home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Odense Boldklub
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Odense Boldklub  (Læst 34440 gange)
Qwenned
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #30: 28 Nov 2018, 13:04 »

Mit save med OB er desværre tabt, da min stationær computer har valgt at strejke. Det betyder at jeg har måtte starte et nyt spil med OB på min bærbar.

Jeg er kommet til februar og pt er holdet nummer 4 i Superligaen. Jeg blev slået ud af pokalturneringens 4. runde af Helsingør efter straffespark.

Ligaen:


Mine transfers:


Mest irriterende ting har nok været AK som syntes at jeg ikke havde omklædningsrummets opbakning på et tidspunkt hvor vi var nummer 1 i ligaen. Har de laveste erfaringer og kvalifikationer så havde ikke forventet at jeg ville have deres opbakning fra dag 1, men alligevel et underligt tidspunkt at bringe det op.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #31: 28 Nov 2018, 13:38 »

Jeg vandt 3 ud af de sidste 4 kampe, og hvad der var endnu mere vigtigt, var at jeg slog FCK på hjemmebane hvilket allerede der sikrede mig mesterskabet i 3. sidste spillerunde. Jeg ender faktisk med at vinde ligaen med hele 9 point ned til FCK, men jeg syntes at det virker ret misvisende taget i betragtning af hvor tæt vi lå igennem hele sæsonen.

80 point blev det dog til, 24 sejre, 8 uafgjorte og 4 nederlag. FCK tog 2. pladsen efterfulgt af AC Horsens og AaB. Vendsyssel og SønderjyskE må en tur ned i 1. division, mens Fremad Amager og HB Køge rykker op. I pokalen tog AaB titlen for næsen af FCK.

På koefficient listen rykker Danmark helt op på 12. pladsen efter en flot sæson med FCK, Brøndby og FCM videre til EL gruppespillet. Det betyder at Danmark nu har 2 pladser i Champions League kvalifikationen og tilmed har en direkte plads i EL gruppespillet. - Så en top 3 er helt klart målsætningen for næste sæson.


Jeg har meget fokus på at skabe et hold baseret på skandiviske spillere - I hvert fald på den korte bane. Derfor har jeg indtil videre hentet Erik Sandberg i Lillestrøm for 6.75 millioner kr - En 19 årige central forsvarsspillere der allerede er vurderet bedre en nogen af mine nuværende. Han virker til at have et stort potentiale og jeg tror han kan blive en ledende stjerne i superligaen på sigt.

Jeg har også hentet endnu en gardering til angrebet, så jeg nu har 4 stærke angribere. Sebastian Andersson er hentet i Union Berlin for 5.5 millioner kr. - Han er stærk i hovedspillet og da de fleste af mine mål kommer fra indlæg, så håber jeg at han kan blive en stor gevinst for mig. med sine 28 år er han  i sin bedste alder, og det var vigtigt for mig at få lidt mere rutine ind på holdet..

Jeg har stadig 14.7 millioner kr. at handle ind for, og jeg har primært Andreas Linde i kiggerten. Desværre har han afvist mine første tilnærmelser. Men jeg håber at jeg lidt længere inde i transfervinduet får mulighed for at hente ham. - han føler sig usikker på kvaliteten af mit hold..  Sur

Den høje trasnfersum som jeg har haft til rådighed, skyldes at jeg har lovet bestyrelsen at komme i CHL gruppespillet - Ikke noget jeg rent faktisk forventer da jeg ikke er seedet. Men jeg håber at jeg har lidt goodwill fra første sæson og at jeg kan gøre det godt i ligaen i denne sæson... Så forhåbentligt tilgiver de mig, hvis ikke jeg kommer i gruppespillet...   Smiley
Logged

Qwenned
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #32: 28 Nov 2018, 16:44 »

Blev nummer 7 i grundspillet efter jeg kun skrabede 6 point sammen i forårets 6 grundspilskampe.

Desværre er fejlen med nedrykningspuljerne ikke rettet endnu.


Logged

Qwenned
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #33: 28 Nov 2018, 19:58 »

Blev nummer 7 i grundspillet efter jeg kun skrabede 6 point sammen i forårets 6 grundspilskampe.

Desværre er fejlen med nedrykningspuljerne ikke rettet endnu.




