home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 344 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik indstillinger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] Udprint
Forfatter Emne: Taktik indstillinger  (Læst 28773 gange)
Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #45: 02 Jul 2019, 07:21 »

Hvad er løsningen så, ikke spille så offensiv?

Et andet problem er også at vinde over topholdene. Da jeg var Tottemham vandt jeg sjældent over top 5 og da slet ikke på udebane. nogle gode råd til at få succes?

Det er svært at sige hvad løsningen er. Jo mere offensiv du er, jo mere plads giver du til kontra, og så er det at du til tider vil tabe 1-0 selvom du har haft 50 skud. Men sådan er fodbold altså også i virkeligheden.
Logged


Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #46: 02 Jul 2019, 08:44 »

Som Enevoldsen skriver, så er det meget realistisk at det kan ske. Jeg tænker ikke nødvendigvis det er taktikken den er gal med - de mange forsøg kan være mange langskud, eller afslutninger fra umulige vinkler - kræver at man lige kigger stats og highlights igennem for at kunne sige noget om det. Bare fordi man har "Arbejde bold i feltet" kan det godt være at spillerene alligevel sparker fra nogle sjove vinkler mv.

Jeg tror du skal arbejde lidt med spillerinstrukser og vurdere om du har de rigtige angribere på toppen. Måske sammensætningen af dine spillerroller, så de skaber synergi.
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #47: 02 Jul 2019, 14:09 »

Jeg tror du skal arbejde lidt med spillerinstrukser og vurdere om du har de rigtige angribere på toppen. Måske sammensætningen af dine spillerroller, så de skaber synergi.

Netop lige dette er der mange som glemmer når de laver taktik, mange laver en taktik og sætter Spiller roller efter hvilke spillere man har i truppen, og det er også rigtigt at gøre, men nogen ender f. Eks. Ud med en 3 mans midtbane med kun dybtliggende playmakere.

Et lille eksempel på mange skud men ingen mål er en indvendig angriber på support vil skyde mere fra distancen end en indvendig angriber på offensiv også selvom man har arbejde bolden i feltet.
Logged


fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #48: 02 Jul 2019, 18:23 »

Jeg bruger bare en af de taktikker der er lavet i FM, for jeg kan ikke finde ud af lave en selv. Jeg bruger den der hedder genpres og spiller 4-2-3-1. enten med forsigtig eller positiv indstilling
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #49: 04 Jul 2019, 20:28 »

Jeg har godt nok fået succes med mit Leicester spil. Jeg skifter mellem 4-2-3-1 og 4-1-2-2-1 med forsigtig. Spillede tit med positivt i første nævnte taktik. Så er jeg begyndt at bruge udråb meget, 3-4 gange pr halvleg og holder mig kun til: "vær kreativ", "ros", Vis noget engagement". Læste på det her forum at det var en god ide. Var ubesejret de sidste 20 kampe i championship og har vundet de første 3 kampe i PL. Så det er ret fedt :-)
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #50: 05 Jul 2019, 10:33 »

Jeg har godt nok fået succes med mit Leicester spil. Jeg skifter mellem 4-2-3-1 og 4-1-2-2-1 med forsigtig. Spillede tit med positivt i første nævnte taktik. Så er jeg begyndt at bruge udråb meget, 3-4 gange pr halvleg og holder mig kun til: "vær kreativ", "ros", Vis noget engagement". Læste på det her forum at det var en god ide. Var ubesejret de sidste 20 kampe i championship og har vundet de første 3 kampe i PL. Så det er ret fedt :-)

Nice med de 20 kampe, nogen gange skal der ikke meget til før ens taktik virker, bare husk at den skal udvikles og justeres hele tiden.
Logged


fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #51: 08 Jul 2019, 17:18 »

Nogle gange hader jeg godt det her spil. Spiller med Leicester og var ubesejret i 9 kampe, starter så spillet op i dag og computeren har åbenbart bestemt sig for jeg klarer det for godt. For efter have spillet 11 kampe, fik jeg kun 2 sejre,  jeg synes det er fuldstændig urealistisk.
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #52: 08 Jul 2019, 18:47 »

Nogle gange hader jeg godt det her spil. Spiller med Leicester og var ubesejret i 9 kampe, starter så spillet op i dag og computeren har åbenbart bestemt sig for jeg klarer det for godt. For efter have spillet 11 kampe, fik jeg kun 2 sejre,  jeg synes det er fuldstændig urealistisk.

