home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 223 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #50 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint
Forfatter Emne: #50 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams  (Læst 37593 gange)
Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#41 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #60: 04 Jan 2020, 20:01 »


           20.01.2024 - Weiche går til vinterpause.

Weiche har leveret det bedste efterår i klubbens historie. Det stiller nye krav, mener sportsdirektøren Alexander Rosen.

Weiche har leveret en god efterårssæson, hvor det er blevet til 28 point i 18 kampe på 7. plads med 4 point op til oprykningen.

Sportsdirektør i Flensburger-klubben, Alexander Rosen, er glad for det arbejde, der er blevet gjort i efteråret.

- Vi kommer til at gå ind til vinterpausen med et smil. Det hele ser både fornuftigere og sjovere ud, end det har gjort før i tiden, lyder det.

Weiche har været på transfermarkedet og har skrevet kontrakter med 2-3 spillere som skifter til sommer.

- I forhold til transfervinduet vil vi også prøve at bygge på, nu hvor det går godt. De spillere vi skal have ind, skal være gode, for dem vi har nu, gør det fantastisk, og det er også værd at kigge længere ud i Europa, mere end vi allerede gør i forvejen, siger Alexander Rosen.

- Vi havde en voldsom udskiftning i sommers, og jeg kan ikke rose spillerne nok for det fantastiske omklædningsrum, vi har, og den måde de gamle spillere har taget imod de nye.


Vinterpausen skal bruges på at skabe endnu bedre relationer mellem spillerne.

Når vinterpausen er ovre starter Weiche med at møde hjemme Greuther Fürth.
Deres seneste opgør endte med en 2-1 sejr til Weiche.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#42 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #61: 05 Jan 2020, 01:18 »


           29.05.2024 - Weiche glipper oprykningen.

Weiche måtte se sig slået samlet med 7-5 til SC Freiburg, så derfor misser Joshua Zirkzee og holdkammeraterne dermed oprykning i denne sæson.

Joshua Zirkzee har været en vigtig brik på Pierre Littbarski's Weiche-mandskab, som spillede sig på andenpladsen i 2. Bundesligaen med 1 point efter Braunschweig.

Den direkte oprykning glippede i sidste kamp da Braunschweig vandt deres sidste kamp. Så i stedet skulle Weiche forsøge at spille sig til en oprykning gennem playoff-kampene mod SC Freiburg.

Første kamp på vejen var en meget tæt kamp mellem nedrykkerne fra Bundesligaen og opryknings kandidaterne fra 2. Bundesligaen.
Begge hold spillede en meget tæt kamp som endte 3-3 på Stadion Freiburg.

I retur kampen startede Joshua Zirkzee inde for Weiche, men det lykkedes dog ikke for Zirkzee og resten af Weiche-mandskabet at score mere end 2 mål. Så efter resultat 2-4 på Mirko Brettner Park, må Weiche se sig slået ud af playoff kampene.

Det endte 7-5 samlet til SC Freiburg og Weiche misser dermed oprykningen til Bundesligaen.

- Det er en stor skuffelse, at vi ikke rykkede op i Bundesligaen, og det må vi selvfølgelig tage vores tæsk for. Specielt i den netop overståede sæson har mulighederne for direkte oprykning været gunstige, siger en irriteret anfører Lukas Mai til MoinMoin.

         Hvornår ser vi Weiche i Bundesligaen?

Efter en glippet oprykning til Bundesligaen spørger en journalist fra MoinMoin om hvornår Weiche så vil rykke op i Bundesligaen.

- Vi SKAL spille os i toppen af ligaen og med om oprykningen. Det bliver nogle små ting, der afgør det. Jeg siger ikke, at vi rykker op næste sommer, for det er også skarpe og pengestærke konkurrenter, der kommer ned fra Bundesligaen, men vi har ambitionen om at være med i kampen, fortæller Alexander Rosen.

