home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Rossoneri - di nuovo in cima
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Rossoneri - di nuovo in cima  (Læst 5865 gange)
tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Rossoneri - di nuovo in cima
« : 18 Aug 2018, 16:49 »


Regler
- Egen taktik
- Ingen editor
- Maskering af evner

Det er ikke tilladt for mig at benytte download taktikker, editor og jeg skal udnytte scout systemet til fulde, så maskering af evner er naturligvis også på. Der er ikke krav om at jeg skal hente nationale spillere, men er der 2 næsten lige gode spillere og den ene er italiensk, så skal jeg forsøge at hente national spilleren.

Intro
Jeg har kun 1 gang i hele min FM tid, som strækker tilbage helt til 2001/2002 da det hed championship manager styret A.C Milan. Tiden er inde efter utallige saves med Watford, OB og Tottenham. Valget er faldet på A.C Milan af den simple årsag at de har det mest spændende mandskab i Serie A med en god stamme af italienske spillere og det er længe siden de har domineret den italienske scene, så det skal jeg naturligvis forsøge at lave om på. Målet er at vinde ligaen indenfor de første 3 sæsoner og Champions League indenfor de første 5 sæsoner. Det ville måske være nemt for nogen, men absolut ikke for mig, da jeg ikke er en haj til det taktiske. Jeg har mest en dels benyttet kompakte taktikker i FM 18, som går ud på at holde på bolden og spille sikkert rundt med stor succes, men det slutter i A.C Milan, hvor der nogle af de stærkeste spillere er på kanterne.


Klubbens krav
- Europa League finale
- Europa League kvalifikation


Klubben kræver ganske enkelt at vi i cup regi kommer hele vejen til finalen, hvilket bliver meget svært i en første sæson der ofte går med at finde ud af taktikken og samspillet med de andre, så den bliver meget svær at leve op til, mens Europa League kvalifikation simpelthen skal hjem ellers vanker der nok en fyreseddel.


Taktik

Da jeg skal "nytænke" en taktik og her snakker jeg ikke som sådan formation, da det jo er set en milliard gange uanset om jeg ville vælge 4-1-2-3, 4-2-1-3 eller what ever, så ville det være bekendt. Det vigtige er ikke så meget formationen, men hvad jeg vil gøre med formationen, altså hvilken måde jeg har tænkt mig at spille og mine første tanker har været at spille en 4-1-2-3 (4-1-2-2-1). A.C Milan har både til at kunne spille med en OMC og en DMC, men Hakan Çalhanoglu er den eneste der er god nok derinde sammen med Bonaventura og Bonaventura vil jeg hellere bruge på kanten når han kommer tilbage fra sin skade udover at jeg gerne vil have en balancespiller.



Tanken er at spille ud fra samme system med 2 forskellige varianter alt efter kampforløbet. En offensiv tilgang med flydende form, en standart tilgang med fleksibel form og en kontra tilgang med en struktureret form, som kommer til at blive brugt på udebane og mod større mandskaber der presser hårdt på.

Offensiv/Flydende
Tanken er her at vi skal spille kreativ fodbold og udnytte vores kanter, hvor både backs såvel som indvendige angribere skal levere varen. Der er altså tale om direkte fodbold. Jeg har valgt ikke at fylde alt for mange instruktioner på, da jeg undervejs vil forsøge at se hvad der dur og tweake det hele lidt til.

Tanken her er at Andre Silva skal kunne gå lidt dybere ned i banen og være med til at gøre Suso og Bonaventura farlige og selv agertil modtage stikninger fra Kessie og Montolivo. Det kan meget vel være at der skal ændres en smule på rollerne, men Suso og Bonaventura skal helst cutte ind mens Calabria og Rodriguez skal sørge for bredden.

Taktikken skal benyttes i kampe, hvor jeg ved at jeg er favoritten, hvilket formentlig vil betyde at modstanderen ender med at pakke sig og håbe på kontra. Her skal vi kunne lirke det op med kreativitet. I de store kampe kan det bruges, hvis vi er bagud mod slutningen af kampen.

