home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 255 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Hard Brexit (FM20)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Hard Brexit (FM20)  (Læst 27518 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Hard Brexit (FM20)
« : 30 Nov 2019, 08:07 »


#1 - Hard Brexit

Som det sidste spil i FM19 forsøgte jeg mig med en Brexit udfordring. Udfordringen gik ud på, at jeg kun måtte bruge britiske spillere, UK og Irland. Derudover måtte jeg kun benytte britisk personale i min stab. Målet var at vinde Champions League med den rene Britiske klub. Jeg nåede dog ikke i mål med udfordringen, da jeg endte med at købe FM20 før end forventet. Jeg havde egentlig bestemt mig for at vente til januar.

Nå men FM20 er i hus og det første spil er med Brexit udfordringen. Målet er som sagt at vinde Champions League med en ren britisk klub kun bestående af britiske spillere og stab. And no surprise så har jeg valgt at spille med Man Utd. Jeg tager en lidt blødere overgang end i FM19 versionen. Jeg benytter udenlandske spillere i starten og udfaser hen over nogle sæsoner. Målet er at stå med et rent britisk hold efter 3 sæsoner.
« Seneste Redigering: 30 Nov 2019, 08:10 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Svartica
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #1: 01 Dec 2019, 12:41 »

Glæder mig til at se hvordan du klarer dig med så store begrænsninger! Håber der kommer nogle lækre indlæg om det taktiske, det har du altid været god til.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #2: 12 Dec 2019, 21:24 »


#2 – En sløv start

December måned er en travl måned og har fået en meget sløv start på mit først FM20 savegame. Tiden har simpelthen ikke været der og skulle lige ind i alt det nye. Så det har taget mig hele 10 dage at nå frem til sæsonens første kamp. Jeg har dog også haft travlt i selve spillet. Et hav af spillere og rigtig mange fra min stab måtte sige farvel og nye skulle hentes. Alle udenlandske stabsmedlemmer er blevet fyret og på den del, så har jeg en ren Britisk stab.

På spillerfronten er der også sket en del. Hele fem britiske spillere er ankommet til førsteholdet i sommerpausen. De tre af dem ankom før jeg tiltrådte og det er selvfølgelig Daniel James, Harry Maguire og Aaron Wan-Bissaka. Jeg har selv hentet to spillere og det er Ben Chilwell og Jadon Sancho, som kostede mig henholdsvis 60 og 90 mio. £. Pengene til de store indkøb blev til dels fundet ved at sælge godt ud. Navne som Chong, Fred, Matic, Dalot, Young og Rojo er alle fortid.


Jeg har fundet frem til en rigtig fin førsteholdstrup, hvor der ”kun” syv udenlandske spillere tilbage. Jeg har arbejder som altid med en 22 mand stor førsteholdstrup, som er delt op i en A og en B-kæde. En trup som jeg forventer kan være med i toppen af ligaen og kvalifikation til Champions League er et must.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #3: 14 Dec 2019, 09:11 »


#3 – En nem start

Jeg har fået en rigtig fin start i United, hvor det kun er blevet til et enkelt nederlag i de første 13 kampe. Nederlaget kom i League Cuppen hvor B-kæden tabte til Wolves. De gode resultater gør at jeg er med helt fremme i Premier League. Der er dog et men… Med alt respekt, så har modstanderne i de første 13 kampe også været i den lettere ende. Det har været hold som jeg skulle slå. I de to næste måneder venter der mig et langt svære program. De andre tophold har jeg til gode. Så spørgsmålet er, om jeg stadig er med helt fremme, når kalenderen skifter til 2020.

Det lidt lettere program i starten, har givet plads til en del kampe til spillere fra B-kæden. De næste måneder kommer A-kæden langt mere i spil. Her håber jeg, at Juan Mata kan forsætte sin fantastisk form. Den rutinerede playmaker har været helt fantastisk i rollen som den brede playmaker. Det er blevet til 5 mål og 6 assist og en rating på 8.09.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #4: 14 Dec 2019, 12:19 »

Følger som altid.

Bliver spændende om du kan få Daniel James, Brandon Williams og James Garner til at blomstre - en opgave jeg havde svært ved trods de fik rigelig spilletid.
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Roxer
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #5: 14 Dec 2019, 14:32 »

Hvordan ser taktikken ud Wester? Er det 4-4-2? Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #6: 14 Dec 2019, 20:47 »

Følger som altid.

Bliver spændende om du kan få Daniel James, Brandon Williams og James Garner til at blomstre - en opgave jeg havde svært ved trods de fik rigelig spilletid.

