home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 391 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  I troede vi var døde og borte
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: I troede vi var døde og borte  (Læst 6919 gange)
Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
I troede vi var døde og borte
« : 08 Aug 2018, 19:54 »

1# Intro
Sådan lyder første strofe i den vel nok mest populære AGF sang pt. En sang der kan samle de fleste Århusianere, og som altid skaber god stemning på tribunen.

Jeg har været AGF fan hele mit liv, og AGF er min klub. Jeg er på stadion til næsten hver hjemmekamp og rejser også med på udebaneture. Derfor piner det mig også at se hvordan klubben stadig ikke har forløst det kæmpe potentiale den har, og det har jeg i sinde at rette op på!

Dette er ikke nogen storytelling, men derimod mig der fortæller om min karriere i spidsen for AGF.
Her er missionen klar. Aarhus og AGF skal tilbage til toppen af dansk fodbold, og det skal ikke bare være en sæson, eller to. Det skal være holdbart. Derfor vil jeg også have fokus på klubbens økonomi og udvikling af unge talenter, som AGF tidligere har været kendt for, hvor nævne som Stig Tøfting, Leon Andreasen, Martin Jørgensen og John Stampe bare er nogle af disse.

Jeg vil komme opdatere som jeg mener det passer ind, men jeg vil tilstræbe at opdatere efter hver halvsæson, og give en update på situationen.

« Seneste Redigering: 08 Aug 2018, 19:59 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: I troede vi var døde og borte
« Svar #1: 09 Aug 2018, 19:08 »

2# Taktik
Jeg bestræber mig altid på at lave mine egne taktikker, men henter rigtig meget inspiration fra andre. Det har jeg også gjort til dette save, hvor jeg har udarbejdet følgende taktik.

Ideen med taktikken er at stå solidt i forsvaret, hvor jeg har bedt begge mine stoppere om at presse mindre. Derudover ønsker jeg at bygge spillet op nede fra de fire bagerste, og gerne sætte spillet fra mine backs. Midtbanen består af en central midtbanespiller i forsvar. Han skal være holdets defensive bindeled, og styre og kontrollere kampen længere tilbage på banen for mig. Det er også vigtig det er en spiller der kan stoppe kontraangreb.

Ved hans side har jeg en FTF. Han skal være en spilstation i det fremadrettede spil, og derudover skal han bringes i spil på banens sidste tredje del, hvor han med hans sene ankomst i feltet kan blive farlig.

Jeg benytter mig af en klassisk kantspiller i højre side, som skal udfordre og søge mod mål. PÅ den anden side kommer det kreative input. Her har jeg valgt at prøve en bred playmaker af, holdets kreative nerve, ham som skal binde spillet sammen, og sætte de andre op. Han er valgt i en offensiv rolle, da han derved søger ind bag angriberen når han har bolden, som en fremskudt playmaker.

Jeg har valgt at prøve skyggeangriberen af, da jeg ikke tidligere har forsøgt mig med denne rolle, men altid har været fascineret af denne. Han skal komme i de farlige dybdeløb i feltet, eller komme i de dybe løb.

Foran ham har jeg også en joker,som jeg ikke tidligere har forsøt med mig, nemlig en falsk 9’er. Også her synes jeg der er noget X-factor der skal prøves af, og jeg glæder mig til at se hvordan deres samspil kommer til at fungere.

Jeg har fokus på at spille korte bolde, have tålmodighed i spillet. Mine angreb skal gerne komme fra mine backs/kanter som skal spille bolden ind centralt på banens sidste tredje del. Det er i hvert fald planen.

Hvis i har andre spørgsmål til min taktik, rollerne eller instruktioner skal i bare sige til, så uddyber jeg gerne.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: I troede vi var døde og borte
« Svar #2: 14 Aug 2018, 20:02 »

Nå, min computer døde desværre i går, så dette save er pt. sat på pause. Jeg har dog fået fat i ny, og er igen kørende, og er ved at overveje om det bliver GF eller et andet hold der skal have et skud.
Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: I troede vi var døde og borte
« Svar #3: 14 Aug 2018, 22:16 »

Nå, beslutning taget. AGF skal have endnu et forsøg, og derfor vil jeg starte et nyt savegame op med dem i de kommende dage. Jeg har gået og grublet, og er kommet frem til en anden taktik, som jeg vil dele med jer i næste update.

Grunden til dette, skyldes at jeg fornyligt stødte på Westers guide, The Football Manager’s Guide to the Galaxy, som har givet mig nye input og sat nye tanker igang ang. hvordan taktikken skal bygges op. Men mere om den senere.