Standart/Flexibel

Samme tanker som med den offensive, men her er vores tilgang mere afventende og spillerne skal ikke være ligeså kreative og fremadbrusende som vores offensive taktik. Vi skal i kampe der umiddelbart er lige føle tingene an og herfra vælge hvad vi gør. Vi skal stadig spille mere direkte og ikke nødvendigvis holde på bolden.

Kontra/Struktureret
Når jeg forventer at være underdog eller er på udebane, så vil det oftest være i en presset situation og her må vi til dels droppe det kreative og smukke fodbold til fordel for kyniske kontraer, struktureret organisation og streng disciplin. Det kan have et biprodukt af noget mere boldbesiddelse, men vi skal stadig forsøge at gå over kanterne når vi får stjålet bolden. Vi skal også forsøge at kyse modstanderen med hårdere tacklinger der gerne skulle irritere modstanderholdet.


Transfers
Det er umuligt at komme udenom et par udskiftninger og tilgange her i starten af transfervinduet hos A.C Milan af den simple årsag at hele 2 forsvarsspillere ikke passer ind i filosofien og vi mangler en habil backup til Suso på højre kanten. Når jeg også vælger at køre med 3 midtbanespillere i alt, så er jeg også nød til at hente en rotationsspiller til DMC positionen, hvor Locatelli ikke er den rette mand i positionen, men han er i øjeblikket stationeret der pga. Lucas Biglia´s lange skade, som først nu er ved at være overstået og helt generelt skal jeg kunne skifte lidt ud for at holde det fysiske i et hårdt program med Euro League oveni.

Tilgange
- Domenico Berardi (25 mil£)
- Nicola Rigoni (Lån)
- Hatem Ben Arfa (Lån)

Jeg havde regnet med kun at indhente 2 spillere en afløser til Suso i italienske Berardi og en Rotationsspiller/Backup til Lucas Biglia på DMC positionen, men desværre gik Berardi i stykker kort tid inde i sæsonen og er ude i 3-4 måneder, hvorfor jeg har været nødsaget til at låne Hatem Ben Arfa til 50% løn i alt 51.000£ om ugen. Berardi er uden tvivl en stærk spiller, så det er et slag, men livet går videre!

Afgange
- Cristián Zapata (6 mil£)
- Patrick Crutone (udlån)

Zapata passede ganske enkelt ikke ind med de andre forsvarsspillere på holdet og var den svageste i rækken. Det blev altså Zapata der måtte lade livet i truppen til fordel for Gustavo Gómez, som jeg valgte at beholde som det tynde øl i blandt mine i alt 4 forsvarsspillere centralt. 

Som konsekvens af en enkelt angriber position, så har jeg følt mig nødsaget til at sende Patrick Crutone afsted til Crotone på lån. Han ville ikke kunne få alverden til spilletid med en allerede lånt Kalinic der tilfører erfaringen og vi har allerede ungdommen i en habil Andre Silva, så det ville være spildt talent og i stedet har jeg mulighed for at kalde ham tilbage, hvis der skulle opstå langvarig skade hos en af de 2 spydspidser på holdet. Det kan være han kan komme til at spille en rolle i de kommende sæsoner alt efter hans udvikling. Det ekstra negative er at jeg nu ikke kan kontrollere hvilken vej han skal udvikles, så der må vi se tiden an.


Opstart

Taktik, Transfers og diverse stab ændringer er overstået. Det har indtil videre kørt med blandede resultater i indledningen, hvor det dog er lykkedes at komme i Europa League og slå Juventus heldigt 0-1 på udebane i en venskabskamp, men tabte kampe mod Liverpool og Torino viste sårbarheder i taktikken og specielt Franck Kessie med sin Mezzala rolle virker til at skyde alt for meget udefra i stedet for at sende bolden ud til en fri Calabria på højre kanten til stor frustation. Den slags problemer skal jeg så småt i gang med at forsøge at tweake, så vi ikke høvler bolden hver gang der er en lille bitte åbning.

