home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 278 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Hvem skal jeg være?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: Hvem skal jeg være?  (Læst 45576 gange)
Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #60: 11 Mar 2019, 11:13 »

Hvis det ikke absolut skal være et mindre fodboldland, så er en klub som Bari måske spændende for dig. De huserer i Serie D (Så du skal have fat i en ligaudvidelse), men klubben har stadig et stort omdømme og et stadion der er Serie A værdig. Jeg skal ikke kunne sige hvor let det bliver at stryge igennem rækkerne, men det er i hvert fald en klub der er langt fra midten af Serie A, hvor de tidligere har været.

Et andet bud kunne være ACS Poli Timişoara fra den rumænske 2. division. Om de er en sovende kæmpe ved jeg ikke, men jeg kan selv huske at jeg har spillet imod den utallige gange i tidligere versioner af FM, hvor de var ganske habile. De har et par topplaceringer tidligere (under et andet navn) men er nu i den næstbedste række.

I Grækenland prøvede jeg sidste år kræfter med Xanthi, som var en spændende klub i et fedt område (I hvert fald i virkeligheden).. Der er ikke så mange penge at gøre godt med og truppen er en broget blanding af kvalitet og overbetalte pensionister. Her handler det så om at prøve og bide skeer med PAOK, AEK og Olympiakos. Den græske liga er måske relativ nem at komme til tops i, men til gengæld oplever jeg det som en liga der er på vej nedad (I omdømme) i forhold til ligaerne omkring den. Hvis du vil have en klub der er faldet lidt af på den, kan du jo prøve at få Panathinaikos tilbage på fode igen.

Et par andre bud kunne også være at tage den cypriotiske liga med og føre APOEL fra tophold på Cypern til tophold i Europa - eventuelt med nogle cypriotiske spillere/egen avl (Man kan jo selv sætte reglerne). Det samme kunne man prøve at gøre med Vaduz i Schweiz/Lichtenstein eller få Rubin Kazan tilbage i toppen af Rusland (Rusland er faktisk en ganske underholdende liga med massere af penge og massere talent + reglen om udlændinge). 

Tak for de mange forslag!  de er noteret til når jeg mangler endnu et save  Smiley

Valget faldt dog på Iraklis i den græske 2. division.
Tidligere storklub, men en stor fanbase og fornuftigt stadion.
De var nede at vende i 3. divisionen grundet dårlig økonomi, men rykkede op sidste år.
Økonomien er ikke den bedste, men oprykningen til den bedste række er mere eller mindre sikker.

Derefter tænker jeg at udfordrer de tre store græske klubber, og på sigt tage på jagt efter et europæisk trofæ!
Logged

Traditionsklub siden 1924

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #61: 11 Mar 2019, 12:09 »

Tak for de mange forslag!  de er noteret til når jeg mangler endnu et save  Smiley

Valget faldt dog på Iraklis i den græske 2. division.
Tidligere storklub, men en stor fanbase og fornuftigt stadion.
De var nede at vende i 3. divisionen grundet dårlig økonomi, men rykkede op sidste år.
Økonomien er ikke den bedste, men oprykningen til den bedste række er mere eller mindre sikker.

Derefter tænker jeg at udfordrer de tre store græske klubber, og på sigt tage på jagt efter et europæisk trofæ!
Held og lykke! Det er altid sjovt at spille i de mindre ligaer; Det giver i hvert fald nogle anderledes spil end hvis man primært begår sig i de største og mest pengestærke rækker Smiley
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #62: 15 Mar 2019, 14:19 »

Nogle der har erfaringer med Stoke? De har det største budget i Championship, og har også købt ind for omkring 550 millioner kroner. Men det er ikke ligefrem klassespillere man har hentet ind, og selv med ligaens største budget, er spillermaterialet noget ringere end de fleste hold. De er af odds-sætterne, sat til at slutte som nummer 6.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

XaviHer
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #63: 24 Mar 2019, 02:13 »

Nogle der har erfaringer med Stoke? De har det største budget i Championship, og har også købt ind for omkring 550 millioner kroner. Men det er ikke ligefrem klassespillere man har hentet ind, og selv med ligaens største budget, er spillermaterialet noget ringere end de fleste hold. De er af odds-sætterne, sat til at slutte som nummer 6.

