home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  3 Brugere, 256 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2020
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  #50 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: #50 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams  (Læst 37541 gange)
Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#14 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #15: 30 Nov 2019, 22:12 »


           07.06.2020 - Opsummering af sæsonen.

Pierre Littbarski's 1. sæson som manager for Weiche Flensburg er ovre.

Her er opsummeringen af Pierre's sæson:
- Liga placering: 5. plads (59 points)
- Kampe spillet: 40
- Kampe vundet: 21
- Kampe uafgjort: 14
- Kampe tabt: 5
- Sejrsprocent: 52%

- Mål scoret: 67
- Mål imod: 30
- Cleansheets: 17

- Topscorer liga: Casper Olesen (30 kampe - 10 mål)
- Topscorer pokal: Nedim Hasanbegovic (5 kampe - 4 mål)

- Vi er meget tilfreds med at kun have lukket 30 mål ind i denne sæson og stadigvæk have 17 cleansheets. Vi vil arbejde videre på vores defensive del af holdet for at lukke mindre ind, fortæller Klaus-Peter Nemet til MoinMoin.

« Seneste Redigering: 30 Nov 2019, 22:15 af Rottenburg » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#15 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #16: 30 Nov 2019, 23:43 »


           23.06.2019 - Spillerpræsentation 2020

For de fleste har sommerferien så småt meldt sin ankomst, men for spillerne i Weiche Flensburg begynder den at lakke mod enden. Den 20. juni vender alle spillere og ledere nemlig tilbage til Manfred-Werner-Stadion, hvor opstarten til den kommende sæson skydes igang. Der er allerede nu godt fyldt i kalenderen med træning, styrketræning, tests og sociale arrangementer, der skal gøre, at holdet er top tunet til den kommende sæson.

Lidt spænding skal vi have i fodboldtilværelsen, men nu kom øjeblikket efter længere tids venten af både klubben og pressen. Med aftale via Dynamo Dresden's bestyrelse har Weiche nu sikret sig Deniz Naki for 680.000kr og tiltræder med det samme Weiche's mandskab.

Weiche's sportsdirektør Günther Gorenzel-Simonitsch har tidligere slået fast, at han leder efter to forstærkninger til Pierre Littbarski's mandskab - en midtbanespiller, der altså skal kunne spille højre offensiv midtbane, og så en højreback som backup for Thomas Gundelund som tiltider kan være skadet.



Udover Deniz Naki har Weiche også sikret sig:

Felix Dornebusch
Weiche sikrede sig forstærkning på målmandsposten. Den 25-årige Felix Dornebusch er kommet til det nordtyske, hvor målmanden i konkurrence med Florian Kirschke og Raphael Straub skal kæmpe om positionen som førstekeeper i Weiche Flensburg.
Dornebusch kommer med stor erfaring fra tidligere ophold i FC Schalke 04, VfL Bochum 1848 og senest SpVgg Greuther Fürth.

Jonas Andersen
20-årige Jonas Andersen har tidligere været i Weiche, men lejeaftale med ham udløb, så derfor røg Andersen hjem til Vejle som lejede ham ud til Middelfart Boldklub.
Efter få måneder i Middelfart BK har Weiche nu sikret sig Jonas Andersen på fuld kontrakt.
Jonas Andersen vil tiltræde truppen i stedet for Marcel Cornils som er skiftet til SSV Jeddeloh II.

Leon Mundhenk
23-årige Leon Mundhenk er tidligere U19 spiller i Hamburg SV talentskole, men efter en god sæson hos Altonaer FC von 1893 har Weiche nu sikret sig en aftale med den unge spiller.
Leon Mundhenk er højreback og vil sandsynligvis være backup for Thomas Gundelund.

Emil Kornvig
20-årige Emil Kornvig er nok den spiller Weiche er mest overrasket over at få til klubben da han var skiftet fra Lyngby BK til Kolding IF, men pga. Kolding IF's nedrykning til 2. Division Gruppe B har Weiche nu fået Kornvig billigt.
Emil er en ung skarpretter som vil komme ind og assistere Casper Olesen og Jonas Andersen til den kommende sæson.

