Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere:
23502
0 Brugere, 779 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
A Rising Star
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: A Rising Star (Læst 4781 gange)
Chelidze90
Gæst
A Rising Star
«
:
23 Nov 2006, 20:22 »
A Rising Star
Livet kan være hårdt, det måtte den tidligere Pumas manager, Tuca Ferreti, erkende da han fik sparket efter en skuffende sæson, for de ellers så sejrssikre mexicanere fra Pumas. Når man ikke opfylder kravene er det bare ud, sådan ser det ud til at klubbens chairman vil have det.
På grund af dette var der også indkaldt til pressemøde i storbyen Mexico City, hvor holdet til daglig høre til, på det store stadion, Estadio Mexico 68 som kan rumme op til 73000 rundt regnet.
Siden Ferreti blev fyret har der gået mange rygter rundt i den mexicanske presse om, hvem der skulle overtage den traditionsrige klub. Et af rygterne har været, at det var den gamle topspiller Hugo Sanchez som skulle overtage posten, eller den tidligere topkeeper Jorge Campos, men ingen fik ret. For da dørene blev slået op, var det ingen ringere end den tidligere La Viola stjerne, Gabriel Batistuta, som kom ind af døren efter José Narro, Chairman.
Nogles hjerte sprang måske en ekstra gang over, da man så hvem der var blevet hevet ind som manager. Ingen vidste ikke rigtig hvorfor og hvordan man havde lokket Batigol til klubben. Det endte med at blive det store samtale emne i aviserne og landet den efterfølgende dag.
Man havde dog godt set, at der var ved at komme flere og flere argentinere til mexicansk fodbold, men at en af de største argentinere gennem tiden skulle komme til, kom alligevel som et større chok.
Første update er blevet lidt kort, da der er lektier som kalder i baggrunden. Men meningen med denne blog er, at gå i dybden med ting som træningssystemer, feederclubs, taktiker, scouts og lignende
Hvis der ikke kommer mere i aften, kommer der i morgen
«
Seneste Redigering: 01 Dec 2006, 13:51 af Chelidze90
»
SirToby
Manager
Sv: A rising star
«
Svar #1:
23 Nov 2006, 20:26 »
Kanon! Det bliver helt sikkert godt. Held og lykke med spillet.
N17
Manager
«
Svar #2:
23 Nov 2006, 20:30 »
Lyder spænende!! Held og lykke!!
TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få
Zone 43
Manager
«
Svar #3:
23 Nov 2006, 20:38 »
Citat af: Chelidze90 23 Nov 2006, 20:22
Første update er blevet lidt kort, da der er lektier som kalder i baggrunden. Men meningen med denne blog er, at gå i dybden med ting som træningssystemer, feederclubs, taktiker, scouts og lignende
Lektier laves altså på vej til skole
Men kan du komme nærmere ind på, lige nu, hvordan du vil komme ind på det, eller må vente?
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
Tribute
Reserveholdsspiller
«
Svar #4:
23 Nov 2006, 20:40 »
Dejligt at høre om Et Mexicansk hold.. Buena suerte con el juego mi amigo. espero que usted gane a liga
BOYKOT EA GAMES!
Chelidze90
Gæst
«
Svar #5:
23 Nov 2006, 20:43 »
Citat af: Zone 43 23 Nov 2006, 20:38
Lektier laves altså på vej til skole
Men kan du komme nærmere ind på, lige nu, hvordan du vil komme ind på det, eller må vente?
Pfft
Det kan jeg da godt, det med træningsprogrammer er, at jeg vil teste flere og rette dem til og derefter skrive eftekten og så videre. Det samme med taktiken. Det med feederclubs vil jeg nok komme lidt ind på hvilke muligheder der er i de forskelige slags og hvordan man kan udnytte dem på flere måder
Og så kommer der nok lidt andre ting undervejs
Og tak tak for alle kommentarene. Så bliver målet bare at jeg ikke falder igennem, men det er jo også ren utopi
Suicide
Landsholdsspiller
«
Svar #6:
23 Nov 2006, 21:06 »
Citat af: Chelidze90 23 Nov 2006, 20:43
Pfft
Det kan jeg da godt, det med træningsprogrammer er, at jeg vil teste flere og rette dem til og derefter skrive eftekten og så videre. Det samme med taktiken. Det med feederclubs vil jeg nok komme lidt ind på hvilke muligheder der er i de forskelige slags og hvordan man kan udnytte dem på flere måder
Og så kommer der nok lidt andre ting undervejs
Og tak tak for alle kommentarene. Så bliver målet bare at jeg ikke falder igennem, men det er jo også ren utopi
Læste inde på SI games forum at der er en bug i trænings sektionen så det er svært at se på tallene at ens spillere bliver bedre, (på nær de unge) men ved spillere på 25 ca og derover er der ikke den store effekt, så det vil måske være en fordel at vente lidt med al det om træning ! Mit forslag !
Ellers lyder det spændende.. Held og lykke !
