home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 269 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Træningsbanen
| | |-+  Taktik indstillinger
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Taktik indstillinger  (Læst 28770 gange)
gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #15: 14 Feb 2019, 15:56 »

Mit råd til dig vil være, at sætte dine wing backs til Auto - en boldspil.CB, en CB og begge på forsvar - din Def/Midt vil jeg sætte til Deep playing playmaker (DLP)/forsvar - MCR, din højre midtbane på B2B/support - MCL venstre midtbane til fremskudt playmaker/Ang - To indvendige angribere/Support - Pressende,Dybdelæggende eller en komplet angriber, som alle skal sættes til angreb.

Lidt kortere afleveringer, hurtigt tempo, overlap højre/venstre, spil op fra forsvar, off bredde/standart, løb mod forsvaret, spil på dødbolde.

Rul den ud til back ell cb, distribuere hurtigt, genpres, kontra.

Deff bredde smal, højeste muligt deff line og højeste pres fra angriberne, spil på offside fælde, ekstrem press, afskær MM fra at spille kort, spil aggressivt.

Mentalitet/ Offensivt, men skift mellem mentaliteterne, når du spiller kamp og juster alt efter hvem du spiller imod.

Så har du en taktik, som burde banke mål ind uden selv at indkassere Wink

Gonz  Peace
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #16: 14 Feb 2019, 19:11 »

Mit råd til dig vil være, at sætte dine wing backs til Auto - en boldspil.CB, en CB og begge på forsvar - din Def/Midt vil jeg sætte til Deep playing playmaker (DLP)/forsvar - MCR, din højre midtbane på B2B/support - MCL venstre midtbane til fremskudt playmaker/Ang - To indvendige angribere/Support - Pressende,Dybdelæggende eller en komplet angriber, som alle skal sættes til angreb.

Lidt kortere afleveringer, hurtigt tempo, overlap højre/venstre, spil op fra forsvar, off bredde/standart, løb mod forsvaret, spil på dødbolde.

Rul den ud til back ell cb, distribuere hurtigt, genpres, kontra.

Deff bredde smal, højeste muligt deff line og højeste pres fra angriberne, spil på offside fælde, ekstrem press, afskær MM fra at spille kort, spil aggressivt.

Mentalitet/ Offensivt, men skift mellem mentaliteterne, når du spiller kamp og juster alt efter hvem du spiller imod.

Så har du en taktik, som burde banke mål ind uden selv at indkassere Wink

Gonz  Peace

Mange tak Gonz.
Jeg vil prøve mig af med den taktik  Thumbs Up
Logged

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #17: 14 Feb 2019, 19:46 »

HulkOmaniA. Hvis du har lyst til at dele og ligge din taktik ud, må du meget gerne gøre det.
Kunne rigtig godt tænke mig at se hele din taktik

mener den ligger på værkstedet, DKSAN ATTACK hedder den  Thumbs Up
Logged

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #18: 14 Feb 2019, 19:58 »

mener den ligger på værkstedet, DKSAN ATTACK hedder den  Thumbs Up

Hvor finder jeg værkstedet?
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #19: 15 Feb 2019, 08:23 »

Mit råd til dig vil være, at sætte dine wing backs til Auto - en boldspil.CB, en CB og begge på forsvar - din Def/Midt vil jeg sætte til Deep playing playmaker (DLP)/forsvar - MCR, din højre midtbane på B2B/support - MCL venstre midtbane til fremskudt playmaker/Ang - To indvendige angribere/Support - Pressende,Dybdelæggende eller en komplet angriber, som alle skal sættes til angreb.

Lidt kortere afleveringer, hurtigt tempo, overlap højre/venstre, spil op fra forsvar, off bredde/standart, løb mod forsvaret, spil på dødbolde.

Rul den ud til back ell cb, distribuere hurtigt, genpres, kontra.

Deff bredde smal, højeste muligt deff line og højeste pres fra angriberne, spil på offside fælde, ekstrem press, afskær MM fra at spille kort, spil aggressivt.

Mentalitet/ Offensivt, men skift mellem mentaliteterne, når du spiller kamp og juster alt efter hvem du spiller imod.

