfinalen med 2-1 over Arendal, mens de blev slået direkte ud af gruppespillet i Champions League mod utaknemmelig modstand i form af Dortmund, Real Madrid og Roma.

Stalybridge Celtic
En stærk tilbagevenden fra Stalybridge, der efter at have spillet Championship i sidste sæson, brillerer med en 14. plads og dermed endnu en sæson i den øverste engelske række. I FA Cup klarede man sig også strålende, da klubben kom hele vejen til finalen, efter at have slået bl.a. Wolves, Tottenham og Peterborough på vejen dertil. I finalen ventede Manchester City, som dog blev en for stor mundfuld. I Carabao Cup var selv samme Manchester hold også endestationen i 3. runde.

CF Rayo Majadahonda
Og nu er der jo kommet endnu en tidligere klub på listen. Efter at have ligget i toppen i flere år under min ledelse, blev det i denne første sæson uden mig ved roret "kun" til en 8. plads. Det er dog langt bedre end at række direkte ned, som Stalybridge gjorde det, da jeg forlod det engelske. Det er dog desværre lige en plads uden for det europæiske, så det må vente et år. I Champions League fik man en 3. plads i gruppen, som dog førte til et exit allerede i 1. knockoutrunde i Europa League mod Napoli med samlet 1-2. I pokalturneringen blev Real Madrid endestation med samme resultat i semi-finalen.

SOMMER, 2046

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #92: 17 Apr 2021, 11:00 »

Det er utroligt at denne blog ikke får flere kommentarer - den er anderledes, spændende og super læsning  Thumbs Up

Skotland - here we come!

Dennerbif
Juniorspiller
**

« Svar #93: 18 Apr 2021, 11:18 »

fed blog . vil prøve noget lign nu Opstemt

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #94: 27 Apr 2021, 09:37 »

Jeg glæder mig til næste update

Jonaspetersen93
Manager

« Svar #95: 27 Apr 2021, 23:41 »

læser stadig trofast med, super fed blog og super fed ide, du gør det godt Wink

Tidligere: Baloo38

cristian110
Lilleputspiller
*

« Svar #96: 05 Maj 2021, 09:39 »

Er denne blog helt død? Smiley Den var super fed at følge med i!

Sider: 1 ... 5 6 [7] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010