home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  0 Brugere, 244 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2018
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!  (Læst 7386 gange)
Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« : 13 Dec 2017, 19:54 »



Introduktion til klubben og savet


BSG Chemie Leipzig (stiftet 1950) har ligesom mange andre østtyske klubber haft en noget turbulent tilværelse. De har fusioneret med flere forskellige klubber, skiftet navn, været lukket osv. Men efter FC Sachsen Lepzeig (som var en fusionsklub af bla. Chemie) gik konkurs, besluttede fansene fra BSG Chemie Leipzig at tage klubbens historie videre. For under 3 år siden spillede Chemie Leipzig i Landesliga, men har efter to oprykninger i streg kommet op i Regionalliga, hvor også ærkerivalen 1. FC Lokomotiv Leipzig spiller.

Chemie Leipzig spiller på Alfred-Kunze Sportspark og har gjort det siden 1949. Stadionet har en kapacitet på 18.000, som dog i virkeligheden er reduceret til 4.999 af sikkerhedsmæssige årsager.

Chemie Leipzig har en stor fanbase trods klubbens beskedne resultater de sidste mange år. Det er også på grund af dem, min interesse for klubben er kommet. Det er imponerende at se så mange støtte deres lokale og historiske hold weekend efter weekend, i stedet for at støtte det kommercielle RB Leipzig. Deres fanbase vil få de fleste superliga klubber til at måbe.

Det er på tide at fansene engagement bliver belønnet og BSG Chemie Leipzig igen er at finde i den absolutte top, ikke kun i leipzig, men hele Tyskland!

Niemand wie wir!

Spillet er sat op med en database fra det tyske fmforum, som gør det muligt at spille ned til landesliga.
Ideen til bloggen er stærkt inspireret af Sarl's blog Lübeck Lever så kan varmt anbefale at læse den. Har før forsøgt med med BSG Chemie Leipzig i fm 15, men min database fungerede ikke ordentlig i Landesliga.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2017, 13:30 af Christoffer » Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #1: 13 Dec 2017, 19:56 »

Mål og betingelser
Bloggen vil som udgangspunkt blive opdateret for hver halve sæson, dog ikke lige første indlæg der vil være omkring hele 1. sæson.
Bloggen er lavet mest for min egen skyld og for at kunne følge med i min rejse. Der vil ikke bruges meget tid på at læse korrektur og kongruens, så bær over der Smiley

Målsætninger
  • Vinde over 1.FC Lokomotiv Leipzig

  • Vinde over RB Leipzig

  • Vinde Sachsen Pokal
  • Vinde Bundesliga & DFB Pokal
  • Vinde CL/EL
  • 60% af truppen fra egenavl
  • Undgå at komme i underskud på noget tidspunkt
« Seneste Redigering: 28 Jun 2018, 08:46 af Christoffer » Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #2: 13 Dec 2017, 20:52 »


Transfermarkedet
Det var ikke meget jeg kom til, men det var da noget... Efter to oprykninger i streg er der ikke mange forventninger til stolte Chemie Leipzig, der er spået til at være en klokkeklar nedrykker. Det er dog ikke noget som jeg har tænkt mig at adlyde, jeg vil for at være helt ærligt helst rykke op allerede første sæson, så man kan etablere sig i 3. Liga. Det er dog lettere sagt end gjort, og der skal handles på transfermarkedet, for at få den mission til at lykkedes.

Det første jeg gjorde var at genforhandle alle spillers kontrakt og opsagt et par stykker for at få nogle lønkroner at rykke med. Jeg fik også en samarbejdsklub i MSV Duisburg, der skal betale lige under 200 t.kr. for samarbejdet, samt jeg fik muligheden for at leje en af årets helt store profiler: Mael Corboz. Der blev også hentet flere ind på en fri-transfer og lejeaftale, hvor de mest prominente har været: Marvin Thiele, Noah Awassi, Caner Özlich, Michael Nowak & Nicolai Jelitto

Historien har desværre vist at økonomien i Leipzig er utrolig ustabil, så jeg vil for alt i verden undgå at komme i underskud. Det er vi simpelthen ikke rustet til.

