home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 216 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2021
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  AS Roma
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: AS Roma  (Læst 17128 gange)
warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #15: 16 Jan 2021, 02:18 »

AS Roma, 1. sæson, transfer, endelig taktik mm.


Efter en grundig gennemgang af truppen, tog jeg en beslutning om at ville spille en variant af 4-3-3. Dermed havde jeg ikke behov for det store antal centerforsvarer, ligesom jeg allerede i 1. vindue ville i gang med en foryngelse af truppen. Der blev ganske enkelt brugt for mange penge på spillere der har peaket! Så hvem skulle ud? I 1. omgang satte jeg en del af reserverne til salg, og jeg kom da også af med nogle spillere, med en vigtig præmis! Hellere få dem solgt her i starten, uden jeg skal forsætte med at betale penge (aka. Lønkompensation), så jeg får et reelt overblik min økonomiske situation.

Det betød at følgende spillere forlod klubben, beløbet angivet i danske kroner i parentes:


Davide Santon – Villarreal (44 mio)
Jesus – Hellas Verona (27 mio)
Bruno Peres – Parma (21 mio)
Gonzalo Villar – Torino (20 mio)
Edin Dzeko – Arsenal (14 mio)
Frederico Fazio – Wolves (7,25 mio)


Alt i rakte det til ca. 130 mio.  + de besparede lønningskroner, en besparelse på ca. 18.5 mio om måneden. Dermed var der pludselig med de penge man har fra start ca. 250 mio. at handle for + det jeg måtte finde i mit lønningsbudget. Så hvordan blev de penge brugt? Foryngelse af start-11, større kvalitet i bredden, samt indkøb af unge talenter var tankerne, det udmyntede sig i følgende transfers, beløbet angivet i danske kroner i parentes:

Brescia – Andrea Papetti (23 mio)
Genoa – Nicolò Rovella (27 mio)
Udinese – Manuel Gasparini (40 mio)
Real Madrid – Vinícius Júnior (lejeaftale 9,75 mio i alt, mulighed for at hente for 0,- kr. såfremt jeg ønsker det)
AGF – Casper Højer (8,5 mio)
Pacos de Ferreira – Oleg Reabciuk (16 mio)
Inter – Roberto Gagliardini (52,5 mio)
Red Star – Milan Gajic (12 mio)
Napoli – Arkadiusz Milik (135 mio)


Så pengene blev brugt, og jeg synes faktisk egentlig jeg lykkedes med stort det hele. Jeg fik styrket start-11 i form af Milik og Júnior, styrket bredden i form af Højer, Gagliardini, Gajic og Reabciuk, samt hentet nogle unge talenter til de kommende år.

Jeg har en forventning om en start-11 der ca. ser således ud:


Lopez
Spinazzola – Mancini – Kumbulla – Calafiori
Vertout
Diawara – Pellegrini
Pérez                                    Junior
Milik


Jeg forventer at Zanoli vil tage pladsen på højrekanten når han kommer sig over sin knæskade, og så må Højer slås med Reabciuk om at være nr. 2 på venstrebacken. Der skal nok komme masser af muligheder for spilletid, især når jeg skal have nurset Calafiori frem, så han ikke går i stykker fordi han spiller for meget. Men om det ender med at være min stærkeste opstilling når sæsonen er slut… Det er jeg egentlig temmelig spændt på…
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #16: 17 Jan 2021, 21:13 »

Efter et intro-save med Sampdoria, hvor jeg tjekkede spillets nye funktioner ud, har jeg også valgt at kaste min kærlighed på AS Roma.

Klubben har en god trup, hvor man sagtens kan have mulighed for at spille sig i top 4.

Af transfers har jeg købt Milik og Ahmedhodzic til 1. holds truppen. Der udover har jeg hentet unge Rovella, Papetti, Gnonto og Pierozzi til fremtiden.

Ud af klubben er røget: Jesus, Santon samt et par unge spillere uden perspektiv. Der udover er nogle ungespillere sendt på leje i andre klubber.

Klubben trup indbyder til at spille med 3-back-kæde, som jeg også havde god succes med i mit Lazio-save i FM18.

Min idealopstilling ser således ud:

Mirante


Mancini - Smalling - Ibanez


Karsdorp                                      Spinazzola


Veretout - Pellegrini


Pedro - Mkhitaryan


Dzeko


I de seneste kampe har jeg eksperimenteret med 2 angribere på toppen, så jeg kan spille med både Milik og Dzeko i stedet for en af de to offensive midtbanespillere.

Datoen siger pt. 17. december og jeg ligger pt. nr. 1 i Serie A med et solidt 5 points forspring til Atalanta og Lazio på 2. og 3. pladsen. Der udover har jeg spillet med videre fra Europa League gruppen med 4 sejre og 2 uafgjorte i en gruppe med Viktoria Plzen, Nice og Djurgården.

Logged

asroma1987
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #17: 19 Jan 2021, 09:47 »

Efter et intro-save med Sampdoria, hvor jeg tjekkede spillets nye funktioner ud, har jeg også valgt at kaste min kærlighed på AS Roma.

Klubben har en god trup, hvor man sagtens kan have mulighed for at spille sig i top 4.

Af transfers har jeg købt Milik og Ahmedhodzic til 1. holds truppen. Der udover har jeg hentet unge Rovella, Papetti, Gnonto og Pierozzi til fremtiden.

Ud af klubben er røget: Jesus, Santon samt et par unge spillere uden perspektiv. Der udover er nogle ungespillere sendt på leje i andre klubber.

Klubben trup indbyder til at spille med 3-back-kæde, som jeg også havde god succes med i mit Lazio-save i FM18.

Min idealopstilling ser således ud:

Mirante


Mancini - Smalling - Ibanez


Karsdorp                                      Spinazzola


Veretout - Pellegrini


Pedro - Mkhitaryan


Dzeko


I de seneste kampe har jeg eksperimenteret med 2 angribere på toppen, så jeg kan spille med både Milik og Dzeko i stedet for en af de to offensive midtbanespillere.

Datoen siger pt. 17. december og jeg ligger pt. nr. 1 i Serie A med et solidt 5 points forspring til Atalanta og Lazio på 2. og 3. pladsen. Der udover har jeg spillet med videre fra Europa League gruppen med 4 sejre og 2 uafgjorte i en gruppe med Viktoria Plzen, Nice og Djurgården.


Hvad er dine hold indstillinger? Jeg prøvede også samme opstilling af det første halve år af mit save men skiftede så til en 4-2-3-1, da det overhoved ikke fungerede. Jeg har nemlig pt. Ibanez, Kumbulla og Eric Garcia og jeg vil derfor gerne prøve en 3 mands bagkæde men blev lidt skræmt af opstillingen, da jeg tidligere ikke kunne få det til at fungere.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #18: 19 Jan 2021, 14:59 »

Hvad er dine hold indstillinger? Jeg prøvede også samme opstilling af det første halve år af mit save men skiftede så til en 4-2-3-1, da det overhoved ikke fungerede. Jeg har nemlig pt. Ibanez, Kumbulla og Eric Garcia og jeg vil derfor gerne prøve en 3 mands bagkæde men blev lidt skræmt af opstillingen, da jeg tidligere ikke kunne få det til at fungere.

I FM18 prøvede jeg også mange gange at få 3-mands-forsvar til at fungere uden held. Indtil jeg prøvede Lazio, og så sad den i skabet med nogle få tweaks ind i mellem.

Roller:
Mirante (Sweeper-Keeper) (Men ikke vigtig)
Mancini (Ballplaying defender - defend)
Smalling (Central defender - cover)
Ibanez (Ballplaying defender - defend)
Karsdorp (Wingback - support/attack)
Spinazzola (Wingback - attack)
Vertout (Deeplying playmaker - support)
Pellegrini (Central midfielder - support)
Pedro (Shadowstriker - attack)
Mkhitaryan (Advanced playmaker - attack)
Dzeko (Deeplying Forward, support) (kan justeres til attack, alt efter modstander og ønsker)

Jeg spiller "control possession"-filosofien med positiv mentalitet, men med standard tempo og "play out of defence" slået fra. Der udover har jeg slået "counter" fra i omstillingsfasen. Pass into space kan anvendes, hvis man han en dybtløbende angriber. I mit Lazio-save havde jeg fx Immobile. Eller hvis man spiller med to mand på toppen.

Line of defence og line of engagement kan justeres, alt efter kampens forløb.

I mine saves med 3-back-kæde har jeg lært følgende:

1) Ovenstående kombination af forsvarsspillere fungerer bedst. Den ene af side-stopperne kan evt. laves om til stopper-rolle, hvis modstanderen har en dominerende angriber, som går dybt ned i banen for at modtage bolden.