- Jeg glæder mig utroligt meget. Jeg glæder mig til at komme til at træne hårdt for at slå igennem. Bare at være i sådan en klub og at spille med klassespillere hver dag på træningsbanen betyder en hel del. Jeg tror, at man lærer uden selv at tænke på det. Det er ikke, at jeg studerer og forsøger at gøre det samme som andre, men det er klart, at man automatisk bevæger sig på en måde, som en anden spiller på det niveau gør eller styrer bolden på en måde, som de gør. Det sker helt naturligt, fortæller Emil Kornvig.


Logged

Svartica
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: #15 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #17: 01 Dec 2019, 12:40 »

Virkelig lækker blog med flot opsætning! Det er sjældent man ser den kvalitet herinde i disse dage.

Hvor har du hentet databasen der aktiverer de lavere tyske rækker? Eller er det noget du selv har strikket sammen?
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #15 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #18: 01 Dec 2019, 12:51 »

Virkelig lækker blog med flot opsætning! Det er sjældent man ser den kvalitet herinde i disse dage.

Hvor har du hentet databasen der aktiverer de lavere tyske rækker? Eller er det noget du selv har strikket sammen?
Mange tak, gør mit bedste for at fange folks opmærksomhed.
Jeg har hentet den på steam via download ingame Smiley
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#16 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #19: 01 Dec 2019, 13:15 »


           16.08.2020 - Weiche ude af DFB-Pokalen.

I Flensburg tog Weiche, der nu frister en tilværelse i den 4. bedste række, imod Holstein Kiel fra 2. Bundesliga i 1. runde af DFB-Pokalen.

Emil Kornvig startede på bænken, men kom ind efter 77 minutter.
Danskeren afløste Nils Brüning, men kunne ikke gøre stort mod Holstein Kiel, som spiller glimrende i denne sæson.
Casper Olesen og Jonas Andersen er stadigvæk ude med skader, så derfor var de ikke med til dagens pokalkamp.


Tidligere Randers, FCK og SønderjyskE spiller Marvin Pourié scorede til 1-0 og David Atanga scorede til slutresultatet 2-0.
Holstein Kiel er så derfor videre til 2. runde i DFB-Pokalen.

Næste opgave for Weiche er næste kamp mod TSV Schilksee i SHFV-Pokalen's 1. runde.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#17 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #20: 01 Dec 2019, 15:25 »


           29.08.2020 - Weiche sikrer sig en kæmpe profil.

Den 20-årige tysk-ghanesiske kantspiller John Yeboah skifter fra Wolfburg II til Weiche Flensburg, hvor han har underskrevet en etårig leje kontrakt.

Efter fem sæsoner ved Wolfburg og en enkelt sæson hos VVV-Venlo rykker John Yeboah nu videre i karrieren.

Den 20-årige kantspiller forlader således den tyske storklub og skifter i stedet til Weiche Flensburg, som meddeler, at de har skrevet en etårig leje kontrakt med Yeboah.

Til Weiche's hjemmeside udtaler Yeboah blandt andet, at han finder klubbens projekt attraktivt, og at klubskiftet er endnu et stort skridt i hans karriere.

Det blev i alt til 7 kampe i Wolfburg-trøjen for tysk-ghaneseren, som nåede at spille i Bundesligaen i fem år, da han i 2015 til 2019 optrådte i Bundesligaen.

Ifølge flere medier må Weiche af med cirka 5 millioner kroner hvis de vil købe Yeboah fri fra hans leje kontrakt.

- Weiche er en af de klubber jeg selv har haft et øje til. Hos dem kan jeg spille på mit allerhøjeste niveau. Jeg er 20, og det er et nødvendigt skridt i min karriere hvis jeg vil udvikle mig mere. Jeg er glad for min tid her i klubben, men nu skal jeg videre, siger Yeboah til MoinMoin.
Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#18 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #21: 03 Dec 2019, 16:17 »


           12.12.2020 - I Weiche kører alt på skinner.