Det er gået helt galt for mig. Blev nummer 3 i nedrykningspuljen og tabte over 2 kampe til Esbjerg. Det betyder at jeg nu skal møde Roskilde i to kampe om ikke at rykke ned. Kampene ligger dog noget mærkeligt. Sidste kamp mod Esbjerg var d. 19. maj. Første kamp mod Roskilde var 2. juni og den anden er d. 23. juni.
Logged

QuesT
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #34: 28 Nov 2018, 20:06 »

Wow det er crazy.

Havde overvejet at starte et OB spil, men håbede fejlen var rettet.

@Guldbrand
Hvordan stiller du op, og har du solgt noget?
Logged

Qwenned
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #35: 28 Nov 2018, 20:32 »

Det er gået helt galt for mig. Blev nummer 3 i nedrykningspuljen og tabte over 2 kampe til Esbjerg. Det betyder at jeg nu skal møde Roskilde i to kampe om ikke at rykke ned. Kampene ligger dog noget mærkeligt. Sidste kamp mod Esbjerg var d. 19. maj. Første kamp mod Roskilde var 2. juni og den anden er d. 23. juni.

Tabte første kamp i Roskilde med 2-1 og da anden kamp lå så sent så var der landskampe i gang. Det betød at Mande der havde spillet alle kampe på nær 1 ikke var til rådighed. Med Hans Christian Bernat på mål skulle holdet forsøge at hente en sejr, men det startede skidt første halvleg endte med 0-2. Takket være nogle taktiske ændringer og en Helenius on fire så blev det vendt til en 5-2 sejr.



Holdet overlevede dermed og kan se frem til endnu en sæson i Superligaen.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #36: 28 Nov 2018, 20:34 »

Wow det er crazy.

Havde overvejet at starte et OB spil, men håbede fejlen var rettet.

@Guldbrand
Hvordan stiller du op, og har du solgt noget?


Rasmus Festersen røg for 640.000kr. i første transfervindue og i vintertransfervindu et røg Grytebust for 6 mio. kr, Casper Nielsen blev solgt for 1.9 mio. kr. og i april røg også Sayouba Mande til Minnesota for 7 mio. kr. (udenfor det danske trasnfervindue)


Jeg stiller primært i en 4-4-2 formation - Men min taktik variere fra modstander til modstander, alt efter hvordan de stiller op og ud fra en vurdering fra min scout samt analytikergruppe. Så jeg prøver at finde svaghederne ved mine modstandere, så jeg bedst muligt kan counter dem.

Jeg har dog valgt 3 formationer, så mine spillere er vant til at spille forskellige formationer. Men der er ingen instruktioner valgt på forhånd, kun de roller som jeg som udgangspunkt forventer at spille med. Men jeg skifter både roller og instruktioner til hver enkelt kamp..

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #37: 28 Nov 2018, 21:42 »

Det er blevet til en super start på den nye sæson so far.. I ligaen har jeg vundet de 4 første kampe over henholdsvis HB Køge, AGF, Hobro og AC Horsens. Men jeg er også videre til playoff'en i CHL og har været heldig med lodtrækningen hele vejen.

I 2. kval runde trak jeg Qarabag - Ikke et hold der skal undervurderes, men hellere dem end f.eks. Celtic. Jeg vinder også både ude og hjemme med en samlet sejr på 6:1. I 3. kval runde gælder det de rumænske mestre fra Univ Craiova. jeg vinder på udebane med 0:1 og føler mig ret sikker på at gå videre efter det resultat. Men alligevel skulle jeg igennem en meget nervepirrende retur kamp, der ender med hele 4:4.

Jeg starter med at komme bagud efter blot 6 minutter, men får udlignet efter 28 minutter. og derefter kommer de hele tiden foran med et enkelt mål og hver gang er det så dem der står til at gå videre på reglen om udebanemål. Men i det 86. minut bringer Helenius igen balance i regnskabet og kampen ender altså med 4:4 hvilket sender mig videre.

I playoff'en venter Rosenborg, som slog BATE ud. - Måske den bedste lodtrækning jeg kunne få af alle hold..  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #38: 28 Nov 2018, 23:34 »

1-1 hjemme og 0-1 ude.. ! OB er i Champions League gruppespillet !!