Det kan dog blive svært uden at gå på kompromis med den direkte tilgang, så det ender nok med små tweak på den enkelte spillers indstilling for ikke at ødelægge for meget af tilgangen til spillet. Vi skulle nødig trække i en retning af boldbesiddende fodbold når tankegangen har været direkte fodbold.

Åbningen på sæsonen har som sagt været blandet og specielt kampen mod Torino i sæsonåbneren var en voldsomt oplevelse, hvor intet virkede på deres hjemmebane og snitteren blev til hele 4-0   Græder

Herefter rejste vi os igen med 3 sejre mod henholdsvis FC Sion i Euro kvallen, Genoa i Serie A og Crotone på udebane. Spillet på banen har været lidt vaklende trods de mange mål, men en positiv start er det da og 1 tabt kamp til i Liverpool forsæsonen samt en snitter til Torino må man leve med.




I Europa League har vi trukket Lyon, Moskva og Lugano, hvor en billet hjem vil være en kæmpe fiasko. Moskva og Lugano skal ganske enkelt sendes hjem.

Eventyret starter her i A.C Milan!

ps. der kommer sæsonupdates ikke undervejs.. Thumbs Up
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Rossoneri - di nuovo in cima
« Svar #1: 18 Aug 2018, 18:58 »

Spændende! jeg følger helt sikkert med Smiley
Logged


tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Rossoneri - di nuovo in cima
« Svar #2: 22 Aug 2018, 05:24 »

Første Sæson



Det blev en sæson med mange op og nedture, men mest nedture. Domenico Berardi, som blev købt for 200 millioner nåede kun at spille 14 Serie A kampe pga. 3 lange skader og 2 små skader. Han var kort sagt ude i langt over 60% af sæsonen. Det betød at Suso blev brugt voldsomt meget og selvom han gjorde det godt, så kan det ikke nytte noget at han skal spille så meget og være træt til næsten hver kamp.

Opturen i sæsonen kom med hele 19 kampe uden nederlag i Serie A, men desværre var et hav af dem uafgjorte resultater og vi lå hele tiden og kæmpede med Inter om 5. pladsen indtil slutsæsonen, hvor vi går fuldstændig ned og dumper ned på 7. pladsen i ligaen. Havde det ikke være for Juventus sejr i Coppa Italia, så havde jeg ikke fået en Europa League billet og da jeg ikke nåede mere end semifinalen i EL, så ville det nok have betydet en fyreseddel, men det lykkedes ikke at blive fyret og holde gutterne glade hele sæsonen igennem.

Taktikken har jeg måtte indse ikke har været god nok og derfor laver vi et skifte til sæson 2 i klubben, hvor vi skal levere possession fodbold. Det er noget jeg er vant til at kreere og har mere styr på, så det håber jeg giver adgang til nogle mere stabile resultater og markant bedre spil, hvilket det faktisk allerede har gjort omend modstanderne ikke har været af nævneværdig kvalitet.

Skaderne hobede sig op i første sæson, hvor jeg mindst har haft 7 mand skadet i gennemsnit og i peak 9 mand. Træningen var varieret mellem høj og mellem. Individuelle tilpasset så dem med størst hang til skader blev skånet mest muligt, men desværre blev jeg ramt voldsomt. Det håber jeg ændres i den nye sæson, hvor den nye taktik lægger op til et mindre pres på spillerne fysisk og der vil ikke så tit blive tacklet igennem for den sags skyld.

Europa League

Det var en kæmpe succes i gruppespillet, hvor 5 ud af 6 kampe blev vundet og den sidste endte uafgjort mod Lyon. Modsat ligaen, så var der mål på samlebånd i den internationale cup og det endda fra B-kæden det meste af tiden.

Første knockout (A.C Milan 2-0 Zorya Lugansk)
Anden Knockout (A.C Milan 5-2 Hertha Berlin)
Kvartfinale (A.C Milan 6-4 Roma)
Semifinale (A.C Milan 2-5 Arsenal)

Det lykkedes altså ikke at opfylde målsætningen om en finale og tæt på var vi reelt aldrig med 2 svære kampe mod de senere vindere Arsenal og nøjagtig som med Juventus i Coppa Italia, så vandt de altså turneringen efter at have slået os ud. På det her tidspunkt kørte det meget dårligt i ligaen, så EL var sidste håb for en stor præstation i sæsonen, men 2 ræderlige indsatser mod Arsenal stoppede festen.