Reginalliga Nordost
Sæsonen starter som lyn og torden med 3 sejre i de 3 første kampe, hvor vi scorede 14 mål og lukkede 3 ind.  Vi troede vi kunne flyve, og det blev vi straffet for. De næste 4 kampe blev uden en sejr. Heldigvis fik vi uafgjort mod Lok Leipzig, et nederlag i mit første derby havde ikke været til at bære. Vi får dog styr på taktikken efterfølgende og overvintre på en flot 3.plads

Forårsæsonen starter som efteråret med lyn og torden, hvilket resultere i sejre i de første 10 kampe!! Derefter render vi ind i nogle uheldige skader og spillere, der trods fine placering i ligaen vil væk fra klubben. Det bliver derfor kun til 3 sejre i de resterende kampe, hvilket heldigvis viste sig at være nok! BSG CHEMIE LEIPZIG SIKRER SIG PLAY-OFF PLADSER TIL 3. LIGA

Vi trak VfB Stuttgart II i play-off som vi slog overbevisende 4-2 hjemme og 2-1 ude, og derved kunne spillerne lade sig hylde!

Sachsen Pokal

Sachsen Pokal var et af mine helt store mål for sæsonen og bestyrelsen forventede også at vi som minimum kom i semifinalen.
Lykken var også på min side, og vi skulle helt hen til semifinalen før vi mødte et hold fra samme række. Det var Auerbach vi skulle forsøge at avancere i mod og ligesom sidste kamp i ligaen imod dem, blev det til en 4-0 sejr til Chemie Leipzig og en finale plads var en realitet. I finalen ventede Chemnitz som på daværende tidspunkt spillede i 3. Liga. Vi havde hjemmebane fordellen da kampen blev spillet på Alfred Kunze Sportspark, hvor hele 15.699 tilskuere overværede finalen, hvilket vidner om den engagement der er for fodbolden i området. Finalen blev vundet 2-1 og derved kunne jeg hente det første sølvtøj til klubben.

Opsummering og 3.Liga
Alt i alt en utrolig sæson, som jeg nok ikke helt havde forventet. Jeg har formået at holde klubkassen positiv, som lyder på 1,2 mio.kr. Vi står dog overfor en stor udfordring i 3. Liga da klubben på ingen måde er gearet til at spille i den række. Faciliteterne er dårlige og vi bliver ikke spået nogen chance for at overleve. Målet er derfor overlevelse, som nok skal hentes ved hjælp af lånte spillere.


Ved godt dette måske er det mest spændene blog indlæg, men så er vi "Up To Date" og kan følges ad de kommende sæsoner Smiley
« Seneste Redigering: 14 Dec 2017, 13:38 af Christoffer » Logged

Traditionsklub siden 1924

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #3: 15 Dec 2017, 13:52 »

Spændende med en blog fra de lavere tyske rækker! Smiley  Følger klart med!
Jeg er selv igang med 1860 München, som jeg nu har ført op i 1. Bundesligaen. Endnu ingen nationale titler dog.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #4: 15 Dec 2017, 14:04 »

Spændende med en blog fra de lavere tyske rækker! Smiley  Følger klart med!
Jeg er selv igang med 1860 München, som jeg nu har ført op i 1. Bundesligaen. Endnu ingen nationale titler dog.
Fedt, overvejede også selv et save med 1860, da de helt sikkert har potentiale. Men min fascination af Chemie er dog større, og tænkte det ville være mere uortodoks.

Dejligt du læser med. Hvor lang tid tog det at komme i 1. Bundesliga?
Logged

Traditionsklub siden 1924

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #5: 15 Dec 2017, 14:14 »

Fedt, overvejede også selv et save med 1860, da de helt sikkert har potentiale. Men min fascination af Chemie er dog større, og tænkte det ville være mere uortodoks.

Dejligt du læser med. Hvor lang tid tog det at komme i 1. Bundesliga?

