home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  1 Bruger, 237 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 34412 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #45: 13 Dec 2018, 14:30 »

Er der nogen der ved om fejlen i forhold til nedrykningspillet er rettet?Huh?
Den seneste opdatering rettede den, ja.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #46: 26 Jul 2019, 23:53 »

Så jeg er ved at starte et nyt OB projekt op, hvor reglen er at jeg kun må benytte mig af spillere fra klubbens eget akademi, spillere der tidligere har været i klubben, eller spillere hentet fra samarbejdsklubber.

Men er der nogen der kan liste spillere op som tidligere har spillet i klubben..?

F.eks.Spellmann, Zohore, Daniel Høegh, Kasper Larsen, Andre Rømer, Kirkeskov, Lindegaard, Matti Lund, Absalonsen etc.

Savner at man kan søge på spillere der tidligere har spillet i klubben..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #47: 27 Jul 2019, 07:00 »

Umiddelbart virker SuperligaStats som det bedste bud, hvor du så lige bruger 10-15 minutter på at gennemgå de seneste år, og eventuelle interessante spillere. Det er trods alt begrænset, hvor mange der kan bruges. Alternativt har Wikipedia en liste, men hvor komplet den er kan jeg ikke lige gennemskue.

https://superstats.dk/hold/sason?id=7&aar=2010/2011
Logged

Johnwalks
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #48: 12 Sep 2019, 10:31 »

Er jeg den eneste der har store problemer med at få noget kontinuerligtet ind i holdet??
Logged

Inkaneret OB fan

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #49: 17 Sep 2019, 11:23 »

Jeg fandt ud af, at jeg ikke havde fået mit obligatoriske OB-spil i år, så det måtte der laves om på.

Yderst overraskende, så gjorde jeg det bedre end Jakob Michelsen og efter en tæt Superliga i kamp med først Brøndby og siden hen FCK, så blev det til sølvmedaljer på Fyn - For første gang i otte år. Medaljerne kom hjem på en betondefensiv, som kun lukkede 18 mål ind i 36 kampe - Men til gengæld også kun scorede 35 gange. Faktisk så spillede vi 0:0 hele 10 gange i løbet af sæsonen. Taktikken var en ganske simpel 4-4-1-1 (Balanced), med "Counter" som den eneste instruktion.
Desuden blev det til den første pokal på Fyn i 12 år, da jeg vandt Pokalturneringen. Det var ikke overbevisende fodbold jeg leverede og lodtrækningen var reelt set eneste årsag til, at jeg fik succes.

Transfervinduet 19/20 startede perfekt. West Brom var klar til at betale €8.5 millioner (60 millioner kroner) for Julius Eksesen og jeg var klar til at sælge. Eskesen var dog ikke klar til at forlade Fyn, og havde faktisk frækheden, til at komme og spørge hvorfor jeg havde accepteret buddet. - Det er første gang jeg nogensinde har oplevet, at en spiller er blevet sur over at få muligheden for at skifte til en større klub. Så istedet for at kunne agere på transfermarked, måtte jeg nøjes med at reagere. Otso Virtanen blev erstatningen for Grytebust som tog til Chelsea på Fri transfer. Rey Manaj blev erstatningen for AK Jacobsen, som på trods af at være blevet topscorer med 13 mål, skulle ud af klappen for at spare hans lønkroner. Daniel Høegh blev lejet for at styrke midterforsvaret, og så var truppen egentlig på plads - Endda med et beskedent transferoverskud og lønnedgang. I hvert fald lige indtil Casper Nielsen ødelagde korsbåndet og måtte sidde ude 9-11 måneder, og jeg måtte finde en erstatning i Moshtagh Yaghoubi, hvilket formegentlig betyder, at budgettet tipper lidt til den dårlige side i år, desværre.

Europa League var en kort fornøjelse. 0:1 og 1:2 til Fiorentina i 3. kvalrunde betød vi var ude med det samme. Dog var det ganske hæderlige resultater, men det kan jeg ikke bruge til så meget. Ved [url)https://prnt.sc/p766s0]Vintertid[/url] er vi igen med i den sjove ende, selvom FCK for længst er trukket fra. Vi laver lidt flere mål, men lukker også lidt flere ind, men så længe det udligner hinanden, så går det nok. Desværre døjer vi med skader, og Kadrii, Helenius, Greve og Leeuwin har også siddet ude meget af efteråret, hvilket gør vores trup utrolig smal. Jeg drømmer om at blive på tredjepladsen, da den giver direkte adgang til Europa League Gruppespillet, hvor jeg tror vi har mere at gøre, end i CHL-kval mod tophold fra andre ligaer. - Men pengene er selvfølgelig værd at tage med, skulle vi gentage sølvet. I Pokalturneringen er lodtrækningen fortsat i vores favør. B93 i 3. runde, Randers i 4. runde og nu venter Middelfart i kvartfinalen.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #50: 23 Sep 2019, 18:34 »

Jeg sluttede Sæson 2019/2020 af på en 3. plads, selvom AGF fik 0 point i sæsonens sidste 5 kampe. Det lykkedes ikke at hente dem, men 3. pladsen passede mig egentlig fint, så jeg tog det ikke så tungt. Hvad jeg til gengæld fejrede, var at vi slog Middelfart med 2:0 i Pokalkvartfinalen, vandt på straffespark over FC Midtjylland i semifinalen og i en tro kopi af finalen året forinden, slog vi AaB igen og blev Pokalmestre for andet år i streg.