Så har du en taktik, som burde banke mål ind uden selv at indkassere Wink

Gonz  Peace

Hvad har du sat din generelle taktik til? Altså er det kontroller boldbesiddelse?
Logged

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #20: 15 Feb 2019, 10:43 »

mener den ligger på værkstedet, DKSAN ATTACK hedder den  Thumbs Up

Quickta  Hævet Øjenbryn FM Base Wink

Så DKsan er åbenbart et plagiat  funny funny funny funny
« Seneste Redigering: 15 Feb 2019, 10:49 af gonzo » Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #21: 15 Feb 2019, 10:47 »

Hvad har du sat din generelle taktik til? Altså er det kontroller boldbesiddelse?

Jeg vil foreslå dig selv, at lave den fra bunden. Det er en mellemting mellem Kontroller og en genpress taktik.
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #22: 15 Feb 2019, 19:05 »

Jeg vil foreslå dig selv, at lave den fra bunden. Det er en mellemting mellem Kontroller og en genpress taktik.

Så du har oprettet din helt egen taktik, du har ikke taget udgangspunkt i noget? Og hvad med træningen, har du lavet eget program. Eller bliver det tilpasset udfra din taktik?

Har prøvet din taktik af i et par kampe, og der er jo kæmpe forske. Nu kan jeg spille bold  Thumbs Up
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #23: 24 Feb 2019, 15:22 »

Det startede rigtig godt ud med taktikken jeg blev forslået her, holdet begyndte at scorer mere, selv angriberne.
Men nu er en ny sæson startet og jeg er tilbage i samme problem. Min første angriber har scoret 1 mål i 11 liga kampe.
Altså hvad sker der.
Hvordan kan man ligge en taktik hvor de bare begynder at bombe og næste sæson så er man tilbage i det samme gamle
Logged

Roberto_Baggio
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #24: 26 Feb 2019, 16:32 »

Jeg er ved at blive sindsyg af min bagkæde.
Min ide er at der sikkert er mange andre der har oplevet følgende:

- En høj bold bliver losset op i mit felt og min CB "clearer" den, men det er rigtig, rigtig ofte lige ud i fødderne på en angriber.
- Det kan være en tværaflevering fra wing til wing som min FB så "clearer", men igen er det rigtig tit bolden bliver headet ind omkring midtbanen hvor der står en angriber eller OMC til at opsamle..

Det er altså ikke fordi mine Cb eller FB er presset af en modstander. De står helt fri og vælger her at heade bolden direkte til en modstander...

Er der en der ved hvilken indstilling jeg har fået valgt.? For jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor der sker..
På forhånd tak..
Logged

Love the Blues

gonzo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #25: 09 Mar 2019, 12:26 »

Jeg er ved at blive sindsyg af min bagkæde.
Min ide er at der sikkert er mange andre der har oplevet følgende:

- En høj bold bliver losset op i mit felt og min CB "clearer" den, men det er rigtig, rigtig ofte lige ud i fødderne på en angriber.
- Det kan være en tværaflevering fra wing til wing som min FB så "clearer", men igen er det rigtig tit bolden bliver headet ind omkring midtbanen hvor der står en angriber eller OMC til at opsamle..

Det er altså ikke fordi mine Cb eller FB er presset af en modstander. De står helt fri og vælger her at heade bolden direkte til en modstander...

Er der en der ved hvilken indstilling jeg har fået valgt.? For jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor der sker..
På forhånd tak..

Nu her jeg spillet en del LLM og min erfaring siger mig, at det er CB´s stats, som er udslagsgivende for hvor dygtig han er til at "clerer" bolden. En dårligere CB vil jo egentlig bare dække sit område for en hver pris, uden at tænke/have evnerne til at tænke for meget over, hvor han clerer bolden hen. Hvorimod du sjældent, hvis overhovedet, ser Verane clere bolden til en modstander.
Logged

When the seagulls follow the trawler, it is because they think that sardines will be thrown into the sea.

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #26: 18 Mar 2019, 13:54 »

Gutter har sgu brug for lidt hjælp. Jeg har rigtig svært ved at få stablet en taktik op der kan fungere mere end 1 kamp.

Jeg er real og spiller en 4-3-3 dm bred.
Mm: sk(su)
FB: CWB(A)
CB: BDP(F)
CB: BDP(F)
FB: CWB(A)
DM: DM(F)
MC: MEZ(A)
MC: DP(SU)
OMH: IF(A)
OMV: IF(SU)
ANG: CF(A)

Kortere aflevering
Spil op fra forsvar
Arbejd bolden i boksen
Vær mere udtrykningsfuld
Play narrow

Korte udspark
Fordel til cb
Kontra
Genpres

Højere defensiv linje
Højere pres linje
Pres insensitet ekstrem
Afskær målmanden fra korte udspark
Spil på offsidefælde

Spiller balanceret

Det er de indstillinger jeg kører med og har prøvet at ændre lidt, men intet virker. Jeg kan vinde 7-0 den ene kamp hvor jeg har 30 skud hvor så 14 af dem er på mål det så fint nok. Kampen efter kan jeg tabe 2 eller 3-0 også Ca have det samme, men hvor jeg måske kun hat 9 på mål. Jeg har utrolig svært ved at scorer på mine chancer.