Plejer at gå "back to basic" nå det sker for mig, holder mig til den taktik jeg ved virker og stiller med favorit 11'eren.

Du kan Evt. Også prøve at ændre lidt ved din træning.

Husk. At holde humøret højt på spilleren, ros dem som gør det godt og kritisere dem der spiller som røv og nøgler.
Logged


fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #53: 09 Jul 2019, 00:22 »

Plejer at gå "back to basic" nå det sker for mig, holder mig til den taktik jeg ved virker og stiller med favorit 11'eren.

Du kan Evt. Også prøve at ændre lidt ved din træning.

Husk. At holde humøret højt på spilleren, ros dem som gør det godt og kritisere dem der spiller som røv og nøgler.

Ny sæson, nye håb :-). 10 point i 4 kampe er godkendt.

Jeg har et spørgsmål til min taktik. I kan se på billede at jeg har tegnet 2 sorte cirkler, skal de streger være helt grønne for det er godt? Hvis jeg skrifter Harry winks ind i stedet for Bastien, så forsvinder to af stregerne og det er vel ikke godt? Så kan jeg ikke bruge Harry Winks?

]
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #54: 09 Jul 2019, 09:30 »

Ny sæson, nye håb :-). 10 point i 4 kampe er godkendt.

Jeg har et spørgsmål til min taktik. I kan se på billede at jeg har tegnet 2 sorte cirkler, skal de streger være helt grønne for det er godt? Hvis jeg skrifter Harry winks ind i stedet for Bastien, så forsvinder to af stregerne og det er vel ikke godt? Så kan jeg ikke bruge Harry Winks?

]

De streger symbolisere samarbejdet mellem de spillerene. Altså hvor godt de kender hinanden og det skabes hen over tid. Hvis du bruger Winks i stedet vil de forsvinde i starten men efterhånden vil de komme igen, når spillerne har spillet nok kampe sammen.

Prisen man betaler ved rotation er jo den forståelse spillerne har internt på banen men fordelen er friske og sulte spillere. Så det handler om at finde en balance i tingene.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #55: 09 Jul 2019, 10:26 »

De streger symbolisere samarbejdet mellem de spillerene. Altså hvor godt de kender hinanden og det skabes hen over tid. Hvis du bruger Winks i stedet vil de forsvinde i starten men efterhånden vil de komme igen, når spillerne har spillet nok kampe sammen.

Prisen man betaler ved rotation er jo den forståelse spillerne har internt på banen men fordelen er friske og sulte spillere. Så det handler om at finde en balance i tingene.

Takker
Logged

fc-andeby
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #56: 11 Jul 2019, 17:03 »

Tror jeg er ved at opgive FM19. Er stadigvæk i gang med mit Leicester spil og det gik ok, men så ramte jeg en stime på 9 kampe uden sejr og det var mod hold som jeg burde vinde. Der var intet der fungerede, prøvede et par taktikker af uden held.
Hvordan er det at nogle kan køre med en taktik og så kører det bare?
Jeg bruger bare standard taktikkerne og har det også fungeret nogle gange. Jeg mener bare mit hold burde være bedre end at ligge omkring 10 pladsen. Det kan selvfølgelig også være jeg tager fejl.
Logged

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #57: 13 Jul 2019, 08:59 »

Tror jeg er ved at opgive FM19. Er stadigvæk i gang med mit Leicester spil og det gik ok, men så ramte jeg en stime på 9 kampe uden sejr og det var mod hold som jeg burde vinde. Der var intet der fungerede, prøvede et par taktikker af uden held.
Hvordan er det at nogle kan køre med en taktik og så kører det bare?
Jeg bruger bare standard taktikkerne og har det også fungeret nogle gange. Jeg mener bare mit hold burde være bedre end at ligge omkring 10 pladsen. Det kan selvfølgelig også være jeg tager fejl.

Et godt tip, er at gå i dybden med analyse delen, tjek hvordan modstanderne score mod dig, det kan f. Eks. score de mange mål på langskud, så er dit forsvars for passivt eller score de på hovedstød, så skal du måske forsvare lidt bredere.

Der er både gode og dårlige ting ved det nye taktisk koncept, for det er ikke sikkert at du har spillerne til at spille nogle af de fastlagte taktiker, så man skal nogle/ofte justere taktikken i forhold til de spillere du har med til kamp, men også modstanderen.

Prøv at gå ind på hold rapport og så sammenlign (er i øverste menu bjælke mod højre)
Logged


Sider: 1 2 3 [4] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010