Både Dynamo Dresden og Fortuna Düsseldorf må en tur tilbage i 2. Bundesligaen. Det var Dresden's 1. gang i Bundesligaen og nu ser det ud til at de må retur til 2. Bundesligaen.
Fra 2. Bundesligaen må Mainz 05 en tur tilbage til Bundesligaen mens Braunschweig er tilbage igen siden 2014 hvor de rykkede ned efter en meget skidt sæson.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#43 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #62: 05 Jan 2020, 02:01 »


           08.06.2024 - Opsummering af 5. sæson,

Her er opsummeringen af Weiche's 5. sæson:
- Liga placering: 3. plads (63 points)
- Kampe spillet: 34 (+2 playoff kampe)
- Kampe vundet: 19
- Kampe uafgjort: 6 (+1 "3-3" kamp i playoff)
- Kampe tabt: 9 (+1 "2-4" kamp i playoff)

- Mål scoret: 63 (+5 i playoff)
- Mål imod: 32 (+7 i playoff)
- Cleansheets: 15

- Topscorer liga: Joshua Zirkzee (29 kampe - 16 mål)
- Topscorer pokal: Péter Beke og Victor Torp
(Begge med 2 kampe og 2 mål)



- Da jeg kom hertil fra Bayern regnede jeg ikke med at blive klubbens topscorer efter min først sæson. Jeg scorede ikke i de kampe som jeg regnede med, men det var tæt på. Jeg er egentlig kommet til flere farlige situationer end jeg havde forventet. Jeg har lært meget af Jhon Córdoba, så jeg føler mig mere tryg på banen end før.

Det siger en glad Zirkzee efter sin 1. sæson hos Weiche. Zirkzee skiftede fra FC Bayern til Weiche efter han ikke fik det fortjente spilletid han forventede. Zirkzee har arbejdet hårdt oppe foran sammen med Córdoba og tilsammen har de scoret 33 mål ud af klubbens 63 mål i 2. Bundesliga.
 
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #43 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #63: 05 Jan 2020, 08:43 »

Tæt på oprykning - ultra spændende om det så lykkes i den kommende sæson - hold ud :0)
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #43 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #64: 05 Jan 2020, 13:29 »

Fedt at se at Zirkzee fra starten træder i karakter og løfter holdet! Spændende om det lykkedes i næste sæson.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #43 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #65: 05 Jan 2020, 14:42 »

Kan i li mine billeder med Kamil og Zirkzee i Weiche trøjer? Smiley
Har photoshoppet det, men er det nemt at se det er redigeret? Opstemt
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #43 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #66: 05 Jan 2020, 15:14 »

Jeg studsede godt over det, at det var sjovt, der lige var billeder med dem i den trøje, men jeg synes det er en virkelig fed detalje! Synes ikke det er nemt at spotte, at det er redigeret.
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #43 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #67: 05 Jan 2020, 15:24 »

Jeg studsede godt over det, at det var sjovt, der lige var billeder med dem i den trøje, men jeg synes det er en virkelig fed detalje! Synes ikke det er nemt at spotte, at det er redigeret.

Det jeg glad for at høre.
Er lidt federe nu hvor man kan få dem i de trøjer, så gøre det også! Opstemt
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#44 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #68: 05 Jan 2020, 17:09 »


           01.08.2024 - Nye ansigter til Weiche.

Sommerens transfervindue er netop blevet overstået, og det har været en blandet en af slagsen.
Weiche har anskaffet sig 3 nye ansigter med hjælp fra Alexander Rosen's netværk.

Littbarski byder Gustav Mogensen velkommen klubben, som er blevet hentet på en fri kontrakt i Brentford. 
Mogensen er tiltænkt en midtbane rolle sammen med Torp i denne sæson, men konkurrencen er hård på midtbanen så lad os se hvem der bliver fast starter fra den nye sæson.
Samtidig med købet af Gustav Mogensen har Rosen også hentet Luka Racic tilbage til Weiche. Racic var for 2 år siden lejet ud til Weiche, men efter hans tilbagevenden til Brentford hvor det er blevet til 2 kampe har Rosen smidt 22 millioner kroner (3 mio euro) for den stærke forsvarspiller.