Så er tiden hvor slutningen af sæsonen kom.
Pierre Littbarski fik i slutningen af sidste sæson bygget holdet op igen og fik vendt skuden.
Weiche har spillet 23 kampe i nuværende sæson. Vundet 17, 6 uafgjort og 0 nederlag med 57 points med 5 points mere end 2. pladsen som dog har en kamp i baghånden.

Weiche har lært at vinde. Træning, træning og atter træning fra klubbens trænere har gjort at spillerne får det bedre med dem selv og alt falder på plads under kampene.
Weiche er inde i en stime på 27 kampe uden nederlag. Det betyder at Weiche kan gå igennem sæsonen uden at tabe en eneste kamp hvis de holder sig fra at tabe de sidste 15 kampe.
Største sejre i nuværende sæson:
4-0 v BSV Schwarz-Weiß Rehden
5-3 v Bremen II
3-0 v TSV Schilksee
5-2 v TSV Havelse
4-1 v Lüneburger SK Hansa
4-0 v 1.FC Germania Egestorf/Langreder
5-0 v SVg Pönitz (Pokalkamp)
6-0 v SSC Hagen Ahrensburg SVg Pönitz (Pokalkamp)

I SHFV-LOTTO-Pokalen ser det aldeles godt ud, for Weiche bumber derud af endnu efter sidste år pokalsejr i finalen mod Oldenburger SV.
Weiche er et skridt tættere på semifinalerne, de skal dog lige slå Heider SV i kvartfinalerne.

Jonas Walter har kamp efter kamp vist at på trods af hans alder kan spille fodbold og score mange mål endnu.
Jonas Walter scorede sit 1. senior mål i 2009 mod Schleswiger SV 06 og nu 11 år efter kan han slå rekorden for flest scorede mål for Weiche. Walter er pt. på 52 mål og rekorden lyder på 57 mål af Tim Wulff.
Udover at kan nå klubbens mest scorende spiller er han allerede indhaver af fleste ligakampe for Weiche på 296 kampe.

- Jeg er 30 år nu, men jeg vil gerne spille fem-seks år mere. Hvis vi tager vare på os selv, så er det faktisk muligt at spille helt op til, man fylder 40 år. Det vil jeg gerne, siger Walter til til MoinMoin.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#19 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #22: 03 Dec 2019, 16:40 »


           16.12.2020 - Jürgensen overvejer trænervejen.

Weiche Flensburgs styrmand og anfører Christian Jürgensen har tilmeldt sig træneruddannelsen, der begynder i januar med henblik på at gøre karriere inden for fodbolden efter karrierestop.

- Jeg går med overvejelser om at blive træner engang ude i fremtiden, og jeg synes det er en logisk vej at gå. Jeg mener selv, jeg efterhånden har en stor viden om fodbold, så det er en spændende mulighed for mig, siger Jürgensen.

36-årige Jürgensen har kontrakt med Weiche til 30. juni 2021, men går med tanken om at lægge de arbejdsomme støvler på hylden. Han kan sagtens se sig selv fortsætte efter kontraktudløb.

I Flensburg har man tidligere haft succes med en tidligere spiller i klubben, der er gået trænervejen, og Weiche-anføreren anerkender også Pierre Littbarskis arbejde og ser ham som et forbillede.

- Pierre Littbarski er en frontfigur og har gjort det fantastisk her i Flensburg, så det er klart, at det er interessant, udtaler forsvarsveteranen.

Weiches nuværende manager Pierre Littbarski, har forståelse for, at Jürgensen efter den aktive karriere vil gøre brug af sin enorme erfaring og måske gå trænervejen.

- Han er jo ikke helt ny mere, så jeg kan da sagtens se for mig, han vil gå den vej og bruge sin viden på en god måde i fremtiden, siger Pierre Littbarski.