Niveau og spillere

Der har ikke været ret meget at juble over i forhold til gennemsnits ratingen for holdet og den bedste spiller ender med at være Suso på 7,25 for samtlige kampe i sæsonen og med hans 5 mål og 10 assist i Serie A over 25 kampe under svære forhold, så er det absolut godkendt.

Angrebet med Kalinic og Silva har ikke fungeret optimalt, men det har nok skyldtes taktikken mere end kvaliteten omend begge ikke er verdensklasse angribere. Silva blev topscorer med 17 mål i alle turneringer et godt billede på vores scoringsproblemer må man sige.

Økonomi

Vi sluttede sæsonen med -420 millioner på balancen, men med sponsorkroner og diverse ender vi i opstarten til den nye sæson med 100 millioner i plus på balancen før transfervinduet, hvilket jo langt fra vil giver nok til at kunne opruste alvorligt.

Det store minus i sidste sæson skyldtes Berardi købet og lånet af Arfa som panik løsning da Berardi røg ud i 4 måneder. Det kostede samlet tæt på 290 milllioner en ordentlig luns. Udover indkøb og lån, så har de mange nedskæringer og ansættelser af nye folk til staben kostet omkring 150 millioner samlet, men det er en nødvendighed at klubben har et stærkt setup.

Transfers



Nye tilgange

Bertrand Traoré - Lyon (245 mil)
Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at bruge mange penge, men da spejderne fandt Bertrand i Lyon, så måtte jeg slå til og da økonomien kunne hænge sammen pga. mange salg, så måtte jeg bare få fat i ham. Han kan udvikle sig endnu mere og vil sammen med en skadesfri Berardi kunne give super kvalitet hele sæsonen igennem på højre kanten. Jeg havde i første omgang tiltænkt en transferlistet Rafinha til små 60 mil fra Barcelona den højre kant, men han blev desværre nappet af Borussia der kunne tilbyde Champions League fodbold.

Danny Welbeck - Arsenal (85 mil)
Jeg så mig nødsaget til at sælge Hakan af den simple årsag at han ikke er hurtig nok på kanten og ikke helt passer til rollen, så han røg altså ud for 100 millioner, mens min scouts havde fundet Welbeck på transferlisten til en fin pris for den kvalitet og fart han har. Welbeck vil fungere som en fin rotationsspiller i truppen efter Bonaventura, så 85 millioner for ham er fint og så er der måske mulighed for at sælge ham videre om 1 eller 2 sæsoner alt efter præstationerne.

95. Predrag Rajkovic - Maccabi (40 mil)
Antonio Donnarumma er væk og Storari er uden kontrakt, så nødvendigheden for en ny reserve målmand har ganske enkelt været der og 40 millioner for en målmand med lidt potentiale er ikke galt. Rajkovic bliver formentlig aldrig 1. målmand i klubben, men jeg skal forsøge at udvikle ham lidt, så jeg har et stærkt alternativ, hvis gud forbyde det at Donnarumma skulle blive langtidsskadet.

Arne Maier - Herta Berlin (Lån)
Nicola Rigoni er fortid i Milan efter endt lejeaftale, så en ny backup til Lucas Biglia var nødvendig og valget faldt på den utilpassede DMC i Hertha Berlin, som til en billig slat pr. måned tørner ud for mig og udvikler han sig nok undervejs, ja så kunne et permanent ophold bestemt komme på tale til en spiller med et rimeligt talent kontra alderen. Han for ligesom alle andre spillere i truppen spilletid undervejs i sæsonen pga. rotationsprincip, så udviklingsmulighede rne er der. Den eneste spiller der er skraldespandsspille r er Borini, som må få de små rester hist og pist ved for mange skader.

