home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 305 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Hard Brexit
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hard Brexit  (Læst 18729 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Hard Brexit
« : 17 Okt 2019, 16:14 »


#1 - Hard Brexit

19. november lander det nye FM og det er blevet tid til mit sidste savegame i FM18. Der er grænser for hvor meget jeg kan nå og syntes jeg har været godt omkring i året udgave. Så jeg vil give mig selv en lidt anderledes udfordring denne gang. Jeg er blevet inspireret af dagens nyheder om, at man langt om længe er blevet enige om en Brexit aftale. Så må vi se om det lykkes denne gang.

Nå men med udgangspunkt i Brexit har jeg sat en udfordring op for mig. Jeg har valgt Man Utd, big surprise, her skal jeg allerede fra første sæson skille mig af med mine udenlandske spillere. Udfordringer går ud på, at jeg kun må bruge 3 udenlandske spillere i løbet af sæsonen. Jeg må frit benytte britiske spillere, UK og Irland. Derudover må jeg kun benytte britisk personale i min stab. Så der skal sælges et hav af udenlandske spillere og fyres en hulens masse trænere, scouts, m.fl.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Collymore
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit
« Svar #1: 18 Okt 2019, 15:56 »

Glæder mig  Thumbs Up
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #2: 18 Okt 2019, 17:19 »


#2 - Truppen

På den første dag blev 32 fra staben fyret og et hav af spillere blev sat på transferlisten. Så var jeg ligesom i gang. Jeg fik samlet 16 spillere på førsteholdet. Jeg arbejder dog helst med 22 spillere i førsteholdstruppen, så jeg skulle ud og handle. Det kræver dog penge at hente 6 nye spillere. Så jeg blev tvunget til at sælge ud alt for billigt. Jeg solgte et hav af spillere til langt under markedsprisen. Det hele blev ikke gjort nemmere af, at det engelske transfervindue lukker meget tidligere end i resten af Europa. Så det blev et noget stresset og måske ikke et helt perfekt transfervindue fra min side. Det lykkes mig dog at samle 22 spillere i førsteholdstruppen.

Truppen klare kravet om max. 3 udenlandske spillere men det er samtidig en trup, der på ingen måde kan være med i mesterskabskampen. Så målsætningen er en top 4 i første sæson. En målsætning jeg tror blev svær at opnå når man ser på holdets nuværende evner og for den sags skyld også potentialet. Den store overordnet målsætning er, at vinde Premier League og Champions League med et rent britisk hold krydret med 3 udenlandske spillere. Den målsætning kræver nok et par sæsoner og mindst 5-6 forstærkninger.

I sommers transfervindue hentede jeg 6 spillere, hvoraf de 3 af dem helt sikkert kommer til at være en fast del af fremtidens hold. Tierney, Rice og Sancho går alle direkte ind i start 11eren og jeg forventer de kommer til at spille store roller i fremtiden. De andre bliver nok aldrig mere end rotations- eller back up spillere. De er mest af alt hentet, så jeg kunne samle en 22 mand stor trup. Jeg er især vild med Sancho, som jeg håber kan bringe holdet lidt magi. Også en spiller der kunne være spændene til virkelighedens United hold.


Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #3: 19 Okt 2019, 11:59 »


#3 – Lukaku må rådne op

Det skal ikke være nogen hemmelighed at transfervinduet ikke gik helt som håbet. Jeg måtte som nævnt sælge til langt under markedspris og samtidig brændte jeg inde med flere stjerner, som jeg ikke må bruge. De tre udenlandske spillere jeg har valgt, er De Gea, Pogba og Martial. Det betyder, at Lukaku, Herrera, Alexis, Dalot, Rojo og Fred lige rådner op på u23 holdet.




Jeg må indrømme, at jeg frygtede tiden uden de udenlandske stjerner, men den frygt er gjort til skamme. De engelske talenter har leveret over alt forventning. Jovel, resultaterne de første måneder har helt som ventet ikke været prangende og jeg score simpelthen ikke nok mål. Men tænker man på truppen styrke, så er det godkendt og heldigvis har de andre storhold også fejlet i starten og jeg er derfor stadig med i toppen af Premier League.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Robberman
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #4: 19 Okt 2019, 13:24 »

Lækkert som altid, Wester.
Logged

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #5: 19 Okt 2019, 20:40 »

Lækkert som altid, Wester.

 Smiley Thumbs Up
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #6: 20 Okt 2019, 17:03 »


#4 – Magiske Sancho

Taktisk har jeg taget fat i en taktik som jeg skabte til FM15. En skævvredet 4-4-2 som jeg dengang kaldte Gung-Ho møder Ancelotti 442. Den er rettet lidt til og ser i dag således ud: Taktikken. I min fortrukne start 11’er spiller Sancho en vigtig rolle på positionen som Inverted Winger. Helt som håbet så har han bragt noget magi til holdet og er pt. holdets topscorer.

Sancho har været super giftig i den rolle og vandt også fortjent prisen som månedens unge spiller i oktober. Hans præstationer er klart en af grundene til at jeg stadig holder fast i toppen af Premier League. Uden hans mål så havde det set skidt ud. Første kamp i november slog han igen til. Jeg var nede 0-1 mod Brighton men det vendte han med 2 mål til en 2-1 sejr.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit
« Svar #7: 21 Okt 2019, 14:03 »

Læser med 👍

Meget interessant at du med din taktik ikke vælger enten kort eller direkte afleveringer. Hvad er tankerne bag det?