Har ogps prøvet at ændre på spillerollerne men lige lidt hjælper det.

Nogle gode forslag?

Logged

H A L A   M A D R I D!

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #27: 18 Mar 2019, 15:40 »

Først og fremmest spiller du ekstremt offensivt. Jeg vil skyde på, at du i flere tilfælde kommer til at spille en 2-4-4, hvilket enten indbyder til storsejre eller store nederlag, som du selv siger. Jeg vil mene, at du har alt for mange angrebs roller. Med en offensiv mentalitet vil dine spillere for alt i verden fremefter på banen, hvilket betyder du har 5 spillere som blindt stormer fremad på banen. Det skal selvfølgelig en masse offensiv fodbold, men efterlader enormt meget rum specielt på kanterne, hvor IF ikke arbejder specielt defensivt og dine CWB vil skubbe meget langt frem på banen.

Personligt bruger jeg altid som tommelfingerregel, at mine spillers mentalitet skal stemme overens med opstillingen. Det kunne være 4-4-2, 4-5-1 eller 3-5-2. Altså e-4 spillere med den forsvars-rolle, 4-5 spillere med en support-rolle og 1-2 spillere med en angrebs-rolle; Ja sågar nogen gange ingen med en angrebs-rolle. Jo mere kompakt du står på banen til at starte med, desto lettere er det også at se, hvilke spillere der måske skal skubbes en anelse fremad, hvis du ikke synes du spiller offensivt nok. Derudover så vil din Mezzala typisk arbejde i de samme rum som dine IF (Half Space), hvorfor de typisk måske står oveni hinanden. 

Hvis du har tid/tålmodighed til det, så er det bedste råd altid at skrue helt ned for indstillingerne og så spille 5-10 kampe og notere hvad der er godt/skidt. Og så stille og roligt bygge taktikken op derfra. På den måde er det nemt at spotte hvilke roller/positioner/indstillinger der er til hindring for at taktikken spiller som du gerne vil, og hvilke som rent faktisk gavner taktikken.

Uden at kende Real Madrid's hold er det svært at give et godt bud (Og det er ligeså vigtigt at taktikken passer til spillernes roller, evner og deres personlige træk). Man kunne jo sagtens teste om en CWB eller bare WB på support ville komme langt nok frem alligevel, om en Advanced playmaker udfylder 10'er hullet bedre end Mezzalaen og om angriberen bliver for offensiv og alene med en attack-rolle. Samtidig kunne jeg forestille mig, at Marcelo har et personligt træk om at komme fremad, så du kan roligt starte ham længere tilbage på banen, for at være lidt mere kompakt. Det samme gælder mange af de andre spillere med specielle træk - Et eksempel jeg selv har arbejdet med er Perisic, som trækker ind i banen fra begge kanter. Hvis jeg bruger ham som Winger, så får jeg både en kantspiller (qua rollen) og en indvendig angriber (qua hans personlige træk), hvorimod hvis jeg brugte ham som indvendig angriber så ville han altid trække ind i banen.

Så tænk lidt kreativt og se om der ikke er spillere med specielle evner/færdigheder som du kan udnytte til din fordel. Og så tænk måske en anelse mere defensivt Smiley
Logged

Dennislauridsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #28: 18 Mar 2019, 16:03 »

Først og fremmest spiller du ekstremt offensivt. Jeg vil skyde på, at du i flere tilfælde kommer til at spille en 2-4-4, hvilket enten indbyder til storsejre eller store nederlag, som du selv siger. Jeg vil mene, at du har alt for mange angrebs roller. Med en offensiv mentalitet vil dine spillere for alt i verden fremefter på banen, hvilket betyder du har 5 spillere som blindt stormer fremad på banen. Det skal selvfølgelig en masse offensiv fodbold, men efterlader enormt meget rum specielt på kanterne, hvor IF ikke arbejder specielt defensivt og dine CWB vil skubbe meget langt frem på banen.