Jeg håber et par stykker af jer har lyst til at læse med når jeg kommer igang med savet  Smiley

Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Enevoldsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: I troede vi var døde og borte
« Svar #4: 15 Aug 2018, 08:03 »

Jeg følger hvert fald med Smiley
Logged


Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: I troede vi var døde og borte
« Svar #5: 17 Aug 2018, 17:35 »

1# Taktikken - V2

Som tidligere nævnt, har jeg i dette forsøg opbygget en anden taktik, med inspiration fra diverse hjemmesider, og med udgangspunkt i det som Wester har skrevet om i The Football Manager’s Guide to the Galaxy.

Opstillingen bliver en 4-1-2-2-1, reelt set nok noget der minder om en 4-1-2-3.

Jeg ønsker at spille possesion fodbold, hvor vi skal have mange afleveringer i holdet, have tålmodighed i spillet og altid spille os frem på banen. Med andre ord vil jeg gerne spille bolden ud nede fra, og derfra bygge spillet op, med tålmodighed i spillet.

Mine backs spilles begge som wingbacks, da jeg ønsker de skal komme med frem, og være en del af offensiven, og tilbyde sig bredt. Mine to centerstoppere skal primært koncentrere sig om at lukke ned for modstanderen, og her ønsker jeg at bygge på, med tiden.

Jeg spiller med en flydende playmaker på den defensive midtbane, da jeg er blevet helt vild med den rolle, specielt når han kommer fra en dybere position, og kan styre spillet fremad banen, og binde spillet sammen.
Foran ham ligger boldvindende midtbane som skal sørge for det defensive fundament på holdet. Altså balancespilleren. Ved hans side ligger en overgangspiller, en anden type boks-til-boks spiller, men jeg ønsker ham ikke gå for langt frem på banen, da jeg hellere vil have ham liggende udenfor feltet med mulighed for at samle bolde op.

På kanterne benytter jeg to indvendige angribere, som jeg ønsker skal være direkte i deres spil, og være målsøgende. De skal supplere min angriber, som bliver en targetmand. Jeg har valgt en targetmand da jeg ønsker at have noget fylde i boksen, og have en spiller vi kan bruge som spilstation, og som kan holde i bolden.

Jeg benytter mig af en fleksibel struktur, dog vil jeg ændre til flydende i kampe hvor vi er favoritter, eller hvis spillet skal løsnes op. Det supplere jeg med en kontrollerende mentalitet.

 Jeg vil i næste update komme en trupgennemgang, hvor jeg mener der skal sælges ud og hvor der skal forstærkes. Men mere om det senere!
« Seneste Redigering: 17 Aug 2018, 17:37 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Polaken
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: I troede vi var døde og borte
« Svar #6: 17 Aug 2018, 19:03 »

#2 Truppen


Jeg har nu fået kigget truppen igennem, og er kommet frem til, at vi har 2 spillere i overskud.

Björn Daniel Sverrisson & Mikkel Rask ser jeg ingen fremtid for, og specielt først nævnte satser jeg på at kunne sælge videre og få nogle penge i kassen. Derudover er jeg egentlig tilfreds med truppen, og har ikke nogen planer om at sælge flere end disse to, og jeg forventer egentlig heller ikke at skulle forstærke truppen.

Jeg kommer til at rotere en del, så alle spillere er klar og friske, og sikre alle en pause i ny og næ. Jeg tror ikke på man kan vinde noget med de samme 14 spillere, hvilket Brøndby jo også viste i den forrige sæson. Så alle skal i spil, og hele truppen skal bruges.

Jeg har som udgangspunkt en 22 mand stor trup, og vil derudover supplere denne trup med U/19 spillere, som skal dække ind for skader/karantæne.

Jeg har valgt at bruge de penge som klubben har til nye spillere på ny stab. Derfor er der bl.a. kommet en ny assistenttræner i form af norske Kenneth Mikkelsen.
Sammen med ham er også kommet Jens Rehhagel. Disse to personer er de største ”profiler” der er hentet ind. Derudover er der ansat en række nye fysioterapeuter samt talentspejdere til at støtte op om holdet.

Jeg vender tilbage med endnu en update, når transfervinduet er overstået.
« Seneste Redigering: 17 Aug 2018, 19:05 af Polaken » Logged

I 1989 spillede John Stampe sin sidste Europa Cup-kamp i karrieren mod ingen ringere end Barcelona på Camp Nou. BT skrev dagen efter: "Kejser John var banens bedste. Han spillede som om, han ejede hver en centimeter af Camp Nous grønsvær."

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010