Jürgensen debuterede for Weiche Flensburg i 2005, og han har spillet 186 kampe og scoret 23 mål for klubben. Ud over Weiche har han spillet for Holstein Kiel fra 2006/2007 til 2012/2013 hvor han sæsonen efter skiftede tilbage til barndomsklubben Weiche Flensburg.

- Jeg har fået en anbefaling af Klaus-Peter Nemet om at ansætte Christian Jürgensen fra næste sæson som assisterende manager når han går på pension, men lad os se hvad tiden bringer, udtaler Pierre Littbarski til MoinMoin.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#20 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #23: 03 Dec 2019, 18:10 »


           02.01.2021 - Stjepan Vuleta til Weiche.

Weiche har købt den 27-årige Schweiziske Stjepan Vuleta fra FC Gossau for 300.000kr.
Stjepan Vuleta er en schweiziskfødt fodboldspiller på 27 år som skal hjælpe Casper Olesen i angrebet.
Vuleta har tidligere spillet i Basel FC, FC Wil 1900, FC Wacker Innsbruck, FC Buchs og senest FC Gossau.

Vuleta har tidligere spillet 3 kampe og scoret 1 mål på det Schweiziske U21-landshold.

- Vuleta har spillet godt de seneste uger for FC Gossau, og har derfor overbevist os om, at han nok skal komme til at spille en god rolle for os. Han har fået en god fodboldopdragelse i FC Basel og siden FC Gossau hvor han ikke fik nok spilletid og siden hen skiftede til os fortæller, Pierre Littbarski ifølge klubbens hjemmeside.


Spillere der tiltræder Weiche truppen.
Stjepan Vuleta, 27-årig angriber > FC Gossau
Iba May, 22-årig midtbane > TSB Flensburg
Dominik Steczyk, 21-årig offensiv midtbane > FV Illertissen (1. Juni 2021)

- Med tilgangen af Stjepan Vuleta og Dominik Steczyk får vi to erfarne og arbejdsomme typer, som helt sikkert kan tilføre vores hold rutine. De har begge spillet et hav af kampe og den erfaring kan vise sig vigtig i en forventelig oprykning til 2. Bundesliga, siger Klaus-Peter Nemet i en meddelelse på klubbens hjemmeside.

Spillere der har valgt at søge ny græsgange.
Patrick Thomsen, 30-årig midtbane < TSB Flensburg
Deniz Naki, 31-årig offensiv kant < FC St. Pauli
Emil Kornvig, 20-årig angriber < Lyngby FC (Leje)
Kevin Njie, 24-årig højreback < BSV Schwarz-Weiß Rehden
Marvin Ibekwe, 29-årig offensiv midtbane < VfV Borussia 06 Hildesheim
Ture Blaue, 21-årig central forsvar < Fodbold Club Fredericia

- Jeg har tidligere spillet for Lyngby i den danske liga, og det var en god mulighed for mig at komme tilbage til Lyngby. Jeg er en ung angriber, der er kommet til Lyngby for at hjælpe klubben med at komme tilbage til den bedste danske række, udtaler Emil Kornvig til MoinMoin.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#21 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #24: 03 Dec 2019, 18:51 »


           16.01.2021 - Interview m. Stjepan Vuleta

Navn: Stjepan Vuleta
Født: 29. Okt 1993 (27 år). 
Nationalitet: Schweiz. Født i Chur.
Klub: SC Weiche Flensburg 08
Har været i klubben siden: 2021
Tidligere klubber:
- 2008—2014 FC Basel (Leje - FC Wil)
- 2014—2016 FC Wacker Innsbruck (Leje + fast)
- 2016—2018 FC Buchs
- 2018—2021 FC Gossau
Schweiz U21 Landshold: Kampe/Mål - 3/1
Øgenavn: Vulle

I et interview med Michael Philippsen fra MoinMoin.de.

Velkommen til det nordtyske og Weiche Flensburg
- Mange tak! Jeg er glad for at endeligt være her.
- Har arbejdet for at komme til en klub som Weiche.