- Først og fremmest glæder jeg mig til at komme tilbage og forhåbentlig rykke op med Weiche. Der er mange spillere tilbage, fra da jeg var her sidst. Desuden er det vigtigt, at min familie har det godt, og vi kan blive boende. Så jeg er utrolig glad for skiftet, siger Racic.

Pierre Littbarski og resten af Weiche, kan i dag også præsentere sæsonens sidste indkøb. Joe Gelhardt er navnet på klubbens nye angriber.

Joe Gelhardt er blot 22 år gammel, og er specielt kendt for sin hurtighed og styrke. Gelhardt er blevet hentet hos Wigan hvor Gelhardt har været siden 2018, men dog kun fået 1 kamp.

Efter skiftet ud i Europa føler Gelhardt at det en drøm, der går i opfyldelse.

- Det betyder rigtig meget for mig, og det er en drøm, jeg har ønsket ville gå i opfyldelse, siden jeg var helt lille - så i dag er en rigtig speciel dag for mig. Skiftet til Weiche er et skifte jeg har glædet mig til og jeg har hele tiden troet på, at jeg kunne nå mit langsigtede mål om at blive professionel fodboldspiller udenfor England.

« Seneste Redigering: 05 Jan 2020, 17:11 af Rottenburg » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#45 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #69: 05 Jan 2020, 18:16 »


           05.08.2024 - Greuther Fürth slagtet af Weiche.

Weiches nyindkøb Joe Gelhardt roser holdet for en stærk præstation i 1-7-sejren over Greuther Fürth.

Joe Gelhardt var knivskarp, da han med et hattrick søndag var med til at sende Weiche sikkert op på førstepladsen efter 2 spillerunder i 2. Bundesligaen.

Den unge Englænder nød oplevelsen og tillægger det ikke den store betydning endnu da det er kun er starten på en hård sæson.

- Det føles altid godt at score tre gange, især for en ny klub. Jeg forsøgte at hjælpe holdet til at nå målsætningen, hvilket var at vinde, og det klarede vi rigtig godt, siger Gelhardt.

- Vi fik det til at se nemt ud, men det var ikke nemt fra starten. Vores træner havde sagt, at vi skulle få lukket kampen, og det klarede vi. Det gjorde det meget svært for modstanderen at komme tilbage, og vi var meget effektive oppe foran.

Med 1-7-sejren over Greuther Fürth ligger Weiche nu nummer et i 2. Bundesligaen.

Weiche er i denne sæson klare favoritter til en oprykning efter sidste sæsons toppræstation.

Weiches næste modstander er mod FC Memmingen i 1. Runde af DFB-Pokalen og spilles på Søndag d. 18 August på Memminger Arena.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#46 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #70: 05 Jan 2020, 21:28 »


           12.09.2024 - Littbarski får 200 kampe.

Den populære træner Pierre Littbarski fejrer sin 200. kamp som træner, når hans Weiche-hold møder Arminia Bielefeld i 2. Bundesliga på fredag.

Med Weiche på en 2.-plads i ligaen vil Littbarski gøre sit for at sikre, at hans spillere ikke fokuserer for meget på denne milepæl og i stedet koncentrer sig om selve kampen.

Pierre Littbarski blev født i Vestberlin den 15. december 1963. Han optrådte 73 gange og scorede 18 mål for Tyskland. Littbarski har haft stor succes med Weiche, hvor han har vundet 2 mesterskaber og 3 pokalturneringer. Littbarski har udvist en præference for yngre spillere i løbet af hans tid hos Weiche, hvor gennemsnitsalderen på de spillere, han har hentet, er bare 24 år.
Littbarski har gjort sig fortjent til et ry for at spille underholdende og offensivt fodbold og ligner et godt match til hvad klubbens vision er på Mirko Brettner Park.

Pierre Littbarskis første job udenfor banen siden 2012 hvor han var assisterende-træner hos Wolfburg er førsteholdstræner for Weiche. I løbet af sit ophold vandt Littbarskis hold Regionalliga Nord i 2021, 3. Ligaen i 2022 og så vandt han også SHFV-LOTTO-Pokalen 3 gange i træk mellem 2019 og 2022.

Med hensyn til personlige priser har Littbarski vundet en enkelt 3. Liga - Årets træner 2022.

Arminia Bielefelds nye træner Achim Beierlorzer fortæller om Littbarski.

- Han har givet meget liv til de tyske rækker gennem mange år, og så er han i øvrigt et utroligt sympatisk og rart menneske. Det har altid kendetegnet Pierre, at han er utrolig vellidt, og man hører aldrig eller sjældent de spillere, han har sat af holdet, brokke sig over træneren.

- Jeg håber at Pierre forsætter i mange år endnu som træner, med alt det han kan give til unge spillere og med alt den erfaring han kan give fra sig. Jeg ønsker Pierre alt held og lykke fremover.

Arminia Bielefeld og Weiche støder sammen på Fredag den 20. september.
Weiche må leve med favoritrollen i denne sæson og kampen imellem de to hold fløjtes i gang klokken 18.30.

« Seneste Redigering: 05 Jan 2020, 21:40 af Rottenburg » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#47 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #71: 07 Jan 2020, 01:28 »


           12.06.2025 - WEICHE SIKRE OPRYKNING!

Bundesligaen bliver i næste sæson beriget med endnu endnu danskere.
WEICHE HAR SIKRET SIG OPRYKNINGEN TIL BUNDESLIGAEN!

Sammen med Weiche rykker Torp, Gammelby, Racic, Mogensen, Gundelund og Nicolas Madsen op i Tysklands bedste fodboldrække efter en kedelig 0-0-kamp på udebane over 1860 München.
Efter sidste spillerunde er Weiches position i top-to ikke længere i fare, da de nærmeste forfølgere fra FC St. Pauli er fire point efter Torp og co.


13.592 tilskuere var på plads på Städtisches Stadion an der Grünwalder Straße, da Weiche sikrede sig direkte oprykning til Bundesligaen.

- Vi er super stolte og glade for at rykke op, men det er mest for fansenes skyld; dem der kommer hver uge, år efter år, siger Littbarski til MoinMoin.

De seneste seks sæsoner har været forrygende for Weiche, der tre gange har sikret sig oprykning.


Det står allerede klart, at Dynamo Dresden følger Weiche op i Bundesligaen.
Det er ligeledes afgjort, at nedrykkerne fra SC Freiburg endnu engang vinder playoff-kampene samlet 5-2, dog denne gang over FC St. Pauli som så har sikret Freiburg en sæson mere i Tysklands bedste række.

Littbarski kan ikke lade være med at sætte et ord på hans nye naturtalent oppe foran i angrebet. Joe Galhardt og Zirkzee har spillet sammen i over 25 kampe.

- Joe er en fantastisk spiller. Jeg stolede på ham hele vejen igennem sæsonen, på trods af hans skades historik hos Wigan. Det ligner, at han virkelig er modnet i de seneste par måneder hos os, siger Littbarski.


Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #47 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #72: 07 Jan 2020, 09:35 »

Sådan!  Thumbs Up Peace  oprykning.
Logged

Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #47 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #73: 07 Jan 2020, 16:57 »

Sikke en historie! Fedt med Bundesliga
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #47 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #74: 07 Jan 2020, 19:21 »

Sikke en historie! Fedt med Bundesliga

Ja, blir hårdt.
Min ejer har lige trukket sig som invistorer i klubben, så har kun de penge jeg fik for 2. pladsen + spillere jeg sælger.
Så har hentet lidt mindre kendte spillere. Men har dog gjort det hele tiden Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010