Kalinic og Borini var på lån hos os i sidste sæson, så de er ikke rigtige transfers i min bog, da de er velkendte ansigter i klubben. Ærgerligt at jeg er tvunget til at have Borini, men han brokker sig så aldrig, så det er vel i sidste ende ok. Tilbagevendte Bacca ville jeg ikke have noget med at gøre som 31 årig nedadgående spiller ville det være hul i hovedet, så jeg kunne ligeså godt få ham på leje og så må jeg skaffe mig af med ham på et godt tidspunkt.


Ny sæson ny start!

Det har været virkelig hårdt i den første sæson, hvor jeg til tider balancerede på et knivsæg for ikke at blive fyret. Det lykkedes med nød og næppe, men sæsonen tog voldsomt hårdt på mig med dårligt og usikkert spil, som stensikkert er mine taktiske evner ud i direkte angribende fodbold. Det nyttede ikke noget at fortsætte med at justere i de tanker jeg havde, det duede ganske enkelt ikke sæsonen igennem, hvilket også blev bevist med 0 statistikker i top, både for spillere og holdet generelt. En rædselssæson der skal glemmes hurtigst muligt, så den nye sæson kan blive en ny frisk start med samme formation bare en ny måde at spille fodbold på.

Starten på sæsonen har været absolut positiv med et hav af mål og selvom vi fik tæsk i starten af Liverpool og Juventus, så var der ikke panik, da spillerne var langt fra kendte med taktikken på det tidspunkt og formen absolut rædderlig i mod Liverpool. Sidenhen har de mange venskabskampe og de tvungne EL kval kampe, som i denne omgang blev 6 styks i stedet for sidste sæsons 4 styks, ført til at spillerne er blevet rimelig bekendt med taktikken og det har set meget positivt ud selvom venskabskampene ikke kan bruges til alverden.

Alle EL kval kampe blev vundet overbevisende med gode statistikker og sæsonåbneren, som blev spillet med B-holdet efter sidste EL Kval kamp blev vundet med hele 5-0 og en voldsom klar statistik til min fordel. Det positive der kan tages fra sæsonstarten er at holdet har lukket 0 mål ind i 7 kampe i træk og vist rimeligt forsvarsspil modsat sidste sæson, hvor der var åbent skydetelt uanset hvad der blev gjort. Det ser meget bedre ud nu, så lad os håbe at vi kan vaske en dårlig sæson væk og kæmpe med i toppen i denne sæson og kvalificere os til Champions League!







« Seneste Redigering: 22 Aug 2018, 14:47 af tojosular » Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Rossoneri - di nuovo in cima
« Svar #3: 25 Aug 2018, 17:24 »

Sæson 2



En fantastisk forandring kom med en ny taktik der fokuserede på possession og mindre fejlafleveringer. Forsvarsmæssigt betød det også at vi var fuldstændig blændende med kun 16 mål i mod os over 38 Serie A kampe, hvilket var det bedste i turneringen og Donnarumma opnåede 21 clean sheets en ny rekord, men desværre for os, så var Juventus simpelthen bare for stærke med en tæt på perfekt sæson, som kun VI! fik ødelagt med en noget så mærkelig kamp med 2-0 på hjemmebane i en ren defensiv kamp fra vores side med udvisning i det 7 minut til Gomez fra vores hold! ydermere var det altså B-holdet der endte med at spille den kamp, fordi Lazio ventede på udebane i den anden semifinale i Europa League lige om hjørnet.



Fra 7. pladsen og rodet spil til kontrolleret pasningsspil og en 2. plads efter mastodonterne Juventus er en godkendt sæson, men tiden er ved at rinde ud i forhold til at nå målsætningen, så der skal altså en Serie A titel til i næste sæson ellers er det game over. Det bliver hamrende svært mod et Juventus hold der dominerer samtlige kampe de spiller og altså kun i denne sæson tabte en eneste kamp! Juventus må ikke have en så fantastisk sæson i næste ombæring ellers ender det absolut ikke med en Serie A titel, da jeg ikke har økonomien til at stable et stærkt nok mandskab sammen. En del spillere er blevet ældre og forsvinder fra holdet pga. for ringe kvalitet og derfor skal jagten nu til at gå ind på kvalitets rotationsspillere, hvilket er meget svær.