Personligt bruger jeg altid som tommelfingerregel, at mine spillers mentalitet skal stemme overens med opstillingen. Det kunne være 4-4-2, 4-5-1 eller 3-5-2. Altså e-4 spillere med den forsvars-rolle, 4-5 spillere med en support-rolle og 1-2 spillere med en angrebs-rolle; Ja sågar nogen gange ingen med en angrebs-rolle. Jo mere kompakt du står på banen til at starte med, desto lettere er det også at se, hvilke spillere der måske skal skubbes en anelse fremad, hvis du ikke synes du spiller offensivt nok. Derudover så vil din Mezzala typisk arbejde i de samme rum som dine IF (Half Space), hvorfor de typisk måske står oveni hinanden. 

Hvis du har tid/tålmodighed til det, så er det bedste råd altid at skrue helt ned for indstillingerne og så spille 5-10 kampe og notere hvad der er godt/skidt. Og så stille og roligt bygge taktikken op derfra. På den måde er det nemt at spotte hvilke roller/positioner/indstillinger der er til hindring for at taktikken spiller som du gerne vil, og hvilke som rent faktisk gavner taktikken.

Uden at kende Real Madrid's hold er det svært at give et godt bud (Og det er ligeså vigtigt at taktikken passer til spillernes roller, evner og deres personlige træk). Man kunne jo sagtens teste om en CWB eller bare WB på support ville komme langt nok frem alligevel, om en Advanced playmaker udfylder 10'er hullet bedre end Mezzalaen og om angriberen bliver for offensiv og alene med en attack-rolle. Samtidig kunne jeg forestille mig, at Marcelo har et personligt træk om at komme fremad, så du kan roligt starte ham længere tilbage på banen, for at være lidt mere kompakt. Det samme gælder mange af de andre spillere med specielle træk - Et eksempel jeg selv har arbejdet med er Perisic, som trækker ind i banen fra begge kanter. Hvis jeg bruger ham som Winger, så får jeg både en kantspiller (qua rollen) og en indvendig angriber (qua hans personlige træk), hvorimod hvis jeg brugte ham som indvendig angriber så ville han altid trække ind i banen.

Så tænk lidt kreativt og se om der ikke er spillere med specielle evner/færdigheder som du kan udnytte til din fordel. Og så tænk måske en anelse mere defensivt Smiley

Okay tak.

Ja den er lidt offensivt, men føler faktisk at den lukker rigtig fint af, men prøver at kigge lidt på det. Måske skal taktikken ændres til 4-2-3-1.

Kan en ss fungere med en dybtliggende angriber?
Logged

H A L A   M A D R I D!

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik indstillinger
« Svar #29: 18 Mar 2019, 19:28 »

Gutter har sgu brug for lidt hjælp. Jeg har rigtig svært ved at få stablet en taktik op der kan fungere mere end 1 kamp.

Jeg er real og spiller en 4-3-3 dm bred.
Mm: sk(su)
FB: CWB(A)
CB: BDP(F)
CB: BDP(F)
FB: CWB(A)
DM: DM(F)
MC: MEZ(A)
MC: DP(SU)
OMH: IF(A)
OMV: IF(SU)
ANG: CF(A)

Kortere aflevering
Spil op fra forsvar
Arbejd bolden i boksen
Vær mere udtrykningsfuld
Play narrow

Korte udspark
Fordel til cb
Kontra
Genpres

Højere defensiv linje
Højere pres linje
Pres insensitet ekstrem
Afskær målmanden fra korte udspark
Spil på offsidefælde

Spiller balanceret

Det er de indstillinger jeg kører med og har prøvet at ændre lidt, men intet virker. Jeg kan vinde 7-0 den ene kamp hvor jeg har 30 skud hvor så 14 af dem er på mål det så fint nok. Kampen efter kan jeg tabe 2 eller 3-0 også Ca have det samme, men hvor jeg måske kun hat 9 på mål. Jeg har utrolig svært ved at scorer på mine chancer.

Har ogps prøvet at ændre på spillerollerne men lige lidt hjælper det.

Nogle gode forslag?




Der er som sådan mange ting der kan gøres her du kan afprøve dette:
CWB på support, og begge indvendige angriber på support med kom længere fremad som spiller introduktion.

Du kan også lave din midtbane om, ved at lave den defensive om til ankermand, da dine center forsvar har brug for hjælp idet dine backs er meget offensive.

Og til sidst så ville jeg tilføje overlab på begge sidder.
Logged


Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010