home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 315 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2019
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Esbjerg FB
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Esbjerg FB  (Læst 4671 gange)
Havndruvic
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Esbjerg FB
« : 28 Okt 2018, 14:05 »

Ligesom de foregående år har jeg valgt at mit første save i den nye udgave af spillet skal være med EFB.

Esbjerg er jo til tider et værre gale hus og med nogle mærkelige tranfers, senest med Rafael van der vaart. En 35 årig hollænder med et fantastisk CV, men med en krop som en 50årig der har levet lidt for godt. Endnu en af de handler der har taget hårdt, på en i forvejen presset økonomi. Økonomien er forsat ikke god og er helt klart en udfordring! Dog hjalp salget af guldfuglen Anders Dreyer gevaldigt på økonomien. Esbjerg er heldigvis i den gode situation at de har flere fremragende talenter i form af Mark brink, Jakob Sørensen, Jeppe Højbjerg, Daniel Anyembe, Mads larsen og Mathias Kristensen.

Mit fokus bliver derfor at få gjort flere og flere af disse unge talenter til fast del af starteren og forhåbentligt superliga profiler. derudover bliver et andet fokus punkt at få skabt en sund økonomi, via salg af spillere og få mange af de lidt for dyre og ikke gode udlandske spillere ud af klubben.

På transfer fronten håber jeg på at jeg kan skabe et mere skandinavisk holdkort og satse mere på køb af talenter og få færdig udviklede spillere. MEN grundet den dårlige økonomi, bliver første sæson uden indkøb men forhåbentligt nogle leje aftaler med danske spillere fra større klubber der kan hjælpe til med at overleve superligaen.

Jeg håber der er andre der har taget udfordringen op med EFB og har tænkt sig at byde ind.  Smiley
Logged

Havndruvic
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #1: 28 Okt 2018, 14:30 »

Update.

Efter 16 runder har jeg overrasket mig selv og resten af superligaen. jeg indtager nemlig 3 pladsen med intet mindre end 29point.

Efter en meget vanskelig start og nogle tunge nederlag, ændrede jeg taktikken fra at være tilbageholdende, defensivt og kontra indstillet til at satse mere og være mere offensivt indstillet med højt genpres og fokus på at holde bolden i egne rækker.

Efter taktikken blev lagt om gav det pote med det samme ude mod midtjylland blev det til en sejr og efterfølgende 13 kampe er det blevet til 1 nederlag. hvilket må siges at være overraskende, da jeg nok har superligaens tungeste midterforsvar og er meget sårbar på omstillinger. men det er lykkedes meget godt og jeg tænker jeg har fundet den rigtige taktik.
Opstillingen hedder 4-5-1.


På transfersfronten er der også sket lidt.

ind er kommet:

Mads roerslev fra FCK - lejeaftale.
jonas Wind fra FCK - lejeaftale.
Benjamin hvidt fra AGF - lejeaftale.
Julius Eskesen fra OB - lejeaftale.
Mads bech fra Brentford - lejeaftale.

ud er kommet:

Mark Brink til Nice for 5mil.
Adrian petre til Angers SCO for 3,5mil.
Rafael van der vaart til sion for 100.000(ville bare gerne af med ham)
yuriy yakavenko til Horsens på lejeaftale.


på den økonomiske front er også kommet i plus efter præmie pengene er kommet efter de første 13 runder. Men det er kun et plus på 1mil..

profilen på holdet indtil videre må være Jacob Sørensen på den centrale midtbane, han har spillet med en gennemsnit bedømmelse på 7,30. han er stærkt spillende og har også bidraget med 3 mål og 1 enkelt assists. udover Jacob sørensen har Adnane tighadouini bidraget med 5 mål og er topscore. Det er ikke mange mål, men heldigvis har målene fordelt sig på intet mindre end 12 forskellige spillere, hvilket er meget tilfredsstillende.
Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #2: 28 Okt 2018, 19:08 »

Jeg startede også med EfB, som jeg som regel gør. Desværre var der et bug, da jeg havde spillet de indledende kampe og skulle i nedrykningsspillet. Håber ikke du rammer ind i samme problemer Smiley
Logged

Managerpodcast
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #3: 28 Okt 2018, 21:43 »

Jeg ramte personligt selv en femteplads efter 26 kampe med EfB og var latterligt overrasket. Jeg fik dog 9.75 mio for Brink og 15 for Lungi. Begge kunne jeg ikke holde på.

Adnane Tighadouini er latterligt ringe, og jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.

Udover det hentede jeg den 38-årige målmand Mohamed Keita ind fra den guineanske liga og Daniel Bamberg på fri. Efter de to store spillersalg plus det dejlige farvel til van der Vaart, lejede jeg Federico Palacios i Nürnberg og Matt O'Riley i Fulham, mens Tonny Brochmann kom til på en fri. Og så brugte jeg 900.000 på Thomas Wils fra Liers. :-)
Logged

Havndruvic
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #4: 28 Okt 2018, 21:58 »

Så nåede jeg til vejs ende i grundspillet i første sæson og hvilket et af slagsen.  

stillingen ser således ud:

1 FCK 57 point
2 EFB 54 point
3 Randers 50 point
4 Brøndby 45 point
5 FCM 36 point
6 OB 35 point

som kan ses udfra stillingen i top 6, har det været et fremragende grundspil for mig med EFB.
taktikken fra fra før jul holdte jeg fast i, men var tvunget til at ændre en smule. Da Burnley valgte at smide 35mil for Jacob sørensen, hvilket var for godt til at sige nej til.. Især med henblik på et af fokus punkterne var at få en sundere økonomi.

