home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23280
  0 Brugere, 209 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofsjaipur
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  En gang Odense, altid Odense V2
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint
Forfatter Emne: En gang Odense, altid Odense V2  (Læst 48272 gange)
Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #60: 27 Aug 2018, 10:24 »

En gang Odense, altid Odense #V2.15

Transfer-Bonanza!
Sidste år var vi sent ude, selvom vi havde andre intentioner, men i år har vi for alvor fået vendt tendensen. Med fire indkøb på to uger, foruden de tre der allerede var på plads, så står klubben kun med tre tvivlsspørgsmål med tre uger til sæsonstart på Brøndby Stadion.
Sonni, Høegh og Stolze kendte vi allerede på forhånd, og hvor Høegh er udset til at blive fast starter, så skal Sonni kæmpe med Reese om pladsen ved siden af Høegh, mens Stolze ligesom i denne sæson, skal deles med Kløve om pladsen på højrekanten. Alt sammen old news, og det var første da vinduet åbnede 12. juni vi for alvor skruede bissen på. Tyskeren Moll forlængede kontrakten på et lønleje vi slet ikke kunne være med på, og i stedet hentede vi en kvalitetsspiller hos en direkte rival i Nicolai Poulsen. Han er udset til at dele spilletiden med Drachmann, og den seks år yngre dansker er også manden som på sigt skal tage over, hvis 4-5-1-opstillingen bliver brugt så længe. Han spillede 29 kampe fra start i Randers sidste år, og at lande en fast Superligaspiller til 2.200.000,- ser jeg som et scoop.

Over en periode på seks dage fik vi også hevet en ny målmandsduo ind, som begge har dansk pas og Superligaerfaring. For lige over 2.000.000,- sikrede vi os både Jesper Hansen som førstevalg og Jeppe Højbjerg som andetvalg, så vi er uhyre godt besat på målmandsposten de kommende år. Jesper Hansen var kommet i overskud i FCM som satsede på Hamid, og selvom to kampe sidste år med tolv indkasseret mål lyder meget slemt, så er niveauet til noget helt andet – De omtalte kampe sluttede desuden med en 9-12 målscore, så man kan næppe klandre Jesper Hansen for fadæsen. Der er dog Superligaerfaring fra FCN og Lyngby, samt en smule fra Ligue 1, så at spilletiden ikke blev det store i FCM tager jeg med ro. 10 år yngre Højbjerg kommer fra en svær periode i norske Brann, hvor det over halvandet år kun blev til 16 ligakampe med 13 indkasseret mål (6 Clean Sheets). Han har dog ca. halvanden sæsons erfaring fra Esbjerg i Superligaen og en sæson i Nordic Bet – Plus alt det han kommer til at lære af Jesper Hansen. Han skulle gerne være klar som førstevalg om 1-2 sæsoner idet Jesper Hansen trods alt har en høj alder for et tophold, som vi er begyndt at kalde os selv..

Sidste mand vi fik til klubben inden sæsonen overhoved startede, var norske Marcus Pedersen, som bliver 4. udlændige i klubben. Den 29-årige angriber har otte forskellige klubber på CV’et, men har allerede 24 kampe i Ådalen med 7 tilhørende scoringer. Den gang rodede vi rundt i midten inden vi med fem runder igen styrtdykkede til en plads lige over nedrykning (Sammen med Brøndby). Nu er tiderne anderledes og nordmanden er udset til at være manden der skal banke mål ind, alt imens Kevin From langsomt lærer at blive førstevalg. Nordmanden havde stor succes i Strømsgodset, men knap så meget succes i Tyrkiet. Han er en rigtig slider og arbejdshest og det er dét der adskiller ham fra den lidt mere lade AK, som også har diva-tendenser.