Hvad position foretrækker du på banen?
- Jeg foretrækker at spille angriber.
- Jeg kan også spille på kanterne hvis træneren ønsker det.


Hvad er dit kendetegn som fodboldspiller?
- Jeg er en hurtig spiller og læser spillet godt.
- Jeg elsker at vinde kampe, og jeg gør altid, hvad der er bedst for holdet.


Hvad er din værste oplevelse som professionel fodboldspiller?
- Det værste er nok mine skader de tidligere år.
- Har været skades fri de seneste 2-3 sæsoner.


Hvor meget betyder dine fans for dig? Hvordan synes du Weiche fansene er?
- De betyder meget selv for hver spiller og hver klub.
- Weiche fansene er virkelig gode har jeg hørt. De støtter spillerne selv når det går det skidt for dem. Jeg glæder mig til at opleve dem.


Hvem har givet dig den bedste velkomst hos Weiche?
- Christian Jürgensen 100%! Han kom til mig 1. dag jeg ankom med toget. Men truppen er fuld af gode fyre, så jeg ser frem til at gå ind i omklædningsrummet hver morgen.

Hvordan ser din fremtid ud i Weiche?
- Jeg ønsker at blive i klubben og være en del af den trup vi har pt. Jeg har ikke nået mit topniveau, så der er masser af år i mig endnu hvor jeg nok skal nå niveauet.
- Jeg har fået muligheden at komme videre ud i verden så jeg vil gøre alt for at slå til når det er ventet af mig.


Er der nogle klubber der et emne for dig hvis du skulle skifte klub?
- Jeg ønsker ikke at skifte klub da jeg lige er skiftet til Weiche, men jeg kunne godt se mig selv i Ajax, Dortmund eller som alle andre spillere har drømme om, nemlig Barcelona.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#22 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #25: 04 Dec 2019, 12:54 »


           31.05.2021 - Oprykning til 3. LIGA & Pokal vindere!

Weiche gjorde med en 4-0 og 3-1 sejr hjemme over Schalding og ude over Chemnitz arbejdet færdigt i oprykningsspillet og er i næste sæson at finde i 3. Liga.

Lørdag blev det så en kendsgerning, nordtyskerne avancerer fra Regionale Division Nord til 3. liga, selvom der mangler tre spillerunder.
Med en 4-1 sejr hjemme over VfB Oldenburg har Pierre Littbarski's mandskab nemlig slået et hul på 12 point ned til Bochum II på andenpladsen, der også ligger til oprykning.

- Vi spillede en god kamp med mange gode afleveringer, skud og tætte chancer på mål. Vi gik ud til en hård kamp mod Oldenburg som skulle vindes for at sikre en tidlig oprykning.
Jeg vil gerne takke Pierre Littbarski og Klaus-Peter Nemet for at have troet på os og vores mål at nå til 3. ligaen hvor vi håber på at kan forblive oppe i.
Jeg spillede selv hele 1. halvleg før jeg blev skiftet ud og jeg tror på at vi kan vinde resten af vores kampe inden det 100% er 3. liga, fortæller Casper Olesen til MoinMoin.


Med sejren på 4-1 over VfB Oldenburg ligger det fast, at Weiche vinder Regionale Division Nord, da Bochum II har 12 point op til Weiche Flensburg.

Weiche slutter som 1er i ligaen uden et eneste nederlag.

Weiche kan også for andet år i streg kalde sig vindere af SHFV-LOTTO-Pokalen.
Igen i år bombede holdet derud af med sejre på 5-1, 6-0 og 4-1.
Netop 4-1 endte finalen mod SV Todesfelde med efter at have slået sidste års finale modstandere VfB Lübeck ud i semifinalen.
John Yeboah startede målshowet for Weiche og sluttede også af med at score til slutresultat 4-1.

- Jeg er virkelig glad for at kunne gøre en forskel og at det endelig lykkes os at sikre oprykning og endnu en pokalfinale sejr.
Jeg håber at have gjort det klart at jeg elsker at være i Weiche og at jeg kan blive her endnu en sæson.


Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#23 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #26: 04 Dec 2019, 13:36 »


           07.06.2021 - Nyt stadion til Weiche Flensburg

Weiche Flensburg har mandag aften offentliggjort navnet på deres nye hjemmebane.

Mirko Brettner Park. Det er dét navn, som Weiche-fansene kommer til at bruge om deres nye hjemmebane. Det skriver Weiche på klubbens hjemmeside mandag aften.

Stadion navnet er opkaldt efter klubejeren og anslås at koste i omegnen af 88mio. kr.

I næste sæson spiller nordtyskerne på Holstein-Stadion eftersom det nye stadion er under konstruktion og Manfred-Werner-Stadion ikke lever op til 3. liga-minimumskravene.

Nu er det nye stadion under konstruktion og Mirko Brettner Park kommer for første gang i aktion engang i 2022 efter hvad planer antyder.

Det nye stadion kommer til at huse 10.000 tilskuere til Weiche's hjemmekampe.

- Vi skal have et lækkert topmoderne stadion og have aktiveret området noget mere. Der skal være en helhedsløsning, hvor alle interessenter er med. Det er også vigtigt, at der ikke kun lander penge til at skabe store forandringer, der skal også laves en plan, så den langsigtede drift kan sikres, fortæller en begejstret Mirko Brettner til MoinMoin.

« Seneste Redigering: 04 Dec 2019, 13:47 af Rottenburg » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#24 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #27: 04 Dec 2019, 14:10 »


           28.06.2021 - 2 nye ansigter før sæsonstarten

Efterhånden som opstarten til den nye sæson kommer nærmere og nærmere, begynder brikkerne omkring Weiche også at falde på plads.

På nuværende tidspunkt har 2 nye spillere lavet aftaler om at spille den kommende sæson for Weiche.
Det drejer sig om den rutinerede forsvarsspiller Joël Keller og angriberen Nico Empen.

Joël Keller er en forsvarsspiller på 26 år, som på egen krop har oplevet topfodbolden igennem en årrække. Keller har gennem 2 sæsoner været i 1. holdstruppen hos FC Basel, og kommer nu til Weiche efter 3 sæsoner i VfB Oldenburg.
Keller har tidligere spillet for Weiche men fik ikke sit gennembrud dengang.

- Med Keller har vi opfyldt kravet om skaffe en stærk forsvarsspiller til truppen, og efter Keller's anskaffelse har vi nu fået et utrolig dygtigt og rutineret forsvar, udtaler Pierre Littbarski.

25-årige Nico Empen er som sagt det andet nye ansigt i truppen. Nico Empen kommer fra SV Rödinghausen, og er kendt som en dygtig angrebsspiller, som også er dygtig på kanterne. Nico Empen har tidligere spillet i FC St. Pauli og Weiche, men er på trods af sine blot 25 år en rutineret herre som kender spillet. Nico Empen har ved flere lejligheder båret anførerbindet i sin tidligere klub SV Rödinghausen, så det er en lederskikkelse der kommer til truppen.

- Med Keller og Empen i truppen er der virkelig tilført noget rutine og nogle konkurrencemenneske r, der virkelig yder i både kamp og træning. Nico Empen er kendt som en ekstremt seriøs spiller, som går forrest i både træning og kamp, og som altid er i superform. Derudover kender jeg Nico Empen som person, og er sikker på en han med sit gode humør og sin arbejdsiver, vil falde perfekt ind i truppen meget hurtigt. Som det tydeligvis og er med Keller er jeg også ekstremt glad for at vi kan supplere vores forsvar med en så dygtig spiller som Keller, udtaler Littbarski til MoinMoin.

Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#25 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #28: 06 Dec 2019, 16:15 »


           22.08.2021 - Videre i DFB-Pokalen.

Sidste sæson røg Weiche allerede ud af DFB-Pokalen i 1. runde, men til aften gæstede 2. Bundesligaklubben Union Berlin så Flensburg Weiche i 1. runde i DFB-Pokalen.