Min første sæson i Bundesligaen var i 2021/2022. Rykkede op de to første år, men havde så to år i 2. Bundesligaen Smiley
Bayern, Dortmund og Schalke har skiftevis vundet mesterskabet, så der er stor konkurrence om titlen, hvilket er herligt.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #6: 15 Dec 2017, 14:16 »

Min første sæson i Bundesligaen var i 2021/2022. Rykkede op de to første år, men havde så to år i 2. Bundesligaen Smiley
Bayern, Dortmund og Schalke har skiftevis vundet mesterskabet, så der er stor konkurrence om titlen, hvilket er herligt.
Stærkt arbejde (Y)
Ja det er dejligt med så mange om buddet, så længe det ikke bliver RB Leipzig i mit save Wink
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #7: 16 Dec 2017, 10:43 »


Opstarten - 3. Bundesliga - Sæson 2018/19

Euforien har knapt lagt sig ovenpå oprykningen til 3. Liga. BSG Chemie Leipzig bliver endelig professionel igen, og nu må alles øjne i tyskland være vendt på Chemie Leipzig. Troede jeg... Da jeg kontakter mine talentspejdere og hører hvilke spillere vi har mulighed for at leje eller købe, taber jeg kæben. Selv spillere fra nogle Regionalliga klubber, afviser at påbegynde forhandlingerne, eller kræver 50-100 t.kr. i løn...

Det kan simpelthen ikke passe tænker jeg, Bundesliga og 2. Bundesliga klubber må stå i kø for at leje spillere ud til mig, men det var ikke tilfældet. Det kan måske skyldes at klubben har det klart dårligste omdømme i ligaen. Den friske oddser kan få pengene 251 gange igen, hvis vi skulle løbe med titlen i 3. Liga.

Klubbens omdømme gjorde transfervinduet utroligelig besværelig. Vi fik sikret et par talenter, som min nye talentspejder foreslog, specielt Jorge Fernandes overraskede mig, og blev rykket direkte til 1. holdstruppen. Klubbens anden forstærkning til 1. holdet blev en gammel kending i form af Marvin Thiele fra Chemnitz der er rykket ned i regionalliga. Forsvaret var tynd besat så 37 årige, Markus Thorandt blev hentet på en leje fra FSV Zwickau og Florian Meyer på en fri transfer der senest har spillet i regionalliga for Garching.

Midtbanen blev forstærket af to fra fri transfer, Jannick Schröder der har spillet Regionalliga for Verl og Bastian Fishcer der seneste har spillet Bayernliga for Ismaning. Derudover blev en driblestærkt camerouner ved navn  Ulrich Bapo lejet i Bochum uden dog at have spillet en eneste kamp for dem.

Angrebet var forrygende sidste år, så der er kun hentet en enkelt spiller ind på den plads, som jeg til gengæld forventer mig utrolig meget af. Han hedder Robin Decker og er blot 23 år. Han formåede at scorer 25 mål i 34 kampe for Kleve i Landesligaen, og ville ikke forlænge kontrakten, så han blev hentet til klubben på en fri transfer. Han er hurtig, driblestærk og har et godt spark, ideel fremskudt angriber.

Som man kan hører på spillerne, så er det få der har spillet professionel fodbold før. Der har givet nogle søvnløse nætter op til opstarten. Bare vi nu ikke bliver kørt over...

Se alle transfers her

3. Bundesliga starter overraskende


Jeg har knapt kunne lukke et øje ugerne op til sæsonstart. 40 point er det eksperterne siger man skal skrabe sammen for at undgå nedrykning, og de mener bestemt ikke det er realistisk for os. Vi kører den samme taktisk som sidste år, solidt defensivt og sprudlende kontra fodbold. Jeg får virkelig brug for mine hurtige angribere og solide kreative kræfter, hvis vi skal gøre os nogen form for forhåbning i år.

Spillere der har prøvet at spille professionel fodbold før kan tælles på et par fingre. Dog har træningskampene været yderst positive med lutter sejre, dog over Regionalliga hold, men det gav troen på at vi i hvert fald var for god til at blive nede. Første kamp er Bremen II på udebane som er seedet 3er. Jeg snakkede med spillerne op til kampen, omkring vigtigheden i at være mentalt stærk og ikke lade sige skræmme af de store hold. De gik uimponeret på banen og vandt 0-2, oven i købet 2 debutant mål af Decker. Det må have været et lucky punch, men de to næste kampe vinder vi fandme også!

