home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 238 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  35# Europa Rundt med start i Ruhr området.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Såfremt mesterskabet vindes i Barcelona, hvor skal turen så gå hen
PSG
- 2 (25%)
Sparta Prag
- 3 (37,5%)
Lokomotiv Moskva
- 1 (12,5%)
AIK
- 2 (25%)
Antal Stemmer: 8

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: 35# Europa Rundt med start i Ruhr området.  (Læst 34808 gange)
Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
3# Paco Alcacer
« Svar #15: 03 Apr 2020, 18:34 »

 


Vi husker alle Paco Alcacers magiske indtog i BVB. Irl lavede Paco hans 8 mål i 11. spillerunde mod Bayern, en kamp Dortmund vandt 3-2. Det var bare hans spilleminut nr. 218 i bundesligaen da han sparkede bolden ind, hvilket giver et mål pr.29min. En rekord som vist stadig står i bundesligaen.

Sådan kom det dog ikke helt til at gå i manager. Han startede sløjt og med 5 kampe uden mål, var manageren begyndt at overveje pladsen i Akæden. Dog ville Paco det anderledes og  stemplede ind for alvor i 6 spillerunde på udebane mod Bayer Leverkusen.

 


Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
4#Herbstmeister 2018/19
« Svar #16: 04 Apr 2020, 18:16 »

 

Vi overvintrer på 1.pladsen i Bundesligaen. Kigger man på historikken i sidste 10 år, så er mesterskabet landet 7 gange hos dem som førte halvvejs, så statistikken er på vores side. Mesterskabet er vundet med en gennemsnitlig pointhøst på 82p i samme periode, stemmer ganske fint overens med de 41point BVB overvintre med.

På trods af titlen som Herbstmeister har sæsonen bestemt ikke været en dans på roser. Konceptet er fuldt med Akæde i liga og bkæde i chl og pokal og det har kostet mere end forventet.  Vi har været ramt af skader bla. vores største stjerne Reus har kun været klar til at spille 9 kampe i hele efteråret. Det betød tilgengæld at Gøtze har fået en hel del spilletid i akæden og hvis man skal nævne spillere som ikke har performet i efteråret, så er han bestemt en af dem. Mario har spillet 17(6) og har lavet 2 mål og 2 assist med en rating på 6,73, for en spiller som besætter den off.midt, så er det langt under standard. Dog er vi presset af en skade på anden plads, som gør at Mario også er i truppen i foråret.

DFB Pokalen, som jeg syntes er en af det mere charmerende pokalturneringer, da bundesligaklubberne ryger ind i 1 runde. Tus Erndtebrück var modstanderen i 1 runde. Erndtebrück er placeret i den 5. bedste række  i Tyskland. Cifrene 0-5 viser da også den forskel der skal være, om end sejren nok burde havde været større udfra 1-38 i chancer.
FC Augsburg (h) blev trukket i 2 runde og her stopper vores cupdeltagelse, efter 2-2 i ordinær og forlænget, taber vi på straffe. Pæn skuffet over at ryge ud så tidligt, men primær fokus er på ligaen.



Champions League.
Vi røg direkte i puljespillet og har trukket A.Madrid, OL og AEK Athen. Umiddelbart en overkommelig pulje, hvor forventning klart var at vi skulle med i knockoutfasen til foråret. AEK var første modstander på Signal Udena Park, og de kom for at spille bold. Da uret var rundet 49min stod der 0-2 til gæster, selvom BVB pressede på, så sket der ikke mere i den kamp. Chancerne talte 11-9 i BVB favør, men skarpheden manglede.
Da A.Madrid i 90+4 scorede til 1-0 i Madrid, så var vi presset i puljen med 0 point efte 2 kampe. Sejren var ikke ufortjent, bare et usselt tidspunkt at få et mål imod, især da der kun var lagt 3 til.
Kampene mod Lyon blev derfor meget vigtige, der skulle point på kontoen og helst 6 stk. Det lykkedes næsten, hjemme ved den gule mur fik vi sejr på 2-1. Sancho som grundet skade hos Jacob Bruun sørgede for 2-1 målet som gav 3point. På udebane fik vi hevet en 2-2 i land efter at hav ført 1-0 ved pausen. Dog gik der kun 4 min i 2 halvleg, så var vi bagud 2-1, om det var samme dommer som i Madrid vides ikke, men i 90+5 fik Philipp sendt den i kassen til 2-2.
Dvs stilling efter 4 kampe:
A.Madrid 12p
AEK 4p
BVB 4p
OL 3p
Så spillet om anden pladsen er meget åben, men der gik ikke mere end 20min i Athen så var den ikke så åben, da vi bliver ramt af rødt kort. Falder helt sammen og er bagud 4-0 ved pausen. Pulisic smider et mål i 2 halvleg og vi taber 4-1, på trods af mand i undertal vinder vi kampen 16-15 i chancer men det ændre ikke ved at det er en kæmpe skandale. Piszczek får 2 ugers bøde for det røde kort.  A.Madrid gør det onde ved os og vinder 3-1 på Signal Udena Park, igen bliver vi ramt af rødt kort, denne gang modsat back Schmelzer. Lyon smider en 2-1 føring i 90minut, som gør at vi bliver 3'er og er videre til Euro League. Ved egentlig ikke rigtigt hvad jeg mener om det.