Jeg har! Et fedt hold med en masse store navne; Butland, Shawcross, Martins Indi, Ashley Williams, Charlie Adam, McClean, Bojan, Darren Fletcher og Berahino. Mange af dem er selvfølgelig langt fra fordums styrke, men de har stadigvæk niveau til at kæmpe om oprykning. Derudover har de kæmpetalentet Josh Tymon, og en del udlejede spillere med Premier League niveau.

Jeg rykkede op som nr 1 med ca. 105 point, trods en katastrofal start! Derefter fik jeg omkring 500 mio til transfer, som blev brugt på Ajer, Grealish og Jadon Sancho (helt uvirkeligt at jeg fik ham til Stoke i anden sæson for 255 mio  Opstemt). Det blev til en 5.plads, 2 point fra CL.

Så klart en klub med stort potentiale. Det kræver en kæmpe oprydning, men det heller ikke kedeligt når de har så mange penge Smiley
 
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #64: 25 Mar 2019, 19:15 »

Jeg har! Et fedt hold med en masse store navne; Butland, Shawcross, Martins Indi, Ashley Williams, Charlie Adam, McClean, Bojan, Darren Fletcher og Berahino. Mange af dem er selvfølgelig langt fra fordums styrke, men de har stadigvæk niveau til at kæmpe om oprykning. Derudover har de kæmpetalentet Josh Tymon, og en del udlejede spillere med Premier League niveau.

Jeg rykkede op som nr 1 med ca. 105 point, trods en katastrofal start! Derefter fik jeg omkring 500 mio til transfer, som blev brugt på Ajer, Grealish og Jadon Sancho (helt uvirkeligt at jeg fik ham til Stoke i anden sæson for 255 mio  Opstemt). Det blev til en 5.plads, 2 point fra CL.

Så klart en klub med stort potentiale. Det kræver en kæmpe oprydning, men det heller ikke kedeligt når de har så mange penge Smiley
 

Er startet med dem. Williams og Berahino er langt fra startopstillingen, men med kun 3 midterforsvarere i truppen, er Williams trods alt ikke SÅ langt fra den. Men Berahino er langt væk. Han er ringe synes jeg.

Men det er startet godt, ligger nummer ét efter 4 kampe.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

szukizek
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #65: 26 Mar 2019, 17:37 »

Er startet med dem. Williams og Berahino er langt fra startopstillingen, men med kun 3 midterforsvarere i truppen, er Williams trods alt ikke SÅ langt fra den. Men Berahino er langt væk. Han er ringe synes jeg.

Men det er startet godt, ligger nummer ét efter 4 kampe.

Synes det er vildt med Berahino at han er faldet så meget i forhold til tidligere spil, og det er da heller ikke længe siden han var rygtet til Tottenham.
Logged


Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #66: 26 Mar 2019, 20:39 »

Ja, det er mærkeligt. Vokes er mit klare førstevalgt, efterfulgt af Afobe. Så Berahino er tredjevalg. Han kan dog spille højrefløj også, men der er han også tredjevalg.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

sorte
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #67: 24 Apr 2019, 12:23 »

Hvem skal jeg være i mit næste spil? Ajax eller Celtic?

Har ikke spillet med nogle af dem før og er begge klubber som finder gode billige spillere rundt omkring i Europa også sælger dem dyrt efter?

Så er der nogle der har begrundelser for hvem af de to hold jeg skal vælge - eller eventuelt komme med et andet bud på er hold som kører med samme princip  Smiley
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #68: 24 Apr 2019, 13:04 »

Hvem skal jeg være i mit næste spil? Ajax eller Celtic?

Har ikke spillet med nogle af dem før og er begge klubber som finder gode billige spillere rundt omkring i Europa også sælger dem dyrt efter?

Så er der nogle der har begrundelser for hvem af de to hold jeg skal vælge - eller eventuelt komme med et andet bud på er hold som kører med samme princip  Smiley
Hvis konceptet blot er, at købe billige talenter og sælge dem dyrt, så kan du jo være hvilken som helst klub. Jeg tror de fleste klubber i verden udenfor den absolutte elite køber spillere med henblik på at udvikle klubben/spilleren og tjene på dette.