Ingen solgt endnu, men vi har også kun brugt lige under 5.000.000,-, så jeg er ganske rolig. I løbet af juli måned kigger jeg nærmere på eventuelle backs, samt venstrekanten som måske kunne trænge til en kærlig hånd. Jeg er kommet lidt op og toppes med Mathias Greve, og som jeg nævnte sidst, så er der flere spændende alternativer end en småsur fynbo. I forhold til eventuelle salg, så er interessen kun steget for Gammelby, mens tyrkiske bejlere har meldt deres ankomst hos Jens Jakob Thomasen. AK er på tegnebrættet i Arsenal Tula (Som jeg har gode erfaringer med at sælge til), men intet konkret er dog sket på nogen af de tre endnu. Glædeligt er interessen for Kevin From stilnet af, efter han satte underskrift på en aftale der holder ham på Fyn indtil 2022 – Og forhåbentlig også flere år endnu!
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #61: 27 Aug 2018, 13:55 »

Tillykke med 2.pladsen og tillykke med sejren igår Smiley

Spændende betragninger om indkøb, og spændende hvor mange af der lykkes Smiley Glæder mig til at følge din kamp for at slå FCK af pinden Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #62: 31 Aug 2018, 16:30 »

Tillykke med 2.pladsen og tillykke med sejren igår Smiley

Spændende betragninger om indkøb, og spændende hvor mange af der lykkes Smiley Glæder mig til at følge din kamp for at slå FCK af pinden Smiley
Mange tak! Jeg har rimelig stor tiltro til, at i hvert fald Høegh og Stolze nok skal fortsætte succesen og jeg tvivler på at både Jesper Hansen og Jeppe Højbjerg flopper begge to. Pedersen skal også lykkes, for jeg har ikke andre alternativer end ham og From. Poulsen og Nattestad er begge købt for at styrke bredden på en specifik position, så de får næppe ligeså meget spilletid som de andre - Og dermed er det om at slå til når de får chancen. Det gør de forhåbentlig også, men jeg noterer mig også, at købsprisen på de to ikke springer banken, hvis galt skulle blive..
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #63: 31 Aug 2018, 16:33 »

En gang Odense, altid Odense #V2.16

Superligastart
Truppen er på plads – I hvert fald til sådan en grad, at jeg er tilfreds. Vi mangler den 22. mand, som skal supplere Gammelby, men interessen om den tidligere Silkeborg-spiller er intakt, og jeg har set mig svært varm på Mads Døhr Thychosen i tilfælde af Gammelby skal ud i Europa. Til gengæld har jeg ikke råd til at hive midtjyden ind hvis Gammelby bliver, så derfor er højrebacken på standby for nu. Skulle de ske at Gammelby blev skadet over længere tid, så har jeg midlerne til at finde et kompetent supplement, og realistisk set, så forsvinder interessen nok også for ham, hvis han render ind i en skade. Ellers så holdes alle muligheder åbne.

Det fynske samarbejde er noget af det OB prædiker meget om, men som klubben måske fejler størst på. Det gør sig også gældende i savet her, hvor Middelfart efter et år i 1. divisionen har opsagt samarbejdet og klarer sig alene. Jeg havde rigtig gerne set et bredt fynsk samarbejde, så jeg har taget tyren ved hornene og gjort det attraktivt for Marienlyst at være vores rugekasseklub. Marienlyst sikrede sig i den netop overståede sæson oprykning til 1. divisionen, hvor vi nu har to fynske hold – Og Marienlyst kan også skrive Jakob Svennesen, Jesper Thomsen og Frederik Lund på holdkortet, ligesom der er mulighed for at et par stykker mere skal hjælpe til med overlevelse. Jeg håber på at få Middelfart som samarbejdsklub igen i fremtiden, ligesom jeg også håber på at bestyrelsen i fremtiden vil tillade Leje-Klausuler eller hvad vi skal kalde dem, med holdene fra 2. division.

Udover et par talenter, har yderligere to mand forladt os. Utilfredse Mathias Greve trodsede mig og blev væk fra træning. Det kunne jeg ikke acceptere og han er blevet sendt på et lejeophold i tyske Sandhausen i den 3. bedste række. Forhåbentlig kan han lære lidt ordnung muss sein i Tyskland, men ellers ser jeg på at sende ham permanent afsted næste sommer. Tyskerne betaler hans løn under lejeopholdet. Et andet glædeligt exit var AK Jacobsen, som støder til danskerkolonien i russiske Arsenal Tula. Russerne betalte 5.000.000,- kontant og yderligere 2.000.000,- over de kommende to år, samt en lille bonus på 500.000,- hvis han sender kuglen i nettet 20 gange. Her bliver han holdkammerat med Ryan Laursen og Andre Rømer, og skal forsøge at forbedre russernes 13. plads fra sidste år – Andre Rømer blev endda kampens spiller i Playoff kampen på Arsenal, hvor Tula vandt 1-0, inden de spillede 1-1 på udebane, og blev i den bedste række. Johnson fik fuld spilletid i begge kampe.