Januars transfer vindue blev langt mere aktivt end håbet, men grundet det store salg af Jacob Sørensen faldt der også nogle penge af jeg kunne bruge. her er et lille overblik over januars vindue.

ind kom:
emeka nnamani fra nordsjælland - fri transfer
Mikkel damsgaard fra nordsjælland - 5 mil.
Jeppe okkels fra silkeborg - 4 mil.
Mathias Ross fra AAB - 2,75mil.
Rasmus Nicolaisen fra FCM - 1,7mil.

ud kom:
Jacob Sørensen til burnley - 35mil.
Joni Kauko til mechelen - 425 tusinde.
agus Garcia til Murcia - fri transfer.
Mathias Kristensen til Valur - Leje
Emmanuel Oti til Østersunds FK - 2,5mil.

alt i alt et vindue som jeg er meget tilfreds med, da jeg kom af med lidt død vægt i truppen i form af Garcia, kasko og Oti.


Som nævnt tidligere var jeg grundet af slaget af Jacob sørensen tvungen til at ændre taktikken, så jeg gik fra en 4-5-1 til en 4-2-3-1 opstilling, men valgte holde fast i mine instruktioner. hvilket må siges var det rigtige at gøre. Da den gode form fra efteråret blev taget med ind i foråret.

min ideelle opstilling ser således ud:

Højberg
anyembe - nicolaisen - Kristian riis - jesper Lauridsen
              Mads larsen - benjamin hvidt
tighadouini - Mikkel damsgaard - jeppe okkels
                     jonas wind


Men nu gælder det et særdeles spændende slutspil! jeg vil komme med en update efter slutspillet.
Logged

Havndruvic
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #5: 29 Okt 2018, 17:47 »

Så blev jeg færdig med sæsonen og hvilken en det var! jeg endte med at hive en 2 plads hjem, efter et meget tungt slutspil.. med kun 3 sejre i hele slutspillet og hele 7 nederlag.. jeg var meget heldig med at de hold under mig også smed point på kryds og tværs. FCK blev selvfølgelig mestre, de var i klasse for sig selv, og jeg havde det personligt meget hårdt mod dem i superligaen.

En anden meget positiv oplevelse var pokalen, hvor jeg med lodtræknings held og dygtighed endte i pokal finalen. En finale mod Randers, som jeg havde tabt 3 ud af 4 gange til i løbet af sæsonen. Men Jeppe Okkels ville det anderledes, og med et hattrick sikrede han mig en 3-1 sejr og en pokal titel.

Sæsonens store skuffelser må være AAB og AGF, som var ude i den drablige kamp om direkte nedrykning. Hvor AAB slap bedst fra det grundet reglen om udebane mål. AGF havde jeg faktisk store forventinger til, da jeg synes de har et meget spændende hold samt en god træner i David nielsen.


Men nu er jeg kommet frem til et spændende transfer vindue og vil højst sandsynligt opdaterer på den anden siden af vinduet.
Logged

Havndruvic
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #6: 29 Okt 2018, 17:51 »

Jeg ramte personligt selv en femteplads efter 26 kampe med EfB og var latterligt overrasket. Jeg fik dog 9.75 mio for Brink og 15 for Lungi. Begge kunne jeg ikke holde på.

Adnane Tighadouini er latterligt ringe, og jeg aner simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.

Udover det hentede jeg den 38-årige målmand Mohamed Keita ind fra den guineanske liga og Daniel Bamberg på fri. Efter de to store spillersalg plus det dejlige farvel til van der Vaart, lejede jeg Federico Palacios i Nürnberg og Matt O'Riley i Fulham, mens Tonny Brochmann kom til på en fri. Og så brugte jeg 900.000 på Thomas Wils fra Liers. :-)


Jeg havde faktisk også tænkt Adnane Tighadouini som lidt en lottokupon, men heldigvis for mig var han super skarp og god.

Havde du en tanke med dine køb angående nationaliteter ? Personligt satte jeg et mål om at det helst skulle være dansk og hvis ikke så ihvertfald skandinavisk.

Men er generelt overrasket over hvor "let" det er gået. Jeg havde regnet med at det skulle være et meget tungt spil med masser nederlag og en kamp for overlevelse.
Logged

Tasla
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #7: 01 Nov 2018, 19:32 »

Jeg har os lyst til at starte med Esbjerg men jeg er hvis ikke så god til at ligge taktik..
har ikke rigtig kunne finde ud af og spille med andre hold en Esbjerg så derfor vægler jeg dem
Logged

Tasla
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #8: 08 Nov 2018, 17:32 »

Anden sæson med Esbjerg er jeg kommet i Euro Cup....

jeg noget til Gruppespillet hvor jeg skal møde TSG Hoffenheim, Legia og A. Bilbao...
så i superligaen ligger jeg nr 6 efter 6 kampe
Logged

mig700
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Esbjerg FB
« Svar #9: 30 Nov 2018, 17:06 »

Havndruvic
Det lyder som et vildt spændende save du har gang i!! Opstemt
Kan du evt. prøve at smide et billede af din taktik og instruktioner? Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010