home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 243 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.  (Læst 7000 gange)
molle2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« : 28 Nov 2018, 14:17 »

Efter crika 7-8 års FM-fravær er jeg måske på vej tilbage.

Jeg har dog fået en lidt ældre Macbook og vil derfor forsøge mig med nogle af de lidt ældre udgaver. Umiddelbart mellem FM08 til FM11.
Dog virker disk-drevet ikke på bærbaren, så jeg kan ikke rigtig installere noget via CD.
Jeg har forsøg Google, men uden held.

Er der tilfældigvis en der har et bud på hvordan jeg (lovligt) kan få FM08-11 ind på min computer uden brug af CD?

Peace
Logged

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #1: 28 Nov 2018, 14:31 »

Efter crika 7-8 års FM-fravær er jeg måske på vej tilbage.

Jeg har dog fået en lidt ældre Macbook og vil derfor forsøge mig med nogle af de lidt ældre udgaver. Umiddelbart mellem FM08 til FM11.
Dog virker disk-drevet ikke på bærbaren, så jeg kan ikke rigtig installere noget via CD.
Jeg har forsøg Google, men uden held.

Er der tilfældigvis en der har et bud på hvordan jeg (lovligt) kan få FM08-11 ind på min computer uden brug af CD?

 Peace
Hvad med et seperat CD-rom(ved ikke hvad det hedder) som kan sættes ind via USB?
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

molle2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #2: 28 Nov 2018, 15:07 »

Det er klart en mulighed, men også en mulighed der koster, desværre.
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #3: 28 Nov 2018, 15:08 »

Hvis du har spillet på en disk, så skal du som RedFan siger, bruge en ekstern disk, som du kan koble til computeren via USB.

Hvis du ikke har spillene, så ved jeg at Championship Manager 08 kan købes på steam, jeg ved dog ikke med de andre Smiley

EDIT:
Kan se at spille havde skriftet fra Championship til Football Manager på daværende tidspunkt, så den dur ikke :?
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #4: 28 Nov 2018, 15:12 »

Jeg kan dog se, at jeg selv har FM 09 og 10 på Steam, så hvis du kan bruge en anden computer til at installere spillet, tilføje det til din steam, så burde det måske være muligt at downloade det derfra på din Mac
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #5: 28 Nov 2018, 19:37 »

Alternativet er at downloade det - i min optik siden du har CD-en er ALT OK - du har købt og betalt for rettigheden til spillet
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

molle2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #6: 28 Nov 2018, 23:16 »

Alternativet er at downloade det - i min optik siden du har CD-en er ALT OK - du har købt og betalt for rettigheden til spillet


Sådan tror jeg desværre ikke loven er.
Logged

molle2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #7: 28 Nov 2018, 23:18 »

Jeg kan dog se, at jeg selv har FM 09 og 10 på Steam, så hvis du kan bruge en anden computer til at installere spillet, tilføje det til din steam, så burde det måske være muligt at downloade det derfra på din Mac

Ved du om det er underordnet med Mac eller Win?
Og hvad gør jeg med opstart af spillet? Hvis jeg installere via disk, kan jeg så også downloade det digitalt via steam?
Logged

jepze
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #8: 29 Nov 2018, 08:12 »

Ved du om det er underordnet med Mac eller Win?
Og hvad gør jeg med opstart af spillet? Hvis jeg installere via disk, kan jeg så også downloade det digitalt via steam?

Jeg prøvede lige at downloade mit FM 09 i går, og det virkede fint.

Jeg tror det er underordnet om du installere det på en Windows eller en Mac først, da du bare skal huske at tilføje spillet til steam bagefter. Det er mange år siden jeg gjorde det, så jeg kan ikke 100 % huske det, men mindes det er sådan jeg gjorde.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #9: 29 Nov 2018, 09:35 »

Sådan tror jeg desværre ikke loven er.

Den er faktisk god nok, jeg slap for at betale en bøde for piratkopiering af 5 film, da jeg havde dem alle på VHS Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #10: 29 Nov 2018, 11:37 »

Den er faktisk god nok, jeg slap for at betale en bøde for piratkopiering af 5 film, da jeg havde dem alle på VHS Smiley

Det er rigtigt nok - Dog skal man være opmærksom på, at det SKAL være den samme version, som man har i fysisk eksemplar. Det vil sige, at hvis man ønsker at tilegne sig en film i udvidet udgave, men man kun har originalen, så anses det som ulovligt. Og tror også det handler meget om, hvem der er sagsbehandler i den enkelte sag, for downloader man en DVD (hvor der jo typisk er menu og noget ekstra materiale på, som ikke er på VHS), så er også dette - i groveste fortolkning - ulovligt. Smiley
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #11: 29 Nov 2018, 12:30 »

Elaso tror du har fat i noget - Dog var det jeg havde downloaded DVD-kvaliteten af VHS båndene, men uden menu, ekstra materiale samt undertekster - i retten blev det fastslået at jeg intet "nyt" havde fået ud af det - på trods af den bedre kvalitet, og derfor var de som at betragte ens med mine VHS Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #12: 29 Nov 2018, 14:18 »

Elaso tror du har fat i noget - Dog var det jeg havde downloaded DVD-kvaliteten af VHS båndene, men uden menu, ekstra materiale samt undertekster - i retten blev det fastslået at jeg intet "nyt" havde fået ud af det - på trods af den bedre kvalitet, og derfor var de som at betragte ens med mine VHS Smiley

Ja, lige præcis. Du får sådan set bare mere adgang til det samme materiale, som du allerede havde betalt for. Det eneste, der kan variere er, hvad de smider på skiven/båndet af Trailers, hvilket du jo ikke har hverken indflydelse på eller handler ind på baggrund af.
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

molle2
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Ældre FM, Mac, ingen disc, hjælp.
« Svar #13: 29 Nov 2018, 23:07 »

Det må jeg se om kan lykkes så.

Mange tak
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010