Ind er kommet erstatningen for Greve og han er en aldeles velkendt herre. Dansk/Albanske Bashkim Kadrii bliver det nye førstevalg på venstrekanten og med 98 kampe i OB-trøjen så kender han rigtig godt til livet på Fyn. I 17/18 var han udlejet til Randers med stor succes (7 Mål / 5 Oplæg), men lidt bekymrende er det selvfølgelig, at han kun spillede én kamp hele sidste sæson i Pokalturneringen. Men jeg er nu fortrøstningsfuld nok for min 28-årige kant, som jeg regner med bliver en stor profil de kommende sæsoner. Kadrii kostede mig 1.550.000,- kontant i FCK – Ståle var ikke til at stikke heller hugge i. Anden og for nu sidste indkøb er klubbens femte udlændinge, norske Kent-Are Antonsen. Venstrebacken var allerede på tegnebrættet sidste år, hvor jeg dog valgte dansk med Frederik Møller. Den 24-årige Kent-Are spillede 19 kampe for Pescara i Serie B og var med i Playoff finalen, hvor han og Pescara blev besejret af Benevento Calcio og missede oprykningen. Hvad der fik de to parter til at blive uenige vides ikke, men jeg har sikret mig en talentfuld back på en etårig lejeaftale for 1.428.000,-. Tilmed har jeg en købsoption på 3.000.000,-, hvis jeg kan lide hvad jeg ser.

Vi er dermed helt klar til en benhård Superligastart; først mod Brøndby og siden da FCK. Herefter venter sidste års nummer 10, Esbjerg, inden vi så står overfor vores premiere i Europa League – Modstanderen er endnu ukendt, men vi bliver ikke seedet, og kan risikerer at møde hold som Benfica, PSV og Everton – Men lidt mere overskuelige modstandere som Qabala fra Azerbaijan og Estoril fra Portugal kan også trækkes op af bowlen, hvis vi er heldige. Bestyrelsen forventer vi når 4. runde, men jeg har mine tvivl, for langt størstedelen af modstanderne vi kan trække, er nogle hidsige størrelser.
Logged

FrederikStorm
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #64: 13 Sep 2018, 12:30 »

Tillykke med sølvet. Spændende om de to første kampe kan give dig et præg på, hvor du kommer til at ligge henne med de nye spillere. Som du selv nævner, så har FCK nok overtaget, men mon ikke du kan prikke lidt til dem.

Desuden rigtig spændende med Kadrii - stemmer også fint overens med virkeligheden  Smiley
Logged

Find alt om fodboldstøvler her... Jeg driver også ungmedpenge.dk, hvor jeg blandt andet skriver om fodbold aktier.

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #65: 22 Sep 2018, 20:50 »

Hvor bliver updates af Gilly?
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #66: 24 Sep 2018, 17:31 »

Hvor bliver updates af Gilly?
Jeg må jo desværre nok erkende, at lysten til FM ikke holdt så længe og slet ikke i samme mængde som sidste års blog på ca. samme tidspunkt. Jeg sidder faktisk bare og trykker lidt frem og tilbage i forskellige saves med Marienlyst/Inter/OB/Islandsk klubhold og kommer ikke rigtig nogen vegne. Forhåbentligt ændrer det sig når den nye udgave kommer Smiley
Logged

RedFan_98
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #67: 26 Sep 2018, 10:44 »

Jeg må jo desværre nok erkende, at lysten til FM ikke holdt så længe og slet ikke i samme mængde som sidste års blog på ca. samme tidspunkt. Jeg sidder faktisk bare og trykker lidt frem og tilbage i forskellige saves med Marienlyst/Inter/OB/Islandsk klubhold og kommer ikke rigtig nogen vegne. Forhåbentligt ændrer det sig når den nye udgave kommer Smiley
Helt i orden. Ellers meget inspirerende  Smiley
Logged

"Jeg taber aldrig. Enten er dommeren, banen, bolden eller kridstregerne imod mig" - José Mourinho

Guti14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: En gang Odense, altid Odense V2
« Svar #68: 16 Okt 2018, 16:35 »

Gilly... det var en skide god blog, helt fantastisk skrevet og meget medrivende :-)
Logged

Sider: 1 ... 3 4 [5] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010