home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Skadestuen
| | |-+  Absolut ingen transferbud??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Absolut ingen transferbud??  (Læst 4164 gange)
donchess
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Absolut ingen transferbud??
« : 06 Jan 2018, 19:21 »

Da jeg købte spillet, startede jeg med at spille nogle sæsoner med FCK, og jeg bemærkede på et tidspunkt, at jeg stortset ingen bud fik på mine spillere. Efter at have overvejet om jeg evt. huskede forkert, startede jeg et nyt game, igen med FCK, hvor jeg nu naturligvis klarede mig endnu bedre.

Jeg har nu gennemgået sommertransfervindu et 2018/2019 og udover et par lejetilbud, har jeg ikke modtaget ét eneste bud på nogle af mine spillere? Nogen kan måske tænke, at det er lækkert, at jeg kan beholde alle spillere, men det fjerner fuldstændigt meningen med spillet. Her er blot et absurd eksempel:

https://i.imgur.com/MyvOVoI.png

Ingen bud på Pieros. Ingen interesse. Ingenting.

Vi kan selvfølgelig diskutere enkelte eksempler, men det faktum at jeg ingen bud får overhovedet giver ingen mening. Ja, jeg vandt selvfølgelig ligaen og spillede Champions League gruppespil.

Har I oplevet noget lignende i Superligaen? Jeg kan viirkelig godt lide at spille med danske hold, men det her gør det uspilleligt. Kan jeg have rørt nogle forkerte settings? Har aldrig oplevet noget lignende ved tidligere FM spil.

Tak!

Jeg fandt det her. Her er det den polske liga: https://steamcommunity.com/app/624090/discussions/0/1480982971171818571/?l=danish
« Seneste Redigering: 06 Jan 2018, 22:31 af donchess » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #1: 06 Jan 2018, 19:38 »

Har det på samme måde i mit Aluminij spil, på trods af jeg har vist mig frem i CL og diverse, så er der ingen der rigtigt byder på mine spillere Smiley

Hvilket jeg dog er glad for Opstemt
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #2: 07 Jan 2018, 07:56 »

Jeg har et spil kørende med B93, som jeg har kørt op gennem rækkerne, hvor jeg nu er i Superligaen. Da jeg i 5. sæson blev erklæret fuldtidsprof. var jeg også overrasket over den almindeligt lave interesse for mine spillere. Jeg havde et par spillere med potentiale og som præstede virkeligt godt, men ingen interesse eller bud overhovedet.
Som spillet skred frem, deltog jeg i flere og flere europæiske gruppespil og i den anledning måtte min klub- og spillerreputation også være steget, og pt. kommer jeg ikke igennem et transfervindue uden at det tager 2-3 timer. Der er 15-25 bud dagligt på mine spillere og jeg er ved at gå amok.
Logged

Thaurat al Shabab

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #3: 07 Jan 2018, 11:08 »

Jeg ved at flere andre har rapporteret samme problem, men det kan have noget at gøre med, hvor få ligaer/nationer du har med. Desto ligaer fra forskellige nationer, desto større transfervindue får du også. Men det er ikke nødvendigvis den eneste årsag.

Uden at vide om det har nogen indflydelse what so ever, kan der jo være mange aspekter der tæller for/imod en transfer. Pieros har kun spillet én sæson for klubben, hvilket ikke er så forfærdelig lang tid, hans kontrakt kan være lang/høj lønnet som kan holde nogle købere væk etc. Alternativt påstod SI jo også at klubbene var blevet klogere i forhold til transfers, så måske han bare ikke er interessant for de klubber der har midlerne til at købe ham? Min personlige oplevelse er i hvert fald at stats kommer forrest i køen, når start 11'eren skal vælges fremfor form.

For mit eget vedkommende så har jeg i hvert fald oplevet et klart fald i andres klubber interesse, hvilket jeg finder rimeligt nok. I FM17 skulle spillerne knapt tænke på at spille godt, så stod køberne klar. I mit OB-save oplevede jeg i samme vindue som dig, kun at Desler og et Regen blev budt på. I hele Superligaen blev der kun købt/solgt 31 spillere, hvilket jeg ikke synes er så slemt igen - Danmark er trods alt ikke den største fodboldnation. Så måske har du blot været uheldig denne ene gang. Hvis du oplever det samme året efter kan der selvfølgelig være tale decideret fejl og mangler, men det er svært at konkludere ud fra ét eksempel Smiley
Logged

donchess
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #4: 07 Jan 2018, 20:39 »

Mange tak for jeres svar!

Selvom jeg holder på, at det er mærkværdigt, at FCK kan gennemføre et sommervindue uden et eneste transferbud, glæder det mig, at det nok ikke er sådan hver sæson ifølge din erfaring mfsjovhat.

Gilly, jeg har faktisk en del ligaer med, så det skulle næppe være problemet. Jeg hører også dine pointer om Pieros, dog tænker jeg, at der i det mindste ville være interesse fra europæiske klubber. Derudover var han også bare et enkelteksempel; jeg modtog som sagt ingen bud overhovedet - kun lejetilbud.