Sæson resultat
Europa League 2018/2019
Serie A - 2. plads
Coppa Italia - Kvartfinale


Europa League



Pga. sidste sæson 7. plads skulle vi arbejde os hele vejen gennem 6 kampe for overhovedet at nå gruppespillet i Europa League og selvom gruppespillet gik nemt, så er chancen for at vinde trofæet stadig overvejende lille og specielt da jeg trak Borussia Mönchengladbach. Et hold der i den grad har spillerne til at spille lige op og det gjorde de bestemt også, men skarpheden fra kanterne betød 2. knockout runde, hvor vi heldigt trækker Moskva et hold vi simpelthen skal slå, men begge kampe bliver et mareridt med brændte chancer ud over det sædvanlige og derfor ender det i straffesparkskonkur rence, hvor vi med nød og næppe takket være Donnarumma trækker os sejrsrigt ud.

Ovenpå den oplevelse tænkte jeg virkelig ikke at vi ville ende i finalen, men heldigvis er guderne med os endnu engang da vi trækker Bournmouth i kvart finalen og relativt let kører dem over samlet 3-1. De bed kun en smule fra sig, men det tog Donnarumma sig flot af.

Kvag flot italiensk spil i Europa League er hele 3 Serie A mandskaber nået til semifinalen i form af os, Lazio og Roma. Vi trækker heldigvis den svageste modstander i Lazio og det er første gang jeg for alvor begynder at tro på titlen, da de har haft en middelsæson i Serie A. Det her betød selvfølgelig også at Italien var sikret minimum 1 finale deltager. Kampene mod Lazio var præget af stor nervøsitet og det var et helvede at få dem til at tage det roligt og bare spille fodbold, så for første gang var vi i alvorlige problemer i turneringen med et pressende Lazio mandskab der i den grad lugtede blod efter 1-1 på San Siro. Det værst tænkelige sker 41 minutter inde i returkampen!, men heldigvis kommer redningsmanden Kessie til undsætning 10 minutter senere og herfra vælger jeg at gå direkte ned i en fuldstændig defensiv tilgang, hvilket trækker alt tempoet ud af kampen og Lazio har ufatteligt svært ved at sammensætte spillet. Det byder at vi går i forlænget spilletid for anden gang i turneringen og lige før straffesparkskonkur rencen indtræder bliver det afværget af Kalinic der dukker op på en sjælden lang bold og hamrer den i mål til kæmpe lettelse! Herfra er troen på titlen vanvittig stor selvom det er Valencia jeg møder!

Kampen mod Valencia spiller vi vanvittig flot fodbold, men desværre udnytter vi ikke vores 4-5 100% chancer og ender i forlænget spilletid, hvor indskiftede Traore scorer kampens enlige mål, hvor vi straks efter går i fuld defensiv tilstand og holder den hjem!!!

Den første titel efter en svær første sæson uden noget som helst!

Trup status

De mange kampe har været svære at håndtere med et B-hold der til tider har haft store problemer med at få kål på modstanderen, men det har været en nødvendighed for at kunne være med i Europa League´s slutspil. Der er plads til en masse forbedring stensikkert, men det bliver svært med en økonomi der har svært ved at hænge sammen.

Sæsonens helt store spiller blev Giacomo Bonaventura med 22 mål og 6 assists i 36 kampe. Udover hans målkonto opnåede han titlen som den bedste spiller i Europa League. Holdets topscorer blev André Silva med 23 mål, men de fleste af dem kom i Europa League kvallen først på sæsonen, hvor han hamrede 10 kasser ind siden da kom der skader og dårligt spil.

Kalinic var den største skuffelse med 13 mål og 8 assists i 36 kampe. Han har grundet skader til Silva spillet ufatteligt mange kampe, men har ikke fået voldsomt meget ud af det, hvor en Domenico Berardi på kanten til sammenligning på 36 kampe leverede 15 mål og 12 assists! Danny Welbeck og Traore var fine rotationsspillere med 25 kampe hver og henholdsvis 9 mål/7 assists og 10 mål/8 assists.