Som Stillingen viser så har vi en ok føring inden 2 halvdel af sæsonen går i gang og hvad der fryder mest er at Bayern pt ligger 8'er.
Vi har dog akut brug for ny angriber, da Paco er skadet i 5-7 uger. Philipp har ikke umiddelbart niveauet til at agere første angriber. Det positive i den forbindelse er, at bestyrelsen er frigivet 300mio yderligere til indkøb, således vi har 500mio at handle for.

Der kommer angribere op i afstemning senere, så I har mulighed for at bestemme hvilken angriber som forhåbentlig skal sparke skabet til BVB.


« Seneste Redigering: 06 Apr 2020, 09:25 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Angriber jagt
« Svar #17: 04 Apr 2020, 19:15 »

Mulige angribere at stemme på:


Dolleren - 350mio


Alfredo Morelos   - 205mio





Afstemningen lukker søndag kl.12, så bliver sæson færdigspillet.
« Seneste Redigering: 04 Apr 2020, 19:17 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Renehenriksen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #18: 04 Apr 2020, 19:45 »

Ser sgu godt ud Alfster.
Jeg stemmer på Dolleren  Smiley.
Den kommende vinder af Ballon d’Or
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #19: 04 Apr 2020, 19:53 »

Hvis man tager de rødhvide briller af Wink - Max Gomez - klart mest valuta for pengene! Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Ajes
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #20: 04 Apr 2020, 19:58 »

Godt indlæg Alfster!

Driussi ser spændende ud og især til prisen 😊
Logged

Wester Jr.
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #21: 04 Apr 2020, 22:33 »

Moussa Dembele ser spændene ud. Du har lagt godt fra land må jeg sige. Jeg følger, i hvert fald Grin
Logged

Min far er Wester - i 2024 bliver jeg blogmester.

lunder_ab
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #22: 05 Apr 2020, 09:27 »

Spændende at følge, og det bliver sjovt at se hvilke muligheder der er for dig, når du skal lave dine klubskifte. I dette spil forventes det, at dine trænerjobs vil være rimelig kortvarige, hvilket din indkøbsstrategi bør bære præg af. Derfor vil jeg foreslå, at når du handler, så handles der spillere som nu og her kan gøre en forskel, og ikke nødvendigvis guldæg, som kan blive rigtig gode om 1-2 sæsoner. Dette kan naturligvis komme på tale, hvis/når du ender i en klub, hvor et mesterskab ikke er inde for rækkevide i den første sæson.
Med det for øje, og du nu i er i BVB med et skab inde for rækkevide, vil jeg stemme for Alfredo.

Fremover kan du også bede dine følgere om, at komme med input til indkøb, og ud fra de indkøb, kan du finde de 3-5 mest attraktive i dit spil, også kan der laves en afstemning af det. Blot en tanke.

Spændende, og jeg glæder mig til at se hvilken angriber der vælges, og om denne spiller tager dig den sidste vej til skabet.
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #23: 05 Apr 2020, 09:34 »

Tak for input alle sammen.

Det ser ud til at den næste stemme kan blive afgørende for hvilken angriber der hentes, ved stemmelighed tænker jeg at min egen stemme afgør det.

Lunder-Ab# Jeg vil bestemt overvejer at lade læserne kommer med forslag til indkøb. Det kunne passende være når jeg forhåbentlig skal videre til sommer.

Stadig 2,5 time tilbage af afstemningen, også går jeg i krig med foråret.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2020, 09:36 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Vintertransfer
« Svar #24: 05 Apr 2020, 12:42 »

Vintertransfer


Som afstemingen viste så er Gomez hentet til klubben.

Derudover tog jeg lige et sidste kig på transfer listen i håb om at der var billig off midt til salg.