2) Den centrale forsvarsspiller bør ikke ændres til ballplaying defender. Desuden bør det være den hurtigste og evt. mest fysisk stærke af de tre forsvarsspillere, da han i cover-rollen både rydder op bagtil, men også ind i mellem skubber op.

3) På midtbanen er det en god idé at bruge to support-spillere til de to centrale midtbanepostitioner . Hvis man gør en af dem til defend, bliver midtbanen for passiv - og hvis man gør én for offensiv, efterlader det for meget hul midt på banen. Undlad at benytte Mezzala eller Box-til-box, da de ofte bevæger sig for meget væk fra den centrale del af banen.

4) Undlad at bruge "play out of defence". Det har hidtil fungeret meget bedre uden.

5) På dødbolde har jeg stor held med at lade Dzeko og Mancini stå ved/angribe bagerste stolpe samt Smalling til at dække målmanden. Hjørnespark skal indstilles til at slås til bagerste stolpe.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #19: 24 Jan 2021, 22:37 »

Første sæson færdigspillet med AS Roma, og hvilken en!

Det blev til mesterskab i første sæson, 5 point foran Juventus på 2. pladsen. Coppa'en blev vundet efter en finalesejr over Juventus på straffesparkskonkur rence. Og til sidst, vandt vi også Europa League efter 1-0 finalesejr over Leicester i en kedelig finale med meget lav xG.

Hovedoverskriften på sæsonen blev, at vi er svære at slå, hvilket 10 uafgjorte kampe og 2 nederlag også vidner om. Til sammenligning havde Juventus 6 nederlag og 7 uafgjorte kampe. Og mange kampe, hvor vi spille skidt, formåede vi alligevel at hive en uafgjort eller måske endda en smal sejr.

Halvvejs i sæsonen - cirka i januar - blev vi ramt af en del uafgjorte kampe imod hold, som Fiorentina (ude), Genoa (hjemme), Cagliari (hjemme) og Udinese (ude). I 3 af de 4 kampe burde jeg på papiret vinde - og minimums pointhøst i de fire kampe burde være 8 og ikke 4.

Det var nu ikke resultaterne, som bekymrede mest, men spillet på banen. Vi havde pludseligt svært ved at kontrollere kampen, samtidig med, at vi gav mange store chancer væk - og hvor gode præstationer af Mirante holdt os inde i kampene.

Jeg besluttede mig derfor for at sadle taktisk om. Jeg rykkede en offensiv midtbane ned på den centrale midtbane - og samtidig rykkede jeg line of engagement ned til much lower og line of defence til standard. Ræsonnementet var, at vi egentlig ikke havde så meget imod, at modstanderens forsvarsspillere har bolden på egen halvdel, men vi har noget imod, at de får for meget plads i mellemrummene og derved kan spille udenom vores 3 back-kæde. I starten havde vi også line of defence på lower, men det affødte uhensigtsmæssigt mange afslutninger fra distancen fra modstanderen. Samtidig ændrede jeg prestypen til "extremely urgent", således at vi presser meget hårdt, når modstanderen kommer ind i den zone, hvor vi ikke ønsker, at de skal være. 

Resultatet blev, at modstanderen fik en smule flere afslutninger, men langt færre store chancer og dermed også lavere xG.

Idealopstillingen ser nu således ud:

Mirante


Mancini - Smalling - Ibanez

Karpsdorf                          Spinazzola


Veretout - Pellegrini - Zaniolo


Pedro


Milik


Dzeko brækkede benet i februar og var ude resten af sæsonen. Det gav mere spilletid til Mayoral, som gjorde det fornuftigt, som back-up for Milik.

De spillere, som især har skilt sig ud, er 3-backkæden - især Mancini og Ibanez. Der udover er Spinazzola i spil til årets spiller og Veretout er på blokken i de allerstørste klubber, som vores assistkonge,

En ting, jeg savner, er en angriber, som er lidt mere stabilt scorende. Dzeko, Milik og Pedro deler vores topscoretitel med 11 scoringer.

Mirante forventes at forlade klubben sammen med Bruno Peres - begge har kontraktudløb og tjener tilsammen knap 100.000 euro om ugen.

Jeg ville faktisk tilbøde Mirante et års forlængelse, som belønning for gode præstationer. Men han ønskede sikkerhed for at være fast starter, hvilket jeg med hans 37 år i baghovedet ikke ville garantere ham. Og med Robin Olsen på vej tilbage fra leje i Everton, så har jeg en OK konkurrent til Pau Gomez, som jeg dog måske håber at kunne skippe afsted pga. hans høje løn (83.000 euro om ugen).

Der udover ønsker jeg at sælge Pastore, selvom det nok bliver svært med hans løn. 160.000 euro om ugen!!

Status på resten af truppen vil nok afhænge af, hvilke bud jeg kan få.
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #20: 26 Jan 2021, 21:03 »

Update, september 2021:

Jeg måtte i transfervinduet konstatere, at klubben tidligere har haft en uforlignelig evne til at indgå urentable aftaler, hvor aldrende/middelmådige/spillere med visse mangler indkøbes dyrt og efterfølgende udstyres med en dyr kontrakt, som gør spilleren næsten umulig at sælge videre. Tilsæt generelt dårligt købmandsskab. Eksempler:

1) Steven N'Zonzi: Købt for 26,5 mio. euro med en kontrakt på 110.000 euro om ugen. Spiller én sæson og lejes herefter ud i flere sæsoner. Nu solgt for 5 mio. euro til Valencia bare for at komme ud af kontrakten.

2) Florenzi: Udlejet til PSG med en købsklausul på 9 mio. euro!! Markedsværdien var cirka det tredobbelte. PSG slog selvfølgelig til.

3) Pau Lopez: Min nuværende reservemålmand. Købt for 23 mio. euro med kontrakt på 83.000 euro om ugen. Han er ikke en decideret dårlig målmand, men efter min mening købt ind for en alt for høj pris og alt for dyr kontrakt. Han er fortsat i klubben, som back-up.

4) Justin Kluivert: Igen en spiller, som ikke er decideret dårlig. Han har visse spidskompetencer, men også nogle væsentlig mangler. Købt ind for 17,25 mio. euro og med kontrakt på 64.000 euro. Dyr kontrakt for en ung spiller med væsentlige mangler, hvor det måske er fifty-fifty om han bliver en succes. Nu solgt til Atalanta for at nedbringe lønudgifterne.

Yderligere har jeg skilt mig af med Robin Olsen. Han var utilfreds med, at jeg ikke ville give ham en ny kontrakt - og tillige fik jeg mulighed for at hente en ny 1. målmand til rimelig pris.

I transfervinduet har jeg hentet:

Sergino Dest fra FC Barcelona for 13,25 mio. euro. 20-årig lovende wing-back.
Ibanez fra Atalanta - var på leje i sidste sæson og aftale var allerede indgået. Ung center-back, som var førstevalg sidste sæson til venstre i 3-back-kæden.
Dominik Livakovic - Ny førstemålmand hentet i Dinamo Zagreb. Hentet for 9,25 mio. euro (med mulighed for øgning til 12,25 mio. euro)
Filip Horsky - ungt talent hentet i Slavia Prag for 50.000 euro.
Rafael Santos Borre - hentet på fri transfer i River Plate. Hurtig og meget arbejdsom, men ikke vildt god teknisk. Umiddelbart hentet som gardering mhp. videresalg - da han kunne hentes gratis.
Nikola Maksimovic - hentet på fri transfer i Napoli. Hentet ind som gardering til forsvaret. Spiller med fornuftige stats, som jeg dog nok ikke havde hentet, hvis han ikke havde haft kontraktudløb.
Victor Kristiansen - ung venstre back - hentet på fri transfer i FCK. 18 år og skal spille på U20-holdet. Får lov til at træne med 1. holdet og så må vi se, hvad det bringer med sig.

Optakten til sæsonen blev med lidt blandede resultater, men en understregning af, at jeg har fundet nøglen til en solid defensiv, som ledelsen fra den nye sæson også ønsker øget fokus på.

Træningskampene på udebane imod San Jose Earthquakers, LAFC, Portland Timbers og LA Galaxy endte 0-1, 0-0, 0-1 og 0-0. Efterfølgende spillede vi Super Cup imod Manchester City, som blev tabt 0-1 efter forlænget spilletid (iøvrigt fuldt fortjent, da City i store dele af kampen nedspillede os)

De to første kampe i Serie A er efterfølgende endt med to 1-0 sejre over Hellas Verona og Torino.