Jeg har købt Sancho så James står lidt i skyggen. Williams og Garner ender nok mere som rotaionsspillere end i den fortrukne start 11er. De kommer dog alle til at spille en rolle på B-kæden
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #7: 14 Dec 2019, 20:48 »

Hvordan ser taktikken ud Wester? Er det 4-4-2? Smiley

Ja det er 442. Gennemgår den senere
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

oesterlund
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #8: 17 Dec 2019, 21:56 »

Ja det er 442. Gennemgår den senere

Ser meget frem til din taktiske gennemgang, så jeg kan få lidt ideer, synes det er svært at lave en taktik der fungere. Har ikke spillet siden Fm16 så der er sket en del siden den udgave.
Logged

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #9: 18 Dec 2019, 09:02 »

4-4-2 er en genial opstilling, med et ton af muligheder  Djævel Thumbs Up
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #10: 19 Dec 2019, 16:35 »


#4 – Taktikken

Efter den lidt nemme start i United var jeg spændt på hvordan holdet og min taktik ville klare sig mod de stærkere modstandere. For at sige det kort, så bestod både holdet og taktikken. Halvvejs inde i sæsonen er det kun blevet til et nederlag i Premier League og det var på udebane mod Liverpool.

Taktisk spiller jeg med min 4-4-2 Plug&Play taktik, hvor jeg kun skifter holdets mentalitet alt efter modstander, om jeg spillere ude eller hjemme og ud fra kampens forløb. Som udgangspunkt spiller jeg Attacking mentalitet på hjemmebane og Balanced på udebane og skifter så mentaliteten til mere defensivt eller offensivt, alt efter om jeg skal jagte eller holde et resultat.

Mit mål er at spille bredt med høj fart og stor kreativitet samt højt og massivt pres. Jeg har derfor valgt disse holdindstillinger. Indstillinger skifter en smule alt efter holdets overordnet mentalitet. Formationen er en 4-4-2 men formationer betyder faktisk ikke det store. Det der er vigtigt, det er spillerroller og de løbemønstre de laver. Taktisk handler det om at lave taktikker, hvor disse løbemønstre bidrager til det man gerne vil. Jeg vil gerne have spillere i mellemrummet der med stor kreativitet og risikovillighed fordele spillet til hurtige angribere, der kan angribe dybt og backs som kommer i overlap bredt. Hvordan det tager sig ud i min taktik, vil jeg forsøge at forklare.

Defensivt falder spillerne ned på deres positioner og dækker derfor op i klassisk 4-4-2 zoneforsvar. Målet er at sætte et højt pres, altså høj forsvarslinje og mere intenst pres. 6eren falder en smule og dækker mellemrummet mellem forsvar og midtbane mens 8eren presser mere fremad i rummet mellem midtbane og angreb. De andre positioner dækker deres zoner og presser hårdt på i deres zone. Det tager sig nogenlunde således ud:


Offensivt er der lidt flere ting end rent defensivt. Formationen forvandler sig fra en 4-4-2 til en 4-3-3. Det sker i form af spillerrollerne og deres løbemønstre. Det sker ved at mine kanter via deres spillerroller og løbemønstre forvandler formationen. Min venstre kant har spillerrollen Inverted Winger i Attacking rolle, det gør han løber frem og bliver en del af kæden af mine angribere. Min højre kant trækker i rollen som Wide Playmaker Support ind i banen og bliver en del af en trekrøver med min Roaming Playmaker og Deep Lying Playmaker. Her er et eksempel, hvor Mata trækker ind i banen og sender bolden dybt til modsatte kant.


Mine kanters løbemønstre og roller er hele hemmeligheden bag min taktik. De gør at formationen er meget dynamisk. Ud over den ene forvandler sig til angriber og den anden en playmaker i mellemrummet, så giver de også plads til mine backs. Mine backs skal holde bredden i spillet og komme i overlap. Her er et eksempel, hvor min højre back kommer i overlap i højre side, hvor Mata trækker ind i mellemrummet. Kort efter i samme angreb er det min venstre back der holder bredden og næsten fungere som wing mens min venstre kant er trukket frem i rollen som angriber og er med til at fylde op i feltet.




Hele pointen er, at man skal tænke meget i spillerrollernes løbemønstre og om det bidrager til det overordnet mål man har for sin taktik. Man skal tænke om det bringer dynamik til spillet og man skal sikre sig, at spillerne ikke låser hinanden ved at løbe i de samme områder. Når jeg oplever folk, har problemer med deres taktikker, så det oftest fordi deres spillerroller ikke supplerer hinanden, men derimod låser spillet. For mange spillere deres søger de samme områder.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Fresse94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #11: 19 Dec 2019, 18:59 »

Gør du noget specielt ved dødbolde?
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #12: 19 Dec 2019, 21:06 »

Hvordan får du din RPM til at fungere synes ikke det virker ved mig :-(
Logged


oesterlund
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #13: 19 Dec 2019, 21:11 »

Det ser spændende ud, kan vi se opstillingen med roller?
Logged

Svartica
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit (FM20)
« Svar #14: 19 Dec 2019, 21:17 »

Det ser spændende ud, kan vi se opstillingen med roller?

Formationen er en 4-4-2

Klik på linket.
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010