home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 400 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Borussia Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Borussia Dortmund  (Læst 32104 gange)
jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #15: 29 Nov 2018, 10:31 »

3. sæson er nu slut.
Endelig kom der en liga titel i hus, og vi skulle endnu engang hen på sidste spilledag, hvor rollerne dog var byttet om. Bayern førte og smed point, og jeg endte som mestre.
Marco Reus endte som årets spiller, topscore og spilleren med flest assist. 30 kampe, 23 mål og 23 assist!!!!
Dolberg gjorde også god figur med 15 mål og 9 assist i 27 kampe.

Til kommende sæson har jeg fået 1,7mia at handle for. Jeg forsøgte mig med Mbappe, men synes bare at 1,5mia og 3mio om ugen i løn er for meget, i en klub hvor Reus pt. tjener mest med 1,5mio om ugen. Derfor stoppede jeg forhandlingerne.

Jeg hentede i stedet lidt ekstra mand ind.
Timo Werner for 500mio
Alban Lafont for 530mio
Ruben Dias for 375mio
Thilo Kehrer for 127mio
Youri Tielemans for 155mio

Ud er indtil nu kun røget Julian Weigl for 150mio, men jeg håber også på at få solgt et par stykke mere.
Jeg har skiftet taktik endnu engang fra 5-3-2 i sidste sæson til en 5-4-1 i denne sæson, nu med libero ;-)
Logged

elalso
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #16: 29 Nov 2018, 11:39 »

Hvordan spiller Timo Werner? Overvejer lidt at hente ham til United.
Logged

AaB
Manchester United
BVB Dortmund
Atletico Madrid

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #17: 29 Nov 2018, 21:27 »

Hvordan spiller Timo Werner? Overvejer lidt at hente ham til United.
Udmærket, lige nu er det dog Dolberg som er mit førstevalg.
Dolberg har dog også kvitteret med 9 mål i 3 kampe i denne sæson indtil nu.
Logged

jonasc21
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #18: 30 Nov 2018, 00:20 »

Jakob, vil du fortælle lidt nærmere om din taktik og hvilke roller spillerne hver især spiller? Det er satme flot, som du har fået gang i Reus
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #19: 30 Nov 2018, 09:05 »

Jakob, vil du fortælle lidt nærmere om din taktik og hvilke roller spillerne hver især spiller? Det er satme flot, som du har fået gang i Reus
Jeg har skiftet til kommende sæson, og det er måske gået lidt udover Reus - men med unge spillere bag ham, og hans alder over 32 nu, så ser jeg det naturligt.
Sidste sæson hvor han spillede så fantastiske, stillede jeg op i en 5-3-2, med wingbacks, 1 dm og 2 cm.

Direkte kontra spil med Reus som angriber (pressende angriber (A))

Er der andet, så sig endelig til
Logged

jakob95kp
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #20: 30 Nov 2018, 14:33 »

Efter at have rodet lidt rundt i taktikken uden de store tab (3-2 nederlag til Bayern som det eneste, endda efter at have ført 2-0...
Er jeg nu igang med en stime med 13 sejre i træk, endnu mere imponerende, med en målscore på 32-3.
Jeg har styr på de fleste roller og instrukser, og lige nu er det mest om min DM skal spille som Halfback eller Regista, begge virker, den ene styrker defensiven, den anden boldbesiddelsen. Jeg hælder mest til at spille med halfback.

Min nye formation er en 4-3-3-, med wingbacks, 1 dm og 2 cm, offesive kanter(rumtydere) og self en angriber.

EDIT:
Jeg fik nævnt, at det er gået lidt udover Reus, det er nok lidt overdrevet. Han har i denne sæson, nu som OMV (rumtyder) lavet 12 mål og 6 assist i 11(4) kampe.
« Seneste Redigering: 30 Nov 2018, 15:11 af jakob95kp » Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #21: 06 Dec 2018, 18:40 »

Så er jeg startet med Dortmund... Pre-season er gået godt, med 5 sejre og 2 uafgjorte.
Ind er kommet Predrag Rajkovic til målet, som back-up til Bürki, mens Lincoln fra Flamengo også er hentet, men han joiner først 1/1-2019.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #22: 09 Dec 2018, 21:29 »

Efter at have holdt manager pause i FM18 og aldrig blev fanget af 17'eren kunne jeg ikke modstå fristelsen da det virkede til folk generelt tog godt imod Manager 2019.
Jeg har før haft succes med Dortmund og det er en fed startklub, især i år med Delaney og ikke mindst Bruun Larsen, Isak er også et spændende nordisk talent.
Jeg har en uge igen af første vindue og har ikke hentet så mange. Daramy har lovende stats, derudover er der intet hentet endnu. Har lejet lidt ud af den ekstremt brede trup med, i mine øjne, for mange spillere med for meget kvalitet.
Har i nogle råd til køb man bør lave? Jeg satser lidt på at det kæmpe 17 årige målmandstalent Unbehaun kan presse Burki indenfor en overskuelig fremtid.
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #23: 09 Dec 2018, 21:52 »

Jeg har selv købt en målmand, da jeg kun mener de to i førsteholdstruppen har kvalititen... Unbehaun er klart et fremtidigt talent, men er ikke klar nu. Plus det er meget sandsynligt at du modtager et stort bud på Bürki i løbet af sæsonen. Hentede selv Predrag Rajkovic, der nu er tredjevalg, men vil få lidt cup-kampe. Så hentede jeg som skrevet også Lincoln fra Flamengo, et 17-årigt talent der skifter pr. 01/01 - 2019. Ellers er backpladserne måske noget du bør kigge på og investere i. I højresiden har du ham fra Real på lån i to år, mens Pisczek stopper karrieren efter to år in-game. Så er der kun Jeremy Toljan tilbage...
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #24: 09 Dec 2018, 21:58 »

Jeg tænker at bruge Passlack når han vender hjem igen. Så syntes egentlig også de er dækket godt ind på backs.
Du kan have ret i målmandssituationen, føler bare de er dækket okay ind og er ikke vild med at købe for at købe. Hvis Burki ryger er situationen selvfølgelig en anden.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #25: 05 Jan 2019, 15:27 »

Jeg er nu endelig kommet igang med et seriøst spil med Dortmund og efter en lidt øv start, fik jeg skiftet formation og siden er det gået fremragende for mit mandskab. Status er at jeg ligger nr. 1 i Bundesligaen med 40 point for 16 kampe (13-1-2) I Champions League fik jeg en absolut drømmelodtrækning og gik videre som nr. 1 foran RB Salzburg, Lokomotiv Moskva og Club Brugge. - Havde dog problemer med Salzburg, som jeg kun fik 1 point imod over de to kampe, og havde de vundet deres sidste kamp mod Brugge, så var de endt som ettere.. Inter venter nu i ottendedelsfinalen.

I Bundesligaen fik jeg som nævnt en lidt øv start, men er nu inde i en voldsom imponerede periode med hele ni kampe i træk i Bundesligaen uden at lukke mål ind. Det gælder blandt andet Bayern, Schalke, Wolfsburg og Werder Bremen.

Taktikken:
Efter jeg fik skiftet formation, spiller jeg nu primært med 2 formationer. En 4-1-4-1 og en 4-1-2-2-1. Spillestillen er fuldstændig den samme, hvor det handler om at stå højt i banen, lave genpres og angribe centralt i banen.


Indstillinger
uden bold:
Brug offside-fælde, Spil aggressivt, Ekstrem intensivt pres, meget høj forsvarslinje, lavere linje hvor modtanderne mødes.

Omstilling:

Tag korte udspark, distribuer til centerforsvarere, distruber hurtigt, kontra, genpres.

Med bolden:

Aflevere i dybden, spil op fra forsvar, højere tempo, meget smalt.

Mentalitet:
Positiv


Målmanden er en sweeper målmand, backsene er wingbacks, den ene som support, den anden på angreb. Midtbanen består af en def. midt, en cent. midt og en felt-til-felt. Fløjene er i den ene taktik omvendte kantspillere sat til angreb, og i den anden taktik sat som indvendige angribere. Angriberen er en pressende angriber.

Hele formålet med taktikken er at presse modtanderne i et aggressivt genpres. Det er dog vigtigt, at holdet ikke presser alt for højt, derfor har jeg tilladt modstanderne at have boldbesidelsen hos deres forsvarsspillere i et håb om at de sender lange bolde, hvilket mine hurtige forsvarsspillere vil opsnappe. Et for højt pres, tror jeg vil skabe for mange huller mellem kæderne.

