home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 250 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen 2020
| | | | |-+  20# - Real Club Deportivo de La Coruña
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: 20# - Real Club Deportivo de La Coruña  (Læst 11154 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
20# - Real Club Deportivo de La Coruña
« : 01 Apr 2020, 15:38 »










Deportivo La Coruña




Den spanske traditions klub Real Club Deportivo de La Coruña eller Deportivo de La Coruña blev grundet for 114 år siden, den 2 marts 1906, klubben holder til i det nordlige spanien i havneby A Coruña.

Deportivo var i 90´erne og frem til 2004 fast del af toppen i den spanske række hvor de deltog jævnligt i de europæriske turneringer, deres bedste resultat var i 2004 hvor de tabte til José Mourinho FC Porto i CHL semifinalen, Porto vandt senere finalen 3-0 over Monaco.

I sæsonen 99/00 vandt Deportivo det spanske mesterskab med 5 p ned til Barcelona. sæsonen 03/04 blev sidste sæson hvor Deportivo kvalificerede sig til europærisk fodbold, Deportivo har de sidte mange sæsoner været reduceret til et midter/nedryknings hold.

Klubben spiller deres hjemmekampe på Raizor fra 1944 med plads til 32660 mennesker.




« Seneste Redigering: 30 Apr 2020, 19:58 af szukizek » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #1: 01 Apr 2020, 15:50 »

I år går turen til Spanien, det skal nok blive godt! Jeg håber du kan forsætte med at opdatere hele vejen igennem, for du vælger altid nogen spændende hold og får en god blog ud af det!
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #2: 01 Apr 2020, 16:31 »

I år går turen til Spanien, det skal nok blive godt! Jeg håber du kan forsætte med at opdatere hele vejen igennem, for du vælger altid nogen spændende hold og får en god blog ud af det!

Takker  Thumbs Up, jeg vil da forsøge med jævne mellemrum at kommet med opdates og håber da folk læser med.
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 1 - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #3: 01 Apr 2020, 16:53 »






- Prolog – Opstart

Tiden er kommet til den årlige blogkonkurrence, i dette års udgave tager jeg til den spanke anden division, her finder vi klubben Deportivo La Coruña. Det er første gang jeg spiller med denne klub i FM, men har før spillet med dem i CM hvor klubben var i deres storhedstid.

Spillere jeg kan huske fra den gang er Juan Carlos Valerón og brasilianske Bebeto, disse 2 spillere bliver da også stadig forgudet i klubben, Bebeto har stadig rekorden for flest scoret mål på en sæson.

I dette save, vil i se mig forsøge at få klubben tilbage til toppen af spansk fodbold, her har jeg forskellige krav til mig selv som gerne skulle opnås i løbet af spillet.

Det første krav er oprykning til La liga, og blive en fast del af subtoppen, herfra er planen at bygge på, så klubben på sigt kan bide skeer med topholdene og sikre klubbens anden mesterskab i historien.
Klubben er spansk og dette skal kunne ses på førsteholdstruppen, derfor vil jeg forsøge kun at hente spanske spiller + spillere der har spansk som anden nationalitet.

Klubbens økonomi er ikke den bedste, jeg starter ud med et transfer budget på 7 Mil, og det betyder at der ikke bliver købt spillere til førsteholdet i første sæson.

Jeg er personlig heldig i denne tid, da jeg stadig skal på arbejde, arbejder inden for ældre og handicap som er en kritisk funktion og derfor bliver jeg/vi ikke hjemsendt.
Det betyder også at aktiviteten på bloggen vil være op og ned, men vil forsøge at komme med opdates i jævnligt.


« Seneste Redigering: 03 Apr 2020, 14:51 af szukizek » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1 - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #4: 01 Apr 2020, 19:23 »

"uheldigt" du ikke har "fri" som så mange af os andre, men det er sgu fedt du stadig vil være med, selvom du har en masse arbejde for tiden!
Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 1 - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #5: 01 Apr 2020, 23:03 »

Jeg følger også med her, det bliver spændende at se hvad du kan fører det til med Deportivo, og så er jeg stor fan af din transferstrategi Thumbs Up

Lidt konstruktiv kritik, så er der lige en anelse mange stavefejl i sidste update, men ellers rigtig fint. Og så er jeg vild med dit topbanner, det er ret lækkert Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
2# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #6: 02 Apr 2020, 12:54 »






- Preseason
Træningskampe
FC Heidenheim3-2
Cardiff1-0
Stoke1-1
Vicenza3-0
Beşiktaş A.Ş.0-1


Vi er nu begyndt med opstarts træningen og de første trænings kampe, vi har 5 kampe i det hele hvor 2 af dem er testimonial kampe for henholdsvis Shawcross og klubbens anfører Bergantiños.

I træningskampene har man godt kunne se at spillerne ikke er vant til mine taktiske ideér endnu, det eneste der dog kan ændre på dette er træning og kampe.