Sådan gøres en entré i crewet!!
Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper
Chelidze90
Gæst
«
Svar #7:
23 Nov 2006, 21:08 »
Citat af: Suicide 23 Nov 2006, 21:06
Læste inde på SI games forum at der er en bug i trænings sektionen så det er svært at se på tallene at ens spillere bliver bedre, (på nær de unge) men ved spillere på 25 ca og derover er der ikke den store effekt, så det vil måske være en fordel at vente lidt med al det om træning ! Mit forslag !
Ellers lyder det spændende.. Held og lykke !
Ahhh, nederen bug, men tak fordi du oplyste mig om det. Så kan det godt være, at træningen bliver sat lidt i baggrunden indtil patchen kommer, ellers må jeg lige hitte ud af noget
Suicide
Landsholdsspiller
«
Svar #8:
23 Nov 2006, 21:11 »
Citat af: Chelidze90 23 Nov 2006, 21:08
Ahhh, nederen bug, men tak fordi du oplyste mig om det. Så kan det godt være, at træningen bliver sat lidt i baggrunden indtil patchen kommer, ellers må jeg lige hitte ud af noget
Du er velkommen... Det er bare det at det er træls med spildt arbejde..
For i realiteten kan man ikke se om det er nogen gode træningsprogrammer man selv sidder og laver, da der er samme effekt ved bare at bruge dem der er i forvejen..
men alligevel har jeg også selv lavet.. Det er jo en af de ting der gør Manager udfordrende og sjovere !
Mikkellas
Gæst
«
Svar #9:
23 Nov 2006, 21:25 »
Lyder godt.
KUTGW
Suicide
Landsholdsspiller
«
Svar #10:
23 Nov 2006, 21:42 »
Her er et link til SI forum med Tranings bug, men der er 15 sider, på engelsk !
http://community.sigames.com/eve/forums/a/tpc/f/4642084852/m/9302026662
Chelidze90
Gæst
«
Svar #11:
24 Nov 2006, 14:53 »
Livet en stor debat?
Preseason alfa omega?
Mesterskabet skal vindes i preseason! Det ser ud til at det er Batistutas mål, for hvis man kigger på planlagte træningskampe byder det b.la. på C.A. Hidalgo,
som ligger i rækken under Pumas. Dog er de mest opsigtvækkende kampe imod de 3 storhold, FC Barcelona, Arsenal og Manchester United, som alle kommer til Mexico og gæster Pumas i en træningsturnering i dagene 30-31/7-1/8. Det er i et led om, at få flere større europæiske klubber over Atlanten for at de kan få øjnene op for de mexicanske talenter som render rundt. Man forventer at kampene vil trække en masse tilskuere ind på stadion for, at de kan få et glimt af stjernerne. Der er ikke rigtig nogle der ved, hvor meget Pumas kan komme til at tjene, men budene ligger på de omkring 12 mio. kr.
Nogle kan dog ikke se, hvad kampe mod Man Utd og Arsenal skulle hjælpe. Så det har medført en større diskussion i en af landets større aviser. Manden med idéen havde valgt at blive i baggrunden, indtil han var blevet spurgt indtil af en journalist til et af Pumas træningspas.
… det lyder nok underligt for nogle, at man har valgt at spille kampe imod hold som FC Barcelona i stedet for at spille imod hold fra Mexicos lavere rækker. Den meningen har jeg dog ikke, for hvad får man ud af en kamp mod et hold fra den tredje bedste række? Hvis man ikke vinder de kampe er det jo direkte pinligt. Så hvorfor ikke hellere blive presset i kampe mod Arsenal og Man Utd i stedet. Man kan også spørge sig selv om hvor meget spillerne er sat op til kampe mod mindre hold, i stedet for kampe mod de store hold fra Europa. Der er jo en verden til forskel.
Dermed ser det ud til at et af de sidste ord i debatten er sagt, selvom mange folk stadig ikke vil se en idé med det.
Nye feederclubs?
Et andet stort emne på direktionsgangene i Pumas netop nu er, at man overvejer at bryde med sine to feederclubs. Grunden er meget simpelt, da man ikke mener man vil få noget for pengene. Det der står skrevet i kontrakterne med de to klubber er, at man kan skifte spillere kvit og frit mellem Pumas og feederclubben. Dette lyder måske meget fint, men rygterne løber med ild i ryggen om, at Pumas til gengæld skal betale mellem 20-25 mio. til hver af klubberne.
Så man vil i stedet ud for at finde nye klubber, hvor man kan skaffe bedre økonomiske forhold og få tilføjet mere i kontrakten, såsom leje og forkøbsret.
Der har ikke været nogle konkrete tilbud på bordet om, hvem man kunne tænke sig som feederclub. Det der virker mest sandsynligt, hvis man tænker på scoutning, så kunne et godt bud være en en Sydamerikansk klub. Ellers er den en anden mulighed, som lyder på at man vil forsøge at finde en klub i rækken under Pumas, så man på den måde kan sende talenter ned og lade dem for spilletid.