Weiche startede kampen fint ud ved at vise Berlin, at de ikke var bange for at komme frem på banen. Men allerede efter tre minutter fik Marius Bülter fra Berlin så bolden i mål, da forsvareren Maxime Awoudja lavede en forkert aflevering frem i banen.


Derefter tog gæsterne fra Berlin for alvor fat, og Weiche blev trykket langt tilbage på banen. Efter 40 minutter kom gæsterne så foran med 0-2, da Dzenis Burnic udnyttede noget tumult nede i Weiche-forsvaret.

Weiche går til halvleg nede med 0-2.

- Vi laver simple fejl og slipper dem ind i kampen. Det kan vi ikke acceptere. Vi foretager nogle udskiftninger og ændre lidt på taktikken og håber det vil hjælpe på spillet til 2. halvleg, fortæller en irriteret Christian Jürgensen til MoinMoin.

53 minutter inde i kampen ser Alex Timossi Andersson at Maxime Awoudja er helt fri ved bagerste stolpe og for dermed lagt et super godt indlæg som Awoudja kan heade sikkert ind til 1-2.

2-2 blev det også, da Timossi Andersson spillede Stjepan Vuleta fri i dybden, som kunne sende bolden ind bag Berlin-keeperen.

Til slut lukkede og slukkede Timossi Andersson målfesten med sit perlemål til 3-2. Og kort efter afsluttede han et flot kombinationsspil med Vuleta til at gøre det til 4-2.

Weiche er dermed overraskende videre til 2. runde af DFB-Pokalen hvor der venter et stærkt SV Werder Bremen hold.

Weiche Flensburg - Union Berlin 4-2 (0-2)
0-1: Marius Bülter (3')
0-2: Dzenis Burnic (40')
0-3: Maxime Awoudja (53')
0-4: Stjepan "Vulle" Vuleta (69')
0-5: Alex Timossi Andersson (76')
0-6: Alex Timossi Andersson (91')

Weiche er også videre i LOTTO-Pokalen's 1. runde efter en 7-1 over Büdelsdorfer TSV.

« Seneste Redigering: 06 Dec 2019, 17:09 af Rottenburg » Logged

Rottenburg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
#26 - SC Weiche Flensburg 08 | Small town - Big dreams
« Svar #29: 06 Dec 2019, 17:09 »


           01.09.2021 - Christian Jürgensen ny assisterende-manager.
 
Christian Jürgensen er i dag fastansat som ny assisterende-manager i Weiche Flensburg.

- Christian er allerede langt i sin udvikling. Han er rolig, han er reflekteret, og han har en god fodboldhjerne og er tydelig i sin kommunikation. Derfor er det med stor glæde, at vi i dag byder ham velkommen som fast medlem af vores trænerteam, udtaler Littbarski til klubbens hjemmeside.

36-årige Christian Jürgesen har været 10 år på Weiche's trup og derfor kender godt til de nuværende spillere & klubbens U19 trup.

- Det er gået rigtig stærkt, og det er stadig en smule uvirkeligt for mig, men jeg var fast besluttet på at prøve mig af på den her hylde, da Littbarski gav mig muligheden efter Klaus-Peter Nemet gik på pension i sommers, siger Christian Jürgensen.

- Jeg ser frem til mange store fodboldoplevelser, og jeg håber jeg kan være med til at præge holdet i den rigtige retning. Det glæder jeg mig meget til!

Weiche har været ude at se efter ny assisterende-manager efter Klaus-Peter Nemet valgte at gå på pension som 66-årig. Efter snak med ledensen har klubben nu valgt at ansætte Christian Jürgensen og Nedim Hasanbegovic som assisterende-manager og leder for ungdomsudviklingen.

- Vi har fået rigtig mange henvendelser fra personer med Bundesliga-trænererfaring og fra mange, der har gjort et rigtig godt job i tysk fodbold. Men vi har valgt at rekruttere internt da det er også en del af Weiche's politik at uddanne trænere, fortæller Littbarski.

Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010