Skal Chemie Leipzig stadig kæmpe om nedrykningen, eller er der større i vente for klubben?
Har ikke uploadet så mange screenshots af spillere osv, men hvis det har interesse må i gerne sige hvem/hvad i gerne vil se
« Seneste Redigering: 16 Dec 2017, 10:53 af Christoffer » Logged

Traditionsklub siden 1924

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #8: 19 Dec 2017, 11:03 »

God start i 3.bundesliga.

Jeg elsker de her blogs med små hold, det er altid sjovt at følge Smiley
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #9: 20 Dec 2017, 13:21 »

Mange tak, synes også selv det er sjovest både at spille, men også at læse om de her ukendte klubber eller underdogs.
Tak fordi du læser med Smiley
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #10: 20 Dec 2017, 20:26 »



Armene havde knapt nåede at komme ned efter sejren i Sachsen pokal som kvalificerede os til DFB pokalen. 1. runde i DFB pokal og vi trak, Stuttgart fra 1. Bundesligaen. Alfred Kunze Sportspark blev fyldt til rende, også med flere tusinde ude fans. Både eksperterne og mig selv levnede os ikke nogen chance mod Stuttgart, men en ting er sikker, den skulle have hele armen. Vi fik en fantom start, hvor Jelitto scorede efter bare 19. min spillet. Derefter stod der Stuttgart på det hele, hvilket både afspejlede sig i boldbesidelse, afslutninger og kort. Trods utallige Stuttgart afbrændere  og et rødt kort, formåede BSG Chemie leipzig at spille sig videre til 2. runde. Sensationen var skabt!

Lodtrækningen til 2. runde af DFB pokalen var bestemt ikke til vores held. Dortmund var næste udfordre, som mit tapre Leipzig hold skulle forsøge at bide skeer med. Til vores held var Pierre-Emerick Aubameyang ude med en skade, men det burde bestemt ikke være nogen undskyldning fra Dortmunds side. Vi kommer godt fra start, ligesom mod Stuttgart. Igen er det Jelitto der bringer os foran efter 23 min. hvilket sender Alfred Kunze Sportspark i ekstase! Det varer dog kun 6 min. hvorefter Dortmund for reduceret. Herefter er det som boldbesiddelsen og antal chancer en forholdsvis lige kamp, hvor både Dortmund og os kunne have scoret en ekstra. Det forbliver dog ved 1-1 i ordinær tid. Efter 105 minutter er min helt store pokalhelt, Jelitto igen på spil og bringer os endnu engang foran. Det må være målet der afgører det, men nej? Ligesom sidst udligner Dortmund umiddelbart efter, og vi må ud i en straffesparks konkurrence. Her trak vi det længste strå, og min største bedrift som manager er en realitet. Leipzig har slået Dortmund og er videre til 3. runde!! Formåede også i min eufori, at få raget mig uklar med Rafael Benitez, hvilket resulterede i en ordkrig (det dumme svin)

Tredje runde bød på den nok letteste modstander vi har trukket. Det var måske også dem der trængte til en succesoplevelse allermest, da det var Hertha Berlin vi trak, som ligger til nedrykning i 1. Bundesligaen. Hertha kom bedst fra start, men efter 25 minutter svarede Bastian Fischer igen. Herefter stikker Hertha af og kommer på 1-3 efter blot 36 min. Der er helt stille på Alfred Kunze Sportpark, som virkelig frygter en afklapsning af dimensioner. Jeg får sat en prop i defensiven, og pokalhelten Jelitto får pyntet med en enkelt kasse, men Hertha svarer tilbage og går til pause med en 2-5 føring.. Vi får holdt en god teamtalk i halvlegen og giver håndslag på der skal pyntes på dette resultat. Anden halvleg stod der leipzig på, hvor Jelitto atter er på spil igen efter 5 min. Salamon Kalou svarer dog tilbage blot 2 min. efter, og der er igen stille på stadionet. Heldigvis vågner min anden angriber, Robin Decker op og banker to kasser ind så vi efter 82 min. blot er på 5-6, et mål fra forlænget spilletid. Alle mand bliver kastet frem, men ind vil bolden ikke og vores eventyr stopper her.