Herefter besluttede jeg mig endegyldigt for, at satse på en 3-5-2 opstilling, som jeg endnu ikke har fået til at lykkes perfekt i denne udgave. Greve og Kløve blev sendt videre på nogle mindre gode aftaler, men det skabte pladsen for et par indkøb. Også Leeuwin blev sendt væk, da han var blevet for gammel og for dårlig. Samlet indtjening blev €625.000,- Pengene blev investeret i Bjørn Johnson fra AZ, endnu en lejeaftale af Daniel Høegh, samt en permanent aftale med nedrykkede Stefan Gartenmann. Samlet pris: €1.200.000,-.

FCK var urimeligt gode - Både i Grundspillet og i Slutspillet. Taktikken fungerede kun i perioder, så jeg var lykkelig for sølvet, men langt fra tilfreds med spillet, som til tider betød 0:4 og 1:5 nederlag til FCM og FCK. Pokalturneringen lugtede af en ny succes med sejre over SønderjysKE, B.1908 og Næstved, men FCK stoppede mig og min stime i semifinalen (og de vandt finalen 4:2 over Brøndby).

Sæsonen bød også på klubbens første gruppespil siden 11/12. Vi fik fire nederlag i de fire første kampe med 0:3 til Bordeaux, 1:2 til Lokomotiv Moskva og to gange 0:2 til Arsenal. I Frankrig fik vi hentede mit første europæiske point med 1:1, mens vi overraskende vandt 2:1 i den sidste hjemmekamp over Moskva. Det var dog ligegyldigt, da vi var ude allerede efter fire runder og stadig sluttede sidst, trods de fire point.

Den nye sæson 2021/2022 er ved at nå september måned. Min andenplads betød Champions League kval i en usexet kamp mod Zagreb. Jeg tabte 1:3 ude og spillede 0:0 hjemme, og måtte derfor rette blikket mod Europa League, præcis som forventet. Jeg var useedet, da min koefficient er skræmmende lav, men trak en rimelig modstander i Rapid Wien. En flot hjemmekamp betød jeg rejste til Østrig med 2:0 i bagagen og med en scoring i de 94. minut headede Bjørn Johnson mig videre i kvalifikationen med en samlet sejr på 3-2. Her lignede det, at jeg skulle møde Lech Poznan, som var meget lig Wien i styrke, men istedet kom KAA Gent fra baghjul og de var lige et niveau over det OB hold jeg har samlet sammen, og sendte mig ud med 1:3.

På transferfronten røg stortalentet Frank Pedersen til Dortmund for €7.750.000,- + 50% hvis de udvikler ham til noget brugbart. Selvom bestyrelsen beholder 60% af indtjeningen, så gav det mig flere midler at lege med ind tidligere, og jeg synes selv, at jeg har forstærket holdet fornuftigt, så jeg kan solidere min andenplads i år. Frederik Knudsen (€625.000), Kristoffer Zachariassen (Leje - €850.000 købsoption), Patrik Sigurður Gunnarsson (€450.000), Bridget Mkhwanazi (€250.000 - Og som meget gerne skulle blive den nye Utaka) og til sidst Fredrik Haugen (€2.000.000), som jeg for alvor åbnende pengepungen for, og som også overskred lønloftet på €400.000,- om året.

Danskerne udeblev desværre; Victor Nelsson foretrak en lejeaftale med Norwich fremfor mig. Jacob Rasmussen tog til PAOK istedet for Fyn, Magnus Kofod forlængede med Nordsjælland istedet for at skifte, Duelund og Nikolaj Thomsen var for dyre i løn at hente hjem og klubberne ville ikke slippe Mads Mini Pedersen, Mark Brink og Malte Amundsen til en menneskelig pris. Alt i alt er jeg meget tilfreds med min trup, som kun mangler en enkel midtstopper, for at være fuld dækket. Og truppen tæller trods alt, stadig syv "Home-Grown" players, hvor fire af dem er i den foretrukket startopstilling.

Nu skal Top 2 sikres, taktikken skal begynde at blomstre, og så begynder jeg også selv at stille krav til deltagelse i europæiske gruppespil. Niels Thorborg forsøger at sælge klubben - Hele sommeren forhandlede han med et andet bestyrelsesmedlem om en overtagelse (heldigvis uden det havde indflydelse på mit transfermarked), men det gik i vasken. Så nu venter jeg spændt på at se, hvem og hvad der overtager klubben.
Logged

Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010