home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 242 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Vertikal tiki taka
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Vertikal tiki taka  (Læst 5463 gange)
MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Vertikal tiki taka
« : 10 Nov 2018, 16:57 »

Hej FM!

Jeg kastede mig ud i et spil med Milan, hvor jeg startede med den færdiglavet vertikale tiki taka.

Jeg er langt fra et geni til det taktiske - nærmere tværtimod.

Det irriterer mig grænseløst, at jeg i fx åbningskampen hjemme mod SPAL spiller 0-0, selvom jeg har over 30 skud i alt - deraf 16 på mål. Boldbesiddelsen fuldstændig til min side. Sådan oplever jeg flere kampe og jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre?

Er formationer med én angriber noget hø? Sidste år i FM havde jeg KÆMPE succes med en 4-3-3 - men den fungerede heller ikke i år.
Logged

Fidjof
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vertikal tiki taka
« Svar #1: 10 Nov 2018, 17:47 »

4-3-3 var ret op sidste år  Opstemt

Jeg har selv haft samme problem dog med en smal genpres formation. Jeg har ændret til en fremskudt og en dybtliggende angriber. Har også bedt mine spillere om at få bolden ind i feltet, det giver færre skud men flere oplagte chancer og dermed flere mål.
Logged

MBO
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Vertikal tiki taka
« Svar #2: 10 Nov 2018, 18:15 »

4-3-3 var ret op sidste år  Opstemt

Jeg har selv haft samme problem dog med en smal genpres formation. Jeg har ændret til en fremskudt og en dybtliggende angriber. Har også bedt mine spillere om at få bolden ind i feltet, det giver færre skud men flere oplagte chancer og dermed flere mål.

Jeg kører også med korte afleveringer og arbejd bolden ind i feltet. Det er bare sygt frustrerende, at man taber 1-0 efter at have haft over 20-30 skud og en boldbesiddelse på over 60% .. Det fatter jeg simpelthen ikke  Smiley
Logged

Fidjof
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Vertikal tiki taka
« Svar #3: 10 Nov 2018, 18:26 »

Enig!  Smiley Mange af mine mål kommer fra indlæg fra mine backs eller kontra. Jeg havde måske forsøgt mig med et par indvendige angribere hvis du bruger fløje. Evt et par store gutter oppe foran og høje indlæg. Om det virker er så spørgsmålet  Opstemt men det er da en mulighed at afprøve dét
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Vertikal tiki taka
« Svar #4: 30 Nov 2018, 13:33 »

Jeg er virkelig også frustreret. Jeg spiller en taktik med vertikal tiki taka.

Jeg dominerere stortset alle min kampe på bold besiddelse, chancer og generelt spil. Men jeg har virkelig også problemer med at få bolden ind og stregen. Har prøvet diverse ting i forhold til fløje og angriber osv. intet virker
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vertikal tiki taka
« Svar #5: 28 Dec 2018, 16:00 »

Nogle der har fundet en løsning på det? Jeg styrer spillet totalt men kan ikke få bolden ind. Synes det er en tendens i alle mine spil... :/
Logged

Mr. V
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Vertikal tiki
« Svar #6: 28 Dec 2018, 23:39 »

Det virker desværre til at være et meget stort problem i dette års udgave af Football Manager. Det flyder ihvertfald med tråde på SI Games forum omkring dette problem. Én af trådene kan du læse her:

https://community.sigames.com/topic/456057-awful-shots-to-goals-ratios-way-too-many-off-target-shots/

Jeg har spillet Football Manager siden første udgave i 2005, og jeg har aldrig har lyst til at stoppe med at spille en version på grund af problemer med match engine – men i 2019 udgaven har jeg fået nok. Det her problem er det største, som jeg har oplevet gennem tiderne. Dertil bliver næsten alle mine indlæg blokeret og går ud til hjørnespark, mens mine angribere slet ikke får nogle bolde i dybden og generelt ikke laver meget.
Logged

Boerre
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Vertikal tiki
« Svar #7: 29 Dec 2018, 11:03 »

Det virker desværre til at være et meget stort problem i dette års udgave af Football Manager. Det flyder ihvertfald med tråde på SI Games forum omkring dette problem. Én af trådene kan du læse her:

https://community.sigames.com/topic/456057-awful-shots-to-goals-ratios-way-too-many-off-target-shots/

Jeg har spillet Football Manager siden første udgave i 2005, og jeg har aldrig har lyst til at stoppe med at spille en version på grund af problemer med match engine – men i 2019 udgaven har jeg fået nok. Det her problem er det største, som jeg har oplevet gennem tiderne. Dertil bliver næsten alle mine indlæg blokeret og går ud til hjørnespark, mens mine angribere slet ikke får nogle bolde i dybden og generelt ikke laver meget.
Synes også virkelig ikke denne version fanger mig. Jeg spiller altid med tophold, men kan bare ikke score. Synes det er ligegyldigt hordan jeg spiller, så er det samme lort. Mine spillere tager langskud konstant selvom jeg har sat dem alle til at sparke mindre. Får næsten ingen gennemspillet chancer, det er kun på kontra næsten. Har prøvet at spille på flere måder og kan bare ikke score nok mål.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010