Nu venter første CL-kamp imod Bayern München.
Logged

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #21: 26 Jan 2021, 21:52 »

Det ser skarpt ud det maestro. Men jeg kan kun være enig med ifht. kontrakter
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

warmon
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #22: 26 Jan 2021, 22:00 »

AS Roma, sæsonen 20/21 tilbageblik


En sæson der startede blandet i de første 3 kampe med 4 point, blev forvandlet til en sæson hvor vi må betegnes som værende både heldige og dygtige. En flot triple kunne vi være stolte af. Blandt højdepunkterne var bl.a.

-   Sendte Lazio ud af pokalturneringen i kvartfinalen
-   Vandt i forlænget spilletid over Juventus i samme turnering
-   Samlet 5-1 sejr og 5-2 sejr i Europa league over hhv. Dortmund og Napoli i hhv. 2. knockoutrunde og semifinalen
-   Sejr på 1-0 over Lazio på en scoring af Mayoral i det 88. min
-   Vinder serie A med 4 point ned til Atalanta, og hele 14 point ned til Juventus, Napoli bliver nr. 12 og nedrykkere blev Sampdoria – Benevento – Genoa


Ligesom andre, har jeg til mål at styrke og højne kvaliteten af min bænk, se om jeg evnt. Kan styrke starteren, og dermed styrke bænken indirekte. Samtidig er jeg på udkig efter talenter, der skal sikre min sportslige og økonomiske fremtid!
Logged

L'Imperatore di Roma er min første blog i årets fm22, følg med!

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #23: 29 Jan 2021, 21:04 »

Halvvejs-update i sæsonen 2021/2022.

Efter 16 kampe ligger vi nr. 2 i Serie A, 2 point efter Inter og 2 point foran Juventus.

Som nævnt i tidligere indlæg, så er forsvaret vores helt store styrke. Vi har en målscore på 22-3 og vi lukker sjældent mål ind. Til gengæld har vi ind i mellem også været længe om at lukke kampene. I den seneste tid har vi arbejdet med at spille med hurtigere boldomgang, hvilket ser ud til at øge antallet af chancer. Tre af vores fire uafgjorte kampe er endt 0-0 - og 5 ud af vores 12 sejre er vundet 1-0.

I Champions League vandt vi puljen foran Bayern München, PSV og Monaco.
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #24: 30 Jan 2021, 07:20 »

Jeg har også et lille hyggespil kørende med Roma.  Wink

Jeg har rundt 140 kampe om træner. Jeg er i januar transfer vinduet 3. sæson (sæson 22/23). Jeg ligger nr. 1 i rækken med 5 point ned til Juventus på 2. pladsen.

Min starting 11 ser pt således ud:

GK: Donnarumma - (Milan satte ham til salg ud af det blå)
DR: Karsdorp / Elseid Hysaj
DC: Ibanez / Papetti
DC: Mancini / Kumbull
DL: Calafiori / Luca Pellegrini
MR: Yusuf Demir (Jeg bruger ham også i angrebet)
MC: Pellegrini / Tonali
MC: Franck Kessié / Rovella
ML: Zaniolo
ST: Milik / Wilfried Gnoto
ST: Tammy Abraham / Sebastiano Esposito
 


Det eneste jeg har har fortrudt lidt, er at jeg valgte at sælge Dzeko i starten. Jeg synes han løn var for stor, men transfer budgettet var så lille i første sæson at jeg ikke havde råd til en egentlig angrebs erstatning. Det blev så bedre i 2. sæson

De vildeste salg jeg har lavet er:
- Jordan Veretout sæson 2 til Juventus for 45 mio. £
- Gengiz Ünder sæson 2 til Real Madrid for 31½ (52) mio. £
- Bryan Cristante sæson 2 til Real Madrid for 30½ mio. £
- Justin Kluivert sæson 3 til Man Utd for 45 mio. £
- Carles Pérze sæson 3 til Inter for 36 mio. £

Jeg er meget glad for at havde købt Tammy Abraham for bare 20 mio. £ i starten af sæson 3
Victor Fisher købt for 4 mio £
Og så har jeg fået mange af de unge italienere ret billigt (Papetti, Rovella)

Jeg kan klart anbefale et Roma spil  Thumbs Up


Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #25: 02 Feb 2021, 21:40 »

Anden sæson afsluttet med Roma - på en måde en vidunderlig sæson og samtidig forunderlig. Vi gik ubesejrede igennem Serie A med 28 sejre og 10 uafgjorte - og lukkede kun 13 mål ind.