Jeg kan sige så meget, at vi har nogle overvejelser i forhold til feederclubs. Vi mener ikke at dem vi har nu giver så meget afkast af sig, som først antaget da vi skrev kontrakten under for et år siden, men vi er tilfredse med hvordan forløbet og forholdet mellem klubben er. Så vi har i bestyrelsen besluttet, at vi ikke vil nævne hvilke ting som vi overvejer ved dette emne
Niko
Gæst
«
Svar #12:
24 Nov 2006, 15:18 »
Det er meget spændene af du har valgt et hold fra en ukendt liga, det er et godt design og det er godt med alt det tekst du bruger.. Så lever man sig bedre ind i det .. ;)l
Chelidze90
Gæst
«
Svar #13:
24 Nov 2006, 21:31 »
Preseason
Så er tiden kommet til det efterhånden velkendte udtryk, preseason.
For Pumas vedkommende startede det med, at man valgte at hente en tidligere mexicansk stjerne ind med massere af landskampe på bagen. Der er nemlig tale om det 37-årige gamle spiller Claudio Suarez, som man har hentet på en fri transfer.
Claudio Suarez er en dejlig rutineret spiller, som vi give en masse rutine nede i forsvaret. Samtidige har han erfaringen fra landsholdet, som han meget gerne skulle give videre til nogle af vores unge spillere.
Der er nok ikke mange som efterhånden kan huske det, men Claudio startede netop hans karriere her i Pumas, så man kan med rette kalde ham ”Den hjemvendte søn”. Nogle vil måske bekende deres tvivl over Claudio, men til det vil jeg bare svare, at de skal vente og se. Sagde en glad Batistuta på pressemødet
Claudio Suarez har desuden fået nummer 2
En efterhånden uddebatteret ting i de mexicanske aviser er Pumas træningskampe. De 3 som har været planlagt er blevet udført, da man godt vil kunne se hvad holdet kunne imod en dårligere modstander, inden man skal møde de større hold.
Man bruger ofte træningskampene til at finpudse de individuelle indstillinger ved spillerne, det har man dog også gjort her, men man han valgt at holde det hele hemmeligt op til den første liga kamp, så modstanderen er på bar fod.
De 3 venskabskampe gav et blandet indtryk af spillerne og det er næsten besluttet om hvem der skal starte inde i den første kamp mod Tigres.
Pumas Morelos 1-4 Pumas
C.A. Hidalgo 0-1 Pumas
Pumas Naucalpan 0-5 Pumas
Som man kan se ovenover er kampene forløbet som de skulle, hvor det kun var kampen mod Hidalgo som ikke gik som planlagt, hvor man brændte ufattelig mange chancer. Til trods for dette lykkedes det for Ignacio Scocco at putte den ind på en friløber i det 7 minut af kampen. Efter målet løb kampen ligeså stille ud i sandet, selvom Pumas pressede på.
De andre kampe er der ikke det helt store at skrive om, Pumas fik banket bolden i kassen et par gange, selvom chancerne var til mere.
Pumas Cup
Højdepunktet i Pumas og fansenes kalender har hele tiden været træningsturneringen imod giganterne fra Europa, Manchester United, FC Barcelona og Arsenal. Det er nu hvor Pumas skal vise hvad de er støbt af og om de vil kunne klare hold fra Europa, selvom det bare er en træningsturnering.
Man forventer fulde huse, når kampene skal spilles og dermed kan Pumas se frem til en god omgang penge.
Pumas 0-0 FC Barcelona
Pumas 0-0 Arsenal
Pumas 2-1 Manchester United
1. FC Barcelona 5 point
2. Pumas 5 point
3. Arsenal 4 point
4. Man Utd 1 point
Hvilken turneringen! Pumas lavede mere eller mindre et mirakel da man slog selveste Man Utd. Endnu en gang var det Scocco som lavede forarbejdet ved at knalde den første kasse ind og lægge op til den næste. Han er allerede ved at blive udråbt i medierne, som ham Pumas skal læne sig op af.
Fansene fik samtidig noget at se på, da de fleste af holdene stillede i mere eller mindre stærkeste opstilling.
Jeg er fuldt ud tilfreds med denne træningsturnering. Den har virkelig givet noget, ikke kun på sportslig plan, men i høj grad i den moralske form.
Vi kan drage den konklusion, at vi har fået noget ud af det, og vi har fået stivet vores spillere af, så alle gerne skulle være i form til ligaen begynder. Det er noget, som jeg vil foreslå bestyrelsen at vi afholder igen til næste sæson
United-styrer
Gæst
«
Svar #14:
26 Nov 2006, 12:11 »
Fed blog indtil nu. Dejligt at se dig gå så meget i detaljer med ting som feederclubs og pre-season. Og så er det jo nogle ret flotte resultater, du har skabt dig her.
Så fortsæt - det ser godt ud indtil nu
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »