home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23286
  1 Bruger, 520 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pinkcitymodel
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Challenges
| | |-+  The SAF Challenge
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint
Forfatter Emne: The SAF Challenge  (Læst 58724 gange)
b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #120: 29 Jan 2019, 08:02 »

Så fik jeg afsluttet endnu en sæson, og hvilken en.

Sæsonen startede lidt skidt ud, jeg havde fået skiftet rigtig meget ud hen over sommeren, der var en del der ville prøve nye udfordringer, og fik nogle kæmpebud på mine spillere, som enten var for gode at sige nej til, eller som udløste der frikøbsklausul.
Jeg har ikke lige fået taget et screenshot af mine transfers.
Men da mine spillere begyndte at kende hinanden, så kørte det også meget bedre med resultaterne.

Dette kan også ses på statestikkerne:


LIga:


Jeg endte med at slå rekord for flest antal point og flest sejr i den skotske liga, og endte naturligvis med at vinde mesterskabet.

Så nu mangler jeg kun en liga titel, som jeg gerne skulle nappe i næste sæson, hvor jeg satser på at holde på alle mine spillere, og har ikke de store planer om nye transfers. Har i forvejen købt en masse unge ind, som er klar på reserveholdet, så det ser godt ud.

EL:

Her slog jeg nogle store hold ud undervejs, bl.a. Dortmund, og slog overbevisende Sevilia i finalen 4-0.

Vil lige nævne mine rivaler, som jeg altid har problemer med:
Rangers:
Jeg havde dog i starten af sæsonen problemer med Rangers, som jeg ikke kunne vinde over, men i 2. sidste kamp i ligaen var jeg 6-1! BANG! Rangers endte kun på 5.pladsen, dårligste placering jeg har set i mit spil.

Haerts:
Haerts har jeg igennem alle sæsoner et had forhold til, og har næsten altid problemer med dem. De endte så også som nr.3.

Celtic:
Så er der Celtic, der var jeg uheldigt mod dem i starten. Tabte 1-0 i første kampe, hvor de havde 1 chance, og i 2.kamp der fik jeg rødt efter 25 min., men tabte kun 1-0 på et mål scoret i 80 min. Men efterfølgnede vandt jeg mod dem.


Cupper:

Ingen grund til at nævne dem, jeg satsede ikke på dem.
« Seneste Redigering: 29 Jan 2019, 08:04 af b0nb0n » Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #121: 29 Jan 2019, 08:16 »

Flotte resultater b0nb0n! Opstemt Fedt at se at du også nærmer dig det engelske!

Spændende spillere du har fået fat i og især Claudio Gomes er jeg misundelig over - han afviste mit bud og tog et andet sted hen desværre! Det samme galdt Ethan Laird, som var vild for mig i FM18!

Jeg krydser fingre for der ligger endnu et premiership-trofæ og venter i denne sæson! Peace
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #122: 29 Jan 2019, 08:27 »

Flotte resultater b0nb0n! Opstemt Fedt at se at du også nærmer dig det engelske!

Spændende spillere du har fået fat i og især Claudio Gomes er jeg misundelig over - han afviste mit bud og tog et andet sted hen desværre! Det samme galdt Ethan Laird, som var vild for mig i FM18!

Jeg krydser fingre for der ligger endnu et premiership-trofæ og venter i denne sæson! Peace

Takker og i stort lige måde Smiley

Jeg har fundet nogle gode spillere, og har faktisk tjent rigtig godt på mange af mine salg!
Men glæder mig til at komme til England, bliver noget af en udfordring! Håber der er et stort hold, som ligger og roder rundt dernede, som vil have mig Smiley

Jeg er blevet tilbudt jobs i PL 6-7 gange! Eller samtaler!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #123: 29 Jan 2019, 10:26 »

Arsenal og Chelsea har spurgt om et interview hos mig også, så det bliver nok ikke noget problem at komme til samtale i det engelske - det er så lige et spørgsmål om hvilket hold det lige bliver! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #124: 29 Jan 2019, 11:31 »

Ja jeg har været heldig med at få et par gode handler i hus, så der var noget godt at sælge ud af! Opstemt

McCrorie gjorde ikke så meget væsen af sig i hans første sæson i klubben, men er blevet væsentligt mere fast i denne sæson som ankermand. Smiley

Jeg håber det går dig godt i West Brom..? Opstemt
Puha, West Brom er en blandet pose bolsjer. Taktikken er utrolig ustabil og den ene dag vinder vi 4:0 over Wolves for så at tabe 3:0 til Preston ugen efter. Vores målscorer på 45:60 efter 31 kampe vidner også om, at det til tider er helt hen i vejret. Det positive er jo så, at vi mere eller mindre konstant er 4-6 point fra nedrykningsstregen, men PL har været uhyre tæt i år og efter 20 kampe var der kun 10 points forskel fra Swansea på 6. pladsen til Bournemouth på 20. pladsen. Med 9 kampe igen ligger jeg på 12. pladsen - 4 point fra 17. pladsen og 2 point fra 9. pladsen. Så det siger nok ikke så meget..