Klubben havde hente flere spillere til klubben på leje og nogle af dem er blevet sendt tilbage, dels fordi klubbens økonomi skal hænge sammen med også for at give plads til nogle af klubben unge spillere der skal snuse til lidt førsteholds fodbold, og idet klubben spiller i den spanske anden division giver det er god mulighed for nogle af den unge til at bide sig fast.

Der er kommet en transfer Marco Ramkilde er kommet til klubben på en fritransfer, han er stadig lidt skadet og han skal have tid til at komme i form, regner ikke med at han er klar til førsteholdsbold før december/januar.

Eneste negative punkt er at klubben har udlejet angriberen Diego Rolan for hele sæsonen til mexikanske Fútbol Club Juárez.


« Seneste Redigering: 03 Apr 2020, 14:50 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
3# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #7: 02 Apr 2020, 20:44 »




- Taktik

Taktisk er jeg gået efter anbefalingen fra min assistent, hans anbefalede Tiki taka stil taktik, men jeg er ikke 100 % fan af tiki taka, da jeg gerne vil have holdet til at spille lidt mere direkte, og flere afslutninger, så har lavet nogle små ændringer.

En ting som jeg har i de flete taktikker jeg laver er offensive backs, som kan give ekstra brede i det offensive spil, de kan også være med til at give mine angribende fløje/kanter plads til at gå ind i banen og komme frem i feltet, så de kan være mere mål farlig.

Har til dette save udarbejdet 2 forskellige formationer.
Den ene er en 4-1-2-3 med 3 angriber og en defensiv midt, og offensive backs for at give brede i spillet

den anden taktik er også en 4-1-2-3 dette er en bred variant af den første og vil være den primære taktik som jeg starter alle kampe med.

Den defensive midt (halfback) er meget vigtig i mit spil, i det han agere ekstra forsvarsspiller når mine backs går med frem.

Begge taktikker er sat op på den måde at vi angriber og forsvare os med så mange spiller som muligt uden at vi bliver for offensiv eller defensiv. 



« Seneste Redigering: 03 Apr 2020, 14:50 af szukizek » Logged


xanor
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 3# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #8: 02 Apr 2020, 22:12 »

Har altid været lidt fascineret af Deportivo, så jeg håber i den grad, du kan få succes med dem! Smiley Følger bestemt med!
Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
4# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #9: 03 Apr 2020, 14:50 »






- Oktober
Kampe
Fuenlabrada0-5
Girona1-1
Extremadura1-1
Lugo2-0
R. Santander1-1
S. Gijon1-1
Las Palmas1-2


Vi er nu kommet til den 1 oktober, og ja det har ikke været den bedste start, holdet er god til at holde fast i bolden men ideen med at være direkte i det offensive spil virker ikke 100 % endnu, det startede ellers godt da vi går ud og vinder sæson premieren med 5-0 og total kontrol over kampen.

En god 5-0 var da en god start som skulle følges op på men nej over de næste 6 kampe har vi kun fået en sejr mere i hus, det betyder at vi efter 7 kampe ligger nr 10 med 12p, det er ikke mega dårlige da sæsonen stadig kun lige er begyndt men det ser ikke godt ud, vi er gode til at holde på bolden og det er faktisk gået okay med at holde modstanderne far at score, indtil videre er har vi ladt 7 mål ind dog er 4 af de mål kommet efter personlige fejl fra enten forsvaret eller målmanden.

Der hvor vi pt er alt for ringe er oppe i front hvor vi pt skal bruge over gmn. 14 afslutninger pr mål, hvilket er et gmn. På 22 afslutninger pr kamp, derfor skal jeg og min stab i gang med at analysere på de sidste kampe og måske lave nogle små justeringer i forhold til taktikken.


« Seneste Redigering: 03 Apr 2020, 17:49 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
5# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #10: 03 Apr 2020, 17:48 »






- December
Kampe
Elche1-1
Cadiz0-1
Vallecano3-0
Alcorcon4-0
Zaragoza1-1
Mirandes3-0
Almeria2-1
Huesca1-2
Oviedo4-1


Kalenderen siger nu 1 December og der er sket lidt i forhold til holdet, mine angriber er nemlig begyndt at score mål, hele 18 mål i 10 kampe og dertil kommer at forsvaret også har bygget på da vi kun har indkasseret 7 mål i samme periode.

Den gode stime har gjort at vi er kravlet op i tabellen, og lig nu indtager vi en okay 5 plads med 27p. Vi var lige oppe og snuse til toppen da i efter kampen mod Almeria var oppe på 3 pladsen.

Taktiske ændringer blev der faktisk ikke meget af, der var nogle enkelte spiller instruktioner som blev fjernet og så har vi fjernet ”spil op fra forsvar” og tilføjet ”Vær mere udtryksfulde”

Sabin Merino er pt klubbens topscore med 7 mål i 13 kampe, men spillere som Keko og Claudio Beauvue ånder ham i nakken da de har scoret henholdsvis 6 og 5 mål.
Claudio Beauvue fører pt klubbens assist liste med 5 stk.