Når bolden er vundet, så er formålet at angribe og gå efter at angribe centralt i banen. Først frygtede jeg at miste noget bredde i taktikken, men det er slet ikke tilfældet og faktisk kommer mange mål fra kanterne. Wingbacksene er gode til at give støtte og de indvendige angribere/omvendte kantspillere trækker godt nok en del ind i banen, men når deres udgangspunkt er på kanten, giver det en god balance mellem bredde i spillet og at presse modstanderne centralt.


Defensivt fungere taktikken særdeles fremragende. Udover at lukke få mål ind, så giver jeg som oftes meget få chancer væk - I de senste 4 kampe har jeg givet 14 chancer væk ialt - det er 3.5 pr. kamp. Hjemme mod Bayern havde de blot 7 chancer mod mine 23, på trods af at de havde bolden 59% af tiden.. Så holdet lukker utroligt godt af rent defensivt. I de seneste 4 kampe har jeg tilgengæld haft 16.25 chancer pr. kamp, hvilket jeg syntes er ganske acceptabelt.

Mit helt store problem med taktikken er dog, at jeg scorer for få mål - Mine angribere gør det desværre ikke godt og Alcacer er ofte blevet erstattet af Reus eller Isak (Philipp er skadet) Jeg har desværre kun scoret 31 mål i de 16 Bundesliga kampe, men jeg håber at Alcacer snart kommer igang, eller også skal jeg have fat i en anden angriber..

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #26: 31 Jan 2019, 21:02 »

Jeg er nu halvanden sæson inde i mit Dortmund spil og jeg står lidt og mangler et godt råd.

Status er at jeg vandt ligaen i første sæson. Her i anden sæson er jeg dominerende og er gået på vinterpause med et forspring på 9 point ned til Leverkusen. Bayern har hentet Jurgen Klopp ind som deres nye manager, men de er faldet  helt sammen og ligger nr. 6 - hele 17 point efter mig.

Men netop Bayern har lige fremsendt et bud på Marco Reus til en værdi af 690 mio. kr. - Og jeg ved ikke helt om jeg skal sælge, eller holde på ham.

Taler imod:

Han er den største profil på mit hold.
Han er kampafgørende.
Han er anfører for holdet. (dog ikke med de bedste stats)
Han scorede 14 mål i 17 kampe i sidste sæson, og 6 mål i 11 kampe i denne sæson (Bundesligaen)
Vil nødigt sælge til en konkurrent.


Taler for:
Han er 30 år og med en høj skadesfrekvens
Han holder næppe til han er 34 år - så han har måske maks 1-3 gode år i sig endnu.
Mit forspring i denne sæson er så stort, at Bayern på ingen måde vil kunne indhente mig - Heller ikke Leverkusen. - Så ud af det 1-3 gode sæsoner Reus har, så vil det første halve år ikke betyde noget, da de ikke kan indhente mig.
Jeg har afløserne på plads (Sancho og Bruun Larsen) hvor førstenævnte vil have godt af at få mere regelmæssigt fodbold, så han kan udvikle sig i endnu højere grad.
Jeg regner med at hente Kante ind som afløser. (det er realistisk - det er jo FM)


Umiddelbart hælder jeg til at sælge ham, ikke mindst fordi at Kante virkelig vil pryde på mit hold men også fordi Sancho behøver mere spilletid for at blive en ny verdensstjerne for mig - Og så vil Bruun Larsen også have nemmere ved at komme til spilletid, så han ikke længere står i skyggen at 2 spillere...



Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #27: 31 Jan 2019, 21:45 »

Jeg er nu halvanden sæson inde i mit Dortmund spil og jeg står lidt og mangler et godt råd.

Status er at jeg vandt ligaen i første sæson. Her i anden sæson er jeg dominerende og er gået på vinterpause med et forspring på 9 point ned til Leverkusen. Bayern har hentet Jurgen Klopp ind som deres nye manager, men de er faldet  helt sammen og ligger nr. 6 - hele 17 point efter mig.

Men netop Bayern har lige fremsendt et bud på Marco Reus til en værdi af 690 mio. kr. - Og jeg ved ikke helt om jeg skal sælge, eller holde på ham.

Taler imod:

Han er den største profil på mit hold.
Han er kampafgørende.
Han er anfører for holdet. (dog ikke med de bedste stats)
Han scorede 14 mål i 17 kampe i sidste sæson, og 6 mål i 11 kampe i denne sæson (Bundesligaen)
Vil nødigt sælge til en konkurrent.


Taler for:
Han er 30 år og med en høj skadesfrekvens
Han holder næppe til han er 34 år - så han har måske maks 1-3 gode år i sig endnu.
Mit forspring i denne sæson er så stort, at Bayern på ingen måde vil kunne indhente mig - Heller ikke Leverkusen. - Så ud af det 1-3 gode sæsoner Reus har, så vil det første halve år ikke betyde noget, da de ikke kan indhente mig.
Jeg har afløserne på plads (Sancho og Bruun Larsen) hvor førstenævnte vil have godt af at få mere regelmæssigt fodbold, så han kan udvikle sig i endnu højere grad.
Jeg regner med at hente Kante ind som afløser. (det er realistisk - det er jo FM)


Umiddelbart hælder jeg til at sælge ham, ikke mindst fordi at Kante virkelig vil pryde på mit hold men også fordi Sancho behøver mere spilletid for at blive en ny verdensstjerne for mig - Og så vil Bruun Larsen også have nemmere ved at komme til spilletid, så han ikke længere står i skyggen at 2 spillere...

Hvis han tit har været skadet for dig, så ville jeg sælge Smiley
Logged

H A L A   M A D R I D!

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #28: 01 Feb 2019, 14:18 »

Jeg er nu halvanden sæson inde i mit Dortmund spil og jeg står lidt og mangler et godt råd.

Status er at jeg vandt ligaen i første sæson. Her i anden sæson er jeg dominerende og er gået på vinterpause med et forspring på 9 point ned til Leverkusen. Bayern har hentet Jurgen Klopp ind som deres nye manager, men de er faldet  helt sammen og ligger nr. 6 - hele 17 point efter mig.

Men netop Bayern har lige fremsendt et bud på Marco Reus til en værdi af 690 mio. kr. - Og jeg ved ikke helt om jeg skal sælge, eller holde på ham.

Taler imod:

Han er den største profil på mit hold.
Han er kampafgørende.
Han er anfører for holdet. (dog ikke med de bedste stats)
Han scorede 14 mål i 17 kampe i sidste sæson, og 6 mål i 11 kampe i denne sæson (Bundesligaen)
Vil nødigt sælge til en konkurrent.


Taler for:
Han er 30 år og med en høj skadesfrekvens
Han holder næppe til han er 34 år - så han har måske maks 1-3 gode år i sig endnu.
Mit forspring i denne sæson er så stort, at Bayern på ingen måde vil kunne indhente mig - Heller ikke Leverkusen. - Så ud af det 1-3 gode sæsoner Reus har, så vil det første halve år ikke betyde noget, da de ikke kan indhente mig.
Jeg har afløserne på plads (Sancho og Bruun Larsen) hvor førstenævnte vil have godt af at få mere regelmæssigt fodbold, så han kan udvikle sig i endnu højere grad.
Jeg regner med at hente Kante ind som afløser. (det er realistisk - det er jo FM)


Umiddelbart hælder jeg til at sælge ham, ikke mindst fordi at Kante virkelig vil pryde på mit hold men også fordi Sancho behøver mere spilletid for at blive en ny verdensstjerne for mig - Og så vil Bruun Larsen også have nemmere ved at komme til spilletid, så han ikke længere står i skyggen at 2 spillere...





Klart sælg! Du har backup, forspring og Reus på vej downhill... Win, win, win  Thumbs Up
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

duno
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Borussia Dortmund
« Svar #29: 04 Feb 2019, 19:01 »

Er pt i 5. sæson og det går fremragende vil jeg mene Opstemt

Ligatabal:

Sæson 1:

Sæson 2:

Sæson 3:

Sæson 4:

Sæson 5:


Transfers:

Sæson 1:

Sæson 2:

Sæson 3:

Sæson 4:

Sæson 5:


CL:


EL:
« Seneste Redigering: 04 Feb 2019, 19:10 af duno » Logged

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010