- En sen scoring af Helenius sikede den samlede sejr over Rosenborg i Trondheim og jeg kan nu se frem til kampe imod Manchester United, Napoli og Sporting Lisbon.

Jeg var ellers kommet ind i en periode med 4 kampe uden sejr (4-4 mod Univ Craiova, 2-4 mod Brøndby, 1-1 mod FCN og 1-1 mod Rosenborg) og som kampen skred frem ude mod Rosenborg frygtede jeg at jeg ikke kunne hive sejren hjem, trods overtaget i spil og chancer..

Peace
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #39: 29 Nov 2018, 15:16 »

Jeg er nu 16 kampe inde i Superligaen og ligger nr. 1 med et seks points forspring ned til FCK og syv point ned til Brøndby på hendholdsvis 2. og 3. pladsen.

Jeg vinder mange snævre opgør, hvor jeg aldrig rigtig føler at jeg får overtaget i kampene, men tilgengæld lukker jeg godt af i bagkæden, hvilket ofte gør at jeg kan nøjes med et enkelt eller 2 mål for at hive sejren hjem. Jeg er også kun det 3. mest scorende hold med 30 mål i 16 kampe..

I Champions League får jeg tilgengæld tæv - ganske enkelt. Jeg starter ellers ud med blot at tabe 0:1 hjemme til Napoli, men jeg blev domineret i det opgør. Derefter tabte jeg med 2:0 i portugal efterfulgt at yderligere to nederlag til United med henholdsvis 3:1 og 2:0. Fælles for alle kampe, er at jeg har ekstremt svært ved at lukke ned for deres offensiv og ofte har mange chancer imod mig og samtidigt skaber jeg meget lidt selv rent offensivt. - Faktisk har modstanderne i snit haft 20 chancer pr. kamp imod mig, mens jeg har skabt 8,5 chancer pr. kamp.

Håbet om en 3. plads i gruppen er mere eller mindre væk og nu handler det blot om at få noget erfaring med CHL.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #40: 01 Dec 2018, 20:38 »

Jeg sluttede sidst i min Gruppe i Champions League, men formåede dog at hente sejren i den sidste kamp mod Sporting - Så jeg fik beholdt lidt af æren i gruppespillet.

Jeg er inde i en fantastisk stime med  12 sejre i træk i ligaen og indtil sidste runde mod Randers som blev vundet med 2-1, så havde jeg ikke lukket et mål ind i 9 kampe i træk i Superligaen..
Efter 23 runder ligger jeg også suverænt nr. 1 med 9 point ned til FCK og 18 point ned til Brøndby på 3. pladsen.

Desværre røg jeg dog ud af pokalen til FC Midtjylland, efter et 0-2 nederlag hjemme.


i vinterens transfervindue har jeg hentet center forsvaren Joakim Nilsson i Elfsborg for 7.5 millioner kr. Derudover har jeg hentet nogle unge talenter i Jack Lahne, Oliver Petersen og Aral Simsir fra hendholdsvis Brommapojkarna, Molde og FC Midtjylland.

Nicklas Helenius er min store stjerne, med 14 mål i 13(3) superliga kampe (20 mål totalt). Sebastian Andersson er efter en lidt sløv start også begyndt at gøre det godt med 11 scoringer totalt. Kadrii gør det også ret sublimt med 12 assists og 6 scoringer - og ellers har jeg også en defensiv som fungere super godt. - vi har blot lukket 12 mål ind i 23 superliga kampe..

Mit store problem på den korte bane, er at finde en ny målmand. Både Cameron Dawson og Jannik Huth er lejet til og med denne sæson. Så jeg skal ud og erstatte dem begge og lige pt. står jeg uden nogen reel løsning på den position..
Logged

Mr_Nim
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #41: 08 Dec 2018, 17:25 »

Når begge ens venstre kant spiller er skadet og man er nød til at bruge Jens Jakob Thomasen på venstre kanten og han så score 5 mål i 5 kampe Opstemt
Det bliver svært for kadrii at erobre den plads tilbage Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #42: 09 Dec 2018, 20:47 »

Så er jeg klar til 3. sæson med OB, efter endnu et dansk mesterskab sikret på overbevisende maner.. Med hele 5 runder igen, kunne jeg sikre mesterskabet da jeg på det tidspunkt var hele 18 point foran FCK. Mesterskabet blev til sidst sikret med et forspring på 15 point og med mine 86 point fik jeg også slået ny rekord i Superligaen.