Men jeg hører, hvad du siger. Jeg vil se, hvad der sker og vende tilbage efter evt. to yderligere sommervinduer. Jeg er også enig i, at det gik lidt for stærkt i FM17.

Tak igen.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2018, 20:44 af donchess » Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #5: 07 Jan 2018, 21:12 »

Der forelægger flere teorier om at transfer delen ikke fungere hvis man har for mange klubber med
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

donchess
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #6: 07 Jan 2018, 22:20 »

Der forelægger flere teorier om at transfer delen ikke fungere hvis man har for mange klubber med

For mange lande? Hvad tænker du specifikt på? Og har du nogle links med info?

Jeg har 8 lande. Player count på 27,000. Spiller kun med en klub.

Måske er det fordi, som Gilly også nævner, at jeg ikke har nogle af de store lande med. Når jeg spiller med danske hold, har jeg altid primært mindre lande, skandinavien etc., med. Det burde ikke og plejer ikke at være et problem, men kan være det er det, der er tilfældet i fm18. Jeg fik f.eks. et bud i vinterpausen fra Rosenborg, og jeg har Norge med. Bare irriterende at skulle have England osv. med, når jeg ikke regner med at købe engelske spillere.

Jeg vil teste dette og lade høre fra mig.
« Seneste Redigering: 07 Jan 2018, 22:33 af donchess » Logged

whapz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #7: 07 Jan 2018, 22:34 »

For mange lande? Hvad tænker du specifikt på? Og har du nogle links med info?

Jeg har 8 lande. Player count på 27,000. Spiller kun med en klub.

Måske er det fordi, som Gilly også nævner, at jeg ikke har nogle af de store lande med. Når jeg spiller med danske hold, har jeg altid primært mindre lande, skandinavien etc., med. Det burde ikke og plejer ikke at være et problem, men kan være det er det, der er tilfældet i fm18. Jeg fik f.eks. et bud i vinterpausen fra Rosenborg, og jeg har Norge med. Bare irriterende at skulle have England osv. med, når jeg ikke regner med at købe engelske spillere.

Jeg vil teste dette og lade høre fra mig.

Det burde bare ikke fungere på den måde. De "store" hold er jo stadig en del af dit save, selvom du måske ikke har dem med som en spilbar liga.
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #8: 07 Jan 2018, 23:11 »

For mange lande? Hvad tænker du specifikt på? Og har du nogle links med info?

Jeg har 8 lande. Player count på 27,000. Spiller kun med en klub.

Måske er det fordi, som Gilly også nævner, at jeg ikke har nogle af de store lande med. Når jeg spiller med danske hold, har jeg altid primært mindre lande, skandinavien etc., med. Det burde ikke og plejer ikke at være et problem, men kan være det er det, der er tilfældet i fm18. Jeg fik f.eks. et bud i vinterpausen fra Rosenborg, og jeg har Norge med. Bare irriterende at skulle have England osv. med, når jeg ikke regner med at købe engelske spillere.

Jeg vil teste dette og lade høre fra mig.

Det er baseret på at mange ligaer = mange hold, og mange hold får mange regens, mange regens øger antallet af spillere hurtigere end de forsvinder, og derved udhules markedet - De store hold, får derfor oftere regens og gode spillere fra andre klubber end blot din - har ikke lige tid til at finde diverse fora, men google er din ven Smiley
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #9: 07 Jan 2018, 23:17 »

Det burde bare ikke fungere på den måde. De "store" hold er jo stadig en del af dit save, selvom du måske ikke har dem med som en spilbar liga.

Er ret sikker på det heller ikke fungerer sådan. Jeg har da fået bud på mine spillere fra kinesiske klubber, uden at have den kinesiske liga med. Ligesom jeg har set russiske klubber byde på spillere fra andre klubber i min liga.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Absolut ingen transferbud??
« Svar #10: 08 Jan 2018, 10:09 »

Jeg har godt læst om spekulationerne, men har aldrig personligt oplevet at transfermarked blev drænet på trods af jeg har spillet med samtlige ligaer i Europa, Sydamerika samt Australien, Syd Afrika, Kina og Korea. Hvis en spiller er god nok bliver han solgt, og omvendt så falder hans værdi voldsomt, hvis du aktivt prøver at komme af med ham, fordi der er mange andre spillere at vælge imellem. Der er også folk der mener, at det store antal regens ikke bliver et problem idet du med mange ligaer også har mange hold (Og langt de fleste regens er skrald). Hvis du loader mange spillere med få hold, så har du selvfølgelig et problem.

I forhold til Donchess problem, så har flere rapporteret at de oplever et dødt transfervindue, mens andre har oplevet et mere livligt transfermarked med flere ligaer som spilbare. Om det så er rigtigt ved jeg ikke. Min personlige og uvidenskabelig oplevelse er blot, at mine spillere blev langt mere eftertragtet af "mindre" klubber da jeg loadede flere nationer/ligaer. Dermed ikke sagt, at man ikke kan opleve det samme uden at have overflod af ligaer - Jeg har bare ikke oplevet det.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010