Økonomisk går det godt. Jeg overtog en klub med minus 12.000.000 euro og har i dag - 14 måneder senere - 72.690.605 euro i overskud og det vokser hver måned. Transfervinduet gav et overskud på 85.000.000 euro og selv uden transfervinduet så ville klubben tjene penge - Så det er positivt. Det var dog et par tunge transfers, da jeg skulle af med mine kantspillere, mens jeg kunne tjene penge på dem + et par fejlkøb. Så selvom det går fint i klubben, så går jeg og overvejer at fortsætte som rugeklub i 3 års tid endnu, hvor jeg henter unge folk med henblik på at tjene en masse penge, mens målet så blot er at overleve i PL. Om 3 år (2030) så vil al transfergælden være væk, truppen vil være strømlinet og de løntunge drenge er ude. På den måde kan jeg starte på en frisk i klubben og have et super stærkt setup (State of the art faciliteter og et udbygget stadion). Det frister lidt må jeg indrømme..

I mellemtiden fokuserer jeg også på Wales. Det hele falder jo perfekt sammen med, at der er VM i 2030 som er mit ultimative mål med landet. Vi endte som bekendt i en latterlig hård EM-Kval gruppe med England, Holland og et up-and-comming Ukraine, men jeg vandt heldigvis min Nations League foran Sverige og Polen og håber på at kvalificerer mig den vej - Wales er jo forsvarende finalister fra EM. Forbundet forventer godt nok at jeg bliver nummer 2 i min gruppe, men jeg håber, at jeg kan bevare jobbet alligevel og så sætte kursen mod VM i Argentina i 2030 så Bonus Fasen også bliver klaret Smiley
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #125: 29 Jan 2019, 13:14 »

Økonomisk går det godt. Jeg overtog en klub med minus 12.000.000 euro og har i dag - 14 måneder senere - 72.690.605 euro i overskud og det vokser hver måned. Transfervinduet gav et overskud på 85.000.000 euro og selv uden transfervinduet så ville klubben tjene penge - Så det er positivt.

Nu kan det godt være det er et resultat af min baggrund som revisor, men så vidt jeg kan regne ud så er der ca. 85 mio. Euro mellem minus 12 og plus 72,7 mio. Euro og du har haft et transferoverskud på 85 mio. Euro - er det så ikke et udtryk for at klubben netop ikke tjener penge (men taber selvfølgelig heller ikke penge)? Så skal det selvfølgelig være faktorer så som reducering i løn, vedligehold, mv. eller højere sponsorater i den seneste periode, der skal være skyld i det.

Når det så er sagt - spændende at følge dig, og held og lykke med Wales! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #126: 29 Jan 2019, 13:35 »

Nu kan det godt være det er et resultat af min baggrund som revisor, men så vidt jeg kan regne ud så er der ca. 85 mio. Euro mellem minus 12 og plus 72,7 mio. Euro og du har haft et transferoverskud på 85 mio. Euro - er det så ikke et udtryk for at klubben netop ikke tjener penge (men taber selvfølgelig heller ikke penge)? Så skal det selvfølgelig være faktorer så som reducering i løn, vedligehold, mv. eller højere sponsorater i den seneste periode, der skal være skyld i det.

Når det så er sagt - spændende at følge dig, og held og lykke med Wales! Opstemt
Jeg fraregnede - relativt upræcist, men stadig - agenthonorar, loyalitetsbonusser (Dele af den) og lignende udgifter jeg må have omkring en transfer. Der kommer ofte et sted mellem 1-5 millioner oveni en transfer afhængig af størrelsen. Men det er ikke mange penge det drejer sig om..

Jeg kan dog se (her ved sæsonafslutning), at der er stor forskel på, hvor mange penge spillet mener man bruger på transfers, alt efter om man kigger under fanen "Transfers" eller "Finances".. Så de helt præcise tal bliver(Hvis vi regner uden agenthonorarer etc.:
Omsætning: €293.692.226
Transferindkomst: €115.006.797 (39% af omsætningen)

Udgifter: €256.472.187
Transferudgifter: €49.410.618 (den er åbenbart 20 millioner højere under "Finances" end "Transfers")
Stadionforøgelse og træningsfaciliteter: €41.692.589 (Det regner jeg ikke som en fast udgift, eftersom det kun opgraderes når der er råd)

Samlet (Uden transfers og bebyggelse): 178.685.429 - 165.378.980 = €13.306.449

Så det er ikke meget vi er i overskud, men lidt. Men jeg foretrækker trods alt stadig at have overskud på transferdelen, således jeg kan opgradere resten af klubben. For jeg skal blive her i mange år, hvis €13 millioner hvert år skal gøre en forskel Thumbs Up
Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #127: 29 Jan 2019, 13:56 »

Haha! Opstemt Bare i orden!  Men da meget positivt at det giver overskud allerede efter den første sæson - det er altid et godt udgangspunkt! Opstemt
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #128: 29 Jan 2019, 14:14 »

Haha! Opstemt Bare i orden!  Men da meget positivt at det giver overskud allerede efter den første sæson - det er altid et godt udgangspunkt! Opstemt
Ja, den var nok ikke gået på økonomi uddannelsen, men der kommer jeg nok aldrig hen så det passer mig fint Grin
TV-Aftalen i England gør det ufattelig meget lettere, så jeg er fint tilfreds med situationen i West Brom, selvom vi kun blev nummer 15 igen i år. Klubben har et kæmpe potentiale med de bedste faciliteter og fyldt stadion (Som nu opgraderes). Så spørgsmålet er om jeg kan vente til 2030 med at gå i krig med topholdene eller om jeg tyvstarter lidt inden. Det ser i hvert fald super lovende ud Smiley

Og så så jeg desuden, at Hearts vandt Europa League igen efter at de røg tidligt ud sidste år. Så det er ikke kun mig der laver gode resultater i Skotland Smiley
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #129: 30 Jan 2019, 13:49 »

Kommer lige med en update 5 kampe før ligaen er færdig. Jeg syntes jeg har spillet fantastisk i de 33 første kampe, men der er skam stadig kamp omkring titlen. Det er lidt tættere, end jeg lige havde håbet på :/

Logged

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #130: 30 Jan 2019, 13:58 »

Jeg synes det billede der meget godt beskriver hvordan det er i den skotske liga - to hold der stikker af, men i øvrigt er det meget lige mellem dem - det er det samme billede jeg har set de seneste par sæsoner! Smiley

Til orientering opdaterer jeg løbende deltagerlisten i første opslag (og den er netop opdateret), hvis nogen skulle have interesse i at se de øvrige spilleres fremgang. Smiley Den er opdateret ud fra hvad der er postet herinde, så hvis man gerne vil have den opdateret, må man dele lidt om hvordan det går, så vi andre også kan følge med! Wink
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #131: 30 Jan 2019, 15:46 »

Jeg klarede den skam alligevel  Opstemt Udover en sejr i ligaen, så røg jeg ud i 3 runde af EL, da jeg mødte Leverkusen, som var for stor en mundfuld, men nu mangler der kun 3 trofæer mere, før jeg smutter en tur i en båd til England Peace

Logged

jonasc21
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #132: 30 Jan 2019, 17:56 »

Steven Graham har skabt overraskelsen og rykket op med Patrick Thistle, via en tredje plads i ligaen og en tur igennem playoff, med rimelig overlegne resultater.
Efter sæsonen sagde jeg jobbet op, og søgte straks videre. Vi skulle dog helt hen til april 2020, før den første managerfyring faldt i ligaen. Klubben var St. Johnstone, som lå andensidst og med særdeles dårlig økonomi, men iflge reglerne, skal man jo tage hvad man kan få. Så den skulle da have et skud alligevel, til mit held var det dog at Hibernian også fyrede deres manager et par dage efter, så der nu var to valgmuligeder. Hibernian lå nr. 6, så de var med i det sjove slutspil efter opdelingen af ligaen.
Heldigvis tilbød de mig jobbet efter samtalerne, så jeg overtog klubben ca. midt i april og formåede derefter at tabe samtlige 6 resterende kampe den sæson xD
Så der er bestemt lagt i kakkelovnen til næste sæson, hvor vi skal have ryddet en masse op i truppen med diverse løntunge drenge, samt se hvad der kan laves af handler på markedet.
Opdatering følger inden længe..
« Seneste Redigering: 30 Jan 2019, 18:01 af jonasc21 » Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #133: 30 Jan 2019, 19:07 »

Er der nogen af jer der ved om man kan nå at få National C-licens og begynder B i første klub?
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: The SAF Challenge
« Svar #134: 30 Jan 2019, 19:47 »

Mener det tager 4 måneder, så det er ikke muligt!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010