På transferfronten mistede jeg mine 2 målmænd, da de begge var på leje og at deres lejemål nu var ophørt. Specielt tabet af Cameron Dawson er kæmpestort - Men heldigvis er det lykkedes mig at få min drømmekeeper i Andreas Linde som jeg har fået for sølle 5.5 millioner kr. - Han blev ellers købt af Young Boys og jeg troede derfor at han var tabt for mig. Men han fik aldrig kæmpet sig på holdet og det åbnede for et salg til mig - Fantastisk !!

Derudover har jeg hentet Jacob Sørensen i Esbjerg for 6.25 millioner kr. for at få lidt ekstra dansk ind på holdet - Satser meget på et skandinavisk baseret hold. Jonathan Amos fra FCN blev købt for 18 millioner kr og sidst men ikke mindst har jeg lejet Tobias Svendsen i Roma for de kommende 2 sæsoner..

Troels Kløve er solgt for 2.2 millioner kr. og så har jeg lige nu forsøgt at sælge Drachmann, og har 2 accepteret bud på ham, mens jeg også forsøger at sælge Moussa Njie da han er kommet i overskud efter Tobias Svendsen er lejet ind.

Holdet er på plads og jeg forventer selvfølgelig endnu et mesterskab, samt jeg håber på en fin lodtrækning, så jeg igen kan komme i Champions League gruppespillet..Og så vil jeg meget gerne have pokalen i hus i denne sæson, det ærgre mig at se et hold som Hobro snuppe den, når de tilmed rykker ned. De slog 1. divisionsholdet SønderjyskE i finalen...
Logged

Qwenned
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #43: 11 Dec 2018, 19:43 »

I sæsonen 19/20 endte jeg som nummer 7 i grundspillet. I min nedrykningspulje, som var bug-fri, tog jeg førstepladsen og i det efterfølgende europa-playoff gik jeg hele vejen til finalen, hvor jeg mødte FCM. De blev slået 5-0, så en halvkedelig sæson blev lige pludselig mere end godkendt.

3. sæson startede middelmådigt, måske pga europæiske kval-kampe (røg ud i 3. kvalrunde til Torino) men stille og roligt fik jeg styr på præstationerne og endte på andenpladsen i grundspillet. Holdet fortsatte med de gode takter, men FCK viste sig alt for stærke, så jeg endte på andenpladsen i Superligaen. I pokalturneringen kom jeg i finalen hvor jeg blev slået af Brøndby.

Lige nu er 4231 bred min favoritformation.

Mit hold ser sådan her ud lige nu:

Målmand: Seydou Sy (O. Christensen)

Højre Back: Ryan Johnson Laursen (Desler)
Central Forsvar: Rasmus Nicolaisen (Tverskov)
Central Forsvar: Joël Kabongo (M. Lund)
Venstre Back: David Colina (Barret)

Central Midtbane: Jens Jakob Thomasen (C. Nielsen)
Central Midtbane: Oliver Abildgaard (Drachmann)
Højre Offensiv Midtbane: Warren Tchimbembe (T. Bech)
Central Offensiv Midtbane: Ousseynou Ndiaye (Eskesen)
Ventre Offensiv Midtbane: Mikael Anderson (Greve)

Angriber: Niklas Helenius (N. Alioui)

Lejeaftalen med Alioui stopper her i sommerpausen, så skal ud og hente en ny angriber der kan konkurrere med Helenius. Jeg henter en venstre offensiv midtbanespiller og en central forsvar i hhv Max Svensson og Tanguy Nianzou-Kouassi på frie transfers, som skal erstatte Lund og Greve, der forlader klubben.

Jeg prøver at satse på ungdommen i klubben, men det er svært når de enten ikke er gode nok eller er så gode at de tiltrækker sig opmærksomhed fra udlandet og derfor gør alt for at blive solgt. Har dog rykket et par spillere op her i sommerpausen og håber de i første omgang kan bide sig fast på bænken.
Logged

Banansplit
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Odense Boldklub
« Svar #44: 13 Dec 2018, 14:13 »

Er der nogen der ved om fejlen i forhold til nedrykningspillet er rettet?Huh?
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010