Hvis det er fordi du også vil udvikle egne spillere iblandt de du måtte købe, så findes der massere af spændende topklubber du kunne vælge i mindre ligaer udover de to du selv nævner. De tre store i Portugal, Moskva-klubberne i Rusland og Krasnodar, Shakthar/Kiev i Ukraine eller Zagreb i Kroatien. Det kommer nok an på, hvor langt væk hjemmefra du vil, for fælles for diverse klubber er, at den hjemlige ligaer relativt hurtigt bliver nem og udfordringen ligger i CHL. Det kan jo så nævnes at der i Rusland og Ukraine er "udlændinge-regler", hvilket jeg personligt synes er en sjov udfordring Smiley
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #69: 24 Apr 2019, 13:17 »

Hvem skal jeg være i mit næste spil? Ajax eller Celtic?

Har ikke spillet med nogle af dem før og er begge klubber som finder gode billige spillere rundt omkring i Europa også sælger dem dyrt efter?

Så er der nogle der har begrundelser for hvem af de to hold jeg skal vælge - eller eventuelt komme med et andet bud på er hold som kører med samme princip  Smiley

Personligt synes jeg Celtic er for kedelige at spille med, fordi den skotske liga er så dårlig. Som Gilly nævner er der mange andre gode bud lidt længere øst på. Hvis du vælger 1 af de 3 fra Portugal, kommer du til at vælte dig i talentmasse samtidig med du hele tiden skal kæmpe med de 2 andre hold om titler. Monaco kan også nævnes som et hold der har levet af det, den franske liga er også den liga i FM der spytter flest talenter ud efter min erfaring  Smiley
Logged


Sutharam
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #70: 24 Apr 2019, 13:36 »

Der er mange tyske hold der har et godt ungdomssystem og som satser på egne unge. Bayer Leverkussen og RB Leipzig er gode bud, hvor Bayer nok måske er for let at overtage.
Logged

Kaspandersen90
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #71: 06 Aug 2019, 12:31 »

Jeg har altid været utroligt glad for at spille med Tottenham. Dog er det de seneste år, i form af deres succes, blevet lidt for "nemt", jeg foretrækker nemlig at udvikle holdet for et lidt lavere niveu. I år vil jeg forsøge mig med Sunderland.
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #72: 25 Aug 2019, 23:50 »

Newcastle har lidt historie, en fornuftig trup (start-11) og god infrastruktur. Jeg tror umiddelbart dette vil være den "nemmeste" udfordring af de fire. Derudover var de en overgang Manchester Uniteds (min yndlingsklub hvis nogen skulle være i tvivl) onde ond, så kan ikke rigtig lide klubben, og tilstedeværelsen af Shelvey gør det ikke bedre! Wink

Crystal Palace er for mig lidt en sjov klub - fede fans der sjældent buer af egne spillere, gode spillere som kan blive vigtige (eller solgt til store summer) og de pæneste cheerleadere! Opstemt Jeg tror dette godt kunne være den sværeste udfordring, da det ikke er mit indtryk at de har så mange penge, men det er denne udfordring jeg selv havde valgt af de fire.

West Ham har jo et fantastisk ungdomssetup og i den forbindelse en vild historie med udvikling af klassespillere. Der er nok slet ikke tvivl om at det er her du bør få de bedste spillere - på sigt - men det virker også til der er gode summer at gøre med i klubben - ihvertfald har de da hentet nogle ret gode spillere de seneste par år.

Bournemouth er lidt en underdog for mig - jeg har aldrig spillet med dem, men synes altid de klarer sig godt når jeg spiller imod dem, og så har de min absolutte yndlingsplaymaker i Lewis Cook! En klub der hver sæson næsten kun forbedrer sig, og du har her mulighed for at skabe klubbens historie, da de ikke har nogen i forvejen.

Jeg ville rangere således:
1. Crystal Palace
2. Bournemouth
3. West Ham
4. Newcastle

God fornøjelse - uanset hvem du vælger - husk at dele lidt, vil gerne se hvad du får ud af det. Wink

Efter ikke at have spillet FM siden marts måned, startede jeg et save op med Bournemouth... Første gang jeg prøver dem, så jeg er spændt på hvordan det mon går. Målet er jo en midterplacering, og det tror jeg godt jeg kan. Og så har de modsat mange andre PL klubber faktisk en overvægt af engelske spillere i truppen.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Broen13
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Hvem skal jeg være?
« Svar #73: 26 Aug 2019, 08:34 »

Jeg glæder mig til at følge med (såfremt du selvfølgelig deler lidt omkring dit save). Smiley
Logged

Så er jeg tilbage med en ny blog: Broen13 - FM24 - Journeyman

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010