home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 915 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Engelsk eventyr
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint
Forfatter Emne: Engelsk eventyr  (Læst 33590 gange)
7kfum
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #135: 30 Maj 2007, 14:21 »

OMG!? The legend is back! Det var da dejligt at vi igen har glæde af at en af de bedste blogskrivere er aktiv!  Kys
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #136: 30 Maj 2007, 14:53 »

OMG!? The legend is back! Det var da dejligt at vi igen har glæde af at en af de bedste blogskrivere er aktiv!  Kys

Heh, jo tak.

Nu håber jeg bare, at jeg kan holde fast på mine mange læsere. Jeg havde vistnok to eller tre til denne blog  crazy

Men nye er naturligvis mere end velkomne. I kan lige læse indledningen først, nemlig de første ni sider. God fornøjelse! ;-)
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #137: 30 Maj 2007, 14:57 »

Men nye er naturligvis mere end velkomne. I kan lige læse indledningen først, nemlig de første ni sider. God fornøjelse! ;-)

En kort indledning.. Opstemt

Fantatisk, at denne blog er tilbage. Forhåbenligt kommer guldet hjem, hvor det hører til Thumbs Up
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #138: 30 Maj 2007, 15:07 »

En kort indledning.. Opstemt

Fantatisk, at denne blog er tilbage. Forhåbenligt kommer guldet hjem, hvor det hører til Thumbs Up

Nu skal jeg lige op i Suppen igen Wink Men truppen er udmærket (de havde en media prediction som nummer tre), og økonomien er rigtig god for et 1. divisionshold, så mon ikke jeg er tilbage om halvandet år.
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #139: 30 Maj 2007, 15:15 »

I mig har du en læser. Er der nogle af de nuværende spillere/talenter i truppen?
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #140: 30 Maj 2007, 15:19 »

I mig har du en læser. Er der nogle af de nuværende spillere/talenter i truppen?

De to Vilfortere er at finde i B-truppen sammen med en del andre, mens Morten 'Molle' Rasmussen og ikke mindst Mike Jensen er at finde på førsteholdet. Ellers er det småt, men det kan da nævnes, at Jonas Kamper og Dennis Cagara er blevet hevet hjem (ikke af mig). Der kommer naturligvis en grundig gennemgang af truppen.

Det glæder mig, at du vil følge med :-)
« Seneste Redigering: 30 Maj 2007, 15:26 af United-styrer » Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #141: 30 Maj 2007, 18:42 »

”Mikael Davidsen!”

Jeg rejste mig og kiggede på de andre bejlere. Der var ikke mange kendte ansigter iblandt dem, og havde man været til en jobsamtale hos selveste Brøndby IF for ti år siden, ville den unge sekretær formentlig have råbt nogle noget mere prominente navne op.

”Det er mig”, sagde jeg, og sekretæren fulgte mig ind i det lille lokale, hvor blot tre personer ventede på mig: Per Bjerregaard, Anders Bjerregaard og Peder Sigaard. Jeg stirrede på dem og undrede mig over, hvordan Bjerregaard junior kunne have beholdt sit job så længe. Han viste allerede tegn på sin inkompetence tilbage omkring 2006, og se blot, hvor klubben står i dag.

”Tag plads”, sagde en smilende Per Bjerregaard, og jeg gjorde som befalet. ”Ja, der kan jo ikke sættes spørgsmålstegn ved din kvalifikation, når man tager dit CV i betragtning”, begyndte han. Jeg kunne ikke være andet end enig.

Efter en kort samtale omkring holdet og ambitioner kom det uundgåelige spørgsmål så:
”Du har jo ikke været særlig konstant siden jobbet hos Brønshøj, kan man sige. Du er rejst fra nation til nation og stod i løbet af tre år i spidsen for lige så mange hold. Og så trak du dig oven i købet tilbage for snart to år siden. Så spørgsmålet er, hvorfor du har valgt at vende tilbage, og hvorfor vi skal tro på, at du ikke bare bliver her i et år, før du atter løber sur i det.”

Jeg tænkte længe over mit svar. Lidt for længe, frygtede jeg. Men så fik de tre til gengæld også valuta for pengene, da jeg først kom i gang. ”Jeg kan ikke leve uden fodbold”, begyndte jeg.

Alt var ellers liv og glade dage i sommeren 2015. Det var naturligvis svært at komme over episoden med galningen, men vi havde det godt, min kæreste og jeg. Jeg fik et almindeligt job på et kontor, og meget mere er der egentlig ikke at berette, for der var ingen specifik episode, der fik mig til at træffe min beslutning.

Men i takt med, at jeg så flere og flere fodboldkampe i fjernsynet, og at antallet af jobtilbud pr. email steg i antal, så begyndte jeg at længes efter at takke ja til et af de mange tilbud. Tættest på var jeg, da Mainz 05 tilbød mig en udfordring i den næstbedste tyske række, og da DBU henvendte sig og ønskede mig tilbage som dansk landstræner. Men jeg modstod.