Alligevel blev det kun til en 2. plads i Serie A, 3 point bagefter suveræne Inter, som kun tabte 1 kamp, men scorede over 100 mål med Bielsa, som træner.

Til gengæld kunne vi fejre en sejr i Champions League. På vejen slog vi PSG og Manchester United ud, inden at vi slog Bayern München 2-1 i finalen.

Holdets spillestil er kendetegnet ved en bundsolid defensiv kombineret med at hurtigt opspil op imod Edin Dzeko, som kan holde på bolden imens at andre spillere løber omkring ham.

Jonas Wind blev hentet ind i vinterpausen, hvor jeg håber, at han kan udvikle sig fornuftigt. Han har nogle af de samme traits, som Dzeko med at falde ned i banen og modtage bolden.

Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #26: 04 Feb 2021, 09:46 »

Anden sæson afsluttet med Roma -

Til gengæld kunne vi fejre en sejr i Champions League. På vejen slog vi PSG og Manchester United ud, inden at vi slog Bayern München 2-1 i finalen.


Wow - flot. Champions League i 2. sæson med Dzeko som angriber - han er vel 35-36år. Det er vildt flot  Thumbs Up
Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: AS Roma
« Svar #27: 04 Feb 2021, 15:18 »

Wow - flot. Champions League i 2. sæson med Dzeko som angriber - han er vel 35-36år. Det er vildt flot  Thumbs Up

Tak :-) Jeg var også overrasket. Men som nævnt har jeg bygget en solid defensiv op, som gør, at jeg næsten aldrig lukker mål ind - og oftest kun et mål af gangen. Der udover har jeg mange spillere, som er stærke i luften, som giver uanede muligheder på dødbolde.

Dzeko er god - han brækkede benet i første sæson og var ude i 6 måneder. Så kom han tilbage i sommerpausen op til sæson 2, men fik en hofteskade, som holdt ham ude i 3 måneder.

Så jeg troede, at han var ved at være færdig. Men mit angreb blev meget bedre, da han kom tilbage. Som sagt benyttes han primært, som opspilsstation, hvilket han er fremragende til - og det kræver ikke så meget hurtighed fra ham. Min spidsangribere er generelt ikke dem, som scorer flest mål. De kommer primært fra spilleren lige bagved ham. Og så fra dødbolde. Målscoren på 68-13 i Serie A, vidner også om, at det er forsvaret, der er min styrke. Særligt henset til, at Inter scorede over 100 mål.

Jeg har forlænget kontrakten med Dzeko - og fik ham samtidig til at gå over 50 % ned i løn. Det kunne jeg ikke sige nej til.

I sommerens transfervindue har jeg imidlertid hentet Cristiano Ronaldo. Han havde kontraktudløb og var af en eller anden grund uønsket i Juventus. Så snuppede jeg ham, og lige nu er jeg i gang med at finde ud af, om han skal have Dzekos plads eller om han skal spille på pladsen lige bagved Dzeko, som Shadow Striker.

Ronaldo er helt sikkert et scoop - og han skal hjælpe mig med at få afgjort flere at vores 0-0 kampe til vores fordel. Han har fået en 2-årig kontrakt, selvom han er 37 år. Han er selvfølgelig ikke helt så hurtig længere, men hans tekniske og mentale stats er stadig outstanding.

Så nu har jeg to aldrende angribere - og så Jonas Wind, som forhåbentlig kan lære et par tricks af dem, inden at de stopper :-)

Sommeren bød på en sejr i FIFA Club World Cup med finalesejr over Liverpool på straffesparkskonkur rence (selvfølge efter en 0-0-kamp). I opstarten har jeg vundet 3-1 over Tottenham, 3-0 over Barcelona (uden Messi, bør nævnes) og 6-0 over Fenerbache.

Nu starter sæsonen med udekamp imod de regerende mestre fra Inter. :-)

Logged

ulle2408
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #28: 04 Feb 2021, 19:59 »

Flot Flot Flot, og spændende læsning.. Smiley

Logged

Doncaster Rovers på vej i PL..

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: AS Roma
« Svar #29: 07 Feb 2021, 12:04 »

Christiano Ronaldo er et kæmpe scoop, og han er stadig målfarlig selv om han er blevet 37 år. Jeg tænker helt klart angrebet og en klar starter for dig.  Opstemt
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010