Jeg fandt Ross Barkley og betalte 135 mio for at få ham til klubben. Planen er at han skubber Gøtze ud, og forhåbentlig performer bedre end ham, der skal ikke så meget til dog.


Nu går jagten ind på mesterskabet i sidste halvdel af sæsonen.
« Seneste Redigering: 05 Apr 2020, 20:08 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #25: 05 Apr 2020, 17:17 »

Ross Barkley linker til et SS af Dolberg Peace

Men  lækkert du stadig holder konceptet og inddrager os brugere Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #26: 05 Apr 2020, 17:40 »

Sjovt - jeg synes faktisk jeg åbnede linket tidligere og kom ind på Ross, men jeg må have set syner. Den ser godt nok ud til at linke til Dolberg Opstemt
Logged


Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Europa Rundt med start i Ruhr området.
« Svar #27: 05 Apr 2020, 20:10 »

Tak Crazy-Poul og Xanor.

Linket er rettet :-)

Sæsonen er færdig spillet og jeg bikser med opdate. Kommer enten her til aften eller i morgen formiddag.

Tak fordi I kigger med
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Mesterskabsjagt
« Svar #28: 06 Apr 2020, 13:16 »

Mesterskabsjagt



Vi gik til anden halvdel af sæsonen med et solidt forspring, samt ubesejret. Drømmen om at gå igennem ligaen ubesejret var bestemt til stede. Men allerede i første kamp gik det galt. RBL vandt 3-2 , tror vi stadig var på vinterferie, RBL førte 3-0 efter bare 30min. Selvom vi kom stærkt igen og faktisk havde flere chancer til udligning i overtiden, lykkedes det ikke og første nederlag var hermed en realitet i ligaen. Frankfurt (Ja hvem skulle have troet det) vandt deres kamp og var nu kun 2p efter på 2 pladsen. Det var således en meget vigtig kamp, da vi mødtes på Stadion Frankfurt, vi havde begge vundet vores kampe i den forrige runde, så forspringet var stadig 2 point. Maximiliano Gomez har fået en flyvende start med 3 mål i de 2 første kampe, og han skuffede heller ikke i Frankfurt og bragte os foran i første halvleg. Et af sæsonens øvrige indkøb Lozano gjorde det til 0-2 efter 73min, Frankfurt fik et trøst mål i slutningen af kampen. Vi er nu 5p foran nummer 2 i ligaen. På trods af gummiben og nogle dumme point tab bla. mod  Hertha og Schalke så lykkedes det os at holde forspringet. Jeg vil ikke sige det er et skuffende forår, men det var væsentlig dårligere end den første halvdel af sæsonen.
Maximiliano tog fint over for Alcacer og var fast mand i akæden. Han formåede på 17 kampe at lave 11 mål, som må siges at være godkendt. Ross Barkley som også kom til klubben samtidig fik også 17 kampe med 3mål til følge. Man kan ikke helt sammenligne med Gøtze, da Ross spillede flere kampe på central midt grundet skader. Skader var egentlig et gennemgående tema i klubben, især markeret af Reus kun nåede 22kampe .





Mesterskabet ender således i BVB

 



Euroleague knouckout mod Arsenal blev et mareridt af dimensioner. Startede ganske fint ud med en 2-0 hjemme, men blev blæst ud af banen på Emirates. De fleste ville nok kalde det for massakren af tysken i London. Vi var bagud 6-1 ved pausen og de scorede stort set alt. Målmanden Roman Bürki løber vist stadig rundt i cirkler. Kan ikke mindes nogensinde at have tabt 7-1 til Arsenal. Den gør lidt ondt.


Men prioriteten var hele tiden mesterskabet, så jeg kunne komme videre. Spørgsmålet er nu hvor skal jeg hen? Datoen er nu 21maj, de  europæiske turneringer er endnu ikke afgjort. Skal jeg sige op nu eller fortsætte til sæsonen reelt er færdig. Pt. er disse  jobs ledige ,og jeg tænker at kun se på job i den bedste række, da vi skal vinde mesterskab også videre til ny klub.





Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Jobskifte undervejs
« Svar #29: 06 Apr 2020, 14:53 »

 


Hvor skal vi hen du, som Hugo sagde i gamle dage. Der er en blandet skare af klubber, storklubber, traditionsklubber , mindre klubber, ja der er lidt at vælge imellem.

Der vil blive lagt afstemning op nu og som tidligere skrevet, så er alle klubber under den bedste række sorteret fra.

Jeg har umiddelbart en favorit, mon det er den samme som jeres .

STEM LØS
« Seneste Redigering: 06 Apr 2020, 15:19 af Alfster » Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Sider: 1 [2] 3 4 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010