Da jeg læste, at Morten Wieghorst var blevet fyret hos min detroniserede favoritklub (af de danske i hvert fald), kunne jeg imidlertidig ikke længere modstå fristelsen. Så jeg tog en snak med min kæreste, men måtte desværre erkende, at hun ikke besad den samme begejstring for at returnere til rampelyset som jeg. Det førte til en masse skænderier, og for at gøre en lang historie kort, så måtte jeg i sidste ende vælge mellem hende eller fodbolden. Jeg sendte min ansøgning, og her sidder jeg.

”Jeg tror helt sikkert, at det jobmæssigt vil styrke mig, at jeg er alene”, fortsatte jeg og kunne efter fem minutters uafbrudt snak omsider ikke finde på den næste sætning.

Tre dage senere blev jeg ringet op. ”I løbet af hele processen har vi egentlig ikke rigtig været i tvivl om, at du var den rette mand til jobbet”. Jeg jublede indvendigt, mens jeg hørte ordene. Jeg var træner for Brøndby IF, som står foran én af de største udfordringer i klubbens historie.

Dagen efter var jeg oppe for at underskrive kontrakten, og så begyndte ellers forberedelserne frem mod pressemødet ved afslutningen af ugen, mens jeg forsøgte at vænne mig til idéen om igen at være fodboldtræner. I modsætning til tidligere er det ikke nødvendigt for mig at flytte, eftersom jeg fra mit hus i udkanten af København blot har 20 minutters kørsel i bil til Brøndby Stadion.


Reaktionerne var pæne. Pressen har virket begejstret for, at jeg har valgt at returnere til fodboldens verden, og den fortsat trofaste fanskare, Danmarks bedste fans, har i store træk givet udtryk for stor tilfredshed med min ansættelse, selvom der naturligvis altid vil være skeptikere.

Pressemødet var uden sammenligning det mest smertefrie, jeg har oplevet i min tid som træner. Min ansættelse er ikke chokerende, og jeg er heller ikke for stor til klubben. Vi passer næsten som fod i hose. Ydermere var jeg den ubehagelige journalist foruden.

Jeg sitrer af spænding forud for min første træning i morgen. Efter mere end 18 måneders venten er jeg endelig klar til at sætte mine ben på det grønne græs.
Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #142: 30 Maj 2007, 18:50 »

The master is back! ; )

Ej, virkelig godt skrevet, jeg blev helt fanget. I starten bliver man lidt bange når man ser så meget tekst, men det er bare om at gå igang. Ellers så misser du en ekstra dimension.. : )
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #143: 30 Maj 2007, 20:09 »

Rigtig rigtig rigtig......... GODT !
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #144: 30 Maj 2007, 21:24 »

Jeg bukker, takker og glæder mig over at have fået flere kommentarer nu end i det meste af de første ni sider Smiley
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #145: 31 Maj 2007, 10:28 »

Godt skrevet igen.... den trofaste læser is back Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #146: 31 Maj 2007, 17:05 »

Præsentation af truppen

Noget atypisk for denne blog vil jeg bringe præsentationen af truppen helt uden for historien og med screenshots og hele herligheden. Ellers kunne det godt blive lidt svært for jer at følge med, da jeg er i 2017.

Målmænd:

Casper Ankergren:

Har om muligt endnu dårligere stats end i starten af spillet, og er en målmand, der grænser til mærkatet ”ringe”.

Jacob Lethin:

Minder i stats meget om Ankergren. Hans 19-tal i Communication løfter ham lidt, men bestemt ingen særlig god keeper.

Vurdering:
Ingen af de to målmænd er noget at råbe hurra for. Det er måske rimeligt for et 1. divisionsmandskab, men så heller ikke meget mere. Nok en af de svageste poster i truppen.

5/10

Højre backs:

Daniel Stenderup:

Efterlader en del tilbage at ønske teknisk, men er fremragende i de mentale stats. Har trods alt gode stats i Tackling, Marking og Positioning, men han måtte gerne have været stærkere i hovedspillet.

Mikael Virta:

Faktisk en ganske fremragende spiller og samtidig et ungt talent. Stærk mentalt, rimelig fysik og god i Tackling, Marking samt nogenlunde i luftrummet. Ligner det naturlige førstevalg på pladsen.

Vurdering:
Holdet er rigtig fornuftigt besat her, og de to muligheder er stort set lige gode. Ydermere kan midtbanespilleren Martin Larsen agere backup i nødstilfælde.

8/10

Centralt forsvar:

Jacob Berthelsen:

En meget middelmådig forsvarsspiller, der hverken er nævneværdigt stærk eller svag i de vigtige attributter. Dog meget langsom.

Rune Drexel:

Summen af de vigtige stats er omtrent den samme som hos Berthelsen, men modsat ham, så udmærket Drexel sig visse steder, mens han er lidt svagere andre steder. Alt i alt må han dog rangere højere end ovenstående – ikke mindst grundet hovedspillet.

David Frederiksen:

En virkelig god spiller. Er rigtig stærk i alle de vigtige attributter og ligner et godt bud på en starter.