Truppen som helhed mangler kvalitet på en del pladser og med et hav af spillere der har kontraktudløb med rette og både Maier og Blind der har lånudløb, så bliver det en vanskelig opgave at få stykket en midtbane sammen der kan holde niveau også med tanke på at Biglia bliver 33 og fysisk virkelig bliver ringere for hvert sekundt.

Til den kommende sæson skal der hentes spillere til DMC, FV og MC som minimum, mens en center forsvarer nok også kan være nødvendigt. Der kommer ikke til at være penge nok til at få en bedre spydspids, så der må Silva/Kalinic få en sæson mere eller måske skal Crutone få en chance når han vender hjem fra leje hos Crotone, mens Bacca forhåbentligt kan blive solgt uden et voldsomt tab.




Logged

tojosular
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Rossoneri - di nuovo in cima
« Svar #4: 26 Aug 2018, 14:04 »



Der har i den grad været gang i svingdøren til sæson 3, hvor økonomien ganske enkelt skal på ret køl og det er endelig lykkedes med salg af flere gamle rotter til hamrende fordelagtige priser.

Bonucci (32 år) - 295 millioner (Man City)
Carlos Bacca (31 år) - 195 millioner (Tottenham)
Andre Silva (23 år) - 190 millioner (Brighton)
Nikola Kalinic (31 år) - 135 millioner (Everton)

Det er altså lykkedes at slippe af med en løntung Bonucci der kostede 103 millioner pr. år mod holdets 3. største lønning på 50 millioner, hvilket er en gigantisk forskel! De 3 ældre spillere var løntunge og ville falde drastisk i værdi, så det var bare med at få dem skippet afsted.

Franck Kessie (MC) - 150 millioner (Endelig færdig med lejeaftalen efter 2 sæsoner)
Marko Rog (MC) - 190 millioner (17 Determination, 17 Work Rate, 17 Stamina)
Rodri (DMC) - 110 millioner
Angel Correa (AMC/STC) - Gratis!
Matijs de Ligt (DC) - Leje (Bayern)
Marc Cucurella (DL) - Leje (Barcelona)

Årsagen til at jeg valgte at smide Silva for døren var at han ikke udviklede sig og da muligheden kom for at hente Correa gratis i Atl Madrid, så var der slet ingen tvivl og da Patrick Crutone efter 2 udlejninger til Crotone endelig er stærk nok til førsteholdet, så bliver det de 2 der skal dele frontangriber position, hvor vi nu skifter fra komplet angriber til falsk nier. Jeg havde en del positioner, hvor spillere enten var for ringe eller for gamle, så nu er der ryddet op med Montolivo, Antonelli, Mauri osv. ude af holdet.

Oprydningen betyder at A.C Milan endelig giver overskud i forretningen, da lidt over 200 millioner er fjernet i lønbudgettet årligt og med deltagelse i CL er vi en sund forrretning igen.

Balance,Lønbudget og Transferbudget

Finansiel forudsigelse

Truppen til sæson 3 i klubben

Nu hvor truppen er samlet korrekt og det økonomisk kan køre rundt, så kan vi formentlig efter denne sæson få fyldt de sidste huller ud, så lejeaftaler ikke længere bliver nødvendigt. Set i bagklogskabens klare lys, så skulle jeg have brugt penge på de Ligt i stedet for Berardi, men sådan er livet og det vil koste ekstra at få udfyldt den centerback position efter denne sæson ligesom det formentlig også vil koste lidt på den venstre forsvarsside, men de ting til den tid. Det positive er at det er en velafbalanceret trup der bør kunne kæmpe om top 3. Mesterskabet må jeg nok erkende kommer til at kræve mirakler, da holdet ikke rigtig er blevet styrket i start 11´eren nok nærmere svækket en bitte smule med Bonucci ude og Correa der lige skal finde ind på holdet sammen med Crutone.


Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010