Det er nok noget af det jeg selv tænker for meget på ift spillestil.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #8: 21 Okt 2019, 18:14 »

Læser med 👍

Meget interessant at du med din taktik ikke vælger enten kort eller direkte afleveringer. Hvad er tankerne bag det?

Det er nok noget af det jeg selv tænker for meget på ift spillestil.

Uhh det går helt tilbage til tiden med TT&F guiden. Det er jo sådan at med standard passing så tilpasser stilen sig holdet mentalitet. Dengang betød det at holdet i offensiv tilgang spillede bolden kort blandt de defensive spillere for at fastholde bolden, spillere i support havde blandet afleveringer mens de offensive spillede mere direkte. I FM18 skifter stilen overordnet til en mere direkte stil når man spiller offensivt og kortere i defensiv stil. Så man risikere lidt mere i offensiv stil. Kombinere man det med PLay out of defense og work ball into box, så får man lidt samme stil som i FM10, hvilket er den stil jeg bedst kan lide.

Gav det mening  Huh
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #9: 22 Okt 2019, 23:08 »


#5 – Ligaens bedste defensiv

Jeg er halvvejs igennem sæsonen og noget overraskende topper jeg Premier League. En af grundene til det har været en solid defensiv. Mine defensive spillere har leveret rigtig flot indtil videre i sæsonen. Jeg har ligaens suverænt bedste forsvar, hvad angår antal mål scoret imod mig. Jeg har kun lukket 11 mål ind, næstbedste hold hvad det angår er Arsenal med 16 mål imod sig.

Før sæsonen havde jeg forventet det var min offensiv med Sancho, Pogba og Rashford der skulle tage alt opmærksomheden men det meste af æren for min succes skal tilfalde Declan Rice, Scott McTominay og ikke mindst Chris Smalling som har været en klippe i midterforsvaret.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #10: 23 Okt 2019, 19:20 »


#6 – 100% Britisk

De noget overraskende flotte resultater har fået mig til at ændre lidt i min udfordring. Jeg har valgt, at fra næste sæson må der ikke længere være udenlandske spillere i truppen. Så hjælpen fra de 3 udenlandske spiller stopper. Det nye mål er at vinde både Champions League og Premier League med en 100 % britisk klub hvad både angår spillere og stab. Så efter sæsonen skal De Gea, Pogba og Martial sige farvel.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hard Brexit
« Svar #11: 24 Okt 2019, 19:27 »

Uhh det går helt tilbage til tiden med TT&F guiden. Det er jo sådan at med standard passing så tilpasser stilen sig holdet mentalitet. Dengang betød det at holdet i offensiv tilgang spillede bolden kort blandt de defensive spillere for at fastholde bolden, spillere i support havde blandet afleveringer mens de offensive spillede mere direkte. I FM18 skifter stilen overordnet til en mere direkte stil når man spiller offensivt og kortere i defensiv stil. Så man risikere lidt mere i offensiv stil. Kombinere man det med PLay out of defense og work ball into box, så får man lidt samme stil som i FM10, hvilket er den stil jeg bedst kan lide.

Gav det mening  Huh


Det gør det helt sikkert. Det vil jeg prøve at arbejde ind i min taktik  Smiley
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #12: 25 Okt 2019, 07:26 »


#7 – The Class of ’19

Man håber selvfølgelig altid på, at der kommer en gylden generation op fra akademiet. En generation a la The Class of ‘92. Chancen for det er nok minimal men mindre kan også gøre det. Jeg er faktisk meget tilfreds, hvis der bare er en enkelt eller to kommende førsteholdspiller blandt de nye akademispillere. Årets kuld fra akademiet bød på 6 spillere som får kontrakt og heraf er der et spændene ungt talent. 15 årige Bryan O’Keefe er uden tvivl den med størst potentiale. Om han kan udvikle sig til en ny Gary Neville må tiden så vise.



Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #13: 25 Okt 2019, 22:46 »


#8 – Den afgørende fase

Jeg er på vej ind i den afgørende fase af sæsonen. Der er store kampe i vente. Man City i FA Cup semifinalen, A. Madrid i Champions League kvartfinalen og en yderst spændene afslutning på Premier League, hvor jeg kæmper en tæt kamp mod ærkerivalerne fra Liverpool. Kampprogrammet er tæt og jeg er lidt presset. Jeg ved min start 11er er god nok men de kan ikke klare opgaven alene.

Så skal jeg gå efter alle tre turneringer eller skal jeg satse hårdt på Premier League titlen. Stiller jeg B-kæden mod rivalerne fra Man City i en FA Cup semifinale? For jeg har brugt B-kæden hidtil i FA Cuppen. To dage før City kampen har jeg en vigtig Premier League kamp. Så blander jeg kortene og stiller svækket hold i begge kampe? En ting er sikkert, jeg har ikke truppen til at gentage succesen fra 1999, hvor Man Utd tog The Treble hjem.



« Seneste Redigering: 26 Okt 2019, 11:07 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hard Brexit
« Svar #14: 26 Okt 2019, 11:16 »


#9 – Udspillet

I de senest 3 kampe er jeg blevet udspillet af modstandere der på alle parameter var bedre. To opgør mod At. Madrid hvor jeg samlet taber 7-2 og et nederlag til Mn City i Premier League hvor jeg taber 2-0. Så The Treble er nu udelukket pga. exit i Champions League og i Premier League bliver det tæt. I ligaen er der 4 stærke hold indenfor 1 point. De sidste 5 kampe bliver neglebidende spændene. Jeg står som sagt med 3 nederlag i streg og moralen på holdet er ikke god. Så det bliver svært.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010