Espen Nilssen:

Det er utrolig ærgerligt, at han er så svag i ”Positioning”, for ellers er han en forrygende forsvarsspiller. Er ikke desto mindre med i kampen om de to pladser, der øjensynligt kommer til at stå mellem tre spillere.

Nikolaj Pedersen:

Minder meget om David Frederiksen. Ligger ligesom ham højt i alle de vigtige attributter. Det kan ligne et ungt, dansk forsvar.

Morten Rasmussen:

Skaden kan få skinnet til at bedrage, men ellers minder han meget om Berthelsen. Særdeles middelmådig.

Vurdering:
Holdet er også her fint besat. Tre spillere skal kæmpe om pladserne (David Frederiksen, Espen Nilssen og Nikolaj Pedersen), mens der er flere udmærkede backups.

8/10

Venstre back:

Dennis Cagara:

Den fortabte søn er vendt hjem, og han må siges at være en rigtig god allroundspiller. Har næsten ingen svage punkter, og hans niveau er vel godt nok til Superligaen.

Thomas Assou-Ekotto

Cagaras ti år yngre alternativ er utrolig dårlig ved mange stats, men til gengæld helt i top ved andre. En okay backup.

Vurdering:
To rigtig gode spillere, men ingen andre, der bare i nødstilfælde kan dække pladsen.

7/10

Højrefløj:

Mike Jensen

Har trods sin skade ekstremt gode stats. Minder meget om dem, han starter med, og må betragtes som en af truppens absolutte nøglespillere.

Jonas Kamper

Alderen trykker, og derfor er farten ikke, hvad den har været, men derfor er Kamper stadig en glimrende allroundspiller og en fuldgod backup for den fem år yngre kollega.

Vurdering:
Som på venstre backen er der tale om to spillere af høj kaliber i forhold til et VSD-hold.

8/10

Central midtbane:

Jerry Lucena:

Kan ikke have mange år tilbage i de aldrende ben. Indtil da er han nogenlunde fyld i truppen.

Benjamin Langekjær:

Har næsten rundet de 30, men er aldrig blevet noget stort. Ligesom Lucena må han dog anses for at være en rimelig rotationsspiller.

Martin Larsen:

Ikke nogen prangende spiller, men kan alligevel nemt havne i startopstillingen.

Stefano Olivieri:

Blandt truppens allerbedste spillere. Kan lidt mere end de fleste andre – også selvom sekstallet i Technique skæmmer helhedsvurderingen en smule.

Mads Villadsen:

Meget, meget middelmådig spiller, der måske en dag kan blive en del af starteleveren. Lige nu er han ret langt fra.

Heinrich Isaacs:

Utrolig ærgerligt, at han er så ringe teknisk. De to rækker til højre lover ellers godt.

Vurdering:
Foruden Olivieri er det ikke en imponerende flok, selvom der er mange at tage af.

6/10

Angreb:

Frank Møller:

Ikke nogen særlig god spiller, men han kan, hvad han skal kunne, nemlig at afslutte.

Torben Poulsen:

Har så absolut også sine mangler, men er en markant bedre spiller end ovenstående.

Ante Rukavina:

Ser ud til at blive sorteper i dysten mellem fronttrioen. Dog en rimelig reserve.

Vurdering:
Ikke et særlig stærkt angreb, men de to førstevalg har dog styr på det vigtigste, afslutningerne.

6/10

Helhedsvurdering:

Havde jeg fået holdet fra sæsonstarten, vil jeg mene, at jeg kunne have opnået oprykning. Det er en trup, der er lidt over 1. divisionsniveau. At undgå nedrykning burde i hvert fald være en formsag.

7/10
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #147: 31 Maj 2007, 17:14 »

Fmfreaks imo bedste blogskriver er tilsyneladene tilbage, hvad mere skal jeg sige? God start, men er ikke så vild med SS som billeder. :-) Heller puttet ind i teksten.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #148: 31 Maj 2007, 17:16 »

Fmfreaks imo bedste blogskriver er tilsyneladene tilbage, hvad mere skal jeg sige? God start, men er ikke så vild med SS som billeder. :-) Heller puttet ind i teksten.

Det er jeg bestemt heller ikke. Derfor skal ovenstående indlæg heller ikke ses som en opdatering af bloggen, men som en service til læserne, for at de bedre kan følge med i de fremtidige opdateringer.

Kan desværre se, at SS-uploadingen var spild af tid. Men jeg gider ikke lave det om Tunge
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Engelsk eventyr
« Svar #149: 31 Maj 2007, 19:04 »

Det er jeg bestemt heller ikke. Derfor skal ovenstående indlæg heller ikke ses som en opdatering af bloggen, men som en service til læserne, for at de bedre kan følge med i de fremtidige opdateringer.

Kan desværre se, at SS-uploadingen var spild af tid. Men jeg gider ikke lave det om Tunge
Er ikke helt med, hvorfor var den spild af tid? :b Jeg læste det da alligevel Smiley
Logged

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010