Logged


Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: 5# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #11: 04 Apr 2020, 11:08 »

Lækkert med lidt bedre resultater szukizek, krydser fingre for det kan fortsætte Thumbs Up
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
6# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #12: 05 Apr 2020, 14:23 »






- Feburar 2020
Kampe
Numantia2-1
Tenerife1-1
Ponferrada1-1
Malaga1-5
Fuenlabrada5-0
Albacte1-2
Girona0-1


Vi er nu kommet ind i 2020 og spillet bliver bedre og bedre, men er dog stadig ikke tilfreds, vi brænder stadig for mange chancer, faktisk er det kun kampene mod Malaga og Fuenlabrada som har været tilfredsstillende.

udover det så ligger vi godt med i ligaen, vi har indtaget en solid 4 plads og følger holdene over os nøje, vi venter bare på at de snubler for at kravle op, så vi tager en kamp af gangen.

Sabin Merino fortsætter sin gode mål form og er oppe på 12 mål, Keko og Beauvue har stået lidt stille de har lavet 2 mål mere hver. Beauvue fortsætter dog med at lave assist han er nu oppe på 9 stk.

41p efter 24 kampe er okay og bestyrelsen er godt tilfreds med placeringern, dog har de ikke været tilfreds med holdets sammensætning og steminingen i omklædningsrummet, truppen har for mange forskellige personligheder og gruppedannelser i omklædningsrummet.

Dette har jeg forsøg at gøre lidt ved i Januar transfervinduet ved at sælge Christian Santos til NYFC og udleje Eneko Bóveda til Malaga, det gav lidt luft i spillertruppen, det har  hjulpet på stemningen men vi er ikke helt der hvor truppen skal være.

« Seneste Redigering: 05 Apr 2020, 14:26 af szukizek » Logged


szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
7# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #13: 05 Apr 2020, 20:55 »






- Copa Del Rey
Kampe
U.E. Castelldefels 0-1
Sanluqueño 0-1
Real Hispalis 2-1
Celta Vigo 1-1 (10-11)


December måned bød på den første kampe i copa del rey, og vi havde fået en god lodtrækning i første kamp, men men men vi havde et stort problem, vi kunne bare ikke få nettet til at blafre, 32 skud på mål men vi kreerede kun 3 åbne chancer og bærndte et straffespark, vi kom dog videre på mål af Merino i 42 min.

Anden kamp startede meget bedre og allerede efter 2 min kom vi foran på mål af Real madrid lejesvenden Hugo Vallejo, denne kamp kørte vi roligt hjem og præsterede hele 69 % boldbesiddelse.

Tredje kamp blev holdet første rigtig store prøvelse vi skulle op mod Real Hispalis, som var kommet videre med en 10-0 sejr i deres sidste pokal kamp. Kampen startede da heller ikke godt for os da vi efter 20 min spil kom bagud, Nabil Fekir modtog bolden på kanten af feltet og valgte at sende bold op i modsatte mål hjørne med et hårdt vrist spark, min målmand rørte ikke engang på sig, 2 min efter de havde scoret vi da tæt på at komme foran 2-0 da de på et frispark ramte overliggeren.

Her begyndt jeg at sige tak for denne gang, men Ager Aketxe ville videre, det startede med et godt opspil nede fra forsvaret hvor bolden bliver spillet ud til min vestre back, han vælger at lave et millimeter præsist sideskift så bolden ender ved Keko i højreside han dribler ind mod forsvaret og ligger en kort aflevering skråt bagud til Ager Aketxe som skyder første gang mod nærmeste hjørne 1-1, målet fik holdet til at tro på det og i det 34 min kommer min ventre back til baglinjen og sender et hårdt flat indlæg ind til Merino og sikker sætter den ind til 2-1, Resten af kampen var spil mod mit mål, Real Hispalis prøvede at ligge tryg på vores mål men de fik aldirg en helt stor chance ud af det.

Vi kom videre og denne gang mod Celta Vigo og ja vi havde lige slået Real Hispalis så vi kunne også slå Vigo, men det blev en helt anderledes kamp, mere jævn med store brændte chancer i begge ender, vi kommer foran i det 29 min på mål af Merino og den føring holder vi ind til det 55 min hvor Vigos Okay Yokuslu udligner kampen ender 1-1 forlænget spilletid blev en kamp på midten af banen begge hold havde kun 1 chance hver.

I Straffesparkskonkur rencen havde vi ingen held vi brændte på vores anden, niende og trettende skud og skurken blev Ager Aketxe da han brændt begge hans skud.

Vores pokal eventyr stoppede i runde 4, Celta Vigo gik hele vejen til finalen men tabte 2-0 til Real Madrid

« Seneste Redigering: 05 Apr 2020, 20:58 af szukizek » Logged


Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7# - Real Club Deportivo de La Coruña
« Svar #14: 07 Apr 2020, 07:42 »

Håber du kan få gang i din offensiv, så du kan nærme dig oprykning. Så Deportivo kan komme tilbage, hvor de hører til!
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010