Vi har slået vores navn fast i tyskland og er samtidig blevet mange millioner rigere i form af entre og præmie indtægter.
« Seneste Redigering: 20 Dec 2017, 20:29 af Christoffer » Logged

Traditionsklub siden 1924

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #11: 21 Dec 2017, 08:42 »

Seje resultater i Pokalen! Flot Opstemt

Glæder mig til næste update!
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #12: 23 Dec 2017, 13:55 »

Seje resultater i Pokalen! Flot Opstemt

Glæder mig til næste update!
Havde jeg ikke regnet med! Dog skal det siges at de første 2 kampe møder jeg stortset andet hold dog med ca 3-4 profiler fra første holdet.
Tak fordi du læser med
Logged

Traditionsklub siden 1924

Christoffer
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #13: 23 Dec 2017, 14:23 »


Skæbnens time

Hverken fansene, klubben, pressen, spillerne eller mig selv havde nogensinde forudset vi skulle stå i denne situation. Oprykningen er allerede sikret, men vi er stadig med i kampen om 1. pladsen. som Magdeburg har sat tungt på hele sæsonen. Det er sæsonen sidste kamp og Arminia Bielefeld venter på udebane. Vi er 3 point bagefter Magdeburg, så vores skæbne er ikke længere i egen hænder. Vi kommer bagud efter blot 11 minutter, og 1. Pladsen ser urealistisk ud. 4 minutter efter reducere Bastian Fischer og håbet lever. i Pausen fik jeg en glædelig nyhed, Magdeburg er bagud 1-0 til Preussen Münster som netop har sikret sig payoff pladsen. Jeg fortæller det ikke til spillerne af frygt for nerverne. Nerver var der ingen af i anden halvleg og efter 54 min scorer unge Zequri hans første mål for klubben. Det bliver også kampens sidste og alt pres er nu på Magdeburg. Magdeburg fans må begræde holdets indsats i den sidste kamp, det ender nemlig med et 3-0 nederlag, hvilket sender BSG Chemie Leipzig op på førstepladsen på grund af en bedre målscorer!!

Håber nogle af fansene fik oddset inden sæsonen, for så burde der være nok til at familien kan få et sæsonkort til Alfred Kunze Sportspark når 2.Bundesligaen(!!!!!!) går igang.


Sæsonen har gået over alle forventninger, hvilket også har afspejlet sig i økonomien. Et overskud på 15 millioner for at være mere præcis. Det betød også at mine bønner blev hørt, og klubben gik med til både at opgradere trænings og ungdomsfacilitetern e for 10 millioner kroner, vi kunne ligge upfront.

Man går altid efter at vinde, og med de økonomiske gevinster der kan vente i DFB Pokalen er Sachen Pokalen en utrolig vigtig turnering der giver adgang til DFB. I år blev den lidt mere spændende end sidste år. Vi skulle ud i to straffespark konkurrencer i kvart og semifinalen, hvor vi heldigvis havde de bedste nerver. Det var også de to stærkeste modstandere vi kunne møde (Chemnitz & Zwickau), derefter ventede en overkommelig modstander i form af Auerbach. Vi levede op til favorit værdiheden og slog dem sten sikkert 2-0 og vi kan nu drømme om endnu et DFB pokal eventyr.

På det personlige plan, så udløber min kontrakt om en måned og bestyrelsen har endnu ikke taget kontakt omkring en forlængelse. Min status er urørlig siger de, men jeg vil gerne snart have papir på det. Jeg føler jeg har de bedste kort på hånden, efter flere klubber allerde har tilbudt mig en jobsamtale og jeg bliver kædet sammen med flere store klubber. Min plan er dog at blive, men de skal til at skynde sig.
Logged

Traditionsklub siden 1924

FoxGe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Leipzig er grøn og hvid - Niemand wie wir!
« Svar #14: 23 Dec 2017, 19:24 »

Tillykke, fedt at følge blogs med mindre hold  Peace
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010